شرایط اسلوونی

هزینه زندگی در اسلوونی ⭐ هزینه روزمره زندگی در 2023

هزینه زندگی در اسلوونی

اگر تمایل به مهاجرت به اسلوونی را دارید اولین امر حائز اهمیت هزینه زندگی در اسلوونی ⭐ هزینه روزمره زندگی در 2023 خواهد بود. جمهوری اسلوونی شهری در جنوب اروپای مرکزی قرار گرفته است. بزرگترین شهر این جمهوری و پایتخت این کشور شهر لیوبلیا می باشد. از سمت غرب می توان گفت این کشور با ایتالیا از شمال با کشور اتریش و از جنوب و همین طور جنوب شرقی نیز با کشور کرواسی هم مرز است و همین طور مرز شرقی این کشور را مجارستان تشکیل می دهد.

این کشور یه جمهوری پارلمانی به شمار می رود. به همین سبب از اقتصاد و وضع اجتماعی این کشور در سطح بالایی قرار دارد. نصف بیشتر مردم این کشور مسیحی هستند.جمعیت اسلوونی به 2.600.000 نفر می رسد و واحد پول این کشور € یورو می باشد و مردم این کشور به زبان اسلووانیایی سخن می گویند. همین طور این کشور عضو اتحادیه اروپا و همین طور ناتو نیز می باشد و همین امر سبب می شود ارتباط مستقیمی با کشور های بزرگ اروپایی داشته باشد.

درباره اسلوونی

اسلوونی یک جواهر پنهان در اروپا است که برای مهاجران بسیار دست کم گرفته می شود، اما این کشور زیبا با مناظر کوهستانی و خطوط ساحلی دارای فاکتورهای خوب زیادی مانند درآمد بالا، بخش خدمات پررونق و فرصت های فراوان برای مهاجران است. با تنها 2 میلیون نفر می توانید متوجه شوید که اسلوونی شهرهای شلوغ و پر از سیمانی ندارد، اما مراکز شهری سرسبز دارد که می توانید از مزایای یک شهر بزرگ و احساس دنج یک شهر کوچک لذت ببرید. در اسلوونی حدود 2 میلیون نفر زندگی می کنند که زبان ملی آنها اسلوونیایی است. پایتخت آن لیوبلیانا و واحد پول آن یورو است. کشور واقع در بالکان دارای کوه های خیره کننده و خط ساحلی زیبا و صخره ای با آب و هوای قاره ای با تاثیر مدیترانه ای بر ساحل است. تابستان ها گرم و آفتابی است، زمستان ها معمولا سرد است.

منطقه خوش ‌منظره برای کاوش در تمام طول سال و در اوقات فراغت در حین زندگی در اسلوونی مناسب است. اسلوونی دارای فرهنگ غنی است که به لطف تلاش مردم این کشور تا به امروز باقی مانده است، سنگ بنای فرهنگ اسلوونی زبان آنها است، اسلوونیایی ها به سنت های فرهنگی و زبان خود بسیار افتخار می کنند و می توانید فعالیت های فرهنگی آنها را مانند جشنواره ها نه تنها در شهرهای اصلی، بلکه در هر گوشه ای از کل کشور، هر شهر کوچک، در ریشه های خود غوطه ور است. آنها رویدادهای قابل توجه زیادی دارند که حتی دارای اعتبار بین المللی است مانند دوسالانه هنرهای گرافیک لیوبلیانا که به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای هنرهای تجسمی اروپا شهرت پیدا کرده است. جشنواره تابستانی سالانه لیوبلیانا، جشنواره لنت در ماریبور، جشنواره فیلم زندگی از مهم ترین جشنواره ها هستند.

در جدول زیر شاهد نرخ افزایش هزینه های زندگی در اسلوونی هستید:

نرخ افزایشسال
5%2021
10%2022
12%2023

مزایای مهاجرت به اسلوونی

استاندارد بالای زندگی در این کشور و همین طور سیستم آموزشی تقریبا رایگان از بارزترین دلایلی است که همواره این کشور را به کشوری محبوب برای مهاجرت بدل کرده است. دانشجویانی که این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند و این امر کار دانشجویان را ساده تر می کند.

از طرفی پروسه ی ایجاد شرکت در این کشور زمان کوتاهی را نیاز دارد و این امر این کشور را در نظر افرادی که تمایل به اخذ ویزای این کشور را از طریق ویزای کاری دارند محبوب تر کرده است. اقتصاد قوی و توسعه یافته از سایر دلایلی است که می تواند شمارا در انتخاب اسلوونی برای مهاجرت ترغیب کند. از نظر سطح فرهنگی و دانش زبانی مردم این کشور از سطح بالایی برخوردار هستند و علاوه بر زبان مادری خود به یک زبان خارجی دیگر نیز تسلط دارند. با اخذ اقامت این کشور این امکان برای شما فراهم است که به راحتی به سایر کشور های عضو شنگن سفر کنید و همین طور از خدمات رفاهی و بیمه رایگان این کشور نیز بهره مند خواهید شد.

مواد غذایی و هزینه زندگی در اسلوونی

هزینه خوراک در این کشور با توجه به این که شما برای صرف وعده غذایی خود چه نوع رستورانی را انتخاب کنید و درجه ی لوکسی رستوران انتخاب شده می تواند تاثیر بسزایی را در میزان هزینه های شما داشته باشد در ادامه به بررسی هزینه های برخی از اقلام خوراکی های رایج می پردازیم:

اقلامهزینه به € (یورو)
وعده های غذایی، رستوران ارزان قیمت10 برای 2 نفر
رستوران متوسطه، سه دوره40.00
آبجو خانگی2.50
آبجو وارداتی3.00
کاپوچینو1.65
کوکا / پپسی (بطری 0.33 لیتر)1.95
شیر (به طور منظم) (1 لیتر)1.02
نان سفید تازه (500 گرم) 1.33
برنج (سفید)، (1 کیلوگرم)1.66
تخم مرغ (به طور منظم) (12)2.47
پنیر محلی (1 کیلوگرم)10.7
سینه مرغ ، (1 کیلوگرم)7.88
سیب (1 کیلوگرم)1.76
موز (1 کیلوگرم)1.35
پرتقال (1 کیلوگرم)1.79
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)2.6
سیب زمینی (1 کیلوگرم)0.96
پیاز (1 کیلوگرم)1.19
کاهو (1 سر)1.36
آب (بطری 1.5 لیتر)0.68
بطری شراب (متوسط)5.64
آبجو خانگی (بطری 0.5 لیتر)1.15
واردات آبجو (0.33 لیتر بطری)1.79

اقامت و هزینه زندگی در اسلوونی

هزینه زندگی در این کشور با توجه به محل زندگی شما و نوع ساختمان و میزان نزدیکی آن به مرکز شهر و تعداد افراد خانواده شما می تواند متفاوت باشد در ادامه به بررسی هزینه های اجاره منزل در این کشور می پردازیم:

  • اجاره ماهانه برای 85 مترمربع محل اقامت در منطقه منحصر به فرد: 953€ (یورو)
  • اجاره ماهانه برای یک واحد مبله که 45 متر مربع در منطقه متوسط در حدود: 850€ (یورو)
  • آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر: 450€ (یورو)
  • آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 350.24€ (یورو)
  • آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر: 775.25€ (یورو)
  • آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز: 600€ (یورو)

اقامت و هزینه زندگی در اسلوونی

حمل و نقل در اسلوونی

با توجه به این که اسلوونی در رده کشورهای پیشرفته به شمار می آید و از شرایط حمل ونقل عمومی مطلوبی نیز برخوردار است می توانید با استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی تا حد زیادی در هزینه های خود صرفه جویی نمایید. میزان هزینه های حمل و نقل به شرح زیر است:

پارامترشرح
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)1.3
گذر ماهانه (قیمت معمول)37.00
شروع تاکسی (تعرفه عادی)1.65
تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه معمولی)1
تاکسی 1 ساعت انتظار (تعرفه عادی)16.9
بنزین (1 لیتر)1.45

هزینه ورزش و اوقات فراغت در اسلوونی

هزینه های ورزش و اوقات فراغت در کشور اسلوونی بدین قرار است:

  • باشگاه تناسب اندام، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال: 45€ (یورو)
  • اجاره دادگاه تنیس (1 ساعت در آخر هفته): 15€ (یورو)
  • سینما، انتشار بین المللی، 1 صندلی: 7€ (یورو)
  • پوشاک و کفش 1 جفت جین (Levis 501 یا مشابه): 70.41€ (یورو)
  • 1 جفت کفش نایک (متوسط) 86.38€ (یورو)
  • 1 جفت کفش مردانه کفش مردانه 99.00€ (یورو)

هزینه زندگی در شهرهای اسلوونی

از نظر هزینه هایی که در صورت نقل مکان یا بازنشستگی در اسلوونی باید انتظار داشته باشید، بستگی به مکان دقیقی دارد که قصد دارید در آن ساکن شوید. در اینجا لیستی از شهرهایی است که بر اساس هزینه زندگی مرتب شده اند، ارزان ترین شهرها در بالا و گران ترین شهرها در پایین. ما آنها را بر اساس میانگین هزینه ‌های ماهانه زندگی که برای مهم ‌ترین دسته‌ های هزینه پرداخت می ‌کنید رتبه ‌بندی کردیم: اجاره، خدمات آب و برق و غذا. اسلوونی به طور کلی برای هر گونه اختلاف قیمت عمده در جنبه های خاص بسیار کوچک است (برای مثال، خواربارفروشی ها در کل کشور تقریباً یکسان قیمت دارند). با این حال، قیمت‌های رستوران و اجاره می ‌تواند بین منطقه‌ ها تا حدی متفاوت باشد که پرداختن به جزئیات مربوط به آن‌ها باشد.

لیوبلیانا، پایتخت اسلوونی، دومین مکان گران قیمت در میان همه است که تنها در منطقه ساحلی از آن بالاتر است. فضای لیوبلیانا ترکیبی از فضای معاصر و سنتی است. در اینجا، مدرن ترین امکانات و یک شب پر جنب و جوش و زندگی اجتماعی را خواهید یافت. از نظر هزینه‌ها، کوپر به طور کلی گران‌ترین شهر اسلوونی است که در مورد هزینه‌های اجاره تنها تحت الشعاع لیوبلیانا قرار دارد. اما از هر نظر دیگر، این یکی از سریع ترین (و دیدنی ترین) راه ها برای خرج کردن پول در اسلوونی است. با این حال، از آنجایی که این شهر ساحلی است، قیمت ها موجه است – دسترسی به خط ساحلی کالایی محدود در اسلوونی است. Murska Sobota از ارزان ‌ترین شهرهایی که در شمال شرقی اسلوونی واقع شده است. این منطقه به دلیل زمین های کشاورزی فراوان و شیوه زندگی سنتی و خودپایدار شناخته شده است.

در جدول زیر به ترتیب شاهد گران ترین شهرها به ارزان ترین شهرها در اسلوونی می باشید:

شهرهارتبه از گران ترین به ارزان ترین
کپر1
لیوبلیانا2
سلجه3
ماریبور4
ولنج5
نوو مستو6
کرشکو7
مورسکا سوبوتا8

متوسط هزینه زندگی در اسلوونی

کشور کوچک اروپای مرکزی اسلوونی سال‌هاست که محبوبیت زیادی به دست آورده است و بازدیدکنندگان را با شهرهای زیبای کنار دریاچه، رشته‌ های کوه‌ های چشمگیر، و پایتختی جذاب که مانند یک شهر کوچک به نظر می‌رسد، جذب می‌کند. اسلوونی با نزدیکی به کشورهایی مانند اتریش، ایتالیا و کرواسی، علاوه بر آسانی برای بسیاری از سفرهای اروپایی مختلف است. با وجود چیزهای زیادی برای ارائه در چنین فضای کوچکی از جمله شهرهای ساحلی جذاب، مناطق کوهستانی زیبا، و کشور شراب در کلاس جهانی بسیاری از مهاجران تعجب می کنند که آیا این کشور گرانی است. متوسط هزینه زندگی در اسلوونی حدود 1200€ (یورو) در ماه است. البته بسته به سبک زندگی می تواند در بازه  900€ الی 1400€ (یورو) است.

زندگی در اسلوونی

آب و هوا در ساحل مدیترانه ای، اما قاره ای با تابستان های معتدل تا گرم و زمستان های سرد در فلات ها و دره ها در شرق است. زبان رسمی اسلوونیایی است. این یک زبان اسلاوی است که از خط لاتین استفاده می کند. انگلیسی به طور گسترده صحبت می شود و پس از آن آلمانی، ایتالیایی و صرب-کرواسی. ایتالیایی در امتداد سواحل آدریاتیک غالب است، در حالی که مناطق با جوامع قومی ایتالیایی یا مجارستانی به طور رسمی دو زبانه هستند. دین مسیحیت است و اقتصاد اسلوونی توسعه یافته است و از رفاه و ثبات برخوردار است و همچنین از تولید ناخالص داخلی سرانه به طور قابل توجهی بالاتر از سایر اقتصادهای در حال گذار اروپای مرکزی است. واحد پول اسلوونی یورو  EUR است. دستگاه های خودپرداز در مناطق اصلی شهری رایج هستند، اما همه کارت های بین المللی پذیرفته نمی شوند.

کارت های اعتباری عمده در اکثر مغازه ها و رستوران ها پذیرفته می شوند. در اسلوونی بر اساس نرخ مالیات بر درآمد شخصی فعلی است که تا %45 تصاعدی است. فرهنگ تجارت در اسلوونی سخت کوش و تا حدودی رسمی است، شبیه به فرهنگ جمهوری چک و اتریش. کد لباس خارج نشینان رسمی و محافظه کارانه است و شامل کت و شلوار و کراوات برای مردان و لباس یا کت و شلوار برای زنان است. خطر ایمنی برای مهاجران در اسلوونی کم است. خطرات شامل سطوح پایین جرایم خیابانی و فرصت طلبانه است. امکانات مراقبت های بهداشتی به طور کلی قابل قبول است. پزشکان در کل خوب هستند. هزینه درمان برای مهاجران خارج از اتحادیه اروپا می تواند بالا باشد.

در مقاله فوق سعی برآن شد که به طور خلاصه هزینه های زندگی در این کشور مورد بررسی قرار گیرد در صورتی که قصد مهاجرت به این کشور را دارید یا به اطلاعاتی دقیق تر در این حوزه نیاز دارید می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید و پرسش خود را مطرح کنید.

سوالات متداول در باب هزینه زندگی در اسلوونی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب هزینه زندگی در اسلوونی می باشیم:

  • آیا اسلوونی برای مهاجرت خوب است؟ اسلوونی در تعدادی از ابعاد رفاه نسبت به سایر کشورها در شاخص زندگی بهتر عملکرد خوبی دارد. اسلوونی در زمینه آموزش، ایمنی و ارتباطات اجتماعی از میانگین عملکرد بهتری دارد. از نظر درآمد و رضایت از زندگی عملکرد کمتری دارد. این ارزیابی ها بر اساس داده های انتخاب شده موجود است.
  • هزینه تخمینی زندگی در اسلوونی چقدر است؟ هزینه های تخمینی ماهانه خانواده چهار نفره $2595.5 (دلار) بدون اجاره است. هزینه های ماهانه تخمینی یک نفر بدون اجاره $766.0 (دلار) است. هزینه زندگی در اسلوونی به طور متوسط ​​28.1% کمتر از ایالات متحده است. اجاره در اسلوونی به طور متوسط ​​63.7% کمتر از ایالات متحده است.
4.9/5 - (23 امتیاز)

0 دیدگاه برای “هزینه زندگی در اسلوونی ⭐ هزینه روزمره زندگی در 2023

  1. طلایی پور گفت:

    مقالات عالی بود.
    واقعا ممنونم

  2. Arezoo گفت:

    سلام. ممنون از مقاله خوبتون.
    تورم افزایش هزینه ها در کشور اسلوونی چقدر می باشد؟
    تشکر

  3. sohrab گفت:

    این کشور تو ایران سفارت داره ؟ اگر اره ویزا میده خوب؟

  4. ترنم گفت:

    هزینه تحصیل و زندگی چقدر می باشد؟

  5. رضا گفت:

    درباره شرایط تحصیل در اسلوونی هم توضیح بدید مرسی

  6. صبا صابری گفت:

    سلام

    ممنون از مطالب خوبتون

  7. میرصادقی گفت:

    اسلونی هم کشور خیلی خوبیه

  8. حمیرا میرباقری گفت:

    مقالاتتون کلا خیلی خوبن
    ممنون

  9. امیرحسین گفت:

    مقاله خیلی خوب و مفیدی بود.

  10. ali ram گفت:

    بابت مطلب به روزتون در مورد هزینه زندگی در اسلوونی تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد هزینه زندگی در کشور مال هم مطلب بذارید.

  11. bardia گفت:

    سلام هزینه زندگی در اسلوونی با شرایط فعلی ایران امکان پذیراست ؟

  12. محمدحسین گفت:

    هزینه های زندگی در بلوک شرق خیلی کمتر هست اما کیفیت زندگی هم میاد پایین

  13. leilakk گفت:

    سلام. هزینه تحصیل در این کشور چقدر هست؟

  14. قراری گفت:

    لطفا درمورد شهرهای برتر اسلوونی هم بنویسید.

  15. خموش گفت:

    اسلوونی عضو حوزه شنگنه یا خیر؟

  16. hiva گفت:

    با سلام و تشکر از سایت خوبتون
    برای هزینه زندگی در اسلوونی ایا می تونم فرصت های کمک هزینه رو دریافت کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *