مهاجرت تحصیلی کره جنوبی

رشته مهندسی شیمی در کره جنوبی

رشته مهندسی شیمی در کره جنوبی

هر ساله دانشجویان زیادی برای رشته مهندسی شیمی در کره جنوبی از اقصی نقاط جهان برای تحصیل این برنامه اقدام می کنند. به طور رسمی جمهوری کره، کشوری است که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است و بیش از 51.4 میلیون نفر در آن زندگی می کنند. شواهد باستان شناسی وجود دارد که نشان می دهد شبه جزیره کره توسط انسان های اولیه از دوره پارینه سنگی پایین سکونت داشته است. از آن زمان، این کشور تاریخ طولانی و پرتلاطمی از جمله جنگ ها و اشغال ها را تجربه کرده است. در سال 1948، انتخاباتی در منطقه تحت اشغال آمریکا در کره برگزار شد و این امر منجر به ایجاد جمهوری کره شد. مرز بین کره جنوبی و کره شمالی همچنان قوی ترین مرز در جهان است.

امروزه این کشور، کشوری توسعه یافته و با درآمد بالا است. این کشور پیشرو جهانی در بخش های تکنولوژیکی و صنعتی است و دارای اقتصاد صادرات محور است. این کشور عضو سازمان ملل متحد، G20 و OECD است. جامعه در این کشور آموزش عالی را به عنوان یک اولویت بالا می بیند. زیرا، اهمیت فرهنگی دارد و به تثبیت موقعیت اجتماعی-اقتصادی افراد کمک می کند. سیستم آموزشی این کشور بسیار رقابتی است و دانشجویان تشویق می شوند تا سخت کار کنند. اگر دانشگاه های این کشور را انتخاب کنید، تجربه آموزشی با کیفیت بالایی کسب خواهید کرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش به معرفی دانشگاه های رشته مهندسی شیمی در کره جنوبی پرداخته است.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی شیمی در کره جنوبی

تحصیل در این کشور فرصتی فوق العاده برای درگیر شدن با یکی از پر جنب و جوش ترین و سریع ترین بخش های آموزش عالی در دنیای مدرن ارائه می دهد. دانشگاه‌ های این کشور در رتبه ‌بندی‌ های بین ‌المللی ارتقاء یافته ‌اند و موفقیت صادرات مختلف این کشور باعث شده است تا به دنبال دانشجویان خارجی بیشتری برای کمک به نوآوری‌های آینده باشد.

دولت این کشور هدف جذب 200000 دانشجوی بین المللی را تا سال 2023 تعیین کرده است. به این معنی که آن ها باید دانشگاه ها را قابل دسترس تر کنند. این همچنین منجر به صعود مداوم رتبه بندی های بین المللی شده است. 16 دانشگاه های این کشور را در رتبه بندی 500 دانشگاه جهانی QS در سال 2023 خواهید دید.

دانشگاه های زیر رشته مهندسی شیمی در کره جنوبی را ارائه می دهند:

  • دانشگاه هانیانگ
  • دانشگاه کره
  • دانشگاه ملی سئول
  • دانشگاه سونگ کیونکوان
  • دانشگاه ملی کیونگ پوک
  • موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره
  • دانشگاه یونسی
  • دانشگاه اینها
  • دانشگاه علم و صنعت پوهانگ
  • دانشگاه ملی جئونبوک

در نمودار زیر می توانید رتبه جهانی دانشگاه های بالا را مشاهده کنید:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه یونسی73
دانشگاه کره74
دانشگاه کاتولیک کره211
دانشگاه اولسان197
دانشگاه ملی سئول29
دانشگاه کیونگ هی270
دانشگاه ملی چونام751
دانشگاه هالیم v571
دانشگاه اینجه364
دانشگاه ملی پوسان601

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی شیمی در کره جنوبی

مشاغل رشته مهندسی شیمی در کره جنوبی

رشته مهندسی شیمی در کره جنوبی نوع خاصی از مهندسی است که به مطالعه عملکرد و طراحی کارخانه های شیمیایی و همچنین روش های بهبود تولید می پردازد. مهندسان شیمی فرآیندهای تجاری اقتصادی را برای تبدیل مواد خام به محصولات مفید توسعه می دهند. مهندسی شیمی از اصول شیمی، فیزیک، ریاضیات، زیست‌ شناسی و اقتصاد برای استفاده مؤثر، تولید، طراحی، انتقال و تبدیل انرژی و مواد استفاده می‌ کند. کار مهندسان شیمی می تواند از استفاده از فناوری نانو و نانومواد در آزمایشگاه تا فرآیندهای صنعتی در مقیاس بزرگ که مواد شیمیایی، مواد خام، سلول های زنده، میکروارگانیسم ها و انرژی را به اشکال و محصولات مفید تبدیل می کند، باشد.

مهندسان شیمی در بسیاری از جنبه‌ های طراحی و بهره ‌برداری کارخانه از جمله ارزیابی ایمنی و خطر، طراحی و تحلیل فرآیند، مدل ‌سازی، مهندسی کنترل، مهندسی واکنش‌های شیمیایی، مهندسی هسته ‌ای، مهندسی بیولوژیک، مشخصات ساخت و ساز و دستورالعمل‌های عملیاتی درگیر هستند. مهندسان شیمی معمولا دارای مدرک مهندسی شیمی یا مهندسی فرآیند هستند. مهندسان شاغل ممکن است گواهینامه حرفه ای داشته باشند و اعضای معتبر یک بدن حرفه ای باشند. مدرک مهندسی شیمی به طور مستقیم با تمام رشته های مهندسی دیگر، در ابعاد مختلف مرتبط است.

حقوق ماهیانه کار در کره جنوبی برای مهندسان شیمی در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در کره جنوبی برای مهندسان شیمی

هزینه تحصیل در کره جنوبی

اگر به عنوان یک دانشجوی بین المللی در یکی از دانشگاه های این کشور تحصیل کنید، همان شهریه را خواهید پرداخت که دانشجویان داخلی پرداخت می کنند. با این حال، هزینه تحصیل در کره جنوبی از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت است.

هزینه های در دانشگاه های مختلف در نمودار زیر نشان داده شده است:

هزینه های دانشگاه های مختلف کره جنوبیدر یکی از دانشگاه های دارای رتبه برتر، هزینه سالانه حدود 6800$ (دلار) خواهد بود. بورسیه های زیادی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که معمولا توسط مؤسسات فردی اعطاء می شود. این ها بین 30% تا 100% شهریه شما را پوشش می دهند. همچنین برخی از بورسیه های تحصیلی از سوی دولت در دسترس است که می تواند هزینه های زندگی را نیز پوشش دهد.

هزینه زندگی در کره جنوبی

برای هزینه زندگی در کره جنوبی، باید حداقل 1200$ (دلار) در ماه بودجه داشته باشید. این محل اقامت، مواد غذایی و سفر شما را پوشش می دهد. اگر در یکی از شهرهای بزرگتر زندگی کنید، هزینه های زندگی شما بیشتر خواهد بود. در صورتی که بجای خوابگاه های دانشگاهی، اقامتگاه های اجاره ای خصوصی را انتخاب کنید، این مورد نیز صادق است. اگر برای مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنید، تا زمانی که ویزای معتبر داشته باشید، می توانید تا 20 ساعت در هفته بدون مجوز کار کار کنید.

هزینه مهمی که دانشجویان بین المللی باید در نظر بگیرند بیمه درمانی است. اگر دوره شما بیش از 1 سال شما را در کره نگه می دارد، شرکت بیمه سلامت ملی کره بیمه درمانی را براساس اتباع کره ای ارائه می دهد. برای به دست آوردن این، باید یک کپی از کارت ثبت نام بیگانگان خود و تأیید هدف اقامت در دفتر شرکت ارسال کنید. چنانچه تمایل به تحصیل در این کشور دارید می توانید از کادر مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه یاری بخواهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *