مهاجرت تحصیلی کره جنوبی

رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی

رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی

رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی در اکثر دانشگاه ها در شهرهای مختلف کره جنوبی ارائه می شود. علوم کامپیوتر محور اصلی تکنولوژی است. امروز بسیاری از خدمات توسط فناوری و برنامه های کامپیوتری انجام می شود. با توجه به نیاز کره جنوبی و سایر کشورهای آسیا و جهان رشته مهندسی کامپیوتر جزو رشته های پر اهمیت در عصر امروز محسوب می شود کره جنوبی یکی از کشورهای سرآمد در بخش نوآوری و فناوری است. این کشور با تولیدات لوازم و گجت های مختلف تبدیل به کشور پر قدرت در زمینه کامپیوتر و الکترونیک شده است. با داشتن سابقه کاری، مدرک معتبر می توانید در این رشته مشاغل زیادی را در کره جنوبی تجربه کنید. تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مطلب درباره رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی نوشته اند.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی

علوم کامپیوتر مطالعه سیستم های محاسباتی شامل طراحی و توسعه سیستم های نرم افزاری، معماری کامپیوترها، مبانی نظری محاسبات و کاربرد محاسبات در سایر رشته ها است. با پیشرفت های سریع اخیر در زمینه سخت افزار و فناوری نرم افزار، علوم کامپیوتر به یکی از هیجان انگیزترین و پویاترین زمینه های تحقیقاتی تبدیل شده است و به نظر می رسد زندگی همه را تحت تأثیر قرار دهد. دانشگاه های زیادی در کره جنوبی وجود دارند که رشته مهندسی کامپیوتر را ارائه می کنند. کره جنوبی در واقع یکی از بهترین کشورهای آسیا برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر است.

برای مثال گروه علوم کامپیوتر در دانشگاه SUNY کره یکی از موسسه هایی است که به پیشرفت آینده فناوری کمک می کند. دانشگاه های کره جنوبی برنامه های مختلفی را در کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می کنند. جهت تحصیل در کره جنوبی در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه های زیر از بهترین ها در کشور هستند:

شهرنام دانشگاه
دائجوندانشگاه پیشرفته علم و تکنولوژی کره جنوبی
سونگدودانشگاه SUNY کره جنوبی
سئولدانشگاه ملی سئول کره جنوبی
دانشگاه کره
دانشگاه سانگ کیونکوان
دانشگاه یونسی
اولساندانشگاه اولسان

رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه سانگ کیونکوان کره جنوبی

در حال حاضر، واحد کامپیوتر این دانشگاه در بین موسسات مهندسی کامپیوتر همتای کشور پیشتاز است. فارغ التحصیلان اخیر این گروه به عنوان مهندسان کلیدی در شرکت های صنعتی، محققان در بسیاری از مراکز تحقیقاتی و محققان و مربیان در بسیاری از دانشگاه های برجسته پذیرفته شده اند. برتری این بخش به طور گسترده ای شناخته شده است. بر این اساس، این بخش با کسب دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه های مختلف، به عنوان مرکزی برای توسعه منابع انسانی پیشرفته فناوری اطلاعات، با پشتیبانی پروژه Brain Korea 21 وزارت آموزش و پرورش و توسعه منابع انسانی همراه است.

اعضای هیئت علمی به طور فعال در پروژه های تحقیقاتی صنعتی مشغول هستند که برخی از آنها توسط بسیاری از شرکت ها تأمین مالی می شود. از طریق این پروژه ها، اعضای هیئت علمی توانستند ایده های جدیدی را از تحقیقات پیش از تأثیر آن در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات به کار گیرند و می توانند نتایج تحقیقات متعددی را منتشر کنند که در سطح جهانی شناخته می شود. حوزه های تحقیقاتی گروه مهندسی برق و کامپیوتر بسیار گسترده است. شامل:

  • مکاترونیک و برنامه های کامپیوتری
  • ابزار دقیق و اتوماسیون
  • ارتباطات و سیگنال دهی
  • VLSIو CAD
  • نیمه هادی ها و مواد است.

فوتون ها و امواج الکترومغناطیسی و هر زمینه ای از موضوعات مرتبط با کامپیوتر سخت افزار و نرم افزار شامل محاسبات سازمانی و جاسازی شده، ارتباطات، رابط کامپیوتر انسان و امنیت همراه با مناطق جدید با تکنولوژی بالا اضافه شده است.

تحصیل مهندسی کامپیوتر در دانشگاه ملی پوسان کره جنوبی

تحصیل مهندسی کامپیوتر در دانشگاه ملی پوسان کره جنوبی

مهندسی کامپیوتر و علوم، بازنمایی، پردازش و استفاده از اطلاعات، هر جنبه ای از علم، فناوری و جامعه را به طور اساسی دگرگون می کند. در نتیجه، رایانه در حال حاضر در مرکز بسیاری از مهمترین فعالیت های جامعه مدرن قرار دارد. داشتن شهروندی آگاه در این عصر اطلاعات مستلزم توانایی به کارگیری روش های محاسباتی تفکر در طراحی، تجزیه و تحلیل، آزمایش، بیان خلاق و حل مسئله است. بدون قابلیت های پیشرفته مهندسی کامپیوتر، تحقیق و آموزش، پیگیری تحقیقات علمی و عملی تقریباً در هر رشته و صنعت دانشگاهی غیرممکن است. به رسمیت شناختن این نقش محوری مهندسی کامپیوتر، دانشکده مهندسی کامپیوتر و علوم در دانشگاه پوسان در سال 1985 تاسیس شد تا رهبری علمی و فکری را در زمینه های مهندسی کامپیوتر ارائه دهد.

مأموریت دانشکده ارائه منابع انسانی پیشرفت های تکنولوژیکی و درک علمی لازم برای موفقیت مهندسی کامپیوتر در قرن 21 است. هیئت علمی عالی، آزمایشگاه های تحقیقاتی پیشرفته و پروژه های تحقیقاتی با بودجه خوب، محیط دانشگاهی را تحریک می کند که تحقیقات پیشرفته و آموزش نوآورانه در مهندسی کامپیوتر را پرورش می دهد.

اهداف:

  • توسعه بیشتر علم بنیادی و فناوری مهندسی کامپیوتر
  • افزایش توانایی حل مشکل انسان با طراحی سیستم های جدید پردازش اطلاعات
  • گسترش کارکردهای چنین سیستم هایی در حوزه های جدید جامعه

درآمد مهندسین IT در کره جنوبی

با توجه به تعداد دانشجویان زیاد فارغ التحصیل در رشته کامپیوتر در کره جنوبی، یافتن کار مناسب در این کشور آسان نیست. چرا که رقابت زیاد است. در هر صورت با داشتن مدرک معتبر از دانشگاه های برجسته می توانید در این رشته مشغول به کار شوید. میزان حقوق مهندسین کامپیوتر در کره جنوبی به صورت متوسط 4.4 میلیون KRW (وون کره جنوبی) در ماه است که معادل 3700$ (دلار) است. همچنین حداقل حقوق کار در کره جنوبی برای مهندسین کامپیوتر به میزان 2 میلیون KRW (وون کره جنوبی) و حداکثر حدود 6.9 میلیون KRW (وون کره جنوبی) است.

مقایسه درآمد مهندسین کامپیوتر با 2 حرفه مرتبط در کره جنوبی به شرح زیر است:

درآمد مهندسین کامپیوتر در کره جنوبی

تحصیل Computer Engineering در دانشگاه کره جنوبی

دانشگاه کره در سال 1905 تأسیس شد و یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه ها در کره جنوبی است. این یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی است و بخشی از دانشگاه های “SKY” است. این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه در کره که چندین برنامه دانشگاهی مانند روزنامه نگاری، اقتصاد و حقوق را ارائه می دهد، بسیار مورد توجه است. دانشگاه کره دارای بیش از 10000 دانشجوی کارشناسی ارشد، 20000 دانشجوی کارشناسی و بیش از 280000 فارغ التحصیل دانشگاهی است. کالج حقوق دانشگاه به دلیل دوره های کارشناسی شهرت خوبی دارد.

برنامه درسی کارشناسی رشته کامپیوتر 6 دوره اجباری و 50 رشته انتخابی مختلف ارائه می دهد. این برنامه برای تجهیز دانشجویان به دانش اصلی و آخرین اطلاعات در زمینه فناوری محاسبات طراحی شده است. چندین برنامه آموزشی و کارآموزی حین کار در برنامه وجود دارد. مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کره جنوبی را در مقاله ای مجزا در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخوانید.

Rate this post

4 دیدگاه برای “رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی

  1. rozhan گفت:

    سلام
    من امسال تازه تعیین رشته کردم و رشته ریاضی رو برای مهندسی کامپیوتر انتخاب کردم
    می خواستم بدونم که چه مراحلی رو باید طی کنم و برای بهتر کردن کارنامه یا رزومه باید چه کاری انجام بدم؟!

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. باید در دروس اصلی 80 درصد نمره را اخذ کرده باشد. در خصوص مشاوره برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  2. فاطمه گفت:

    من دارم توی رشته ی کامپیوتر درهنرستان فنی حرفه ای تحصیل میکنم آیا شانسی برای دریافت بورسیه دارم یا فقط دانش آموزان تحصیل کرده در رشته ریاضی شانس زیادی دارند؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما برای اخذ بورسیه تحصیلی بایستی رزومه تحصیلی شما بررسی شود. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *