مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته مهندسی کشاورزی در بلغارستان

رشته مهندسی کشاورزی در بلغارستان

رشته مهندسی کشاورزی در بلغارستان یکی از برنامه هایی است که دانشجویان بین المللی با تحصیل آن می توانند به این کشور مهاجرت کنند. و بعد از تحصیل مشغول به کار شوند. این کشور که در شبه جزیره بالکان واقع شده است، به سرعت تبدیل به یک مقصد انتخابی برای دانشجویان بین المللی، به ویژه از همسایگان خود مانند یونان و ترکیه، حتی تا آلمان، نیجریه و هند می شود. اگر دلیل آن را می‌پرسید، دلایل خوبی وجود دارد که باید تحصیل در بلغارستان را انتخاب کرده‌اند. هزینه زندگی در این کشور بسیار ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی در همان منطقه می باشد.

این بدان معناست که شما می توانید از بسیاری از زندگی دانشجویی خود با انجام کارهای دیگری که ممکن است از آن لذت ببرید، مانند مسافرت، غذا خوردن در خارج از خانه و معاشرت بدون پرداخت هزینه، لذت ببرید. به علاوه، می‌توانید این کارها را در محیطی امن و مساعد انجام دهید، برای کسانی که مانند شما دور از خانه خود زندگی می‌کنند عالی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله جامع را درباره رشته مهندسی کشاورزی در بلغارستان را آماده کرده است.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در بلغارستان

تحصیل در این کشور یک امر ضروری است. زیرا، این کشور با وجود اندازه کوچک، کشوری با فرصت های بزرگ است. این کشور کوچک مملو از ذهن های جوان خلاق و مبتکر است. به غیر از آن، دانشگاه های این کشور به امید جذب دانشجویان بین المللی بیشتر، به طور مداوم بازی خود را برای بهبود امکانات و خدمات آن افزایش می دهند.

در طول سال ها، این کشور دانشجویان بین المللی را از نقاط مختلف جهان جذب کرده است. تحصیلات آن ها در سطح جهانی یکی از عوامل ترسیم آن هاست، همچنین مناظر و صداهای منتظر کسانی که مشتاق زندگی پر از ماجراجویی هستند.

بیشتر دروس به زبان بلغاری تدریس می شوند. اما تعداد کمی از برنامه ها به زبان های خارجی ارائه می شود که عمدتا انگلیسی، فرانسوی و آلمانی هستند. در هر صورت، باید ثابت کنید که دانش کافی از زبانی را که تصمیم به تحصیل در آن دارید دارید. تقریبا هر دانشگاه در این کشور این فرصت را به شما می دهد که قبل از ورود به دوره کارشناسی، زبان های ذکر شده در بالا را به شما آموزش دهد.

علاوه بر این، دانشگاه های این کشور نیز هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه ای را ارائه می دهند. بخشی از هزینه ای را که برای موسسات آموزش عالی گران قیمت تر پرداخت می کنید، با همان سیستم آموزشی توسعه یافته و امکانات جهانی برای تحقیق، بپردازید. هنگامی که فارغ التحصیل شدید، مطمئنا مدرکی خواهید داشت که توسط کارفرمایان در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.

دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در بلغارستان در لیست زیر ذکر شده اند:

  • دانشگاه فنی وارنا
  • دانشگاه روسه
  • دانشگاه تراکیا – استارا زاگورا
  • دانشگاه جنگلداری
  • دانشگاه کشاورزی Plovdiv

مشاغل رشته مهندسی کشاورزی در بلغارستان

مشاغل رشته مهندسی کشاورزی در بلغارستان

کار برای فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی در بلغارستان یکی از چالش برانگیزترین کارها برای هر مهندس است. طبیعت به طریقی خاص کار می کند، و برای به دست آوردن بیشتر آن به دانش و مهارت هایی نیاز دارید تا طبیعت را به روش خود اصلاح کنید. دانشمندان و مهندسان کشاورزی در معرض طبیعت قرار می گیرند و آن را برای بشریت کار می کنند. خدمات مهندسین و دانشمندان کشاورزی، خواه به دست آوردن بازده بیشتر از محصولات، آسان کردن و لذت بردن از کشاورزی، توسعه واریته های جدید گیاهی و یا مراقبت از محیط زیست باشد.

مهندسی کشاورزی شاخه‌ ای از مهندسی است که به استفاده از فناوری نوآورانه برای تولید مواد غذایی با کیفیت ‌تر می‌پردازد. به توسعه ماشین آلات مورد استفاده در کشاورزی، برنامه ریزی مناطق کشاورزی و برنامه ریزی و مدیریت منابع مانند آب، آبیاری، برق و غیره می پردازد. مهندسی کشاورزی ترکیبی از مهندسی مکانیک، عمران، شیمی و برق است. اصول و دانش همه این زمینه های مهندسی برای تولید غذاهای با کیفیت بهتر ترکیب شده است.

حقوق ماهیانه کار در بلغارستان برای مهندسان کشاورزی در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در بلغارستان برای مهندسان کشاورزی

هزینه تحصیل در بلغارستان

هزینه تحصیل در بلغارستان می تواند بسیار متفاوت باشد. بستگی به این دارد که در چه چیزی و کجا مطالعه می کنید. هزینه های تحصیل در این کشور به طور معمول به یورو در 2 قسط پرداخت می شود که موقع پرداخت قسط ها در نمودار زیر آمده است:

پرداخت شهریه در بلغارستانهزینه تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور در جدول زیر نشان داده شده است:

مقطع تحصیلیهزینه به یورو
کارشناسیبین 3000€ تا 5900€
کارشناسی ارشدبین 3000€ تا 5000€
دکترابین 1750€ تا 3850€

برنامه هایی مانند پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی می توانند تا 8000€ (یورو) در سال هزینه داشته باشند. مردم این کشور، و همچنین سایر شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس، هنوز شهریه پرداخت می کنند، اما به طور کلی کمتر از شهریه هایی است که دانشجویان از جاهای دیگر پرداخت می کنند.

بورسیه تحصیل در این کشور به طرز شگفت آوری فراوان است. یکی از محبوب ترین بورسیه های ارائه شده، بورسیه تحصیلی اروپای شرقی در خارج از کشور (EESA) است. این بورسیه ها می توانند هزاران دلار آمریکا را به عنوان کمک های مالی و هزینه های شهریه ارائه دهند. بورسیه های تحصیلی EESA برای افرادی از هر نقطه از جهان که مایل به تحصیل در برخی از کشورهای اروپای شرقی هستند، آزاد است.

ویزای دانشجویی بلغارستان

دانشجویانی که مقیم اتحادیه اروپا یا EEA نیستند باید برای ویزای دانشجویی بلغارستان (ویزای نوع D) که دارای اعتبار 3 تا 6 ماه است درخواست دهند. برای درخواست ویزای دانشجویی، شما موظف به رعایت شرایط زیر هستید:

  • فتوکپی پاسپورت (با حداقل 1 سال اعتبار)
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • بیمه ی درمانی
  • شناسه عکس رنگی
  • تایید رزرو بلیط
  • ثابت کنید که شهریه پرداخت شده است.

می توان تصور کرد که پس از اتمام برنامه خود، ممکن است بخواهید در این کشور بمانید و زندگی کنید. این کشور برای دانشجویان بین المللی که تصمیم به اقامت در این کشور دارند بسیار استقبال می کند. برای ساکنان اتحادیه اروپا، نیازی به ترتیب هیچ چیزی در این کشور نیست، فقط مطمئن شوید که در تالار شهر به عنوان یک مقیم رسمی ثبت نام کرده اید. در همین حال، برای افراد غیر مقیم اتحادیه اروپا، به وب سایت دولت بلغارستان در مورد نحوه درخواست ویزای طولانی مدت مراجعه کنید. همچنین برای اطلاع از تحصیل در این کشور یا سایر کشورهای اروپایی می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *