مهاجرت تحصیلی کره جنوبی

کار دانشجویی در کره جنوبی

کار دانشجویی در کره جنوبی

اکثر متقاضیان بین المللی پس از اخذ ویزای تحصیلی این کشور، جویای کسب آگاهی درباره کار دانشجویی در کره جنوبی می باشند. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تحصیل و روش های مجاز کار دانشجویی در این کشور اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهند داد. یکی از بهترین و موثرترین روش های مهاجرتی به این کشور در سال 2021، روش تحصیلی شناخته شده است. در این روش متقاضیان جهت تامین بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود نیاز مبرم به کار خواهند داشت. از این رو در مقاله مذکور شرایط تحصیل، زندگی و کار دانشجویی در این کشور از طرق قانونی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

  • شرایط کار دانشجویی در این کشور در مقاطع مختلف چگونه می باشد؟
  • شرایط زندگی دانشجویی در این کشور به چه صورت خواهد بود؟

بررسی شرایط تحصیل و کار در کره جنوبی

متقاضیان بین المللی با در دست داشتن ویزای نوع D_2 یا D_4 اجازه تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور را خواهند داشت. این نوع ویزا به متقاضی اجازه خواهد داد، مادامی که در دانشگاه مذکور در این کشور به تحصیل می پردازد، امکان اجازه کار نیمه وقت به متقاضی داده شود. متقاضی با در دست داشتن هر یک از ویزاهای ذکر شده، می باید مدارکی را جهت کار نیمه وقت در این کشور ارائه دهد. متقاضیان با ویزا D_2 جهت تحصیل در دوره 4 ساله کارشناسی یا دوره 2 ساله کارشناسی ارشد خواهند بود. شرایط کار برای این افراد در صورتی که ساعت کلاس های آموزشی به پایان برسد، اجازه کار نیمه وقت در این کشور را خواهند داشت. مدارک لازم برای این گروه از دانشجویان عبارتست از:

  • ارائه فتوکپی از پاسپورت متقاضی
  • ارائه گواهی ویزای دانشجویی
  • ارائه عکس رنگی از متقاضی به اندازه 3.5 در 4.5
  • گواهی نامه پذیرش از دانشگاه مذکور
  • گواهی گردش حساب بانکی
  • ارائه گواهی مشخصات خانواده متقاضی
  • ارائه گواهی محل اقامت متقاضی مانند خوابگاه

دانشجویانی که نوع ویزا تحصیلی آنها D_4 می باشد، جهت کار در این کشور می باید حداقل به مدت 6 ماه در دانشگاه این کشور تحصیل کرده باشند. این امر بدین معناست که، جهت کار نیمه وقت در این کشور می باید بیشتر از 6 ماه در این کشور حضور داشته باشید. بدین ترتیب اجازه کار به مدت 20 ساعت در ماه در طول ترم تحصیلی و تعطیلات بدون هیچ محدودیتی امکان پذیر خواهد بود. با این نوع ویزای تحصیلی مدارک زیر لازم می باشد:

  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه گواهی ویزای دانشجویی
  • پرداخت هزینه ویزا، 1 بار ورود 50$ (دلار)، چند بار ورود 80$ (دلار)
  • گواهی تایید از حضور متقاضی در دانشگاه این کشور
  • ارائه تمکن مالی (بیش از 5000$ (دلار) در حساب بانکی متقاضی)

بررسی شرایط کلی کار در کره جنوبی

در این بخش اطلاعاتی در خصوص شرایط کلی کار در این کشور در اختیار شما قرار داده می شود. در میان روش های مهاجرتی به این کشور، 2 روش مهاجرت از طریق تحصیل و کار بسیار مورد توجه متقاضیان بین المللی بوده است. در روش مهاجرت از طریق کار در این کشور متقاضیان 2 راه را پیش روی خود خواهند داشت. در روش اول تبدیل ویزای تحصیلی به کاری می باشد و روش دوم اخذ پیشنهاد کاری معتبر از کارفرما این کشور می باشد. کار دانشجویی نیز در این کشور از شرایط خاص و میزان ساعت کاری معینی برخوردار می باشد. دانشجویان در ابتدا باید حداقل 1 ترم تحصیلی را در این کشور بگذراند. حدود ساعت کاری مجاز در این کشور بین 20 الی 30 ساعت در هفته است.

جهت کسب آگاهی بیشتر مقاله ویزای کار کره جنوبی را مطالعه بفرمایید. چنانچه به اشتغال در این کشور علاقه پیدا نمودید، ابتدا می باید با نرخ بیکاری در این کشور آشنا گردید که در نمودار زیر بیان شده است:

نرخ بیکاری در کره جنوبی

میزان درآمد کار دانشجویی در کره جنوبی

متقاضیانی که به کار دانشجویی در این کشور مشغول می باشند، می باید در نظر داشته باشند که میزان درآمد حاصل از مشاغل نیمه وقت در این کشور چندان زیاد نخواهد بود. پردرآمدترین شغل نیمه وقت در این کشور، شغل تدریس می باشد. میانگین دریافتی در این شغل در پایتخت این کشور، سئول در سال 2021 حدود 8590KRW (وون کره جنوبی) در ساعت می باشد. مشاغل پاره وقت در این کشور در در جدول زیر بیان شده است. همچنین جهت تکمیل اطلاعات خود مقاله قوانین کره جنوبی را مطالعه بفرمائید.

همچنین میزان دریافتی در این جدول مربوط به اشتغال به صورت دائم است:

نام موقعیت شغلیمیزان درآمد به وون کره جنوبی
ادیتور2000000KRW
نویسنده5500000KRW
فروش و مارکتینگ1500000KRW
برنامه نویسی1500000KRW
مدیر پروژه4000000KRW
آموزش زبان انگلیسی1860000KRW

میزان درآمد کار دانشجویی در کره جنوبی

هزینه زندگی دانشجویی در کره جنوبی

مهمترین بخش تحصیل و کار دانشجویی در این کشور، هزینه های پرداختی مربوط به هزینه زندگی می باشد. اساسی ترین بخش هزینه دانشجویی در این کشور مربوط به پرداخت شهریه خواهد بود. پس از پرداخت شهریه، متقاضی می باید هزینه های مربوط به خوابگاه یا محل اقامت مناسب، هزینه کتاب و اقلام غذایی در طول دوره تحصیل را تامین نماید. از این رو متقاضیان با کار دانشجویی در این کشور می توانند بخشی از هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی خود را تامین نماید. به طور کلی هزینه زندگی 1 فرد مجرد در این کشور حدود 1250674KRW (وون کره جنوبی) تخمین زده می شود.

بخشی از هزینه های مربوط به دوره دانشجویی در این کشور در جدول زیر بیان شده است:

موارد مورد نیازهزینه ماهیانه به دلار
اینترنت$30
حمل و نقل$40
بیمه خدمات درمانی$20
وعده غذایی در دانشگاه$300
هزینه خوابگاه300$ الی 800$

هزینه زندگی دانشجویی در سئول کره جنوبی

متقاضیان تحصیل در این کشور می باید در نظر داشته باشند که هزینه زندگی و تحصیل در پایتخت این کشور، سئول از سایر شهرهای این کشور بیشتر می باشد. از این رو دانشجویانی که این شهر را برای تحصیل و کار دانشجویی انتخاب می کنند، می باید ابتدا از هزینه های رایج در این شهر مطلع گردند.

هزینه اقلام غذایی در این شهر در جدول زیر بیان شده است:

لیست اقلام غذاییهزینه به وون کره جنوبی
1 لیتر شیر252016KRW
1 قرص نان 500 گرمی297501KRW
1 کیلوگرم برنج سفید507778KRW
1 کیلوگرم پنیر محلی2025923KRW
1 کیلوگرم سیب900476KRW
1 کیلوگرم سیب زمینی431348KRW
1 کیلوگرم فیله مرغ1095751KRW
12 عدد تخم مرغ350320KRW

هزینه مسکن در این شهر بدین صورت می باشد:

هزینه مسکن در سئول

نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله کار دانشجویی در کره جنوبی به تفسیر شرایط تحصیل و کار در این کشور پرداخته اند. چنانچه پس از مطالعه مقاله مذکور تمایل به تحصیل در این کشور را پیدا نمودید، می توانید با کارشناسان ما در بخش مشاوره تلفنی (رایگان) و حضوری ارتباط برقرار نمایید. در پایان این مقاله توجه شما را مطالعه مقاله بهترین شهرهای کره جنوبی برای تحصیل جلب می داریم.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *