مهاجرت تحصیلی دانمارک

رشته مهندسی شیمی در دانمارک

رشته مهندسی شیمی در دانمارک

رشته مهندسی شیمی در دانمارک در دانشگاه های معتبر و برجسته ارائه میشود. دانمارک یکی از کشورهای شمال اروپا با دانشگاه های برجسته است. در این دانشگاه دوره های روز دنیا را به زبان های دانمارکی و انگلیسی ارائه می کند. تحصیل در دانمارک برای شهروندان اتحادیه اروپا رایگان است اما سایر دانشجویان بایستی هزینه ای در حدود 6000€ الی 11000€ (یورو) در هر ترم را بپردازند. رشته مهندسی شیمی در مقاطع مختلف در لیسانس و فوق لیسانس در دانمارک ارائه می شود و دانشجویان برای انجام تحقیقات می تواند مقطع دکترا را نیز بگذرانند. با تحصیل در دانمارک فرصت های شغلی متناسب با رشته خود را در دانمارک پیدا خواهید کرد. با بررسی شرایط خود توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید نحوه مهاجرت و اخذ اقامت خود را بسنجید.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در دانمارک

مهندسی شیمی و بیوشیمی در دانمارک هسته اصلی تبدیل هر نوع مواد خام به مواد و محصولات مورد نیاز جامعه مدرن است مهندسان شیمی و مهندسان بیوشیمی سرپرست تحقیق و توسعه روش ‌هایی برای تولید داروها در مقیاس بزرگ، تولید ارزان قیمت مواد شیمیایی و سوخت ‌های اولی و تولید اقتصادی مواد پیشرفته مورد استفاده در طیف گسترده ‌ای از زمینه‌ ها از جمله ارتباطات، فناوری اطلاعات، بهداشت و حمل و نقل هستند. تحقیق و توسعه روش ‌هایی برای پیشگیری و اصلاح مشکلات زیست محیطی در رابطه با مواد شیمیایی در تولید، و همچنین تحقیق و توسعه روش‌ هایی برای تبدیل انرژی شیمیایی و بیوشیمیایی پایدار نیز زمینه ‌های کلیدی فعالیت است.

جهت تحصیل در دانمارک در رشته مهندسی شیمی، دانشگاه های دانمارکی زیر را در نظر داشته باشید:

کارشناسی ارشد مهندسی شیمی و بیوشیمی در دانمارک

برنامه کارشناسی ارشد مهندسی شیمی و بیوشیمی ترکیبی از مطالعه فناوری های صنعتی شیمیایی و بیوشیمیایی است و برای دانشجویان علاقه مند به تبدیل تجاری و شیمیایی یا بیوشیمیایی پایدار مواد خام به محصولات و همچنین تحقیق و توسعه روش ها، تجهیزات، و فرآیندها ارائه می شود. در این برنامه، حل مسائل تکنولوژیک را با استفاده از شیمی، ریاضیات، فیزیک و ترمودینامیک یاد خواهید گرفت. شما می توانید با انتخاب از بین رشته های انتخابی، روی مطالعه مهندسی شیمی یا فناوری فرآیندهای زیستی تمرکز کنید و در عین حال توانایی های قوی در زمینه های مرتبط یا کاملاً متفاوت به دست آورید.

شما پایان نامه کارشناسی ارشد خود را در یکی از مراکز تحقیقاتی دانمارک می نویسید. پایان نامه کارشناسی ارشد اغلب با همکاری یک شرکت بزرگ دانمارکی نوشته می شود و شما را برای کار تحقیق و توسعه آینده در دانشگاه ها یا در صنعت آماده می کند. این برنامه تحصیلی همچنین به عنوان یک برنامه مطالعاتی صنعتی در دانمارک در دسترس است که در آن می توانید کار و تحصیل را در یک دوره 4 ساله ترکیب کنید.

گرایشات رشته مهندسی شیمی و بیوشیمی در دانمارک

گرایشات رشته مهندسی شیمی و بیوشیمی در دانمارک

برنامه مهندسی شیمی و بیوشیمی و زمینه های تخصصی آن از فناوری فرآیندهای شیمیایی تا طراحی محصولات شیمیایی و بیوشیمیایی تا جنبه های فرآیند محور بیوتکنولوژی و بیوشیمی را شامل می شود. شما می توانید مطالعات خود را در یکی از 3 حوزه زیر متمرکز کنید:

گرایششرح
فناوری فرآیندهای شیمیایی و بیوشیمیاییتمرکز بر طراحی فرآیندها و دستگاه ها بر اساس توصیف ریاضی سیستم های فرآیند و اجزای آنها است. دانش بنیادی علوم طبیعی، بیوتکنولوژی و مهندسی شیمی برای اطمینان از در نظر گرفتن جنبه های شیمیایی و بیوشیمیایی تولید استفاده می شود. این برنامه همچنین فرصتی برای تخصص بیشتر در زمینه هایی مانند مهندسی واکنش، کنترل فرآیند و فناوری فرآیندهای زیستی فراهم می کند.
مهندسی محصولات شیمی و بیوشیمیاییتمرکز اصلی توسعه و تولید مواد و محصولات پیشرفته بیولوژیکی و شیمیایی است. دستیابی به خواص مطلوب محصول ضروری است و خواص محصول اغلب تحت تأثیر روش های سنتز و طراحی فرآیند قرار می گیرد. از این رو، تعامل بین ویژگی ‌های محصول، روش ‌های تولید و تجهیزات فرآیند، هسته اصلی مهندسی محصول خوب است.
مهندسی انرژی و محیط زیستویژگی محوری این حوزه استفاده از روش های فنی برای کنترل مصرف انرژی و اثرات زیست محیطی تاسیسات تولیدی است. بنابراین این منطقه به شدت فرآیند گرا است، اما اولویت به جنبه های انرژی و زیست محیطی داده می شود. اگرچه فرآیندهای مهندسی شیمی و بیوشیمی اساس واقعی را تشکیل می دهند، طراحی، توسعه و مدیریت بین رشته ای نیز عناصر کلیدی را تشکیل می دهند. اینها توسط دروس انتخابی ارائه می شود.

درآمد مهندسین شیمی در دانمارک

بازار کار در دانمارک بسیار فعال است و با داشتن تخصص در رشته های مهندسی در این کشور بیکار نخواهید ماند. میزان درآمد کار در رشته های مهندسی از جمله مهندسی شیمی نیز خوب است. یک مهندس شیمی در دانمارک بصورت متوسط به میزان 40800DKK (کرون دانمارک) در ماه درآمد دارد. این میزان مبلغی بالغ بر 489000DKK (کرون دانمارک) در سال است. همچنین طبق بررسی های صورت یک مهندس شیمی تازه کار در دانمارک به میزان 21500DKK (کرون دانمارک) در ماه حقوق کسب می کند. همچنین مهندسین شیمی با تجربه کاری بالا حدود 55000DKK (کرون دانمارک) در ماه درآمد کسب می کنند.

میزان درآمد مهندسین شیمی در دانمارک با سایر مشاغل را در زیر مشاهده می کنید:

مقایسه حقوق ماهیانه مشاغل در دانمارک

تحصیل لیسانس مهندسی شیمی در دانشگاه آلبورگ دانمارک

فرآیندهای شیمیایی و بیوتکنولوژیکی از عوامل مهم در جامعه مدرن و تکنولوژیک امروزی هستند. شما مسائل مربوط به تجزیه و تحلیل، تولید و کنترل در مورد محیط زیست، انرژی، ایمنی مواد غذایی و توسعه مواد جدید را مطالعه خواهید کرد. شما به عنوان یک مهندس شیمی در پیشرفت های تکنولوژیکی در آینده شرکت خواهید کرد. در این برنامه شما یاد می گیرید که چگونه فرآیندهای شیمیایی را طراحی، کنترل و تنظیم کنید و می توانید از دانش خود برای تأثیرگذاری بر دنیایی که در آن زندگی می کنیم استفاده کنید.

با داشتن مدرک لیسانس در مهندسی شیمی و بیوتکنولوژی می توانید تحصیلات خود را در برنامه کارشناسی ارشد در زمینه های مهندسی شیمی، مهندسی زیستی یا فناوری نفت و گاز ادامه دهید. محل کار آینده شما ممکن است یک شرکت مهندسی مشاور، یک شرکت تولیدی، یک وزارتخانه باشد یا شاید بخواهید دانشجوی دکترا در دانشگاه یا یک موسسه تحقیقاتی شوید.

به عنوان یک مهندس شیمی می توانید:

  • توسعه مواد جدید برای تجهیزات پزشکی
  • تولید سلول های خورشیدی ارزان قیمت برای تولید انرژی
  • تولید آنزیم
  • تدریس

با بررسی شرایط ویزای تحصیل دانمارک توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید برای مهاجرت به کشورهای اسکاندیناوی اقدام کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *