مهاجرت تحصیلی گرجستان

رشته پرستاری در گرجستان

رشته پرستاری در گرجستان

رشته پرستاری در گرجستان یکی از محبوب ترین رشته ها می باشد به طوری که دانشجویان بسیاری علاقه مند به تحصیل در این برنامه است. کشور گرجستان در حال پیشرفت در حرفه پرستاری است. دولت متعهد است پرستاران بسیار آموزش دیده ای را به بیماران خود ارائه دهد. کارفرمایان ایالتی به افرادی که کارشناسی علوم پرستاری (BSN) خود را دارند. حقوق و نقش های بالاتر از حد متوسط و رهبری را ارائه می دهند.

حقوق سالانه برای این نقش خاص به طور متوسط 20000$ (دلار) بیشتر از فردی است که فقط دارای مدرک دیپلم است. مراقبت از بیمار، آینده این کشور می باشد. دولت با ارائه گزینه هایی برای ادامه تحصیل و پتانسیل دانشجویان، این فلسفه را پرورش می دهد. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت بررسی بیشتر رشته پرستاری و آینده شغلی در این بخش، این مقاله را آماده کرده اند.

پرستاران ممکن است با سایر روش های ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی با رویکرد مراقبت از بیمار، آموزش و دامنه عملکرد متفاوت باشند. پرستاران در بسیاری از تخصص ها با سطوح مختلف اختیارات تجویز شده تمرین می کنند. بسیاری از پرستاران در محدوده سفارش پزشکان مراقبت ارائه می دهند. این نقش سنتی باعث شکل گیری چهره عمومی پرستاران به عنوان ارائه دهنده مراقبت شده است. با این حال، در اکثر حوزه های قضایی، به پرستاران مجاز است که به طور مستقل در شرایط مختلف عمل کنند.

بررسی رشته پرستاری در گرجستان

هدف از رشته پرستاری در گرجستان ارتقاء عملکرد موثر سیستم مراقبت های بهداشتی از طریق آموزش به دانشجویان واجد شرایط و کاملا شایسته می باشد. این برنامه با ارائه دوره های نظری و عملی یکپارچه با برنامه، به فارغ التحصیلان اجازه می دهد. تا دانش اولیه تئوری و روش پرستاری را کسب کنند. دانشجویان باید مهارت های بالینی، توانایی انطباق با نیازهای متغیر، یادگیری مادام العمر و توسعه مداوم حرفه ای را به دست آورند.

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند در بیمارستان ها، سازمان های غیر دولتی، اخلاقی کمیته ها و غیره مشغول به کار شوند. فارغ التحصیلان قادر خواهند بود در زمینه های زیر کار کنند:

  • دانش علوم اجتماعی، بهداشتی و رفتاری
  • دانش در مورد تمام مراحل مداخله پرستاری (پیشگیری، تشخیص، درمان، توانبخشی و مداخلات) و نسخه های جایگزین آن ها
  • درک عملکردها و مسئولیت های پرستار، نقش او در سیاست، سیستم و عملکردهای مراقبت های بهداشتی و اجتماعی
  • دانش فن آوری ها و روش های معاصر پزشکی
  • دانش اصول تحقیق مربوط به حوزه هدف
  • درک ضرورت ارائه اطلاعات کامل، بی طرفانه و به موقع به بیمار
  • درک تأثیر زمینه های سیاسی و اجتماعی در ارائه مراقبت های بهداشتی

دانشگاه هایی که رشته پرستاری را در این کشور ارائه می دهند، در لیست زیر آمده است:

  • دانشگاه ایالتی جنوب غربی جورجیا
  • دانشگاه اموری
  • دانشگاه دولتی جورجیا
  • دانشگاه مرسر
  • دانشگاه آگوستا
  • دانشگاه جورجیا غربی
  • دانشگاه ایالتی کلمبوس
  • دانشگاه ایالتی کنزو
  • کالج و دانشگاه دولتی جورجیا
  • دانشگاه جنوبی جورجیا

هزینه تحصیل در رشته پرستاری در گرجستان

هزینه تحصیل در پرستار به برنامه ای که انتخاب کرده اید و نوع موسسه متفاوت خواهد بود. هنگام بررسی هزینه برنامه های خاص، به خاطر داشته باشید که این ارقام شامل شهریه و هزینه های مربوط به حضور و همچنین کتاب و لوازم است. هنگام برنامه ریزی مسیر آموزش پرستاری، دانشجویان احتمالی اغلب موضوع هزینه را در بالای ملاحظات خود قرار می دهند.

شهریه دانشگاه های پرستاری در جدول زیر آمده است:

نام دانشگاهشهریه به دلار
دانشگاه ایالتی جنوب غربی جورجیا$5080
دانشگاه اموری$53070
دانشگاه دولتی جورجیا$8948
دانشگاه مرسر$36594
دانشگاه آگوستا$8648
دانشگاه جورجیا غربی$4264
دانشگاه ایالتی کلمبوس$7334
دانشگاه ایالتی کنزو$7432
کالج و دانشگاه دولتی جورجیا$7508
دانشگاه جنوبی جورجیا$5464

در ابتدا رشته پرستاری هزینه آموزش ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما دانشجویان باید آنچه بعد از اتمام دروه اتفاق می افتد، را باید در نظر بگیرند. متخصصان بیهوشی پرستار در این کشور به طور متوسط سالانه 135.560$ (دلار) حقوق می گیرند. در واقع، حتی اگر 100000$ (دلار) برای تحصیل خود در طول 4 تا 6 سال هزینه کنید، بعد از آن می توانید درآمد بالا کسب نمایید. به طور کلی، گرجستان کشوری در اروپا است که در آن هزینه های زندگی کم است. دانشجویان بین المللی در دانشگاه های بسیار مقرون به صرفه تحصیل می کنند. دانشجویان نباید نگران باشند چرا که امکان کار ضمن تحصیل در گرجستان وجود دارد.

تحصیل مقطع کارشناسی در رشته پرستاری در گرجستان

تحصیل مقطع کارشناسی در رشته پرستاری در گرجستان

برای تحصیل در مقطع کارشناسی، متقاضی می تواند در دانشکده ها و دانشگاه های واقع در سراسر جهان درخواست دهد. مدارک کارشناسی در غلظت های مختلفی ارائه می شود تا دانشجویان بتوانند تحصیلات خود را متناسب با اهداف آینده خود تنظیم کنند. پرستاری مطالعه کمک های اولیه و مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه برای افراد بیمار یا آسیب دیده است. دانشجویان ممکن است مراقبت از کودکان، بیماران تروما، سالمندان یا بیماران روانی را مورد توجه قرار دهند. حتی ممکن است بر نحوه مراقبت از طیف وسیعی از بیماران تمرکز کنند.

دوره کارشناسی پرستاری دوره های نظری و عملی را در زمینه آناتومی، بهداشت روان، فیزیولوژی، پرستاری کودکان و غیره ارائه می دهد. وظایف پرستار شامل مراقبت های قبل و بعد از عمل، اندازه گیری دما و فشار خون بیماران، گرفتن نمونه از بیمار، نظارت و تجویز داروها و تزریق های وریدی، حمایت روانی از بیماران و بستگان آن ها می باشد. علاقه مندان به تحصیل در این کشور می توانند مقاله رشته های تحصیلی در گرجستان را مطالعه نمایند.

مجوز پرستاری در گرجستان

هیئت پرستاری ایالت مجوز پرستاری گرجستان را برای پرستار دارای پروانه رسمی (RN)، پرستار عملی مجاز (LPN) و پرستار متخصص (NP ) اعطاء می کند. CNA ها باید پس از اتمام برنامه کمک پرستار مورد تأیید دولت، از وزارت بهداشت جامعه این کشور درخواست صدور گواهینامه کنند. قانون تمرین پرستار این حرفه را در این کشور اداره می کند. شرایط مجوز و دامنه عمل بسته به نوع مجوز متفاوت است. برای عنوان مثال، گرجستان اعمال سختگیرانه و مقررات مربوط به دستورالعمل های تجویز شده را بر روی NP ها اعمال می کند. به طوری که، آن ها باید براساس توافق نامه پروتكل با پزشک ناظر كار كنند و نمی توانند داروهای خاصی را تجویز كنند. در نمودار زیر می توانید سطوح مختلف رشته پرستاری را مشاهده نمایید:

سطوح مختلف رشته پرستاری در گرجستان

در بخش زیر شرایط لازم برای هر پروانه پرستاری موجود در این کشور آورده شده است. پرستاران این کشور می توانند از برنامه های کمکی مانند برنامه راهنمایی برای پرستاران بهداشت عمومی و برنامه همیاری انجمن پرستاران گرجستان استفاده کنند. این برنامه ها به پرستاران کمک می کند تا مجوزهای خود را در حین معالجه برای اختلالات سوء مصرف مواد حفظ کنند. در این مقاله سعی شده تمام نکات در رابطه با رشته پرستاری در گرجستان گفته شود. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این برنامه و جهت اعزام دانشجو به گرجستان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *