مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته مهندسی شیمی در جمهوری چک

رشته مهندسی شیمی در جمهوری چک

رشته مهندسی شیمی در جمهوری چک در طیف گسترده ای از گرایشات ارائه می شود. جمهوری چک یکی از کشورهای معتبر اروپا برای تحصیل است. این کشور زیبا با داشتن دانشگاه های قدیمی و معتبر مکانی عالی برای تحصیل دانشجویان بین المللی است. رشته مهندسی شیمی در جمهوری چک جزو رشته های اصلی مهندسی در دانشگاه های این کشور است. دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مهندسی شیمی در جمهوری چک ارائه می شوند. با تحصیل رشته مهندسی شیمی در جمهوری چک می توانید برای کار پس از تحصیل در کل اتحادیه اروپا اقدام کنید. با استفاده از مشاوره کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید شرایط مهاجرت را برای خود فراهم کنید.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در جمهوری چک

مهندسی شیمی یک رشته مهندسی چند رشته ای است که هدف آن تبدیل مواد اولیه و مواد شیمیایی به محصولات مفید و با ارزش است. بنابراین، این یک رشته مهندسی چند رشته ای است که بر اساس اصول و رویکردهای اساسی علوم زیستی و مهندسی و همچنین علوم پایه مانند ریاضیات، فیزیک و شیمی است. مهندسان شیمی معمولا دارای مدرک دیپلم «مهندسی شیمی» یا «مهندسی فرآیند» هستند. مهندسان شیمی با گواهینامه های حرفه ای می توانند عضو سازمان های حرفه ای شوند. تعریف مهندسی شیمی به صورت دوره ای و با توجه به تحولات جهان به روش های مختلف تعریف می شود. مهندسی شیم به کاربرد و توسعه فرآیندهای تولید شامل تغییرات فیزیکی و شیمیایی مواد می پردازد.

برای دانشجویان گروه مهندسی شیمی در جمهوری چک آموزش برای ایجاد فرصت تخصصی در بسیاری از زمینه ‌ها مانند پتروشیمی، شیمی، داروسازی، بیوتکنولوژی، مدل ‌سازی فرآیندهای شیمیایی، مدیریت زیست ‌محیطی و انرژی، انرژی ‌های تجدید پذیر، مدیریت پسماند، بیومواد، نانوتکنولوژی، کاتالیزورها و واکنش‌ های کاتالیزوری، علوم پلیمری، مهندسی فرآیند ارائه می‌شود.

جهت تحصیل در چک در رشته مهندسی شیمی، دانشگاه های زیر را در نظر بگیرید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه شیمی و فناوری پراگ چک
2دانشگاه پردوبیس
3دانشگاه بوهمیا جنوب

رشته شیمی در دانشگاه شیمی و فناوری جمهوری چک

دانشگاه شیمی و فناوری یا تکنولوژی جمهوری UTC چک یک دانشگاه معتبر در چک است که به موضوع شیمی و گرایشات آن می پردازد. مطابق با سیستم بولونیا، در حال حاضر 3 مرحله تحصیل یا برنامه تحصیلی توسط دانشکده مهندسی شیمی ارائه می شود:

  • لیسانس (3 سال)
  • کارشناسی ارشد (2 سال)
  • دکتری (4-7 سال)

دانشکده مهندسی شیمی انواع برنامه های تحصیلی مختلف را ارائه می دهد. دوره های لیسانس به مدت 3 سال تدریس می شوند. برنامه های تحصیلی مبتنی بر دروس اصلی است که دروس عمومی را در بر می گیرد. به فارغ التحصیلان عنوان “لیسانس” (معادل BSc) اعطا می شود. ضمیمه دیپلم به یک زبان رایج اروپایی صادر می شود و به صورت خودکار و رایگان به هر دانشجو پس از فارغ التحصیلی داده می شود. لیست سر فصل های آزمون دولتی (خروجی) رشته شیمی و فناوری، گرایش شیمی، فنی و مهندسی برای دانشجویان زیر متفاوت است:

  • برای دانشجویانی که در آزمون گروه مهندسی شیمی شرکت می کنند.
  • برای دانشجویانی که در آزمون گروه شیمی تجزیه شرکت می کنند.
  • برای دانشجویانی که در آزمون گروه شیمی فیزیک شرکت می کنند.
  • برای دانشجویانی که در سایر بخش های دانشکده در آزمون شرکت می کنند.

تحصیلات تکمیلی رشته مهندسی شیمی در دانشگاه UTC چک

تحصیلات تکمیلی رشته مهندسی شیمی در دانشگاه UTC چک

برنامه های کارشناسی ارشد به برنامه های BSc مرتبط است و 2 سال طول می کشد. شامل دوره های اصلی و تخصصی است. مطالعات منجر به دریافت مدرک مهندس شیمی می شود. ضمیمه دیپلم به یک زبان رایج اروپایی صادر می شود که به صورت خودکار و رایگان به هر دانشجو پس از فارغ التحصیلی داده می شود. تحصیلات تکمیلی دکتری منتهی به Ph.D مدرکی که اسماً 4 سال پس از تحصیلات کارشناسی ارشد طول می کشد. برای اکثر برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد، موضوعات به زبان چک تدریس می شوند و امتحانات داده می شود. با این وجود، تعداد فزاینده ای از دپارتمان ها دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و برای دوره های دکترا، بسته به موضوع، دانش زبان چکی ممکن است پیش نیاز نباشد.

هدف از تحصیل در مقطع دکتری در دانشکده مهندسی شیمی هدایت دانشجویان به سمت تحقیقات مستقل و ارائه صلاحیت های مناسب برای آنها است. هر برنامه تحصیلی به صورت تمام وقت (داخلی) یا پاره وقت (خارجی) سازماندهی می شود. طول استاندارد یک دوره تحصیلی تمام وقت 4 سال است. حداکثر طول دوره تحصیلی (پاره وقت) 7 سال است. به فارغ التحصیلان مدرک Ph.D اعطا می شود.

درآمد مهندسین شیمی در جمهوری چک

یک فارغ التحصیل رشته مهندسی شیمی در چک می تواند شغلی در پتروشیمی، پالایشگاه، شیمی یا یک شرکت دارویی پیدا کند که به طور سنتی از مهندسان شیمی استفاده می کند. علاوه بر این، مهندسان شیمی در صنایع انرژی، سیمان، رنگ، پلاستیک، بیوتکنولوژی، کشاورزی، فلز، کاغذ و خمیر، مواد غذایی، نساجی استخدام می شوند. آنها می توانند هم در سازمان های دولتی و هم در بخش خصوصی کار کنند. علاوه بر اینها، فارغ التحصیلان می توانند یک حرفه آکادمیک را با پشتیبانی های تحقیقاتی مختلف در چک و خارج از کشور دنبال کنند.

میزان حقوق ماهیانه کار در چک برای یک مهندس شیمی به صورت متوسط به میزان 90200CZK (کرون چک) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 1080000CZK (کرون چک) در سال است. همچنین مهندسین شیمی با تجربه کاری کم در جمهوری چک حدود 46900CZK (کرون چک) و مهندسین شیمی با تجربه در حدود 138000CZK (کرون چک) درآمد کسب می کنند.

میزان حقوق مهندسین شیمی در جمهوری چک در 2 بخش مختلف در زیر ارائه شده اند:

درآمد مهندسین شیمی در جمهوری چک

تحصیل مهندسی شیمی در دانشگاه پردوبیس جمهوری چک

برنامه تحصیلی 3 ساله لیسانس در مهندسی شیمی و فرآیند با تخصص در کنترل فرآیندهای شیمیایی نیز بر اساس نیازهای ویژه صنایع شیمیایی تدریس می شود. فارغ التحصیلان خود را به عنوان مدیران شرکت میانی و کارکنان فنی در کارخانه های صنایع شیمیایی، دارویی و غذایی مطرح می کنند. آنها همچنین می توانند در برخی از دوره های 2 ساله کارشناسی ارشد شیمی و شیمی فنی ادامه تحصیل دهند. پس از دوره های کارشناسی ارشد، فارغ التحصیلان موفق می توانند در دوره های 3 ساله کارشناسی ارشد دکتری منتهی به دکتری ادامه تحصیل دهند. برنامه های تحصیلی دکترا، که ارتباط نزدیکی با دوره های شیمی و شیمی فنی دارند، به تدریج دانش به دست آمده را گسترش می دهند و بر فعالیت های تحقیقاتی مستقل تأکید می کنند.

معمولاً می توان بخشی از تحصیل در مقطع دکتری را در یکی از دانشگاه های معروف خارج از کشور با همکاری نزدیک دانشکده و آزمایشگاه های تحقیقاتی آن انجام داد. هدف فعالیت های علمی دانشکده هم تحقیقات ابتدایی و هم فناوری است. در نتیجه برنامه ها در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه های زیر متمرکز است:

  • شیمی معدنی و شیمی آلی
  • شیمی تجزیه
  • شیمی فیزیک، فناوری معدنی
  • فناوری آلی، فناوری پلیمرها
  • شیمی و فناوری مواد معدنی
  • مهندسی اقتصاد و مدیریت مواد معدنی
  • مهندسی سایبرنتیک
  • مهندسی شیمی و اکولوژی کاربردی

برای اعزام دانشجو به جمهوری چک مقاله ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *