مهاجرت تحصیلی هلند

دانشگاه توئنته Twente هلند

دانشگاه توئنته Twente هلند

شرایط تحصیل در دانشگاه توئنته Twente هلند برای هر دانشجوی خارجی فراهم است و این نوشتار شما عزیزان را در این زمینه راهنمائی می نماید. این دانشگاه یکی از دانشگاه های کشور هلند می باشد که در شهر انسخده واقع شده است. به دلیل داشتن فناوری و سطح بسیار بالا، از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در این کشور و همچنین جهان به شمار می رود. دانشگاه توئنته Twente هلند با دانشگاه های مختلفی از جمله دانشگاه صنعتی دلفت، دانشگاه های فناوری آیندهوون و همچنین دانشگاه پیشرفته واخنینگن در زمینه های علمی و تحقیقاتی و آموزشی شریک می باشد.

  • شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه توئنته برای دانشجویان خارجی چگونه است؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی چه مقدار می باشد؟

این دانشگاه به دلیل ارائه برنامه های تحصیلی سطح بالا در زمینه های تحصیلی علوم اجتماعی، مهندسی و علوم پایه شناخته شده می باشد. ورود به دانشگاه توئنته Twente هلند شرایط خاصی دارد. شما عزیزان می توانید با همراهی متخصصان با تجربه موسسه حقوقی و مهاجرتی سفیران سروش سعادت تا انتهای این نوشتار از شرایط تحصیل در این دانشگاه به صورت کامل آگاه شوید.

درباره دانشگاه توئنته Twente هلند

دانشگاه ئتونته Twente هلند از معتبرترین و با کیفیت ترین دانشگاه های کشور هلند می باشد که در سال 1961 میلادی در شهر انسخده تاسیس شده است. امروزه بیش از 10000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل در دوره های تحصیلی و رشته های تحصیلی گوناگون می باشند. تعداد کارکنان اداری و کارکنان مدیریت دانشگاه توئنته Twente هلند به بیش از 3050 نفر می رسد. لازم به ذکر است که این دانشگاه از پیشرفته ترین دانشگاه های قاره اروپا می باشد که از نوآورانه ترین متد های آموزشی جهت ارائه برنامه های تحصیلی استفاده می کند. دانشگاه توئنته در سال 1986 میلادی تغییر نام داد. این دانشگاه سومین دانشگاه هلندی می باشد که از یک موسسه آموزشی حرفه ای تبدیل به دانشگاه شده است.

دانشجویان دانشگاه توئنته هلند می توانند در انجمن های دانشجویی گوناگون عضو شوند. در فعالیت های ورزشی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و سایر موارد شرکت کنند. دانشگاه توئنته رتبه های جهانی مختلفی به خود اختصاص داده است که به صورت زیر می باشند:

آیتمرتبه
ARWU World Ranking501
THE WORLD184
USNWR World Ranking336
QS World Ranking186
Europe Universities Ranking
38

تحصیل در دانشگاه پیشرفته توئنته در این کشور باعث می شود تا دانشجویان در زمینه های مورد علاقه خود مهارت و تخصص کافی کسب کنند. بدین ترتیب سپس تبدیل به شهروندان آینده شوند. در این دانشگاه، فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی یکی از بخش های اصلی برنامه های تحصیلی دانشجویان و متقاضیان می باشد.

پردیس و کالج های دانشگاه توئنته Twente هلند

مساحت محوطه اصلی دانشگاه توئنته تقریبا 146 هکتار می باشد. دانشجویان می توانند از تمامی امکانات آن از کتابخانه و آزمایشگاه ها گرفته تا زمین ها و سالن های های ورزشی گوناگون بهره مند شوند. در پردیس اصلی دانشگاه امکانات بی شماری از جمله آزمایشگاه پیشرفته پزشکی فنی، آزمایشگاه واقعیت های مجاری و طراحی، اولین اکوسیستم روباتیک هلند، آزمایشگاه RaM، اینترنت رایگان، دستگاه های خود پرداز بانک، دستگاه های شارژ، سیستم حمل و نقل و دوچرخه، مسجد و ساختمان های عبادت، سوپر مارکت، آرایشگاه و پیرایشگاه، آژانس کاریابی، کافه و همچنین رستوران وجود دارد. دانشجویان می توانند از تمامی این امکانات بهره مند شوند. شایان ذکر است که دانشجویان و متقاضیان خارجی می توانند با پرداخت هزینه های مربوطه در خوابگاه های دانشجویی ساکن شوند. از امکانات خوابگاه های دانشجویی دانشگاه توئنته بهره مند شوند.

رشد دانشجویان بین المللی در دانشگاه های هلند به طور کلی در نمودار زیر بیان گردیده است:

دانشگاه توئنته شامل کالج علوم رفتاری، مدیریت و علوم اجتماعی، کالج فناوری مهندسی، کالج علم و تکنولوژی، کالج مهندسی برق، ریاضیات و علوم کامپیوتر و همچنین کالج علوم زمین شناسی و مشاهدات زمین می شود. شایان ذکر است که در کالج های دانشگاه توئنته بیش از 60 برنامه تحصیلی در زمینه های مختلف به دانشجویان و متقاضیان ارائه می شود. جهت مطلع شدن از شرایط و هزینه های کسب ویزای تحصیلی به این کشور اروپایی می توانید به مقاله مهاجرت تحصیلی به هلند مراجعه کنید. از این رو از شرایط این امر به صورت کامل آگاه شوید.

شرایط تحصیل در دانشگاه توئنته Twente هلند

تحصیل در دانشگاه توئنته در 3 دوره تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب حداقل 3 سال تحصیلی، 2 سال تحصیلی و 4 سال تحصیلی به طول می انجامد. متقاضیان و دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه توئنته را دارند می باید شرایط و مدارک مورد نیاز را دارا باشند. ارائه مدارک و اسنادی چون پرونده سابقه های تحصیلی، CV، توصیه نامه و انگیزه نامه، رسید پرداخت فرم های درخواست اپلیکیشن و همچنین مدرک زبان معتبر (تافل 90 و یا آیلتس 6.5) جهت تحصیل در دانشگاه توئنته الزامی می باشد.

متقاضیان می باید دوره تحصیلی متوسطه خود را با نمرات و معدل بالا به پایان رسانده باشند. سپس اقدام به ورود به دانشگاه توئنته کنند. دانشجویان می توانند علاوه بر برنامه های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در برنامه ها و دوره های تحصیلی چون MOOCS، پیش دانشگاهی، مدرسه تابستانی، آموزش حرفه ای و اجرایی شرکت کنند. در بخش بعدی به زمینه های تحصیل در دوره های تحصیلی مختلف در دانشگاه توئنته واقع در کشور هلند اشاره خواهیم کرد. ویزای تحصیلی هلند درخصوص تحصیل در این کشور اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده است.

تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه توئنته

جهت شرکت در این برنامه های تحصیلی این دوره، دانشجویان نیاز به ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات دارند. از برجسته ترین زمینه های تحصیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مطالعات تجاری
  • مهندسی سیاست و عمومی
  • فناوری اطلاعات
  • علوم زندگی و پزشکی
  • علوم طبیعی
  • علوم اجتماعی

تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و یا دوره در این دانشگاه حداقل 2 سال به طول می انجامد. لازم به ذکر است که مدت زمان تحصیل در این دوره به رشته و برنامه تحصیلی دانشجویان بستگی دارد. جهت تحصیل در این دوره متقاضیان و دانشجویان می باید مدرک کارشناسی مرتبط با رشته تحصیلی مورد نظر ارائه دهند. علاوه بر برنامه های تحصیلی ذکر شده در دوره کارشناسی، دانشجویان می توانند در زمینه علوم اطلاعات جغرافیایی نیز مشغول به تحصیل شوند. جهت تحصیل در این کشور پیشنهاد داده می شود مقاله شرایط اعزام دانشجو به هلند را مطالعه بفرمائید.

تحصیل دکترا در دانشگاه توئنته Twente هلند

کسب مدرک دکترا ازاین دانشگاه پیشرفته با شرکت در فعالیت های تحقیقاتی و همچنین پژوهشی امکان پذیر خواهد بود. شایان ذکر است که در این کشور تنها دانشگاه هایی برنامه های تحصیلی در دوره دکترا به دانشجویان ارائه می دهند که از نوع دانشگاه های تحقیقاتی باشند. تحصیل در دوره در دانشگاه تحقیقاتی توئنته حداقل 4 سال طول می کشد. دانشجویان می باید در این دوره در برنامه های آموزشی و تحصیلی و تحقیقاتی شرکت کنند. از محبوب ترین برنامه های تحصیلی در دوره دکترا دراین دانشگاه می توان به تجارت و فناوری اطلاعات، مهندسی عمران، تعمیر و نگهداری فناوری فرآیند، رباتیک و پزشکی اشاره کرد. همچنین می توانید مقاله اقامت هلند راجهت کسب اطلاعات در خصوص اقامت این کشور مطالعه بفرمائید.

تحصیل دکترا در دانشگاه توئنته Twente هلند

هزینه های تحصیل در دانشگاه توئنته هلند

سال تحصیلی در این دانشگاه از شهریور ماه شروع می شود و تا خرداد ماه ادامه دارد. هزینه های تحصیل در این دانشگاه براساس شاخص قیمت مصرف کننده در این کشور محسوب می شود. لازم به ذکر است که نوع شهریه دانشجویان به 2 بخش شهریه قانونی و نهادی تقسیم می شود. علاوه بر بودجه مورد نیاز برای پرداخت شهریه دانشگاهی، متقاضیان و دانشجویان نیاز به داشتن بودجه و توان مالی کافی جهت پرداخت هزینه های زندگی و اقامت از جمله اجاره، خرید کتاب و وسایل تحصیل و سایر موارد دارند. هزینه های تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا و دانشجویان خارجی متفاوت می باشد.

در این بخش به هزینه تحصیل و زندگی در هلند و همچنین دانشگاه توئنته اشاره خواهیم کرد:

آیتمهزینه ها به یورو
مسکن€5000
کتاب و وسایل تحصیلی€500
خوراک و پوشاک€3000
حمل و نقل€600
بیمه€600
حساب بانکی€50
شهریه تحصیلی سالانه دانشجویان اتحادیه اروپاشهریه ها به یورو
کارشناسی ارشد€2100
دکتری€1050
شهریه تحصیلی سالانه (دانشجویان خارجی)شهریه ها به یورو
کارشناسی ارشد 1 سال€12000
کارشناسی ارشد 2 سال€15750
دکتری€1050

اما به یاد داشته باشید که هزینه های تحصیل در رشته های مختلف متغیر می باشند. برای مثال، هزینه تحصیل در رشته جغرافیا و بررسی زمین 26700€ (یورو) هزینه تحصیل در رشته فلسفه، فناوری و جامعه 12000€ (یورو) هزینه تحصیل در رشته مدیریت عمومی 32500€ (یورو) هزینه تحصیل در رشته های مهندسی 34000€ (یورو) در 2 سال تحصیلی میباشد.

کاهش هزینه های تحصیل در دانشگاه توئنته

برای کاهش هزینه ها و مخارج تحصیل دراین دانشگاه، دانشجویان می توانند اقدام به کسب بورسیه های تحصیلی کنند. برای مثال کسب کمک هزینه تحصیلی دانشجویان می توانند در هر سال از €3000 الی 25000€ (یورو) کمک هزینه دریافت کنند. هموطنان عزیز و گرامی می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقامت تحصیلی در این کشور و آگاهی از سایر راه های مهاجرتی به هلند از طریق مشاوره با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات جامع تری و راهنمائی به روز تری دریافت نمائید، همچنین در این مجموعه در مورد سایر راه های مهاجرتی به اکثر کشورها متناسب با شرایط شما مشاوره تحصصی ارائه می گردد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *