مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته مهندسی شیمی در کانادا

رشته مهندسی شیمی در کانادا

کشور کانادا برای دانشجویانی که قصد تحصیل رشته مهندسی شیمی در کانادا را دارند به دلیل بازارکار خوب این کشور یکی از برترین انتخاب ها می باشد. این کشور به دلیل اینکه یکی از دوستانه ترین مکان های روی زمین است، شهرت شایسته ای دارد. نه تنها این، بلکه به عنوان یکی از امن ترین مکان ها برای زندگی نیز در نظر گرفته می شود. اگر به دنبال مزایای مهاجرت به این کشور هستید، لازم نیست خیلی دور نگاه کنید. در حالی که اکثر کشورها برنامه‌ های مهاجرتی خود را به دلیل همه ‌گیری ویروس کرونا تعطیل کرده ‌اند، این کشور به سرعت فرصت‌های مهاجرت را در سال 2023 باز کرده است.

آن ها افراد ماهرتر را تشویق می ‌کنند تا برای کمک به تقویت اقتصاد به این کشور مهاجرت کنند. این کشور مدت ‌هاست که کشوری برای افرادی بوده است که می‌ خواهند در مکانی زندگی کنند که هوای پاک، استانداردهای زندگی خوب و خیابان‌های امن در اولویت باشد و این چیزی است که وقتی به این کشور می‌ روید به دست می ‌آورید. این کشور مکانی امن برای زندگی، در میان افرادی که ارزش ها و جاه طلبی های قوی دارند، می باشد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش به بررسی رشته مهندسی شیمی در کانادا پرداخته است.

تحصیل رشته مهندسی رشته شیمی در کانادا

رشته مهندسی شیمی در کانادا یک موضوع بین رشته ای است که با تبدیل مواد اولیه به محصولات مفید سروکار دارد. افرادی که در مهندسی شیمی کار می کنند بر توسعه و بهینه سازی فرآیندهای مورد استفاده برای ایجاد و پالایش محصولات تمرکز می کنند. مهندسان شیمی همچنین تلاش می کنند تا مواد بهتری ایجاد کنند که دارای خواص بهبود یافته، بادوام تر و ماندگاری بیشتری باشند.

مهندسی شیمی یک رشته تحصیلی گسترده است. این برنامه، رشته های زیر را نیز در بر می گیرد:

طیف رشته های مهندسی شیمی در کانادابرخی از چیزهایی که در طول دوره های مهندسی شیمی مطالعه خواهید کرد عبارتند از:

  • مکانیک
  • ترمودینامیک
  • سینتیک واکنش شیمیایی
  • طراحی فرآیند

شما برای کارهای تحقیقاتی و تحلیلی خود به این اصول مهندسی و علمی نیاز خواهید داشت. همچنین مهارت های حل مسئله و ارزیابی را توسعه خواهید داد. دانشجویانی که با مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در مهندسی شیمی فارغ التحصیل می شوند، شغل هایی به عنوان مهندس شیمی، مهندس انرژی، دانشمندان توسعه محصول، دانشمندان مواد، مهندسان هسته ای و دیگران پیدا می کنند.

نمودار زیر دانشگاه های مهندسی شیمی در این کشور را نشان می دهد:

دانشگاه های مهندسی شیمی در کانادا

مشاغل رشته مهندسی شیمی در کانادا

از بهینه سازی توالی DNA تا کشف اینکه چگونه جلبک ها می توانند به عنوان جایگزینی برای نفت استفاده شوند، می توان گفت مهندسان شیمی راه حل هایی برای هر مشکلی دارند. فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی در کانادا یاد می گیرند که داروها و کودهای جدید تولید کنند، بهره وری انرژی را افزایش دهند و کارخانه های شیمیایی را مدیریت کنند.

مهندسان شیمی دانش در شیمی، زیست شناسی، فیزیک و ریاضیات به منظور حل مشکلات مربوط به تولید یا استفاده از مواد شیمیایی به دست می آورند. آن ها معمولا باید دارای مدرک کارشناسی باشند. اگرچه، ممکن است مدرک کارشناسی ارشد برای موقعیت های پیشرفته مورد نیاز باشد و برخی از کارفرمایان مجوز را ترجیح می دهند.

مهندسان شیمی از فرمول های شیمیایی و اکتشافات انجام شده در آزمایشگاه ها استفاده می کنند و آن ها را در مقیاس بسیار بزرگتر برای استفاده تجاری به کار می برند. آن ها اغلب وظیفه دارند این کار را با در نظر گرفتن ایمنی، کارایی هزینه و سود انجام دهند. در حالی که موقعیت‌های پایه فقط به مدرک کارشناسی در مهندسی شیمی نیاز دارند، گزینه‌های آموزشی پیشرفته از جمله برنامه‌ های گواهینامه در دسترس هستند و می ‌توانند پتانسیل استخدام و درآمد را افزایش دهند.

حقوق ماهیانه کار در کانادا برای مهندسان شیمی در نمودار زیر آمده است:

پارامترحقوق به دلار کانادا
کمترین51900CAD
متوسط113000CAD
بیشترین179000CAD

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در کانادا

هدف از تعیین محدوده های شهریه برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد این است که به شما کمک کند تا بفهمید چه نوع بودجه ای برای تحصیل در این کشور نیاز دارید. شما مجبور نیستید گران ترین برنامه ها را انتخاب کنید. زیرا، هزینه های بالاتر همیشه مساوی با آموزش بهتر نیست. روی یافتن نقطه شیرین بین بودجه، شهریه و آنچه می خواهید از برنامه تحصیلی خود به دست آورید، تمرکز کنید.

هزینه تحصیل در کانادا در جدول زیر آمده است:

پارامترهزینه به دلار کانادا
کارشناسیبین 13000CAD تا 20000CAD
کارشناسی ارشدبین 17000CAD تا 25000CAD
دکترابین 7000CAD تا 15000CAD

هزینه های زندگی در این کشور کمی بالاتر از حد متوسط بوده، اما کیفیت بالای زندگی تضمین شده است. برای اکثر استان ها مانند کبک، مونترال و اتاوا بین 800CAD تا 1500CAD (دلار کانادا) در ماه نیاز دارید. ونکوور و کلگری برخی از گران ترین شهرهای این کشور هستند که هزینه های زندگی در آن ها می تواند به 2000CAD (دلار کانادا) در ماه برسد.

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در کانادا

کار حین تحصیل در کانادا

کار دانشجویی در کانادا یکی از مزایای اصلی انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی شماست، اما چند نکته وجود دارد که قبل از شروع کسب درآمد باید بدانید. اکثر دانشجویان بین المللی در این کشور می توانند تا 20 ساعت در هفته و در طول تعطیلات برنامه ریزی شده تمام وقت بدون مجوز کار، کار کنند. کار در حین تحصیل می‌تواند به شما کمک کند تا از خودتان حمایت کنید و با افراد جدید ملاقات کنید، و این در حالی است که ارتباطات و تجربه‌ ای را ایجاد می ‌کنید که می‌ تواند بعدا در جستجوی شغل شما را برجسته کند.

دانشجویان بین المللی در این کشور با مجوز تحصیل که به صورت تمام وقت در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) ثبت نام کرده اند، می توانند بدون مجوز کار خارج از دانشگاه کار کنند. این بدان معنی است که شما می توانید برای هر کارفرمایی در هر شغلی در هر نقطه از این کشور کار کنید. دانشجویان بین المللی نیز در صورت تمایل می توانند در محوطه دانشگاه کار کنند. متقاضیانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *