مهاجرت تحصیلی کلمبیا

رشته مهندسی شیمی در کلمبیا

رشته مهندسی شیمی در کلمبیا

رشته مهندسی شیمی در کلمبیا که شاخه ای از رشته مهندسی می باشد یکی از برترین رشته های تحصیلی در سراسر جهان می باشد. این کشور، کشوری در آمریکای جنوبی است که در قسمت شمالی این قاره واقع شده است. این کشور از شمال غربی با پاناما، از شرق با ونزوئلا و برزیل و از جنوب با اکوادور و پرو مرز مشترک دارد. این کشور همچنین دارای خطوط ساحلی در امتداد دریای کارائیب و اقیانوس آرام است. این کشور کمتر از 50 میلیون نفر را در خود جای داده است و از نظر قومیتی و زبانی یکی از متنوع ترین کشورهای جهان محسوب می شود. میراث فرهنگی غنی این کشور منعکس کننده تأثیرات اروپایی، خاورمیانه، آفریقایی و بومی آن است.

مقاومت در برابر جاذبه های دیدنی این کشور، مناظر متنوع و نفس گیر دشوار است. از یادگیری قهوه گرفته تا پیاده روی در پارک ملی زیبای تایرونا، کارهای زیادی برای انجام دادن در این کشور وجود دارد. این کشور هرگز در هیجان شما کوتاهی نخواهد کرد. این کشور به طور پیوسته شاهد افزایش دانشجویان بین المللی از سراسر جهان است. شهرهایی مانند مدلین و بوگوتا به طور منظم میزبان تعدادی از دانشجویان بین المللی هستند که برای یادگیری اسپانیایی، انجام دوره های کارآموزی، شرکت در برنامه های تبادل ترم و برنامه های داوطلبانه به اینجا می آیند. علاقه مندان تحصیل رشته مهندسی شیمی در کلمبیا با مطالعه این نگارش که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده شده است، اطلاعات لازم را کسب خواهند کرد.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی شیمی در کلمبیا

با شهرهای شلوغ، جنگل های بارانی سرسبز و سواحل در سطح جهانی، همیشه دلایلی برای آمدن به این کشور وجود خواهد داشت. دانشجویان می ‌توانند هنگام تحصیل در این کشور پر جنب و جوش از طبیعت، زندگی شبانه و فرهنگ لذت ببرند و تجربه کنند. این کشور برای دانشجویانی است که در اوقات فراغت خود در سایر نقاط آمریکای لاتین کاوش کنند. 3 دانشگاه های این کشور در رتبه بندی 500 دانشگاه جهانی QS در سال 2023 وجود دارد. بالاترین رتبه، دانشگاه لس آند است که در رتبه 236 قرار دارد. رتبه بعدی دانشگاه ملی کلمبیا است که در رتبه 258 قرار دارد.

جدول زیر دانشگاه های رشته مهندسی شیمی در کلمبیا را نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه ملی کلمبیا258
کالج ساوانا1201
دانشگاه لس آند801-1000
دانشگاه صنعتی سانتاندر – UIS701-750
دانشگاه دل واله1001-1200
دانشگاه د لا سال
دانشگاه فنی بولیوار258
دانشگاه ICESI
دانشگاه ملی کلمبیا1201
دانشگاه EAN651-700

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی شیمی در کلمبیا

مشاغل رشته مهندسی شیمی در کلمبیا

یک فارغ التحصیل رشته مهندس شیمی در کلمبیا با تغییر وضعیت فیزیکی یا شیمیایی مواد خام، محصولات مفیدی را طراحی و توسعه می دهد. گاهی اوقات به عنوان مهندسان فرآیند نیز شناخته می شوند، آن ها مسئول فرآیندهای صنعتی تولید محصولاتی هستند که ما هر روز از آن ها استفاده می کنیم که عبارتند از:

فرآیندهای صنعتی تولید محصولات در کلمبیاآن ها معمولا یا در طراحی و ساخت کارخانه ها و ماشین آلات و یا محصولات و فناوری های جدید نقش دارند. مهندسی شیمی به فرآیندهایی مربوط می شود که مواد خام یا مواد شیمیایی را به مواد و محصولات مفیدتر برای صنایع مختلف تبدیل می کند. از آنجایی که هدف هر کسب و کار تولیدی سود بالا و هزینه کم است، مهندسی شیمی کسب و کارها را قادر می سازد تا هزینه تولید را تا حد زیادی کاهش دهند.

حقوق ماهیانه کار در کلمبیا در نمودار زیر نشان داده شده است:

نمودار حقوق ماهیانه کار در کلمبیاهزینه تحصیل در کلمبیا

انتخاب این کشور برای تحصیل در خارج از کشور، نه تنها در بعد آموزشی بلکه در خارج از کلاس نیز دارای جنبه های مثبت بسیاری است. در کنار هزینه های تحصیلی ارزان و فرصت یادگیری زبان جدید، این کشور دارای هزینه های زندگی مقرون به صرفه، آب و هوای گرمسیری و کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. هر شهر مملو از موزه ها، پارک ها و رویدادهایی است که می توانید اوقات فراغت خود را در آن ها بگذرانید. و در طول تعطیلات خود، می توانید از یکی از سواحل دیدنی در جزایر آن دیدن کنید. بسته به محله ای که برای زندگی انتخاب می کنید، اجاره یک آپارتمان 1 خوابه بین 200$ تا 350$ (دلار) در ماه هزینه دارد.

در مورد غذا، می‌ توانید تمام مواد غذایی خود را در بازارهای محلی که ارزان ‌تر از سوپرمارکت‌ها هستند. این بشقاب است که در بسیاری از رستوران ها با قیمت حدود 3$ (دلار) فروخته می شود و همراه با سوپ، برنج، لوبیا، گوشت، سالاد و آب میوه است. به طور کلی، دانشگاه های این کشور برای دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه هستند. اگر یک دانشگاه دولتی را انتخاب کنید که شهرت زیادی دارد، برای هزینه تحصیل در کلمبیا باید انتظار داشته باشید که کمتر از 1000$ (دلار) در هر ترم پرداخت کنید. برای دانشگاه های خصوصی که تعداد دانشگاه های دولتی را 2 برابر می کنند، بودجه شما باید افزایش یابد. در این مورد، هر ترم می تواند تا 5000$ (دلار) هزینه داشته باشد. این به رشته و دانشگاه بستگی دارد، اما برنامه های زیادی با قیمت حدود 2500$ (دلار) وجود دارد.

ویزای کار کلمبیا

ویزا یک الزام قانونی برای کار در کلمبیا است و مجوزی برای انجام فعالیت های با دستمزد در قلمرو ملی است. اگر هدف شما از کار و زندگی در این کشور است، باید در نظر داشته باشید که یکی از شرایط اصلی ویزای کار این کشور، داشتن یک پیشنهاد شغلی، یک شرکت قانونی با اقامت در این کشور و با توجه به حرفه شما است. موقعیتی که قرار است در شرکت استخدامی انجام دهید. ویزای نوع M به مدت 3 سال اعتبار خواهد داشت. زمانی که مدت قرارداد کمتر از 3 سال باشد، ویزای نوع M ممکن است اعتبار کمتری داشته باشد.

شما همچنین می توانید حق درخواست ویزای کار با کیفیت ذینفع را برای همه اعضای خانواده خود (پدر، مادر، همسر و فرزندان) داشته باشید که به اعضای خانواده شما اجازه می دهد تا به طور قانونی باقی بمانند. ویزای عضو خانواده شما به اعضای خانواده اجازه کار نمی دهد، فقط دارنده ای که قرارداد کار دارد می تواند یک کار حرفه ای انجام دهد.

برای درخواست، باید مدارک زیر را تهیه کنید:

  • پاسپورت معتبر
  • 2 عکس در زمینه سفید
  • فرم خلاصه قرارداد
  • انگیزه نامه از طرف کارفرما
  • صورتحساب بانکی کارفرما برای 6 ماه قبل از درخواست.

در صورت تغییر کارفرما، باید فورا وضعیت خود را به اداره مهاجرت این کشور اطلاع دهید. چنانچه قصد مهاجرت کاری یا تحصیلی به این کشور دارید می توانید از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم را دریافت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *