مهاجرت تحصیلی اسلوونی

رشته مهندسی کشاورزی در اسلوونی

رشته مهندسی کشاورزی در اسلوونی

رشته مهندسی کشاورزی در اسلوونی از رشته های پرطرفدار در بین دانشجویان بین المللی بوده که سالانه دانشجویان بسیاری به این کشور مهاجرت می کنند. این کشور، کشوری در اروپای مرکزی است که در محل تلاقی مسیرهای اصلی فرهنگی و تجاری اروپا قرار دارد. این کشور، نسبت به جغرافیا، تاریخ، اقتصاد، فرهنگ و زبان، کشوری بسیار متنوع است که با ویژگی انتقالی متمایز می شود. این کشور از سال 2004 عضو کامل اتحادیه اروپا است. همسایگان این این کشور از غرب با ایتالیا، از شمال با اتریش، از جنوب و جنوب شرقی با کرواسی و از شمال شرق با مجارستان می باشند.

این منطقه موقعیت استثنایی را در محل ملاقات کوه های آلپ و مدیترانه دارد و شامل دشت های اسرارآمیز کارست و دشت های وسیع پانون می شود. تنوع جغرافیایی کوه، جنگل، دریا این منطقه را برای بسیاری جذاب می کند. از نظر تاریخی، این کشور یک مسیر تجاری تثبیت شده بین اروپا و آسیا و یک بندر مهم برای تجارت در امتداد دریاهای آدریاتیک و مدیترانه بوده است. در ادامه متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره دانشگاه ها و بازار کار رشته مهندسی کشاورزی در اسلوونی صحبت کرده اند.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در اسلوونی

تحصیلات عالی و در نتیجه تحقیقات علمی مرتبط در مرکز بلندپروازی توسعه این کشور است. این کشور خواهان تحصیلات عالی با کیفیت بالا و متنوع است که به نیازها و انتظارات جامعه پاسخ دهد و تعداد زیادی متخصص با انگیزه و مبتکر با دانش متنوع و استانداردهای اخلاقی بالا ایجاد کند. اهداف اساسی منطقه آموزش عالی این کشور شامل کیفیت، برتری، تنوع و دسترسی است. کیفیت همه را قادر می سازد تا مدارک تحصیلی عالی قابل مقایسه و شناخته شده بین المللی و در نتیجه فرصت های شغلی و تحرک بهتری را در اروپا و جهان به دست آورند. بعد اجتماعی نیز از این نظر مهم است. که دسترسی گسترده به آموزش عالی را ممکن می سازد و شرایط را برای تکمیل موفقیت آمیز مطالعات فراهم می کند.

موسسات آموزش عالی در این کشور شامل دانشگاه ها، دانشکده ها، آکادمی های هنری و موسسات آموزش عالی مستقل است. این ها توسعه علم، تخصص و هنر را ترویج می کنند و یافته های حوزه های علمی، کارشناسی، پژوهشی و هنری را در فرآیند آموزش ادغام می کنند. ممکن است دانشکده ها، آکادمی های هنری و موسسات آموزش عالی به عنوان موسسات آموزش عالی مستقل در خارج از دانشگاه تاسیس شوند. دانشگاه های دولتی و موسسات آموزش عالی مستقل، موسسات خصوصی نیز وجود دارند که ماموریت خود را به طور مستقل تعیین می کنند.

دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در اسلوونی عبارتند از:

  • دانشگاه ماریبور
  • دانشگاه لیوبلیانا

جدول زیر رتبه دانشگاه های مهندسی کشاورزی را نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه ماریبور274
دانشگاه لیوبلیانا704

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در اسلوونی

مشاغل رشته مهندسی کشاورزی در اسلوونی

فارغ اتحصیلان رشته مهندسی کشاورزی در اسلوونی در زمینه های مختلف کار می کنند. یک مهندس کشاورزی ممکن است در بخش های زیر کار کند:

  • توسعه سوخت های زیستی
  • حفاظت از طبیعت
  • آبزی پروری
  • جنگلداری
  • برنامه ریزی زیستگاه
  • پردازش غذا
  • کشاورزی زمین

گاهی مهندسین کشاورزی را مهندسان زیست شناسی و کشاورزی می نامند. مهندسان کشاورزی شیوه های کشاورزی را با استفاده از علم و فناوری بهبود می بخشند. آن ها سیستم های ناوبری و کنترل پیشرفته ای را برای ماشین آلات کشاورزی طراحی می کنند. با همکاری دانشمندان متخصص در تولید و استفاده از گیاهان (به نام زراعت شناس)، مهندسان کشاورزی به توسعه محصولات بهبود یافته با استفاده از کاربردهای بیولوژیکی کمک می کنند.

آن ها همچنین در مدیریت تأثیرات زیست محیطی مزارع بزرگ و حفظ منابع آب کمک می کنند. علاوه بر این، مهندسان کشاورزی در حال توسعه انواع خاصی از جلبک ها و سایر زیست توده ها هستند که می توانند به عنوان سوخت استفاده شوند. بسیاری از مهندسان کشاورزی بر روی یک تخصص واحد مانند مهندسی غذا و فرآیند زیستی، طراحی ماشین آلات یا مهندسی محیط زیست تمرکز می کنند. آن ها ممکن است در زمینه های مدیریت، تولید، تحقیق و توسعه یا فروش فعالیت کنند.

حقوق ماهیانه کار در اسلوونی برای مهندسان کشاورزی در نمودار زیر بررسی شده است:

حقوق ماهیانه مهندسان کشاورزی در اسلوونی

هزینه تحصیل و زندگی در اسلوونی

هزینه های تحصیل از یک موسسه آموزش عالی به موسسه دیگر متفاوت است. جدول زیر هزینه تحصیل در اسلوونی را در مقاطع تحصیلی مختلف نشان داده است:

مقطع تحصیلیهزینه به یورو
کارشناسیبین 2000€ تا 11000€
کارشناسی ارشدبین 2000€ تا 15000€
دکترابین 2000€ تا 6000€

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، ماهانه بین 400€ تا 700€ (یورو) برای تأمین هزینه زندگی در اسلوونی خود نیاز دارید. میزان هزینه شما براساس نیازها و شیوه زندگی شخصی شما تعیین می شود.

موارد زیر محبوب ترین انواع محل اقامت برای دانشجویان در این کشور است:

محبوب ترین محل اقامت برای دانشجویان در اسلوونیهزینه هر کدام در جدول زیر نشان داده شده است:

پارامترهزینه به یورو
خوابگاه دانشجوییبین 100€ تا 300€
آپارتمان خصوصیبین 90€ تا 400€

کار حین تحصیل در اسلوونی

به لطف سازمان خدمات دانشجویی که به عنوان آژانس مبادله نیروی کار و مالیات فعالیت می کند، امکان کار و تحصیل در اسلوونی وجود دارد. کل تجربه کاری دانشجویان و حقوق آنها که اغلب به ازای پرداخت ماهیانه به ازای هر ساعت می باشد، از طریق این سرویس در حال گذر است. این تنها راهی است که دانشجویان خارجی بدون از دست دادن موقعیت دانشجویی و تمام مزایای مربوطه در این کشور کار پیدا می کنند.

از آنجا که اکثر دانشگاه ها دارای مراکز شغلی خود هستند، منطقی است که برای کمک از آنجا درخواست کنید.علیرغم این واقعیت که خدمات روزانه دانشجویی لیست مشاغل خالی را به روز می کند، دانشجویان فقط به این منابع و مراکز شغلی وابسته نیستند. آن ها در واقع می توانند هر کارفرمایی را در این کشور پیدا کنند. پس از آن، تنها کاری که باید انجام دهید این است که خود را در سرویس دانشجویی به عنوان یک دانشجوی شاغل ثبت نام کنید. سرویس دانشجویی همچنین با سایر مسائل مربوط به بدهی های مالیاتی کارفرما و متقاضی برخورد می کند و سایر مسائل احتمالی دیگر را حل می کند. شما عزیزان برای مهاجرت به اسلوونی می توانید از تجربیات مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *