مهاجرت تحصیلی هلند

رشته مهندسی کامپیوتر در هلند

لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه دلفت هلند

رشته مهندسی کامپیوتر در هلند به همراه رشته علوم کامپیوتر غالبا به صورت ترکیبی ارائه می شود. هلند یکی از کشورهای اروپایی برتر است. در این کشور غیر انگلیسی زبان است که مردم آن به زبان انگلیسی مسلط هستند. این باعث شده است که بسیاری از دوره های دانشگاهی در هلند به زبان انگلیسی ارائه شود. همچنین انگلیسی زبان اصلی رشته مهندسی کامپیوتر است و تسلط به آن ضروری است. دوره های مختلفی در هلند در رشته مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر ارائه می شود. دوره های کارشناسی اغلب 4 ساله و کارشناسی ارشد 2 ساله هستند. همچنین دانشگاه های هلندی برنامه های تحقیقاتی و دکترا را در رشته مهندسی کامپیوتر ارائه می کنند. هزینه دوره های رشته مهندسی کامپیوتر در هلند سالانه حدود 7000€ الی 15000€ (یورو) است. برای دریافت اطلاعات کامل برای تحصیل در این کشور زیبا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در هلند

در طول تحصیل برنامه مهندسی و علوم کامپیوتر در هلند، نحوه توسعه نرم افزار و همه چیز در مورد پردازش داده ها برای سیستم های هوشمند امروز و آینده را خواهید آموخت. این می تواند شامل سیستم های پزشکی، امنیت و بسیاری موارد دیگر باشد. تجزیه و تحلیل و مدل سازی ریاضی، استدلال منطقی، الگوریتم های برنامه نویسی و کار با مفاهیم زبان های برنامه نویسی همه در هلند مهم هستند و همکاری نیز مهم است. به همین دلیل است که حداقل 1 بار در سال ، شما روی پروژه ای با گروهی از همکاران خود کار می کنید و چیزهایی مانند یک ربات هوشمند در یک بازی رایانه ای طراحی می کنید.

تفاوت بین علوم کامپیوتر و مهندسی و علوم کامپیوتر بسیار کوچکتر از آن است که تصور می کنید. در علوم کامپیوتر و مهندسی شما یاد می گیرید که چگونه مواد را بفهمید و همچنین چگونه از نظریه در زمینه فناوری آن استفاده کنید. دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی کامپیوتر در هلند در زیر ذکر شده اند:

  • دانشگاه آمستردام هلند
  • دانشگاه وریجه VU
  • دانشگاه توئنته Twente هلند
  • دانشگاه علوم کاربردی آمستردام
  • دانشگاه اوترخت
  • دانشگاه دلفت هلند
  • دانشگاه لیدن
  • دانشگاه ماستریخت
  • دانشگاه فنی آیندهوون

لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه دلفت هلند

برنامه کارشناسی در علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر در دانشگاه دلفت بسیار فشرده است، بنابراین آماده کار سخت باشید. به طور متوسط​​، شما حدود 40 ساعت در هفته را در برنامه صرف خواهید کرد، از جمله 10 ساعت سخنرانی، 12 ساعت دوره ها و پروژه های آزمایشگاهی و 18 ساعت خودآموزی. سخنرانی ها و کتاب های درسی به زبان انگلیسی است. سال تحصیلی به 4 دوره 10 هفته ای تقسیم می شود. در طول 2 سال اول، در هر دوره 9 هفته کلاس خواهید داشت و به دنبال آن یک هفته امتحان دارید. هر ترم شامل 3 دوره است:

  • یک دوره اساسی
  • یک دوره کاربردی تر
  • یک دوره عملی (مانند پروژه)

علاوه بر کلاس ها، در سال اول و دوم نیز روی پروژه ها کار خواهید کرد  بنابراین می توانید نحوه استفاده از نظریه تازه بدست آمده را بیاموزید. در طول این پروژه ها، شما رویکردی مبتنی بر پروژه را برای کار اتخاذ می کنید. علاوه بر این، به عنوان یک مهندس شما همچنین باید بتوانید همکاری کنید، سخنرانی کنید و به خوبی ارتباط برقرار کنید. برنامه کارشناسی با یک پروژه فارغ التحصیلی به پایان می رسد. پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه کارشناسی، فارغ التحصیلان می توانند دارای کارشناسی علوم مهندسی کامپیوتر (BSc) شوند.

لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه دلفت هلند

گرایشات مهندسی کامپیوتر در هلند

شما به عنوان یک مهندس علوم کامپیوتر، نرم افزاری را طراحی می کنید که حجم زیادی از داده ها را به طور کارآمد پردازش می کند و کاربران را قادر می سازد تا از سیستم های دیجیتالی هوشمند به شیوه ای بصری استفاده کنند. شما نرم افزار را به گونه ای توسعه می دهید که قابل نگهداری و آزمایش باشد. مهندسان علوم کامپیوتر روی نرم افزارهای برنامه های وب، برنامه های تلفن همراه، برنامه ریزان مسیر، روبات ها، سیستم های مراقبت های بهداشتی، خدمات مالی و موارد دیگر کار می کنند. با این حال، مهندسان علوم کامپیوتر نه تنها به برنامه نویسی توجه ندارند، بلکه در درک و تجزیه و تحلیل نرم افزار و نتایج آنها نیز دخیل هستند. برخی از گرایشات این رشته در هلند بیان شده است:

گرایششرح
مهندسی نرم افزارشما به عنوان یک مهندس نرم افزار، نرم افزار را به عنوان بخشی از یک تیم به گونه ای توسعه می دهید که بتوان آن را نگهداری و آزمایش کرد. شما از آخرین ابزارها و دانش برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کنید.
علم دادهداده ها در همه جا وجود دارند، اما داده های خام خود هیچ معنایی ندارند. متخصصین داده ها را به اطلاعات تبدیل می کند. برای این کار، از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی و همچنین دانش خود در مورد توسعه پایگاه داده های بزرگ و الگوریتم های هوشمند استفاده می کنید.
تعامل کامپیوتر و مردمافراد باید بتوانند با سیستم های نرم افزاری کار کنند، بنابراین تجسم داده ها باید بصری باشد، وب سایت ها باید به خوبی سازماندهی شوند و بازی ها باید قابل پخش و سرگرم کننده باشند. به عبارت دیگر، سیستم نرم افزاری شما باید از نظر فنی منظم و قابل استفاده باشد.

درآمد مهندسین کامپیوتر در هلند

فارغ التحصیلان رشته مهندسی کامپیوتر در هلند قادر به انجام کارهای بسیار بیشتر از برنامه نویسی هستند. همچنین می توانید مشکلات را تجزیه و تحلیل کنید و درک خوبی از محیطی که سیستم باید در آن کار کند و کاربری که در نهایت با برنامه کار می کند، داشته باشید. شما متفکر مفهومی و بازیکن تیم خواهید بود. شما خواهید دانست که نرم افزار با کیفیت خوب چیست. فارغ التحصیلان دوره کامپیوتر در هلند تقاضای زیادی در بازار کار دارند. میزان حقوق ماهیانه کار در هلند برای مهندسین کامپیوتر به طور متوسط 4760€ (یورو) در ماه است که سالانه حدود 57200€ (یورو) می باشد. همچنین حداقل حقوق این افراد در هلند به میزان 2990€ (یورو) و حداکثر آن به صورت متوسط به میزان 5850€ (یورو) در ماه است.

اختلاف درآمد مهندسین کامپیوتر در هلند با 2 شغل دیگر در این حوزه در زیر آمده است:

مقایسه حقوق مشاغل رشته کامپیوتر در هلند

فرصت های شغلی رشته کامپیوتر در هلند

تقاضای زیادی برای مهندسان علوم کامپیوتر در هلند وجود دارد، هم برای متخصصانی که سیستم ها را توسعه داده و مدیریت می کنند و هم در زمینه مشاوره و مدیریت فناوری اطلاعات. کارفرمایان احتمالی عبارتند از توسعه دهندگان نرم افزار مانند Google یا Exact، آژانس های مشاوره ای مانند KPMG ، Alten و Logica و شرکت های پیشگام مانند Philips ، ING و Ahold. اما شما همچنین می توانید در سازمان های تحقیقات علمی کاربردی هلند محقق شوید. موقعیت های احتمالی عبارتند از:

  • مهندس نرم افزار
  • توسعه دهنده نرم افزار
  • متخصص گرافیک
  • تحلیلگر سیستم
  • نوآور یا مدیر پروژه
  • مشاور در هلند یا خارج از کشور.

علاوه بر این، شما همچنین می توانید برنامه های چند رسانه ای تعاملی، بازی ها یا سیستم های آموزش الکترونیکی را طراحی کنید. و سرانجام، مانند بسیاری از فارغ التحصیلان دیگر شما همچنین مجهز به راه اندازی شرکت شخصی و استارت آپ هلند هستید. با استفاده از خدمات و تجربه متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید برای دریافت پذیرش و ویزا در هلند اقدام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *