مهاجرت تحصیلی هلند

ویزای تحصیلی هلند

ویزای تحصیلی هلند

شرایط اخذ ویزای تحصیلی هلند در سال 2023 موضوعی حائز اهمیت می باشد که در این نگارش به بررسی این موضوع برای شهروندان ایرانی نیز می پردازیم. ویزای تحصیلی یکی از راه های مهاجرت به این کشور می باشد که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. البته باید خاطر نشان کرد اخذ ویزای تحصیلی در کشورهای درجه یک اروپایی اصلا برای ایرانیان آسان نیست. اما می توان گفت کشور هلند در سال تحصیلی 2024-2023 دانشجویان زیادی را از ایران پذیرش نمود.

  • شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های هلند برای ایرانیان چگونه است؟
  • آیا شرایط اخذ ویزای تحصیلی هلند همواره برای ایرانیان فراهم است؟

اخذ ویزای تحصیلی موقعی اتفاق می افتد که شما از پیش در مورد این نوع ویزا تحقیقات و مشاوره نموده باشید. در قدم اول شما بایستی نسبت به پذیرش در یک موسسه آموزشی یا دانشگاه اقدام نمائید. برای بررسی بهتر شرایط در مورد اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور زیبای هلند با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمائید.

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی هلند

درباره کشور هلند

آب و هوای این کشور معتدل و مرطوب می باشد. اقتصاد این کشور بر اساس کشاورزی، صنعت کشتی سازی و شیمیایی و غیره است. برای توریستان حساب می شود که با تور اروپا وارد این کشور می شوند. مردم این کشور به زبان هلندی صحبت می کند و بیشتر به دین مسیحی معتقد هستند. در این کشور نباید نگران کار باشید زیرا با وارد شدن به این کشور می توانید راحت به دنبال کار باشید و مشغول کار شوید. کارشناسان ارشد در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت و اقامت به شما عزیزان بهترین راه را پیشنهاد می کنند. از ابتدا تا انتها در کنار شما عزیزان هستیم. کارشناسان ما ابتدا شرایط شما را بررسی و ارزیابی می کنند سپس طبق شرایط شما بهترین راه را پیشنهاد می کنند. جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

انواع ویزای کشور هلند

ویزا یا روادید سندی می باشد که بر طبق آن شخص خارجی این امکان را دارد که از مکانی به مکان دیگر سفر کند. اغلب این ویزا به وسیله مهری در پاسپورت اشخاص قرارداد داده شده است. در رابطه با حرکت آزاد، شهروندان 2 کشور می توانند به کشورهای دیگر سفر کنند و اقامت کنند. در رابطه روادید در مقصد، برای سفر کوتاه مدت، ویزای این کشور، در کشور مقصد برای شخص صادر می شود. در روابط ویزا در مبدا، اغلب شخص باید قبل سفر به کشور مقصد یا سفارت کشور مراجعه کند تا بررسی مدارک و سوابق شخص، اقدام به اخذ ویزا کنند.

در این خصوص شاخص هزینه زندگی در این کشور با توجه به نمودار زیر بیان گردیده است:

شاخص هزینه زندگی در هلند

در این بخش از مقاله به بررسی انواع ویزای این کشور نیز می پردازیم:

  • ویزای گردشگری
  • ویزای شنگن
  • ویزای پیوستن به خانواده
  • ویزای تجاری
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کاری

البته برخی از این ویزاها به صورت کوتاه مدت و برخی برای بلند مدت و اخذ اقامت کاربرد دارند.

بررسی ویزای تحصیلی هلند

در این ویزا دانشجو به همین دلیل برای ادامه دریافت ویزا و مهاجرت می کند. عموما توسط ویزای تحصیلی، مجوز همراه را ندارید. برای اخذ ویزای تحصیلی باید به کنسولگری یا سفارت کشور مورد نظر بروید و مدارک خود را به سفارت تحویل دهید. ویزاهای تحصیلی در انواع مختلفی بابت هدف های متفاوت تحصیلی قابل درخواست می باشد. در این بخش شرایط اعزام دانشجو به هلند را از طریق مقاله مذکور مطالعه بفرمائید. در این کشور و تمامی کشورهای عضو شنگن دانش آموزان و دانشجویان خارجی جهت تحصیل احتیاج به ویزای دانشجویی برای وارد شدن به کشورهای اروپایی دارند. این در حالی است که یک شهروند اروپایی بدون اخذ ویزا می تواند در کشورهای اروپایی رفت و آمد نموده و تحصیل نماید. .

انواع این ویزاها به شرح زیر می باشند:

نوع ویزاشرح
ویزای F1دانشجویان و دانش آموزان با هزینه شخصی به مدت 1 سال ویزای تحصیلی F1 را با قابلیت تمدید دریافت می کنند.
ویزای J1دانشجویانی که به واسطه بورسیه، کار تحقیقاتی و غیره نیمی از هزینه تحصیل را از هزینه های فردی تامین می کنند.
ویزای M1کسانی که در موسسات فنی و حرفه ای مشغول یادگیری و آموزش هستند این امکان را ندارند. به ویزایی که برای هدف های آموزشی در دوره ها و مراکز فنی و حرفه ای ارائه می گردد، ویزای M1 می گویند.

شهریه تحصیل در هلند

سیستم آموزشی این کشور برای دانشجویان ایرانی رایگان نمی باشد. دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه می باشد. اخذ پذیرش نهایی از دانشگاه های این کشور مستلزم پرداخت 1 سال هزینه های تحصیل به صورت یکجا می باشد.از این رو هزینه زندگی در هلند می تواند درخصوص اطلاع از هزینه های این کشور بسیار کارآمد باشد.

شهریه تحصیل در مقاطع مختلف به شرح زیر می باشد:

مقطع تحصیلی شهریه تحصیل به یورو
کارشناسی€7000
کارشناسی ارشد€12000

مزایای ویزای تحصیلی هلند

مزایای ویزای تحصیلی هلند

فارغ از اینکه این ویزا در نهایت به اقامت کاری و دائم هم تبدیل می شود، دارای مزایای حین تحصیل است:

  • امکان تحصیل در رشته های مورد نظر و متفاوت
  • امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا
  • امکان رفت و آمد به کشور مبدا برای دید و بازدید خانواده و سفر آزادانه به حوزه شنگن
  • امکان از تخفیف ها، معافیت ها و امتیازدهی های گوناگون در هنگام تحصیل
  • امکان کار کردن در هنگام تحصیل

پس از اتمام تحصیل می توان با پیدا کردن کار و مدنظر قرارگیری شرایط اداره مهاجرت، نسبت به اخذ ویزای کاری هلند اقدام نمود.

معایب ویزای تحصیلی هلند

تا اینجا در مورد مزایای ویزای تحصیلی این کشور صحبت کردیم. منتها داشتن نگاه همه جانبه، مستلزم بررسی تمام جوانب کار است. از این رو در این بخش معایب یا محدودیت های آن را بازگو می کنیم:

  • امکان اخذ ویزای همراه همزمان برای شهروندان ایرانی وجود ندارد.
  • حقوق و دستمزد افراد که در ویزای تحصیلی اخذ می کنند، محدود می باشد.
  • حین تحصیل به صورت تمام وقت اجازه کار ندارند مگر در تعطیلات بین ترم

شرایط ویزای تحصیلی هلند

دانشجویان ابتدا باید پذیرش تحصیلی خود را از دانشگاه مورد نظر دریافت کنند. سپس مدارک خود را به سفارت تحویل دهند تا وقت مصاحبه مشخص شود. شخص باید ثابت کند که این امکان را دارند هزینه های تحصیل و زندگی خود را دارد. بین زمان تمام شدن تحصیل و درخواست ویزای تحصیلی دانشجو نباید زمانی وجود داشته باشد. مسلط بودن زبان در سطح مناسب از دیگر مواردی می باشد که بابت دریافت ویزای تحصیلی اهمیت بالایی دارد.

قبل از تمام شدن زمان مجوز ویزای تحصیلی  شما باید ویزای خود را تمدید کنید. اگر دانشجو بخواهد تغییر رشته دهد و ویزای تحصیلی خود را به اندازه سال های تحصیلی قبل از تغییر رشته تا حداکثر مدت دوره تحصیلی کم کند. اگر دانشجو نتواند 50% واحدهای درسی خود را پاس کنند. ویزای تحصیلی به صورت خودکار فسخ می شود. دانشجو باید برای دریافت ویزای تحصیلی مدرک زبان آیلتس یا تافل ارائه دهند. در مورد اقامت بعد از تحصیل در هلند به لینک مشخص شده مراجعه فرمائید.

بهترین دانشگاه های هلند

این کشورعلی رقم وسعت کوچک خود دانشگاه های شناخته شده زیادی دارد از قبیل:

  • دانشگاه صنعتی دلفت
  • دانشگاه واژینگن و تحقیق
  • دانشگاه اراسموس روتردام
  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه توئنته

هر کدام از این دانشگاه ها نیز مورد تائید وزارت علوم و بهداشت ایران نیز می باشند.

مدت زمان اخذ ویزای دانشجویی هلند

زمان اضافی برای درخواست ویزای شما مجوز دارد. بلافاصله بعد از پذیرش در دانشگاه انتخابی خود، این امکان را دارید درخواست خود را برای اقامت طولانی اقامت هلندی و سپس مجوز اقامت را ارائه می دهد. بعد از این کار، این امکان را دارید که برای تصمیم گیری تقریبا تا 90 روز زمان لازم دارید.

برای تقاضا ویزای اقامت بلند مدت، شما باید هزینه 317€ (یورو) را به حساب اداره مهاجرت و سفارت محل درخواست ویزا پرداخت کنید. دانشجویان ایرانی احتیاجی به اخذ بیمه درمانی و خدماتی برای ویزای این کشور ندارند. وکلاء حقوقی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه تحصیل در این کشور و هزینه تحصیل و زندگی در هلند بهترین راه را به شما ارائه می دهند. ابتدا کارشناسان ارشد ما شرایط تحصیلی و زندگی شما را بررسی و ارزیابی می کنند. سپس بهترین راه مهاجرت را به شما عزیزان پیشنهاد می دهند. از ابتدای پروسه قرارداد تا آخر پروسه قرارداد در کنار شما سروران هستند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *