مهاجرت کاری کره جنوبی

کار در کره جنوبی

کار در کره جنوبی

انتخاب روش مهاجرتی از طریق کار هم تراز با روش تحصیلی رو به رشد است. کار در کره جنوبی از روش های تاثیر گذار با توجه به پیشرفت اقتصادی است. متقاضیان از طریق کسب مشاوره از کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم را کسب خواهند نمود. متقاضیان بین المللی شرایط متفاوتی نسبت به متقاضیان اروپایی در خصوص اخذ ویزا کار کره جنوبی و کاریابی در این کشور دارند.

در مقاله پیشرو به شرح جزئيات و کار در این کشور پرداخته می شود.

  • بازار کار این کشور برای متقاضیان بین المللی چگونه می باشد؟
  • میزان دریافتی حاصل از کار در این کشور چه میزان می باشد؟

اینفوگرافیک کار در کره جنوبی

شرایط بازار کار کره جنوبی در سال 2023

اکثر متقاضیانی که برای اولین بار به عنوان دانشجو بین المللی و کار به کره جنوبی مهاجرت کرده اند در طی 2 سال گذشته به طور مداوم در حال افزایش بوده است. اکثر متقاضیان در این کشور پس از فارغ التحصیلی و یا به عنوان کار ضمن تحصیل شغل آموزش را انتخاب خواهند نمود. بسیاری از متقاضیان به عنوان معلم زبان انگلیسی در این کشور مشغول به فعالیت می باشند. تقاضا برای مشاغل مختلف در این کشور متفاوت می باشد. اما بیشترین تقاضا مربوط به شغل آموزش است. جهت استخدام در این گونه مشاغل متقاضیان بین المللی می باید ویزای نوع F این کشور را دریافت نمایند. در نظر داشته باشید که با کمک از سایت های معتبر کاریابی مانند Saramin ،Jobkorea و linkedln می توانید برای یافتن شغل مورد نظر در این کشور کمک گیرید.

نحوه اخذ ویزای کار کره جنوبی برای ایرانیان

شرایط اخذ ویزای کار این کشور برای متقاضیان بین المللی متفاوت می باشد. متقاضیان بین المللی می توانند از طریق ویزای تحصیلی، ابتدا به تحصیل در این کشور بپردازند. در انتها پس از پایان دوره تحصیلی خود، در صورت یافتن شغل مورد نظر ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. روش دیگری که برای متقاضیان بین المللی در نظر گرفته شده است، ارسال رزومه از طریق سایت های معتبر جهت کاریابی در این کشور می باشد. پس بررسی رزومه های ارسالی، ایمیلی حاوی تایید رزومه و زمان مصاحبه برای متقاضی ارسال خواهد شد. در صورت موفقیت آمیز بودن مصاحبه نامه پیشنهاد کاری معتبر جهت اخذ ویزای کار کره جنوبی به دست متقاضی خواهد رسید.

انواع ویزای کار کره جنوبی

متقاضیان با توجه به هدف کاری خود در این کشور می توانند ویزای این کشور را دریافت نمایند. هر یک از ویزاهای زیر با توجه به هدف و مدت زمان خاصی صادر می گردد. در جدول زیر به انواع ویزاهای کره جنوبی اشاره خواهیم کرد:

نوع ویزامدت اعتبار ویزا
E_1 ویزای تخصصی جهت تدریس در دانشگاهبه مدت 5 سال
E_2 ویزای تخصصی آموزش زبان انگلیسیبه مدت 2 سال
E_3 ویزای تحقیقاتی برای محققانبه مدت 5 سال
E_5 ویزای اشتغال برای مشاغل خاصبه مدت 1 سال
ویزای D_10 ویزای جستجوی کارمدت اعتبار با توجه به شغل مورد نظر

شرایط اخذ ویزای جستجوی کار این کشور متفاوت می باشد. متقاضیان جهت اخذ این نوع ویزا می باید شرایط زیر را داشته باشند:

مدارک مورد نیاز جهت کار در کره جنوبی

متقاضیان جویای کار در این کشور، چنانچه مقیم این کشور و یا کشورهای اروپایی باشند نیازی به اخذ ویزای کار نخواهند داشت. مدارک، شرایط و هزینه ویزای کار این کشور برای متقاضیان بین المللی به خصوص ایرانیان متفاوت می باشد. مقاله لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی را مطالعه بفرمائید. از این رو در جدول زیر لیست مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار این کشور در سال 2023 بدین صورت می باشد:

مراحلمدارک
1فرم تکمیل شده درخواست ویزای این کشور به همراه متقاضی
2ارائه تمامی مدارک مربوط به هویت متقاضی مانند گذرنامه، شناسنامه و غیره
3ارائه 1 قطعه عکس رنگی در سایز 3.5 در 4.5

نوع شغل انتخابی متقاضی در نحوه و نوع ویزا دریافتی متفاوت می باشد. به عنوان مثال، افرادی که پیشنهاد کار در حرفه خلبانی و خطوط هوایی دارند، می باید ویزای مخصوص با عنوان E_5 را دریافت نمایند. متقاضیانی که به عنوان وکیل یا پزشک خواهان کار در این کشور می باشند، نیز باید برای ویزای E-5 اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز جهت کار در کره جنوبی

مشاغل مورد نیاز کره جنوبی در سال 2023

هر ساله در کشورهای مختلف از جمله کشور مذکور لیست مشاغل مورد نیاز اعلام می گردد. متقاضیان می توانند از طریق لیست اعلام شده، شغل مورد نظر خود را با توجه به شرایط تحصیلی و رزومه خود انتخاب نمایند.

لیست مشاغل مورد نیاز در این کشور در سال 2023 در لیست زیر بدین صورت می باشد:

  • ادیتور میزان دریافتی بین 2500000KRW الی 5800000KRW (وون کره جنوبی)
  • خرید و فروش (مارکتینگ) میزان دریافتی بین 1900000KRW الی 4500000KRW (وون کره جنوبی)
  • برنامه نویس و توسعه دهنده میزان دریافتی حدود 1900000KRW الی 4500000KRW (وون کره جنوبی)
  • معلم زبان انگلیسی میزان دریافتی حدود 2260000KRW الی 3500000KRW (وون کره جنوبی)

میزان دریافتی حاصل از کار در کره جنوبی

بسیاری از متقاضیان قبل از اخذ ویزای این کشور نیاز به کسب اطلاعات در خصوص میزان دریافتی حاصل خواهند داشت. میزان حقوق و دستمزد در این کشور با توجه به معیارهای مانند سن، جنسیت، موقعیت مکانی، میزان تحصیلات و تجربه کاری تعیین می گردد. مشاغل مختلف در این کشور درآمدهای یکسانی نخواهند داشت. به طور کلی میزان دریافتی در این کشور از حداقل و حداکثر برخوردار می باشد که بدین شرح است:

حداقل و حداکثر دستمزد در کلمبیا

در جدول زیر چند نمونه از میزان دریافتی در این کشور شرح داده خواهد شد:

نام موقعیت شغلیمیزان دریافتی به وون کره جنوبی
مدیر مالی8300000KRW
منشی1750000KRW
طراح گرافیک2540000KRW
مهندس3770000KRW
سرپرست مالی8560000KRW
دندانپزشک9370000KRW
روزنامه نگار4660000KRW
مدیر فروش6800000KRW

اخذ اقامت و تابعیت از طریق کره جنوبی

در صورت کار و زندگی در این کشور و ارائه مدارک لازم امکان اخذ اقامت و تابعیت این کشور با توجه به قوانین امکان پذیر خواهد بود. به طور کلی پس از مدت زمان 5 سال در این کشور، امکان اخذ اقامت این کشور فراهم خواهد آمد. این نوع ویزا با عنوان F_5 نمایش داده می شود. تنها در صورت دارا بودن شرایط زیر امکان اخذ اقامت این کشور میسر خواهد بود:

  • سرمایه گذاری حدود 600.000.000KRW (وون کره جنوبی) در این کشور
  • ازدواج با فرد مقیم این کشور
  • تحصیل و کسب مدرک تحصیلی از این کشور
  • اخذ مدرک دکترا و یافتن شغل مناسب در حرفه تکنولوژی‌
  • پایه گذاری یک بیزینس برای حداقل 3 سال با حداقل میزان سرمایه حدود 300.000.000KRW (وون کره جنوبی)

همچنین جهت اخذ تابعیت این کشور حداقل 10 سال زندگی در این کشور نیاز خواهد بود. مقاله کار در کره جنوبی با بهره گیری از دانش و تجرببات متخصصان در زمینه مهاجرت به این کشور در اختیار شما قرار گرفته شده است. با مطالعه مقاله های ما و تماس با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت مشاوره از آخرین روش های به روز مهاجرتی اطلاع یابید.

سوالات متداول در باب کار کره جنوبی

در این بخش از مقاله در خصوص کار در کره جنوبی سوالات متدوال شما عزیزان را پاسخ داده ایم:

  • بهترین فرصت های کاری در کره جنوبی شامل چه مشاغلی است؟ اکثر متقاضیان در این کشور پس از فارغ التحصیلی و یا به عنوان کار ضمن تحصیل شغل آموزش را انتخاب خواهند نمود. بسیاری از متقاضیان به عنوان معلم زبان انگلیسی در این کشور مشغول به فعالیت می باشند. اما بیشترین تقاضا مربوط به شغل آموزش است.
  • معتبر ترین و بهترین سایت های کاریابی در کره جنوبی کدام سایت های هستند؟ جستجو در سایت های معتبر کاریابی مانند Saramin ،Jobkorea و linkedln می توانید برای یافتن شغل مورد نظر در این کشور کمک گیرید.
  • آیا در کره جنوبی ویزای کاری مختلفی وجود دارد؟ بله. نوع شغل انتخابی متقاضی در نحوه و نوع ویزا دریافتی متفاوت می باشد. به عنوان مثال، افرادی که پیشنهاد کار در حرفه خلبانی و خطوط هوایی دارند، می باید ویزای مخصوص با عنوان E_5 را دریافت نمایند. متقاضیانی که به عنوان وکیل یا پزشک خواهان کار در این کشور می باشند، نیز باید برای ویزای E-5 اقدام کنند. برای مشاغل آموزش باید ویزای نوع F این کشور را دریافت نمایند. E1 ویزای تخصصی جهت تدریس در دانشگاه و E_2 ویزای تخصصی آموزش زبان انگلیسی و E_3 ویزای تحقیقاتی برای محققان و E_5 ویزای اشتغال برای مشاغل خاص و ویزای D_10 ویزای جستجوی کار     مدت اعتبار با توجه به شغل مورد نظر می باشد.
  • مدارک لازم برای کار در کره جنوبی چیست؟ فرم تکمیل شده درخواست ویزای این کشور به همراه متقاضی- تمامی مدارک مربوط به هویت متقاضی مانند گذرنامه، شناسنامه – قطعه عکس رنگی-رزومه کاری-مدارک تحصیلی-
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *