مهاجرت تحصیلی کویت

رشته معماری در کویت

تحصیل رشته معماری در دانشگاه کویت

رشته معماری در کویت پس از توافقنامه سال 1961 و پایان یافتن حمایت انگلیس در منطقه دستخوش تغییرات شد. امروزه معماری شامل معماری مدرن است. با صادرات نفت و کسب درآمد عظیم در این کشور، کویت پیشرفت قابل توجهی کرد و ساخت و ساز در شهرهای آن توسعه یافت. امروز کویت دارای ساختمان های نمادین، برج های بلند و ساختمان های منحصر به فرد از نظر معماری است. رشته معماری در کویت با توجه به حمایت دولت از ایجاد و توسعه ساخت و ساز بسیار فعال است. با تحصیل و یا کار در رشته معماری در کویت می توانید درآمد مناسب داشته باشید و پیشرفت کنید. بررسی رشته معماری در کویت در ادامه این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده است.

تاریخچه رشته معماری در کویت

قبل از سال 1952، کویت یک محل بومی و مشرف به خلیج فارس بود، متشکل از خانه های حیاطی ساخته شده با استفاده از آجر گل و سنگ های مرجانی در کوچه های باریک. این کشور توسط دیوار محافظ با چندین دروازه احاطه شده بود. این کشور توسط دیوار دفاعی نیمه دایره ای احداث شده بود که برای محافظت از آن در برابر حملات قبیله ای در سال 1920 ساخته شد. دهه 70 یک دهه تغییر شکل سیاسی و اقتصادی در کویت بود. معماری از طریق ساختمان هایی که آرمان های نهادهای دولتی و خصوصی را منعکس می کند، به این فرایندها شکل می دهد.

در سال 1961، شیخ عبدالله السالم توافق نامه ای را امضا کرد که به حمایت از انگلیس در منطقه کویت پایان داد. شیخ پدر کویت مدرن شد و طرحی را برای منطقه مالی در شهر و همچنین سازمان دولت جدید را ترویج کرد. در آن زمان، تقریباً چندین دهه از دوران طلایی کویت گذشته است. در حقیقت، اولین صادرات نفت در سال 1946 انجام شد و زمان رونق بزرگ تا بدینجا ادامه دارد.

تحصیل رشته معماری در کویت

مهندسی معماری غالباً به عنوان مهندسی ساختمان یا سازه شناخته می شود، روشی برای معماری است که ساختمان، سیستم های ساختمان، عملکرد و مشخصات ساختمان را هدف قرار می دهد. طراحی معماری با مهندسی معماری پوشش داده می شود، اما استودیوهای طراحی همیشه حول سیستم های ساختمان و مشخصات مهندسی یک ساختمان می چرخند و از طریق عناصر مهندسی به معماری می پردازند.

با تحصیل معماری در کویت سیستم تهویه مطبوع، برق، لوله کشی، ایمنی در برابر آتش، روشنایی، صوت و همه سیستم های مکانیکی مانند آسانسور و پله برقی در دوره های مشخص تحت پوشش قرار می گیرند. دوره های استودیویی جایی است که از دانشجویان انتظار می رود همه این سیستم ها را در پروژه های خود گردهم آورند. تمرین به عنوان یک مهندس با این درجه در هر دو بخش خصوصی و دولتی امکان پذیر است. همچنین امکان مشارکت در مشاغل و پروژه های معماری را فراهم می کند.

در جدول زیر می توانید موسسات معتبر کویت جهت تحصیل در کویت در رشته معماری را ببینید:

ردیفنام موسسه
1دانشگاه کویت
2دانشگاه صباح السالم
3دانشگاه آمریکایی خاورمیانه

کار در رشته معماری در کویت

دانشجویانی که در رشته مهندسی معماری در کویت فارغ التحصیل می شوند، با درک عالی از روند طراحی کامل ساخت و ساز ساختمان ها و همچنین بسیاری از رشته های دیگر مانند مدیریت تأسیسات، مدیریت مهندسی و غیره می توانند تحصیلات تکمیلی را در یک زمینه مرتبط ادامه دهند. آنها همچنین می توانند وارد بازار کار در کویت شوند. معماران می توانند در شرکت های معماری، طراحی ساختمان، شهرسازی، برنامه ریزی شهری، طراحی فضا و دکوراسیون و بسیاری از بخش های دیگر کار کنند. به عنوان یک خارجی برای کار در کویت نیاز به اخذ ویزای کار کویت خواهید داشت.

طبق بررسی های انجام گرفته متوسط حقوق ماهیانه کار در کویت برای یک معمار حدود 1620KWD (دینار کویت) است. این در حالی است یک معمار در قطر ماهیانه حداقل 760KWD (دینار کویت) و حداکثر 2560KWD (دینار کویت) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته معماری در کشور کویت را مشاهده کنید:

حقوق رشته معماری در کویت

تحصیل مهندسی معماری در دانشگاه آمریکایی خاورمیانه در کویت

اهداف آموزشی برنامه لیسانس علوم در مهندسی معماری (AE) برای فارغ التحصیلانی است که به روشی مسئولانه و حرفه ای رفتار می کنند و در طی چند سال از فارغ التحصیلی با استفاده از علم و مهندسی برای حل مشکلات پیچیده و منحصر به فرد در زمینه معماری کار می کنند. کار در زمینه معماری به طور موثر با طیف گسترده ای از متخصصان از زمینه های مختلف مرتبط می باشد که در این برنامه آموزش داده می شود. انطباق با، جستجو و استفاده از فن آوری های جدید و تکنیک های ساختمان سازی در حین تمرین حرفه ای و انجام تحصیلات تکمیلی در رشته معماری در این برنامه گنجانده شده است.

فارغ التحصیلان برنامه مهندسی معماری می توانند:

  • توانایی شناسایی، فرمول بندی و حل مسائل پیچیده مهندسی با استفاده از اصول مهندسی، علوم و ریاضیات.
  • توانایی استفاده از طراحی مهندسی برای تولید راه حل هایی که نیازهای مشخص را با در نظر گرفتن بهداشت عمومی، ایمنی و رفاه و همچنین عوامل جهانی، فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی برآورده می کند.
  • توانایی عملکرد موثر در تیمی که اعضای آن با همدیگر رهبری را ایجاد می کنند و اهداف را برآورده می کنند.
  • توانایی توسعه و انجام آزمایش مناسب، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها و استفاده از قضاوت مهندسی برای نتیجه گیری.
  • توانایی به دست آوردن و به کارگیری دانش جدید در صورت لزوم، با استفاده از استراتژی های یادگیری مناسب.

تحصیل رشته معماری در دانشگاه کویت

دانشکده معماری در دانشگاه کویت برای اولین بار با مصوبه امیر کویت در سال 2010 تأسیس شد و در حال حاضر از پردیس عادلیه با 2 طراحی معماری و ارتباطات و معماری داخلی بخش فعالیت می کند. این 2 دپارتمان موجود اکنون بخشی از دانشکده معماری جدید (COAR) در دانشگاه صباح السالم (SSUC) را تشکیل می دهند که برای 1140 دانشجو و 290 دانشکده و اداری در نظر گرفته شده است. دانشکده های جدید (برای آقایان و خانم ها) با هم تجمیع شده اند و مساحت کل 96،225 متر مربع ساخته شده است. این دانشکده از بخشهای زیر تشکیل شده است:

  • معماری
  • ارتباط بصری
  • معماری داخلی
  • معماری منظره
  • مهندسی معماری
  • برنامه ریزی شهر و طراحی شهری
  • طراحی صنعتی

جهت اخذ ویزای دانشجویی کویت این مقاله را بخوانید.

تحصیل رشته معماری در دانشگاه کویت

توسعه معماری در کویت

از دهه 1960، کویت هم کانون گرم معماری مدرن و هم پست مدرن بوده است. کویت که یک پیشگام منطقه ای است، دارای ساختمان های جدید و نوین است. معماری مدرن کویت به 3 بخش اصلی تقسیم شده است:

  • فرهنگی
  • تجاری
  • مسکونی

کویت یک تحول اجتماعی و مدنی فوق العاده ای را تجربه کرده است، که عمیقا در محیط شهری خود منعکس می شود. تخریب کامل مرکز شهر قدیمی و طراحی مجدد جامع شکل شهری، همراه با ایجاد واحدهای جدید محله، توجه طراحان بزرگ بین المللی را جلب کرد. آنها که با همکاری شرکت ها و مقامات محلی های مهمی از معماری مدرن را ایجاد کردند. طی 40 سال روند تغییر شکل کویت شامل طراحانی مانند کنزو تانگه، آلیسون و پیتر اسمیتسون، ژرژ كاندلیس، آلفرد روت، سید كریم، حسن فتحی، محمد ماكیا، رفعت چادیرجی، ریحان اسپنس و بسیاری دیگ بود.

با به دست آوردن استقلال و خودمختاری کویت، ضرورت وجود فضای جدید برای نمایندگی از کشور تازه تأسیس افزایش یافت و معماری در این کشور توسعه یافت. جهت مهاجرت به کویت از طریق کار می توانید از مطالب عنوان شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دیدن کنید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *