مهاجرت تحصیلی مالت

رشته همه گیرشناسی در لهستان

رشته همه گیرشناسی در لهستان

اکثر دانشجویان تمایل به تحصیل در رشته همه گیرشناسی در لهستان دارند، زیرا بسیاری از دانشگاه ‌های لهستان به دانشجویان فرصتی ویژه ارائه می ‌دهند. بخشی از این استقبال به این جهت است که دانشجویان بین المللی با تحصیل در لهستان مدارک پزشکی در سطح جهانی دریافت خواهند کرد. از سوی دیگر موسسات پزشکی در لهستان دارای امکانات پیشرفته و کارکنان متخصص هستند و کلاس ها به زبان انگلیسی تدریس می شود و نکته مهم اینکه هزینه مدرک پزشکی در لهستان در مقایسه با ایالات متحده و بریتانیا کمتر است. شما می توانید برای پیوستن به جمع بزرگ جامعه پزشکی در لهستان، مسیر مهاجرتی خود را با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دنبال در میان بگذارید تا کارشناسان ما، شما را راهنمایی نمایند.

واقعیت زندگی جهت تحصیل رشته همه گیرشناسی در لهستان

لهستان به دلیل شهریه بسیار مقرون به صرفه و آموزش با کیفیت، کشوری جالب برای دانشجویان بین المللی است. این کشور در دهه گذشته بیشتر از بسیاری از کشورهای اروپای مرکزی از دانشجویان بین المللی استقبال کرده است. دانشجویان خارجی به سرعت متوجه می شوند که زندگی در لهستان به عنوان یک دانشجو بسیار هیجان انگیز و همه جانبه است. لهستان منطقه معتدلی است و دارای ماه های زمستان، تابستان، بهار و پاییز است. ماه‌ های زمستان خیلی سخت نیست و دانشجویان مجبور نیستند با زحمت در کلاس ‌های درس تحت شرایط آب و هوایی سخت شرکت کنند. البته زندگی در این کشور مانند تحصیل در هر کشور خارجی شرایط خاصی دارد و دانشجویان باید با فرهنگ و سبک زندگی شهروندان در آن کشور آشنا شوند تا توهین آمیز یا بی ادب نباشند. دانشجویان خارجی باید یاد بگیرند که به مردم و فرهنگ لهستان احترام بگذارند.

از نظر زبان، زبان لهستانی به طور گسترده در بسیاری از جوامع دانشجویی صحبت می شود، اما نگران نباشید، چراکه برخلاف تصورات کلیشه ای، زبان لهستانی سخت ترین زبان برای یادگیری نیست و به عنوان یک دانشجوی خارجی، برای فعالیت های روزانه یا تعامل با مردم محلی به دانش سطح پایه زبان نیاز دارید. همچنین، در لهستان، به جای واحد پول یورو اروپا، از پول محلی خود، złoty لهستانی استفاده می کنند. اما در زمینه علم، بسیاری از دانشگاه های دولتی و خصوصی در لهستان از استانداردهای بین المللی پیروی می کنند و به همین دلیل برنامه های بسیار زیادی به زبان انگلیسی ارائه می شود. باشگاه ‌ها و انجمن ‌های دانشجویی در این کشور بسیار محبوب هستند، زیرا به ترویج تبادل فرهنگی و اجتماعی معروف هستند.

در شکل زیر به سایر واقعیت های مربوط به تحصیل در لهستان پرداخته شده است.

واقعیت های مربوط به تحصیل در لهستان

هزینه مسکن برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در لهستان

متوسط ​​هزینه زندگی در هر اقتصاد توسعه یافته مانند لهستان تا حد زیادی به موقعیت مکانی و سبک زندگی فردی بستگی دارد. در لهستان، شهرهای بزرگتر مانند ورشو یا گدانسک به طور قابل توجهی شیب دارتر از مناطق کوچکتر هستند. به طور کلی، یک چیز خوب در مورد لهستان این است که دانشجویان، چه خارجی و چه داخلی، از ارزان بودن این کشور در مقایسه با سایر کشورهای منطقه مرکزی-شرق اروپا لذت می برند. با نگاهی به هزینه های ثابت و هزینه های متغیر به عنوان دانشجو در لهستان، متوجه می شویم که یکی از هزینه های ثابت اقامت است. مسکن بیشترین سهم را در هزینه های ماهانه دانشجویان دارد. غذا، حمل و نقل، آب و برق، قبوض تلفن و اینترنت و تفریح ​​هزینه های ثانویه و هزینه های متغیر هستند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در لهستان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

همچنین، پدیده ای به نام «اشتراک خانه» وجود دارد که بر طبق آن، دانشجویان برای اجاره یک آپارتمان گرد هم می آیند و هزینه ها را به طور مساوی تقسیم می کنند. صرف نظر از هر گزینه ای که برای دانشجو مناسب است، آنها می توانند از دانشگاه کمک بگیرند، زیرا بسیاری از آنها با آژانس هایی همکاری می کنند که به دانشجویان در شرایط داخل و خارج از دانشگاه کمک می کنند. هزینه های اجاره در لهستان از شهری به شهر دیگر متفاوت است، به عنوان مثال در شهرهایی مانند کراکوف یا ورشو، اجاره یک آپارتمان می تواند بین 300 تا 400€ (یورو) در ماه هزینه داشته باشد. دانشجویانی که مسکن در محوطه دانشگاه را انتخاب می کنند، ممکن است هزینه قابل توجهی ارزان تری بپردازند زیرا اکثر خوابگاه ها و سالن های اقامت دانشجویی حدود 150 تا 200€ (یورو) در ماه هزینه دارند.

هزینه زندگی برای تحصیل در لهستان

در مورد هزینه های متغیر زندگی در لهستان باید گفت که در برخی موارد هزینه ها زیاد و برخی دیگر مقرون به صرفه است. به عنوان مثال برای هزینه‌ های صرف غذا در بیرون و تهیه وعده‌های غذایی خود را در نظر بگیرید. پختن غذا در خانه بسیار رایج است و دانشجویان از این طریق در هزینه خود صرفه جویی می کنند. متوسط ​​هزینه غذا برای دانشجویان بین €100 تا 150€ (یورو) در ماه است. صرف غذا در خارج از منزل نیز در مورد هزینه گران آن چندان دور از دسترس نیست، معمولاً یک وعده غذایی در یک رستوران معمولی برای یک فرد 5€ (یورو) و یک شام کامل در یک رستوران معمولی برای 2 نفر 23€ (یورو) هزینه دارد. قیمت بیشتر نوشیدنی های غیر الکلی €2 تا 3€ (یورو) است. حمل و نقل بسیار خوب است و در هر شهر لهستان به راحتی قابل دسترسی است.

شبکه های جاده ای به درستی هدایت می شوند و یک سفر معمولی یا پیاده روی به مدرسه مانند گشت و گذار در مناظر زیبا و معماری های شگفت انگیز در کشور است. رایج ترین گزینه حمل و نقل برای دانشجویان در لهستان با اتوبوس است و آنها برای یک ترم کامل هزینه می پردازند. این به آنها این امکان را می دهد که در هر زمان در طول دوره6 ماهه با قیمت یارانه ای 50€ (یورو) در شهر حرکت کنند. به همین ترتیب، کمتر از 20%از جمعیت دانشجویی در لهستان از خودروهای شخصی یا خودروهای کرایه ‌ای استفاده می ‌کنند، قیمت خودرو بسته به مارک‌ ها نسبتا مقرون به صرفه است و قیمت سوخت در محدوده 1€ (یورو) در هر لیتر است. هزینه های اضافی برای خدمات شهری مانند برق، آب، گرمایش و دفع زباله در مجموع €150 تا 170€ (یورو) برای یک ماه است.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در لهستان

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در لهستان

پیش از پرداختن به سطح درآمدی در لهستان باید گفت که درآمد مشاغل همه گیرشناسی در زیرمجموعه بهداشت و درمان در لهستان شناخته می شود. بر این اسا فردی که در بخش بهداشت و درمان در لهستان کار می کند، معمولاً حدود 11300PLN (زلوتی) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و از 2360 PLN (زلوتی) در ماه (حداقل حقوق متوسط) تا 33800 PLN (زلوتی) در ماه (حداکثر متوسط ​​حقوق، حداکثر واقعی بالاتر است) متغیر است. با این حال حقوق متوسط ​​11100 PLN (زلوتی) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که در بخش بهداشت و درمان کار می کنند کمتر از 11100 PLN (زلوتی) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 11100 PLN (زلوتی) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از افراد کمتر از 6040 PLN (زلوتی) درآمد دارند.

در حالی که 75% از آنها بیش از 6040 PLN درآمد دارند. همچنین 75%از افرادی که در بهداشت و درمان کار می کنند کمتر از 22000 PLN (زلوتی) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 22000 PLN درآمد دارند.

در جدول زیر به تغییر درصدی سطوح حقوقی برحسب تجربه کاری اشاره شده است:

سابقه کاردرصد تغییر
بین 2 تا 5 سال تجربه%32 افزایش حقوق
بیش از 5 سال%36 افزایش حقوق
با رسیدن به مرز 10 سال%21 افزایش حقوق
با عبور از مرز 15 سال سابقه%14 افزایش حقوق

شما برای آگاهی از بهترین شهرهای لهستان برای زندگی می توانید از مطالب منتشر شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید و در ارتباط با سیر موضوعات با کارشناسان ما در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *