مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا از جمله رشته های ارائه شده در گرایشات مختلف است. کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورهای انگلیسی زبان است. رشته مهندسی کامپیوتر امروز در سراسر جهان دارای تقاضا و درخواست است. چنانچه بتوانید از یکی از دانشگاه های معتبر کانادا در رشته مهندسی کامپیوتر پذیرش بگیرید، می توانید فرصت های عالی را برای کار و زندگی در این کشور پیدا کنید. کیفیت آموزش و زندگی در کشور کانادا بر هیچکس پوشیده نیست و این کشور مقصدی رویایی برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر است. یکی از نکات مهم در رابطه با مهاجرت به کانادا، پذیرش و اخذ ویزاست که می توانید شرایط را از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

مهندسی کامپیوتر (که به آن مهندسی سیستم های رایانه ای یا علم اطلاعات و سیستم ها نیز گفته می شود) رشته ای است که ترکیبی از مهندسی برق و علوم کامپیوتر است. برخلاف مهندسان نرم افزار که عمدتاً از نرم افزار استفاده می کنند، مهندسان کامپیوتر علاوه بر طراحی نرم افزار، سابقه مهندسی برق و سخت افزار را نیز دارند. علوم کامپیوتر بیشتر از مهندسی کامپیوتر تئوریک است. با این حال، بسیاری از موسسات علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر را در یک واحد جمع می کنند. علاوه بر این، مهندسی برق اغلب نیز گنجانده شده است که منجر به گروه رایج مهندسی برق و کامپیوتر (ECE) می شود.

مهندسین کامپیوتر بر نحوه کار ما در دنیای متصل به فناوری ما تأثیر می گذارند. شما از دانش علمی و کاربردی در فناوری مدارهای دیجیتال برای ساخت سیستم های الکترونیکی و دستگاه هایی که به زندگی کمک می کنند، استفاده خواهید کرد. سخت افزار، سیستم عامل، نرم افزار و سیستم های رابط ایجاد می کنید که به کامپیوترها اجازه می دهد با یکدیگر و جهان ارتباط برقرار کنند. با تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا مهارت های خود را از طریق کارآموزی مشارکتی اختیاری، تخصص اختیاری در علوم مدیریت و نوآوری مهندسی و کارآفرینی، کارآموزی تحقیقاتی تابستانی و پروژه های تحقیقاتی پیشرو می توانید ارتقا دهید.

برخی از بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر معرفی شده اند:

رتبه ملی در رشته کامپیوترنام دانشگاه
1دانشگاه تورنتو
2دانشگاه بریتیش کلمبیا
3دانشگاه مک گیل
4دانشگاه مک مستر کانادا
5دانشگاه مونترال
6دانشگاه آلبرتا
7دانشگاه اتاوا
8دانشگاه کالگری
9دانشگاه واترلو

تحصیل کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر در کانادا یک برنامه 1 الی 2 ساله است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر در کانادا بین CAD9000 تا CAD50000 کانادا متغیر است. بر اساس گزارش مهندسین کانادا در سال 2018، 417 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر در کانادا ثبت نام کردند که از این تعداد 231 دانشجوی بین المللی بودند. معماری کامپیوتر، سخت افزار، نرم افزار و ارتباطات رایانه ای برخی از رایج ترین تخصص هایی که در دانشگاه های کانادا برای کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر ارائه می شود.

دانشجویی که علاقه زیادی به مطالعه مدارهای الکتریکی، معماری و طراحی کامپیوتر، اصول طراحی مدرن، ادغام در مقیاس بزرگ و طراحی به کمک کامپیوتر (CADD) و زمینه های مرتبط دارد، می تواند برنامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی کامپیوتر را تحصیل کند. اگر حرفه مهندسی میکروچیپ، مهندس معماری کامپیوتر، معمار الکترونیک چیزی است که شما به دنبال آن هستید، کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر برنامه ای است که شما را به مقصد می رساند.

شرایط تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا

شرایط تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا

تحصیل در دانشکده های علوم کامپیوتر و مهندسی در کانادا مستلزم آن است که دانشجویان بین المللی از دانش اولیه در مورد کامپیوتر برخوردار بوده و لیسانس خود را در مقاطع مربوطه گذرانده باشند. با رتبه بندی برخی از این کالج ها در میان 200 کالج برتر در سراسر جهان، وضعیت کانادا در آموزش جهانی خوب است. تکمیل مدرک کارشناسی مربوط به علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر یا رشته مرتبط برای واجد شرایط بودن در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا مورد نیاز است. برنامه های آنلاین در سایت های رسمی دانشگاه ها موجود است و دانشجویان باید از طریق آنها درخواست دهند. هنگام برنامه ریزی برای تحصیل در کانادا، متقاضیان باید معیارهای خاصی را رعایت کنند. این ها شامل:

  • نمرات مدرک کارشناسی
  • نمرات آزمون های مورد نیاز برای تحصیل در کانادا
  • مدرک زبان
  • مصاحبه و رزومه

درآمد مهندسین کامپیوتر در کانادا

مهندسین کامپیوتر نقش اساسی در طراحی، ساخت و ادغام فناوری ای دارند که زندگی ما را هر روز تغییر می دهد. برنامه مهندسی کامپیوتر زمینه گسترده ای در زمینه تئوری و کاربرد فناوری های سخت افزاری و نرم افزاری برای شما فراهم می کند. در نتیجه، فارغ التحصیلان برای موقعیت های مختلف از موقعیت های سنتی مهندسی کامپیوتر (به عنوان مثال طراح نرم افزار، طراح سیستم های رایانه ای) تا موقعیت های اغلب مرتبط با مهندسی برق (به عنوان مثال طراح مدار الکترونیک) هستند.

  • میزان حقوق کار در کانادا برای مهندسین کامپیوتر به صورت میانگین 118000CAD (دلار کانادا) است که ماهیانه حدود 9800CAD (دلار کانادا) می باشد.
  • کم ترین میزان حقوق مهندسین کامپیوتر 56400CAD (دلار کانادا) در سال و بیشترین میزان آن 185000CAD (دلار کانادا) است.

مقایسه درآمد مهندسین کامپیوتر در کانادا با سایر مشاغل به شرح زیر است:

درآمد مهندسین کامپیوتر در کانادا

تحصیل Computer Engineering در دانشگاه واترلو کانادا

به عنوان یک متخصص در تعاملات سخت افزار و نرم افزار رایانه، شما آماده مشاغل حرفه ای در زمینه فناوری های پیشرفته خواهید بود. بین آزمایشگاه ها و سخنرانی ها، با تمام جنبه های رایانه از تراشه ها و سیم کشی گرفته تا نرم افزار، شبکه ها و ارتباطات، تجربه کسب خواهید کرد. شما اصول مهندسی محاسبات را در یکی از 75 برنامه برتر جهان (رتبه بندی دانشگاه های جهانی شانگهای 2023) خواهید آموخت. شما برای حرفه ای به عنوان توسعه دهنده نرم افزار، مهندس سخت افزار، متخصص فناوری اطلاعات، طراح سیستم در طیف وسیعی از صنایع مانند نرم افزارهای سازمانی، خودرو، هوافضا، اتوماسیون و رباتیک، شبکه ها و پایگاه های داده، مراقبت های بهداشتی و امنیت و غیره فارغ التحصیل می شوید.

نکات برجسته این برنامه:

  • اشتیاق خود را دنبال کنید. با داشتن گزینه های فنی بیشتر از سایر برنامه های مهندسی کامپیوتر در کانادا، می توانید علایق خود را در زمینه های مختلف، از تابلوهای مدار تا امنیت نرم افزار، بررسی کنید.
  • در یک مرکز فناوری پیشرفته تحصیل کنید. منطقه واترلو میزبان بیش از 1500 شرکت فناوری از جمله Google و Shopify است که فرصت های همکاری و شغلی زیادی را ارائه می دهد.

در طول سال اول، ترکیبی از دوره های مهندسی برق و کامپیوتر، ریاضی و ارتباطات را خواهید گذراند. در سال های بعد، بیشتر دوره های مهندسی کامپیوتر را خواهید گذراند. شرایط مهاجرت به کانادا را از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *