مهاجرت تحصیلی گرجستان

کار ضمن تحصیل در گرجستان

کار ضمن تحصیل در گرجستان

با توجه به امکان کار ضمن تحصیل در گرجستان بسیاری از متقاضیان تحصیل در کشورهای همسایه ایران، این کشور را به عنوان مقصد نهایی انتخاب کرده اند. سوال اکثریت متقاضیان مهاجرت تحصیلی به گرجستان این است که کار ضمن تحصیل در گرجستان چه شرایطی دارد؟ مطاله مقاله کار دانشجویی در گرجستان برای شما خالی از لطف نیست.

در این مقاله مطالب مهمی را در این خصوص مطالعه می نمایید که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری گردیده و به رشته تحریر در آمده است. بنابراین خالی از لطف نیست که تا پایان مقاله ما را همراهی بفرمایید.

اینفوگرافیک کار ضمن تحصیل در گرجستان

درباره کشور گرجستان

همان طور که در مقاله های مربوط به گرجستان اشاره شد، این کشور در حد فاصل میان آسیا و اروپا قرار دارد. از کشورهای تفکیک شده جمهوری شوروی است. گرجستان در آستانه پیوستن به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است. تلاش زیادی را در این زمینه از خود نشان داده است. شهر تفلیس به عنوان پایتخت کشور گرجستان قرار دارد. از لحاظ معماری و طراحی بسیار معروف می باشد. کشورهای ارمنستان، آذربایجان، ترکیه و روسیه در همسایگی این کشور قرار داشته و مرز مشترک دارند. کشور گرجستان جمعیتی در حدود 7.3 میلیون نفری را در خود جای داده است. البته کشور کوچکی به شمار می رود. زبان تکلم و زبان رسمی مردم گرجستان، گرجی است و دارای زبان نوشتاری مخصوصی نیز هستند.

نرخ بیکاری در گرجستان بدین شرح است:

نرخ بیکاری در گرجستانانگلیسی زبانان بومی می توانند درآمد خوبی برای تدریس زبان انگلیسی در گرجستان داشته باشند و انواع مختلفی از تابلوهای شغلی آنلاین برای تمرکز جستجوی شما وجود دارد. حقوق ها بسیار متنوع هستند و به اندازه تجربه شما مکان را منعکس می کنند. منابعی مانند راهنمای TEFL در مورد نرخ استاندارد پرداخت در بین کشورها می تواند در ارائه ایده خوبی از نوع حقوقی که می توانید در گرجستان انتظار داشته باشید بسیار ارزشمند باشد.

نظام آموزشی کشور گرجستان

یکی از اصلی ترین مواردی که در خصوص سیستم آموزشی بایستی در نظر گرفت مقطع تحصیلی و رشته می باشد. کشور گرجستان از این پارامتر مستثنی نمی باشد. طول دوره های تحصیلی در این کشور بدین شرح است:

مقطع تحصیلیطول دوره
دبیرستان12 سال
کارشناسی4 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکتری3 الی 5 سال
پزشکی و دندانپزشکی5 الی 6 سال

بررسی کار ضمن تحصیل در گرجستان

همه ما می دانیم که فعالیت شغلی همزمان با ادامه تحصیل دارای شرایطی است که بایستی به صورت برنامه ریزی شده انجام گیرد. مهم ترین و اصلی ترین موضوع در کار ضمن تحصیل در گرجستان این است که فرد برای این منظور دارای تخصص و حرفه باشد. البته این امر ضروری نیست اما دانشجویانی که در زمینه خاصی دارای تخصص و مهارت هستند، در زمینه شغلی موفق ترند. موضوع مهم بعدی در خصوص زبان تکلم در این کشور است. افراد خارجی باید به زبان این کشور آشنایی و تسلط داشته باشند تا بتوانند با ساکنین ارتباط برقرار نموده و به کسب و کار بپردازند. این زبان ها می تواند به زبان روسی، گرجی یا انگلیسی باشد.

کار در دانشگاه می تواند به عنوان مناسب ترین گزینه شغلی برای دانشجویان به شمار رود که در بخش هایی مانند خدمات، کتابخانه، رستوران و سایر امکان پذیر است. آن دسته از دانشجویان که دارای سطح علمی قوی و بالایی هستند. این امکان را دارند که به عنوان دستیار در کنار استاد خود فعالیت نمایند. این امر معمولا در مقاطع بالا اتفاق می افتد. مشاغلی که ضمن تحصیل برای متقاضیان مناسب می باشد، مشاغل مربوط به رستوران ها، بارها، کافه ها، تدریس و کار در کتابخانه ها می باشند.

بررسی کار ضمن تحصیل در گرجستان

مجوز کار ضمن تحصیل در گرجستان

دانشجویان مشغول تحصیل در کشور گرجستان در کلیه مقاطع، مجاز به کار ضمن تحصیل در گرجستان هستند و محدودیتی زمانی برای آنان ندارد. این عمل موجب می گردد تا بهتر بتوانند هزینه زندگی در گرجستان و همچنین مخارج تحصیلی خود را پوشش دهند. مدت زمان کار حین تحصیل در کشورهای اروپایی برای دانشجویان در مقاطع مختلف، متغیر است. برای مثال دانشجویانی که در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند، اجازه دارند به مدت 10 ساعت در طول هفته به فعالیت شغلی بپردازند. این محدودیت های زمانی به تدریج در مقاطع بالاتر کاهش می یابد.

به عنوان مثال دانشجویان مقطع فوق لیسانس مجاز به کار حین تحصیل به صورت پاره وقت و به مدت 20 ساعت در طول هفته هستند. اما آنچه که در موضوع کار ضمن تحصیل در گرجستان دارای اهمیت می باشد این است که محدودیت زمانی برای دانشجویان مقاطع مختلف در جهت کار حین تحصیل وجود ندارد. در این خصوص نظارت خاصی بر روی اشتغال دانشجویان وجود ندارد. با این حال لازم است که دانشجویان به برنامه های مطالعاتی خود توجه نمایند تا دچار مشکل نشوند.

جست و جوی کار ضمن تحصیل در گرجستان

طرق مختلفی برای جست و جوی توسط دانشجویان وجود دارد. یکی از این روش ها مراجعه به بخش کاریابی دانشگاه می باشد که می تواند کمک شایانی برای یافتن کار دانشجویی باشد. از سویی دیگر، دانشجویان می توانند به وب سایت های کاریابی مراجعه نموده و رزومه تحصیلی و فردی (CV) خود را جهت کار در گرجستان ارائه نمایند. از دیگر روش های جست و کار در گرجستان، اقدام حضوری از طریق موسسات و آژانس های کاریابی می باشد. در صورتی که شغل مورد درخواست در فهرست مشاغل آنها وجود داشته باشد. ترتیب مصاحبه شما با کارفرمای گرجستانی داده می شود. جست و جوی کار در جراید نیز از جمله طرقی است که می توان به شغل مورد تقاضا دست یافت که البته روشی زمان بر و تقریبا کم کاربرد است. برای سایر روش های کاریابی از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید.

مراحل کار ضمن تحصیل در گرجستان

اگر تدریس نمی کنید، پیدا کردن کار در تفلیس یا هر یک از شهرهای دیگر احتمالا دشوار خواهد بود. شایسته است با شرکت های بین المللی که در کشور فعالیت می کنند مستقیماً تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها فرصت شغلی خالی دارند یا خیر. بعید است که آنها موقعیت های آزاد را برای خارجی ها تبلیغ کنند، به جای آن ترجیح می دهند افراد محلی را استخدام کنند، بنابراین اگر مستقیماً به آنها مراجعه کنید شانس بیشتری برای ایفای نقش خواهید داشت. اطمینان حاصل کنید که تحقیقات خود را انجام می دهید و مهارت ها و تجربه شما با تیم هایی که در گرجستان کار می کنند مرتبط است. انگلیسی زبانان بومی می توانند درآمد خوبی برای تدریس زبان انگلیسی در گرجستان داشته باشند و انواع مختلفی از تابلوهای شغلی آنلاین برای تمرکز جستجوی شما وجود دارد.

همچنین چند پورتال وجود دارد که به طور خاص برای یافتن شغل برای مهاجران طراحی شده اند. اینها می توانند اندکی با سایر تابلوهای شغلی آنلاین همپوشانی داشته باشند، اما مکانی عالی برای شروع برنامه ریزی برای حرکت بین المللی شما هستند. از نزدیک شدن به شرکت های گرجستانی نیز نترسید. اقتصاد به شرکت ‌های محلی امنیت را برای گسترش می ‌دهد، و بسیاری ممکن است مشتاق باشند که یک عنصر بین ‌المللی را به کارکنان خود اضافه کنند. اکثر گرجی ها به زبان گرجی و برخی روسی صحبت می کنند و افراد جوان تر اغلب به زبان انگلیسی تسلط دارند، بنابراین مهاجرانی که به زبان های اروپایی مانند آلمانی و فرانسوی مسلط هستند، می تواند برای یک شرکت در حال توسعه مفید باشد.

لیست دانشگاه‌ های کشور گرجستان

در موضوع کار ضمن تحصیل در گرجستان لازم است با دانشگاه های این کشور آشنا شوید. به طور کلی فهرست دانشگاه هایی که در کشور گرجستان وجود دارند به شرح ذیل است:

  • Tbilisi State University
  • Tbilisi State Medical University
  • Ilia State University
  • Shota Restively State University
  • The University of Georgia (Tbilisi)
  • International Black Sea University
  • Akaka Tsereteli State University
  • Caucasus University
  • Tbilisi State Conservatoire
  • Gigolo Robakidze University
  • Georgian Aviation University
  • Batumi State Maritime Academy
  • International School of Economics at Tbilisi State University
  • Gori State Teaching University
  • Agricultural University of Georgia
  • Tbilisi Medical Academy
  • Telavi Jacob Gogebashvili State University
  • David Agmashenebeli University of Georgia
  • Georgian Institute of Public Affairs
  • Abkhazian State University
  • Kutaisi University
  • Tbilisi Teaching University Gorgasali

دانشگاه‌ های مورد تایید وزارت علوم ایران در گرجستان

در ذیل اسامی برخی از دانشگاه های کشور گرجستان آورده شده است که وزارت علوم ایران آنها را تایید نموده است:

  • Ivana Javakhishvili Tbilisi State University
  • Apolon Kutateladze State Academy of Arts
  • IvaneJavakhishvili Tbilisi State University
  • SarajishviliTbilis State Conservatoire (مختص رشته های هنر و موسیقی می باشد)
  • Technical University
  • Tbilisi Teaching University

لازم به ذکر است پیش از این که اقداماتی در خصوص مهاجرت به گرجستان یا سایر کشورها انجام دهید. از راهنمایی ها و مشاوره های مهاجرتی وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید تا بتوانید بهترین گزینه مهاجرت را انتخاب نمایید در پروسه مهاجرتی افراد باید از تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز برای پایین بردن ریسک اطلاع پیدا کنند.

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در گرجستان

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در گرجستان مطابق قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • کار حین تحصیل در گرجستان به چه صورت است؟ کار رسمی حین تحصیل در گرجستان به صورت 20 ساعت در هفته است اما می توان به صورت غیر رسمی مدت زمان بیشتری کار کرد.
  • بهترین گزینه شغلی برای کار هنگام تحصیل در گرجستان چیست؟ کار در دانشگاه می تواند به عنوان مناسب ترین گزینه شغلی برای دانشجویان به شمار رود که در بخش هایی مانند خدمات، کتابخانه، رستوران و سایر امکان پذیر است.
  • از چه طریق می توان در گرجستان کار دانشجویی پیدا کرد؟ دانشجویان می توانند به وب سایت های کاریابی مراجعه نموده و رزومه تحصیلی و فردی (CV) خود را جهت کار در گرجستان ارائه نمایند.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار ضمن تحصیل در گرجستان

  1. حمید عراقی گفت:

    گرجستان تو آسیا و خصوصا تو خاورمیانه میتونه یکی از انتخاب خوب برای تحصیل و کار باشه. من شنیدم که میگن تفلیس خیلی قشنگه و معماری های ساختمون هاش مثه اروپا است. خیلی از ایرانی هام واسه تعطیلات و عیذ میرن گرجستان پس نمیتونه مثه انگلیس و ایتالیا و آلمان کشور گرون قیمتی برای تحصیل باشه. چون هم موقعیت جغرافیاییش خوبه هم با ایران خیلی فاصله نداره ولی زبانش میتونه سخت باشه. به نظرم اگر دانشگاه های گرجستان چنتا رشته به زبان انگلیسی داشته باشه و بشه برای کار هم رو همون زبان انگلیسی حساب کرد میشه به یه نتیجه ای رسید و درآمدی کسب کرد که بشه هزینه ها رو یکسان کرد. فرصت های شغلی دیگه اشم مثل کشورها اروپایی تو رستورانه که بیشتر هم گارسون و نیروی خدمات و .. است. پس میشه گفت اگه زبان انگلیسی نباشه نمیشه یه کار خوب تو گرجستان پیدا کرد که درامد خوبی داشته باشه به نظر من این یه شرط مهمه واسه کار تو گرجستان. واسه مقطع کارشناسی 10 ساعت کار خیلی بد نیست ولی خب خوبم نیست میشه در کنارش یه جوری کاری پیدا کرد که حضوری نباشه و از خونه کار کرد. اینکه دانشگاه ها بخش کاریابی دارن واقعا عالیه و تا جایی که میدونم اگر اطریق دانشگاه بشه پیش رفت خیلی مزایا دیگه ام داره و و مراحل کار کلا آسون میشه. تعداد دانشگاه های گرجستان هم کم نیست یعنی میشه رشته مورد علاقمون مهندسی مکانیک باشه ولی ولی 3 تا انتخاب براش باشه این خودش یه امتیاز بزرگه.

    1. صادقی گفت:

      فرصت کار ضمن تحصیل در گرجستان می تونه باعث بشه که اخذ ویزای کاری گرجستان برای افرادی که علاقه مند به اقامت در گرجستان پس از اتمام تحصیل هستند، مناسب باشد. با توجه به افزایش جمعیت ایرانی ها در این کشور و احتمال پیوستن به اتحادیه اروپا می تواند به مشاغل بیشتری در این کشور برای ایرانیان امیدوار بود. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *