مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته مهندسی کشاورزی در بلژیک

رشته مهندسی کشاورزی در بلژیک

تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در بلژیک با وجود کیفیت آموزش عالی بالا در این کشور می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد. دانشجویانی که تمایل به تحصیل در خارج از کشور دارند باید بدانند که این کشور محل استقرار دانشگاه های معتبر جهانی و مقر سازمان های بین المللی مانند اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است. این کشور هزینه های تحصیلی پایینی را ارائه می دهد که مقرون به صرفه تر از کشورهای همسایه فرانسه و آلمان است. قرار گرفتن در قلب اروپا مزایای خود را دارد. همچنین ارتباط خوب با شهرهایی مانند پاریس و کلن، آمستردام و لندن نیز در فاصله کوتاهی از قطار قرار دارند. کسانی که جاه طلبی برای یادگیری زبان دوم دارند، فرصت های زیادی برای انجام این کار خواهند داشت.

این کشور چند زبانه دارای 3 زبان رسمی:

  • هلندی
  • فرانسوی
  • آلمانی

با این حال، انگلیسی زبانان نیازی به وحشت ندارند.اکثر مردم بلژیک می توانند به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند و مجموعه ای از موسسات دوره های آموزش زبان انگلیسی را ارائه می دهند. در اوقات فراغت خود می‌توانید تاریخ غنی این کشور را در شهرهایی مانند آنتورپ، بروژ، بروکسل و گنت تجربه کنید و از محیط‌های آرام روستایی لذت ببرید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش به موضوع رشته مهندسی کشاورزی در بلژیک پرداخته است.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در بلژیک

سیستم آموزش عالی در این کشور براساس زبان های اصلی این کشور به 2 گروه تقسیم می شوند که در نمودار زیر نشان داده شده است:

سیستم آموزش عالی در بلژیکهر دوی این جوامع دانشگاه ها و کالج های دانشگاهی را در خود جای داده اند که بر ساختار مشابهی در بریتانیا کار می کنند. دانشگاه ها برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهند. اما کالج های دانشگاهی مدرک دکترا ارائه نمی دهند. در حالی که هلندی و فرانسوی زبان های آموزشی استاندارد در هر یک از این جوامع هستند، برنامه های متنوعی نیز به زبان انگلیسی تدریس می شود. دانشجویان آلمانی زبان این کشور تمایل دارند در جامعه فرانسوی تحصیل کنند یا برای تحصیل در آنجا به آلمان سفر می کنند.

دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در بلژیک عبارتند از:

  • دانشگاه گنت
  • دانشگاه کاتولیک لوون
  • دانشگاه لیژ

جدول زیر رتبه جهانی و رتبه در بین دانشگاه های علوم کشاورزی دانشگاه های لیست بالا را نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های علوم کشاورزی
دانشگاه گنت8515
دانشگاه کاتولیک لوون4836
دانشگاه لیژ370212

مشاغل رشته مهندسی کشاورزی در بلژیک

فارغ التحصیلان مهندسی کشاورزی در بلژیک اغلب به صورت تیمی کار می کنند. وظایف آن ها شامل تجزیه و تحلیل روش ها و تجهیزات فعلی مورد استفاده در تولید، بسته بندی و تحویل محصولات غذایی است. آن ها ممکن است به صورت گروهی با مهندسین دیگر یا افراد خارج از مهندسی برای حل مشکلات مربوط به سیستم ها، فرآیندها و ماشین ها کار کنند. آن ها ممکن است در طراحی سیستم آبیاری با آب یا تعیین مصارف جایگزین برای محصولات جانبی کشاورزی مشارکت داشته باشند. آن ها ممکن است در مشاوره حقوقی یا مالی در مورد فرآیندها، تجهیزات و مسائل کشاورزی مشارکت داشته باشند.

برخی از مهندسان کشاورزی بر ماشین آلات تمرکز می کنند و ممکن است تجهیزات مورد استفاده در کشاورزی و ساختمان را طراحی کنند. این مهندسان ممکن است علاقه خاصی به دست زدن به محصول، قدرت هیدرولیک یا رشد محصولات خاص داشته باشند. آن ها ممکن است توسط شرکتهای تولید ماشین آلات به کار گرفته شوند. سایر مهندسان کشاورزی ممکن است خود را در حال طراحی ساختمان ها یا سازه های دیگر که برای دام، ذخیره غلات و یا امکانات تجربی مورد استفاده قرار می گیرند، طراحی کنند. سایر مهندسان کشاورزی ممکن است بر توسعه سیستم های پردازش مواد غذایی مانند فرآیندهای خشک کردن، تقطیر یا ذخیره سازی طولانی مدت تمرکز کنند.

حقوق ماهیانه کار در بلژیک برای مهندسان کشاورزی در نمودار زیر بررسی شده است:

حقوق ماهیانه کار در بلژیک برای مهندسان کشاورزی

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در بلژیک

بلژیک به 3 منطقه تقسیم می شود که عبارتند از:

  • منطقه فلاندری (یا فلاندر)
  • بروکسل (منطقه پایتخت)
  • منطقه والون (یا والونیا)

در دانشگاه ‌هایی که در منقطه والونیا واقع شده اند، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و EEA باید شهریه‌های خاصی را که توسط ARES (آکادمی تحقیقات و آموزش عالی) تعیین می‌شود، پرداخت کنند. با این حال، این شهریه ها نمی تواند بیش از 5 برابر مبلغی باشد که دانشجویان اتحادیه اروپا یا EEA باید بپردازند.

در منطقه فلاندری، شهروندان اتحادیه اروپا یا EEA و غیر اتحادیه اروپا یا EEA نیز باید هزینه های تحصیل متفاوتی را بپردازند، اما همه آن ها از حدود 900€ (یورو) در سال تحصیلی شروع می شوند. اگرچه، هزینه های شهریه برای دانشجویان اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا محدود است، اما برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا بسته به هر دانشگاه می تواند افزایش یابد. لازم نیست نگران باشید. زیرا، دانشگاه‌های این کشور وقتی شهریه را محاسبه می‌کنند منصف هستند. اگر بیشتر باشد، ممکن است به دلیل درآمد دانشجو، نوع برنامه تحصیلی، یا کمک هزینه ها یا بورسیه های موجود باشد.

شما گزینه های زیادی برای انتخاب بورسیه تحصیلی بلژیک دارد. همچنین احتمال زیادی وجود دارد که یکی از آن ها برای شما مناسب باشد. در حالی که در جستجوی بورسیه هستید، بورسیه Studyportals را نیز بررسی کنید تا در تامین هزینه تحصیل خود در خارج از کشور کمک بگیرید. مانند هر کشور دیگری، در مورد شرایط ویزای دانشجویی بیشتر بدانید. اگر از اتحادیه اروپا (EU) یا منطقه اقتصادی اروپا (EEA) هستید، به آن نیاز نخواهید داشت. اما همه دانشجویان بین المللی باید برای اجازه اقامت اقدام کنند.

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در بلژیک

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در بلژیک

برخی از الزامات اولیه، مانند داشتن مدرک کارشناسی قبل از درخواست برای کارشناسی ارشد ازامی می باشند. و اینکه باید تمام مدارک خود را به زبان انگلیسی، فرانسوی یا هلندی ارسال کنید. اما سایر شرایط کاملا به دانشگاه بستگی دارد یا بستگی به آن دارد.

سایر شرایط اولیه پذیرش عبارتند از:

  • گذرنامه
  • عکس پاسپورت
  • مدرک لیسانس یا ریز نمرات سوابق
  • اثبات تسلط بر زبان

برای مهاجرت به بلژیک مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اطلاعاتی که در اختیار دارند قادر به پاسخگویی سوالات شما عزیزان می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *