مهاجرت تحصیلی گرجستان

رشته معماری در گرجستان

رشته معماری در گرجستان

رشته معماری در گرجستان جزو رشته های هم فنی و مهندسی است. گرجستان دارای موسسات مختلف دولتی و خصوصی است که رشته معماری را آموزش می دهند. معماری گرجستان در طول تاریخ تحت تاثیر معماری کشورهای مختلف از جمله شوروی، عثمانی و ایران قرار گرفته است. این تنوع معماری می تواند علاقه مندان به سبک های مختلفی را در کشور جذب کند. در هر صورت زبان رسمی در این کشور گرجی است و افرادی که خواهان کار و یا تحصیل در گرجستان هستند باید این زبان را بلد باشند. برای بررسی رشته معماری در گرجستان در ادامه این مطلب همراه با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید.

تاریخچه رشته معماری در گرجستان

گرجستان از بسیاری جهات کشوری استثنایی است. طبیعت بکر و برجسته، کوه های بلند، آسمان آبی صاف و جنگل های عمیق شاهد گذشته متلاطمی هستند که آثار خود را در میراث و ذهن مردم آن برجای گذاشته است. جدال مداوم بین 3 امپراتوری بزرگ ایرانی، روسی و عثمانی برای تسلط بر منطقه قفقاز، گرجستان را به یکی از متنوع ترین فرهنگ های جهان تبدیل کرد. گرجستان برخلاف همسایگان خود از گذشته پیچیده خود استفاده کرده و آن را به هنر تبدیل کرد. معماری گرجستان برجسته است. سبک های مختلف در این کشور دیده می شود. انتظار نمی رود که چنین سبک های معماری متنوعی در کشوری واقع در میدان نبرد باق بماند.

به عنوان یک قاعده، هر تمدن تمایل دارد با تخریب بیگانه و ساخت میراث خود، ارزش های فرهنگی خود را به دیگران تحمیل کند. اما معماری گرجستان به نوعی زنده ماند. از برج ها و صومعه های سنگی باستانی گرفته تا قلعه های قرون وسطایی و خانه های سنتی. حتی معماری نئو کلاسیک، هنر نو، معماری جالب سوسیالیستی و فوق مدرن، همه چیز در آن وجود دارد. نه تنها پایتخت آن تفلیس و استراحتگاه کنار دریا باتومی یک گنجینه معماری عظیم را در خود جای داده است، بلکه بقیه کشور نیز چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

تحصیل رشته معماری در گرجستان

جهت کار در رشته معماری در گرجستان می توانید در این کشور تحصیل کنید و مدرک معتبر را دریافت کنید. هزینه تحصیل پایین، یادگیری زبان گرجی و اخت پذیری با فرهنگ گرجستان از جمله مزایای تحصیل در گرجستان است. با تحصیل رشته معماری در این کشور می توانید مجوز ورود به بازار کار در گرجستان را اخذ کنید. تحصیل معماری در این کشور در مقاطع مختلف تحصیلی شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است. کسب ویزای تحصیلی گرجستان برای دانشجویان خارجی الزامی است.

در جدول زیر می توانید موسسات معتبر گرجستان جهت تحصیل رشته معماری را ملاحظه کنید:

ردیفنام موسسه
1دانشگاه گرجستان
2دانشگاه فنی گرجستان
3آکادمی هنر تفلیس
4دانشگاه بین المللی دریای سیاه

کار در رشته معماری در گرجستان

با وجود اوضاع اقتصادی نه چندان روشن گرجستان از زمان سقوط کمونیسم، دولت پروژه های بزرگ زیادی را تأمین کرد. برای سالن های خدمات عمومی، گذرگاه های مرزی، ایستگاه های پلیس، ساختمان های دولتی، فرودگاه ها، برج های اداری و هتل ها، به ویژه در باتومی و تفلیس، از طرح های خلاقانه و جالب و مواد و شکل ها و رنگ های مختلف استفاده شده است. پارک ها و پل های جالب جدید و چندین بازسازی در مقیاس بزرگ، زندگی جدیدی را برای گرجستان پدید آورد. دانشجویان فارغ التحصیل معماری، دانش و تخصص به روز در معماری مدرن را بدست می آورند و از رقابت آنها در بازار کار و پتانسیل داشتن یک حرفه موفق اطمینان حاصل می کنند. پس از دریافت مدرک معتبر رشته معماری، فارغ التحصیلان می توانند در شرکت های مختلف، سازمان های دولتی یا غیر دولتی استخدام شوند، از جمله:

  • معماری
  • مهندسی عمران
  • مدیریت پروژه ساخت و توسعه
  • برنامه ریزی شهری

در نتیجه، فارغ التحصیلان رشته معماری چشم انداز اشتغال بسیار گسترده ای خواهند داشت، زیرا می توانند در شرکت های معماری، ساخت و ساز، توسعه املاک و مستغلات استخدام شوند. فارغ التحصیلان همچنین می توانند تحصیلات خود را در سطح دوم آموزش عالی ادامه دهند. طبق بررسی های انجام گرفته متوسط حقوق ماهیانه کار در گرجستان برای یک معمار حدود 6850GEL (لاری گرجستان) است. این در حالی است یک معمار در گرجستان ماهیانه حداقل 3290GEL (لاری گرجستان) و حداکثر 13200GEL (لاری گرجستان) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته معماری در کشور گرجستان را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل رشته معماری در کشور گرجستان

تحصیل معماری در دانشگاه گرجستان

هدف از برنامه کارشناسی در معماری در دانشگاه گرجستان آماده سازی دانش آموختگانی است که:

  • دارای دانش نظری و عملی گسترده در معماری، قادر به بررسی انتقادی روند موجود در معماری هستند، قادر به استفاده از دانش به دست آمده در معماری هستند.
  • مشکلات کنونی را که یک شهر مدرن با آن روبرو است درک کرده و گزینه های مختلفی را برای این مشکل ارائه دهند.
  • توانایی انجام تحقیق، طراحی ساختمان بر اساس تحقیق و مهارت مدیریت طراحی معماری پیشرفته را داشته باشند.
  • دارای مهارت لازم در توانایی بیان صحیح و دقیق ایده ها و مفاهیم معماری خود از طریق انواع برنامه ها و تکنیک های مختلف هستند.
  • برای دستیابی به اهداف فوق، برنامه کارشناسی در معماری توجه خود را بر آموزه های مبتنی بر عمل متمرکز می کند.

بیشترین سهم تدریس در استودیو که در کارشناسی معماری دانشگاه ادغام شده، کلاس های استودیوی طراحی معماری است. این روش آموزش شامل مطالعه نظری موضوع به موازات کاربردهای عملی آن است. دانشجویان درگیر یادگیری تعاملی می شوند و از دانش خود برای انجام کارهای عملی مختلف استفاده می کنند. این امر نه تنها پیشرفت مهارت های عملی دانشجویان، بلکه همچنین مطالعه عمیق موضوعات تحت پوشش این برنامه را تسهیل می کند، که به نوبه خود امکان آماده سازی متخصصان شایسته و واجد شرایط متناسب با بازار کار را فراهم می کند.

کار پس از تحصیل رشته معماری در گرجستان

در نتیجه موفقیت آمیز دوره معماری در گرجستان، دانش آموخته مسائل پیچیده ای را در معماری، ساخت و ساز و برنامه ریزی شهری درک خواهد کرد. فارغ التحصیلان دانش گسترده ای در زمینه معماری خواهند داشت که شامل درک انتقادی از نظریه ها و اصول است. آگاهی از مراحل مختلف تاریخ معماری و مراحل توسعه آن، دانش معیارها و ویژگی های اساسی میراث فرهنگی و همچنین ارزش هنری سبک های معماری دوره ها و مناطق یا کشورها (به عنوان مثال خاورمیانه، گرجستان، اروپای غربی مدرن و خاورمیانه، قرون وسطی) در طول تحصیل کسب می شود.

آگاهی از روند اصلی توسعه شهری گرجستان و ارتباط آن با روند جهانی توسعه شهری، دانش اصول و خصوصیات اصلی این رشته و دانش روش های مختلف فنی برای بیان ایده های معماری و طراحی معماری ساختمان ها و جنبه های لازم مدیریت پروژه طراحی در بازار کار گرجستان لازم است. پس از تحصیل همچنین دانشجویان مبانی قانونی برای برنامه ریزی و ساخت و ساز، روش های تحقیق مورد نیاز برای کار طراحی، درک و دانش چالش های مکانی، مادی و مفهومی در معماری را آموزش خواهند دید.

کار پس از تحصیل رشته معماری در گرجستان

تحصیل معماری در آکادمی هنر تفلیس گرجستان

در آکادمی دولتی هنر تفلیس دانشکده معماری در سال 1922 تأسیس شد. یکی از بنیانگذاران این آکادمی، اولین رئیس آکادمی گئورگی چوبیناشویلی در سخنرانی تشریفاتی خود بر اهمیت مدرسه معماری تأکید کرد. در حال حاضر، این آکادمی درگیر سیستم آموزشی یکپارچه با در نظر گرفتن استانداردهای بین المللی UNESCO-UIA و الزامات فرآیند بولونیا است. دانشکده معماری آکادمی هنر یک سیستم آموزشی 3 مرحله ای را معرفی می کند:

  • سطح کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • و دکترا.

طبق این سیستم، برنامه ها بر اساس استانداردهای آموزشی دولتی، از جمله تخصص های زیر ارائه می شود:

  • معماری مدنی
  • برنامه ریزی شهری
  • معماری منظر
  • معماری شهری
  • طراحی معماری رنگ و نور
  • طراحی داخلی و طراحی محیط

همانطور که در منشور آموزش معماری ذکر شده است آموزش معماری هرگز نباید یک فرآیند بسته تلقی شود بلکه روشی است که در آن یادگیری مادام العمر رخ می دهد. بنابراین، مدل آموزش متخصصان بر اساس چشم انداز توسعه معماری و فن آوری های ساختمان بنا شده است. این سیستم به سمت یک سیستم آموزشی انعطاف پذیر هدایت می شود و روند آموزش تنظیم کننده ساختار آموزشی را تعریف می کند.

بررسی معماری گرجستان

در گرجستان یک سنت طولانی در ساخت معماری بومی رنگارنگ وجود دارد. مناطق مختلف دارای انواع مختلف خانه هستند اما برخی از ویژگی ها را دارند. یک خانه معمولی شهری گرجی می تواند یک ساختمان 2 طبقه با یک بالکن مشخص با توری مانند دکوراسیون باشد. برخی از آنها با نرده های چوبی کلاسیک​​، سایرین با اشکال عربی تزیین شده اند. خانه های تفلیس بزرگتر و دارای بالکن هایی هستند که در چندین طبقه قرار دارند. در منطقه Kakheti، شهر Sighnaghi میزبان بسیاری از خانه های سنتی برجسته است. در زیر معماری 2 دوره مهم گرجستان شرح داده شده است:

دورهشرح
دوره پارسیبین قرن 16 و 20، پارس (جایی که ایران فعلی است) بر معماری گرجی تأثیر زیادی گذاشت. هنر در فرهنگ ایرانی بسیار مهم بود و معماری بالاترین شکل آن را در نظر گرفت. نمادگرایی کیهانی نقش اصلی در همه بناهای الهام گرفته شده از پارسی است. مورد دوم را می توانید در رابطه کامل فرم و مقیاس، خلاقیت ساختاری و تزئینات هندسی فاخر مشاهده کنید. برخی از بهترین نمونه های این معماری عالی در تفلیس وجود دارد، مانند حمام های Chreli Abano و تئاتر ملی اپرای گرجستان.
دوران شورویبا ساخت و ساز عظیم بلوک های مسکونی عظیم در سراسر کشور مشخص شد. در حالی که معماری اواخر پس از جنگ خطوط ساده ای را منعکس می کند، سبک ملی سوسیالیستی اولیه شامل برخی از عناصر هنر گرجستان بود. احتمالاً جالب ترین نمونه آن دوره آکادمی ملی علوم گرجستان در تفلیس است. ساختمان فوق العاده مربوط به اواخر دوره است و به عنوان مقر بانک گرجستان کار می کند.

جهت مهاجرت به گرجستان از طریق کار می توانید از تخصص و راهنمایی مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *