مهاجرت تحصیلی کانادا

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا

از آنجائیکه دانشگاه های کانادا دارای بهترین و با کیفیت ترین سیستم های آموزشی می­ باشند. این کشور یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی میان دانشجویان بشمار می ­رود. هزینه تحصیل در کانادا در مقایسه با دانشگاه های انگلیسی زبان در دیگر کشورها بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. دانشگاه های کانادا مجهز به پیشرفته ترین امکانات آموزشی است. تدریس به زبان های انگلیسی و فرانسوی ارائه داده می­ شود. کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره در تلاشند تا مسیر مهاجرت تحصیلی دانشجویان به کانادا را تسهیل نمایند.

بررسی شرایط تحصیل در کانادا

کانادا کشوری چند فرهنگی در شمال قاره­ی آمریکا است که 10 استان تشکیل شده است. تحصیل در این کشور فرصتی برای کسب تجربه های متنوع فرهنگی و طبیعی بوجود می ­آورد. افراد با سفر به استان های مختلف کانادا آداب و رسوم جدید و جالبی را تجربه میکنند . زبان رسمی مردم کشور کانادا فرانسوی و انگلیسی است. اما اکثر فرانسوی زبانان این کشور در مناطق غربی و در شهر کبک زندگی می ­کنند. دانش ­آموزان از سن 6 سالگی شورع به تحصیل می­ نمایند. تا پایان سن 18 الی 19 سالگی تحصیلات دوران دبیرستان را به پایان می ­رسانند. تحصیل در مدارس کانادا برای افرادی که اقامت دائم این کشور را اخذ نموده اند، رایگان است.

دانش ­آموزان امکان تحصیل در 3 نوع مدرسه خصوصی، دولتی و بین المللی در کانادا را دارند. اما اکثر مهاجرین در این کشور تحصیل در مدارس بین المللی را انتخاب می­ نمایند. دانش ­آموزان برای تحصیل در مدارس کانادا می ­باید دارای یک سرپرست قانونی باشند که مسئولیت نگهداری وی را برعهده داشته باشد. پس از پایان دوره دبیرستان دانش­ آموزان می توانند جهت ورود به دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. یکی از مهمترین شرایط اصلی برای تحصیل در دانشگاه های کانادا برخوداری از تمکن مالی برای پرداخت هزینه تحصیل در کانادا می ­باشد.

هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

جدول زیر هزینه تحصیل و زندگی در کانادا را به صورت موردی بررسی می کند.

لیست اقلام مورد نیازهزینه به دلار
شیر2.66$
تخم مرغ ( 10 عدد)4$
سیب زمینی3.12$
یک لیتر بنزین1.85$
اجاره اتاق در شهرهای بزرگ کانادا در ماه750$
اجاره اتاق در شهرهای کوچک کانادا در ماه500$
هزینه حمل و نقل عمومی در کانادا در ماه100$
یک وعده غذا در رستوران معمولی در کانادا20$
بیمه درمانی در هر ماه90$

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویانی که تحصیلات مقطع کارشناسی خود را به اتمام رسانیده اند، جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می توانند اقدام نمایند. تحصیل در این مقطع به مدت 2 سال بطول می ­انجامد. رشته های علوم زیستی، روانشناسی، MBA و علوم کامپیوتر پرتقاضاترین رشته ها در این مقطع گزارش شده است. 2 دانشگاه بریتیش کلمبیا و رویال رویدز دانشگاه هایی هستند که مورد توجه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد قرار گرفته اند. هزینه تحصیل در مقطع نیز بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی دانشجویان متفاوت است. بطور متوسط هزینه های تحصیل در این مقطع 16000$ (دلار) در سال تخمین زده است. گرانترین رشته در این مقطع رشته های مدیریتی یا MBA هستند که هزینه تحصیل در این رشته تا 30000$ (دلار) در سال می ­رسد.

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکتری در کانادا معمولا به مدت 3 سال است. دانشجویان در این دوره می ­توانند به همکاری با متخصصین حرفه ای بپردازند. تدریس در این مقطع به 2 زبان انگلیسی و فرانسوی انجام می ­گیرد. بیشترین تمرکز دانشجویان به تحقیق بر روی موضوعات پژوهشی می­ باشد. پذیرش در این مقطع محدود و به صورت رقابتی است. اساتید این دوره دانشجویانی که دارای رزومه های تحصیلی و کاری قویتری هستند را انتخاب می­ نمایند.

مهم ترین مدارک در خصوص اخذ پذیرش عبارتند از:

  • ریز نمرات مدرک کارشناسی ارشد
  • مدرک زبان
  • توصیه نامه
  • پروپوزال
  • مدارک GRE- GMAT

هزینه تحصیل در کانادا در این دوره رایگان نیست. اما تمامی دانشجویان می ­توانند از بورسیه های تحصیلی در این مقطع بهره ­مند گردیده و به تحصیل رایگان در کانادا بپردازند.

بورسیه تحصیلی در کانادا

امکان اخذ بورسیه تحصیلی کانادا در تمامی دوره های تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان وجود دارد. اما شرایط اخذ این بورس های تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دشوارتر می­ باشد. مهمترین بورس های تحصیلی کانادا که به دانشجویان مقطع دکتری تعلق دارند عبارتند از:

  • کمک هزینه تحصیلی ملکه الیزابت دوم
  • جوایز دکترای پژوهشی
  • بورس تحصیلی دکترای ترودو
  • بورس تحصیلی وینج کانادا
  • بورس تحصیلی دانشگاه کانادا

انجام کار دانشجویی در کانادا

با توجه به هزینه تحصیل در کانادا، دولت این کشور به دانشجویانی که تحصیل در دانشگاه های کانادا را انتخاب نموده اند، اجازه انجام کار دانشجویی را داده است. یکی از مزایای تسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسوی اینست که دانشجویان به راحتی می­ توانند به انجام کار در این کشور بپردازند. دانشجویان اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارند. همچنین می ­توانند در ایام تعطیل به صورت تمام وقت به انجام کار در کانادا بپردازند. اکثر دانشجویان دوره­ دکتری می ­توانند با تدریس در مقطع کارشناسی دستمزد و حقوقی دریافت نمایند.

دانشجویان پس از اینکه تحصیلات را در این کشور به اتمام رساندند، شرایط انجام کار پس از تحصیل در کانادا را داشته و می­ توانند اقامت کاری کانادا را که دارای 3 سال اعتبار است اخذ نمایند. این اقامت قابلیت تمدید نداشته باشند. این دسته از افراد می ­توانند از این نوع اقامت به عنوان امتیازی در اخذ ویزای اکسپرس اینتری کانادا استفاده نمایند. علاقمندان و متقاضیان اخذ اقامت دائم کانادا می ­توانند با مشاورین خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند و پاسخ سوالات را از این مجموعه جویا شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *