مهاجرت تحصیلی ایتالیا

رشته آسیب شناسی در ایتالیا

رشته آسیب شناسی در ایتالیا

یکی از دغدغه های مهم دانشجویان علاقه مند به تحصیل رشته آسیب شناسی در ایتالیا هزینه های زندگی در این کشور است که باید گفت جای نگرانی نیست. چراکه ایتالیا در میان کشورهای اروپایی با توجه به کیفیت علمی رشته های پزشکی دانشگاه هایی که دارد، از نظر هزینه مقرون به صرفه است و در زمینه اقامت دانشجویانی که به تنهایی زندگی می کنند با €400 الی 700€ (یورو) در ماه و دانشجویان ساکن در خوابگاه دانشجویی با 250 الی 300€ (یورو) در ماه و دانشجویانی که آپارتمان اجاره ای دارند با 250€ الی 500€ (یورو) در ماه از پس شرایط مسکن بر می آیند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین زمینه آماده هستند تا به صورت جزئی تر شما را در جریان هزینه های زندگی و راه های کسب درآمد دانشجویی قرار دهد.

هزینه زندگی دانشجویان رشته آسیب شناسی در ایتالیا

دانشگاه های دولتی در ایتالیا شهریه های خود را بر اساس رشته و نوع مدرک (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) تعیین می کنند. به طور متوسط، شهریه 5000€ (یورو) در سال تحصیلی متغیر است. دانشگاه های خصوصی در ایتالیا معمولا در مقایسه با دانشگاه های دولتی شهریه بالاتری دریافت می کنند و اکثر آنها برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا / EEA هزینه های یکسانی دارند. متوسط ​​شهریه در دانشگاه های خصوصی بین €3000 الی 35000€ (یورو) در سال متغیر است. اما مقرون به صرفه ترین دانشگاه های ایتالیا عبارتند از دانشگاه مدیترانه رجیو کالابریا، دانشگاه کامرینو، دانشگاه آزاد Bozen-Bolzano، دانشگاه پیزا. با این حال هر دانشگاهی را انتخاب کنید، هزینه های کلی زندگی برای دانشجویان بین المللی در ایتالیا بین €700 الی 1000€ (یورو) در ماه است. این هزینه ها عبارتند از:

  • اقامت
  • غذا
  • حمل و نقل عمومی
  • سفر محلی و یا سرگرمی

با اینکه زندگی در ایتالیا یک تجربه عالی است، اما به خاطر داشته باشید که اگر رم یا میلان را انتخاب کنید، در مقایسه با سایر شهرهای ایتالیا گران تر هستند. میانگین هزینه های ماهانه زندگی دانشجویان در این شهرهای دانشجویی ایتالیا را بررسی کنید:

  • بولونیا حدود 750 الی 1100€ (یورو) در ماه
  • فلورانس حدود €850 الی 1300€ (یورو) در ماه
  • میلان و رم بین 850 الی 1450€ (یورو) در ماه

شما می توانید انتظار داشته باشید که بین €300 الی 600€ (یورو) برای مسکن بپردازید. قیمت ها بسته به شهری که در آن زندگی می کنید و نوع محل اقامت متفاوت است. اشتراک آپارتمان با دانشجویان دیگر راه خوبی برای کاهش هزینه های ماهانه شماست. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله هزینه زندگی در ایتالیا را مطالعه بفرمائید.

هزینه زندگی دانشجویان رشته آسیب شناسی در ایتالیا

مراحل ویزای تحصیل رشته آسیب شناسی در ایتالیا

ویزای تحصیلی در ایتالیا توسط سفارتخانه ها یا دفاتر کنسولگری ایتالیا در کشور مبدا شما صادر می شود. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا می توانند با پاسپورت معتبر یا کارت شناسایی اتحادیه اروپا وارد ایتالیا شوند و می توانند در طول مدت تحصیل بدون ویزا در ایتالیا بمانند. با این حال، پس از ورود، دانشجویان اتحادیه اروپا باید در ایستگاه محلی (ایستگاه پلیس) خود ثبت نام کنند، اگر برنامه تحصیلی آنها بیش از 3 ماه باشد، تا اجازه اقامت دریافت کنند. اگر دانشجوی غیر اتحادیه اروپا هستید، قبل از ورود به ایتالیا باید ویزای دانشجویی دریافت کنید. برای شروع فرآیند اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا ابتدا یک برنامه پیدا کنید. پس از پیدا کردن برنامه لازم است بدانید که 2 نوع ویزای دانشجویی در ایتالیا بسته به مدت برنامه تحصیلی وجود دارد، ویزای نوع c که ویزای کوتاه مدت یا ویزای مسافرتی معتبر است.

این ویزا برای یک یا چند بار ورود و برای مدتی است که بیش از 90 روز نباشد. ویزا نوع D نوع دیگیری از ویزای تحصیلی در ایتالیا است که با اعتبار بیش از 90 روز است. اما صرف نظر از نوع ویزای مورد نیاز، فرآیند را خیلی زودتر از تاریخ مورد نظر خود برای ورود به ایتالیا شروع کنید، زیرا زمان پردازش ممکن است طولانی باشد. به محض دریافت نامه پذیرش از موسسه ایتالیایی خود، باید با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ایتالیا برای گرفتن وقت ویزا تماس بگیرید، زیرا گرفتن وقت ملاقات دشوار است. روش های درخواست برای ویزای دانشجویی ایتالیا در معرض تغییر است، بنابراین همیشه ارزشمند است که با سفارت ایتالیا برای کسب اطلاعات برای تایید شرایط فعلی ویزا تماس بگیرید. اگر از طریق ویزای نوع D وارد ایتالیا می‌شوید، باید ورود خود را در عرض 8 روز پس از ورود به ایتالیا به ایستگاه Questura گزارش دهید.

مدارک ویزای تحصیل رشته آسیب شناسی در ایتالیا

پس از طی مراحل اولیه ویزا، دانشجویان ممکن است نیاز به ارائه یک یا تمام مدارک زیر به عنوان بخشی از درخواست خود برای ویزای تحصیلی برای تحصیل در ایتالیا داشته باشند که شامل پاسپورت معتبر، با حداقل 2 صفحه ویزا خالی و حداقل 3 ماه پس از تاریخ پایان برنامه تحصیلی متقاضی معتبر باشد. نامه پذیرش از موسسه متقاضی در ایتالیا، فرم درخواست ویزا تکمیل شده، یک کپی از برنامه سفر متقاضی به ایتالیا، اثبات عدم سوء پیشینه کیفری، مدرک مهارت زبان ایتالیایی یا انگلیسی (بسته به زبان برنامه تحصیلی متقاضی).

در جدول زیر به سایر مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای ایتالیا اشاره شده است:

ردیفمدارک موردنیاز برای ویزای تحصیلی ایتالیا
1اثبات تمکن مالی کافی برای حمایت از خود بین 450€ الی 515€ (یورو)
2مدرک اقامت کافی در ایتالیا
3گواهی بیمه درمانی
4اثبات پرداخت هزینه های مربوط به فرآیند ویزا

پس از دریافت ویزا، برای کار کردن در طول تحصیل رشته آسیب شناسی، دانشجویان بین المللی که اتباع اتحادیه اروپا هستند حق دارند در کنار تحصیل در ایتالیا کار کنند، اما نباید در طول دوره های تحصیلی معمولی بیش از 20 ساعت در هفته کار کنند. با این حال، ممکن است ساعات بیشتری را در طول دوره تعطیلات بگذرانید. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در صورت دریافت مجوز کار ممکن است در طول تحصیل خود کار کنند، که نیاز به پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای مستقر در ایتالیا دارد، یک فرآیند کمی پیچیده می باشد و زمان پردازش بین مناطق متفاوت است، اما به طور متوسط ​​حدود 2 ماه است. دانشجویان بین‌المللی که از خارج از اتحادیه اروپا می‌آیند نباید بلافاصله پس از ورود به ایتالیا متکی به کار شوند.

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در ایتالیا

فردی که به عنوان یک پزشکپاتولوژی در ایتالیا کار می کند، معمولا حدود 8140€ (یورو) در ماه درآمد دارد. البته دستمزدها از 3740€ (یورو) تا 12900€ (یورو) متغیر است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت می شود. با این حال حقوق متوسط ​​8790€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک پاتولوژی کار می کنند کمتر از 8790€ (یورو) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 8790€ (یورو) درآ مد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 5640€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 5640€ (یورو) درآمد دارند. همچنین 75% از پزشکان پاتولوژی کمتر از 11700€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 11700€ (یورو) درآمد دارند.

بر اساس تجربه پزشک پاتولوژی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا 4250€ (یورو) در ماه است. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 5670€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند، که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی 8390€ (یورو) در ماه به دست می آورد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.از سوی دیگر و بر مبنای جنسیت، کارمندان پاتولوژی مرد در ایتالیا به طور متوسط ​​7% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوق بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در ایتالیا می باشد:

سطوح حقوق بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در ایتالیا

شما می توانید از طریق ارتباط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با مشکلات زندگی در ایتالیا و سایر مباحث مرتبط با زندگی دانشجویی در این کشور آشنا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *