مهاجرت تحصیلی کره جنوبی

اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی

اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی

اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی از سایر مسائل حائز اهمیت برای دانشجویان بین المللی می باشد که هر ساله افکار زیادی را به سمت خود سوق می دهد. پس بهتر از قبل از اقدام برای مهاجرت به کره جنوبی از طریق تحصیل، از شرایطی که پس از پایان تحصیل در این کشور پیش روی شما قرار خواهد گرفت، آگاهی کامل بدست آورید. کره جنوبی یکی از کشورهایی است که کمترین نرخ بیکاری را در میان جمعیت خود دارد و افراد می توانند با سهولت بیش تری نسبت به بسیاری از کشورهای جهان شغل مناسبی برای خود بیابند. اقامت پس از تحصیل در این کشور در این مقاله مورد توجه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است.

تحصیل در کره جنوبی

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشت شرایط تحصیل در این کشور است. هر سال تحصیلی در این کشور به 2 ترم تحصیلی تقسیم می شود که ترم اول از ماه مارچ (March) تا آگوست (August) و ترم دوم از ماه سپتامبر (September) تا فوریه (February) است. سیستم آموزشی در این کشور به گونه ای است که به دانش آموزان و دانشجویان خارجی اجازه تحصیل در مقاطع مختلف را می دهد. دانش آموزان می توانند در کالج های آماده سازی ورود به دانشگاه در کشور این کشور شرکت داشته باشند و مسیر دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور را برای خود هموار سازند. طول دوره تحصیل در کالج های آموزشی در این کشور 2 تا 3 سال خواهد بود.

از سوی دیگر دانشجویان می توانند در مقاطع مختلف تحصیلی وارد دانشگاه های این کشور شوند. مقطع کارشناسی در کشور کره جنوبی یک دوره 4 ساله است و دو مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز به ترتیب حداقل 2 و 3 ساله هستند. در حال حاضر بیش از 110 هزار دانشجوی خارجی در این کشور مشغول به تحصیل در دانشگاه های این کشور هستند. شهریه تحصیل در این کشور عبارتست از:

نوع دانشگاهشهریه به $ (دلار)
دانشگاه های خصوصی6.500 در هر ترم
داشنگاه های دولتی6.000 در هر ترم

برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید مقاله تحصیل در کره جنوبی را مطالعه بفرمایید.

ویزای تحصیلی کره جنوبی 2023

گام مهمی که برای تحصیل در کشور کره باید بردارید، دریافت ویزای تحصیلی این کشور است. ویزای تحصیلی کشور کره به شما اجازه خواهد داد تا بتوانید به منظور تحصیل در این کشور، اقامت موقت کره را بدست آورید. در حقیقت یکی از ساده ترین و ممکن ترین راه های اقامت پس از تحصیل در این کشور، از طریق ادامه تحصیل در این کشور ممکن خواهد بود. ویزای تحصیلی کره جنوبی را می توانید با تحویل مدارک مورد نیاز به سفارت کشور کره بدست آورید.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی کره جنوبی

برای آن که بتوانید ویزای تحصیلی این کشور را بدست آورید باید مدارک زیر را حتما در اختیار داشته باشید:

  • گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار قانونی از لحظه ورود به این کشور
  • 1 قطعه عکس
  • کپی صفحه اول گذرنامه
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی
  • فرم دریافت پذیرش از طرف یکی از دانشگاه های این کشور
  • گواهی تمکن مالی
  • رسید پرداخت هزینه صدور روادید

اقامت در کره جنوبی

راه های زیادی برای دریافت اقامتاین کشور وجود دارد که می توان از آن ها به عنوان راه های اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی نیز یاد کرد. از مهم ترین راه های اقامت در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • اقامت از طریق تحصیل
  • اقامت از طریق کار
  • اقامت از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت از طریق ثبت شرکت
  • اقامت از طریق ازدواج
  • اقامت از طریق پناهندگی

اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری

اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری

دانشجویان پس از تحصیل می توانند از طریق سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در کره جنوبی، در کشور کره اقامت داشته باشند. اما از آنجا که هزینه های مربوط به چنین روشی برای دانشجویان بسیار بالا و تا حدودی غیر قابل پرداخت است، می توان گفت که یکی از سخت ترین راه های اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی را می توان در سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور جستجو کرد.

اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی از طریق کار

نرخ بیکاری در کشور کره جنوبی به شدت پایین است و همین مسئله باعث می شود که دانشجویان امید زیادی به یافتن شغل در این کشور داشته باشند. شرکت های بین المللی نظیر سامسونگ در کشور کره جنوبی علاقه زیادی به جذب نیروی کار متخصص دارند و این مسئله می تواند فرصت بسیار مناسبی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار دهد.

اقامت پس از تحصیل در کره جنوبی از ازدواج

ازدواج با شهروندان این کشور یکی از روش هایی است که می توان به کمک آن اقامت پس از تحصیل در این کشور را بدست آورید. در صورتی که شما با یکی از شهروندان قانونی این کشور ازدواج کنید، قادر خواهید بود تا در کنار او در این کشور اقامت داشته و زندگی کنید. توجه داشته باشید که باید پیش از هر چیز ثابت کنید که ازدواج شما کاملا رسمی است و برای بدست آوردن اقامت این کشور صورت نپذیرفته است.

اقامت پس از تحصیل در این کشور را می توان یکی از ممکن ترین اتفاقاتی دانست که دانشجویان این کشور با آن روبرو خواهند بود. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در رابطه با شرایط بدست آوردن آن توضیحات کافی را ارائه کردیم اما در همه حال آماده ایم تا به سوالات شما در این رابطه پاسخ دهیم.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *