مهاجرت تحصیلی یونان

رشته قلب و عروق در یونان

رشته قلب و عروق در یونان

رشته قلب و عروق در یونان به صورت تخصصی و دوره های تکمیلی در پزشکی ارائه می شود یونان یکی از کشورهای قدیمی در اروپاست. دوره های پزشکی در یونان شامل رشته های مختلف از جمله رشته قلب و عروق است. رشته قلب و عروق در یونان زیر مجموعه تخصص در طب داخلی است. توجه داشته باشید که زبان دوره های ارائه شده در یونان به خصوص دوره های پزشکی به زبان یونانی است و برای کار و تحصیل در این رشته ها زبان یونانی را بایستی بلد باشید. علاوه بر این یونان از نظر اقتصادی ضعیف است و ممکن است نتوانید در این کشور کاری مناسب پیدا کنید. لذا پیشنهاد می شود حتما با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص صحبت کنید و شرایط را بررسی کنید.

تحصیل رشته قلب و عروق در یونان

بیماری های قلبی عروقی به عنوان عامل اصلی مرگ و میر و عوارض، گسترش و توسعه روش های جدید مراقبت از قلب و عروق را به طور فزاینده ای ضروری کرده است. علاوه بر این، مهارت های عملی به طور چشمگیری در 3 حوزه جدید تکامل یافته است.

  • اکوکاردیوگرافی
  • الکتروفیزیولوژی
  • کاردیولوژی مداخله ای

بنابراین، متخصص قلب مدرن با وسعت زیادی از دانش نظری مواجه است که در آن باید متخصص شود. در یونان، مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، 4 سال آموزش قلب و عروق به دنبال 2 سال آموزش پزشکی داخلی است. برنامه آموزشی در طول 4 سال در قلب و عروق از الزامات فصل آموزش متخصصان پزشکی در اتحادیه اروپا پیروی می کند و از سال 1990 توسط انجمن قلب و عروق یونان تایید شده است.

لازم به ذکر است که تعداد کارآموزان در هر برنامه دپارتمان مطابقت دارد. این ممکن است برای بسیاری از بخش‌ ها، که برای همین تعداد تخت بیمار دارای آزمایشگاه‌ ها و بخش‌ های مراقبت ویژه فعال‌ تر هستند، عملی نباشد. بر این اساس، اصلاحاتی برای رفع این مشکلات در حال حاضر در حال اجراست. تحت شرایط توصیف شده و مجدداً مطابق با مشخصات اروپایی، هر کارآموز در زمان اتمام دوره آموزشی خود باید با انجام و تفسیر معاینات یا روش های ذکر شده تجربه کسب کرده باشد. کارآموز باید در مطالعه، بررسی و بحث درباره همه این روش ‌ها شرکت کند، اگرچه همه بیمارستان ‌ها توانایی پرداخت این تسهیلات را ندارند.

در جدول زیر دانشگاه ها برای تحصیل رشته قلب و عروق در یونان معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1National and Kapodistrian University of Athens
2Athens Medical School
3Aristotle University of Thessaloniki

آموزش فوق تخصصی قلب و عروق در یونان

یکی از آموزش ‌های فوق قلب و عروق در یونان و به صورت معتبر دولتی در اکوکاردیوگرافی است که در آن بیمارستان ‌های تایید شده 6 ماه آموزش ارائه می ‌دهند و پس از آن کارآموز تحت معاینات دولتی قرار می‌گیرد تا گواهینامه اکوکاردیوگرافی را دریافت کند. تلاش‌های زیادی برای شناخت کاردیولوژی مداخله‌ای به عنوان یک آموزش فوق‌ تخصصی 1 ساله انجام شده است، اما این امر در هیچ کجای اروپا تایید نشده است. با این حال، بسیاری از بیمارستان ها آموزش هایی را در این زمینه فوق تخصصی و همچنین در الکتروفیزیولوژی تهاجمی ارائه می دهند. این نوع آموزش به طور غیررسمی به عنوان یک دارایی و بیشتر در بیمارستان های خصوصی شناخته می شود.

هیچ دوره آموزشی رسمی وجود ندارد که منجر به دریافت دیپلم برای متخصص قلب و عروق خصوصی شود. با این حال، اکثر جلسات، سمینارها و کنگره ها امتیازاتی را برای ادامه تحصیل، از طریق یک سیستم امتیازی دولتی-هلنیک، سیستم EBAC اروپا و سیستم آموزش پزشکی مداوم آمریکا (CME) ارائه می دهند. در مجموع، قلب و عروق یکی از تخصص های پزشکی در یونان است که یک برنامه آموزشی با کیفیت کاملا رضایت بخش ارائه می دهد. همه تلاش ها باید برای ارتقای استانداردها، هم در زمینه آموزش بیمارستانی، بلکه به ویژه در زمینه آموزش مداوم انجام شود.

شرایط بورسیه تحصیلی در یونان را مطالعه کنید.

کار در رشته قلب و عروق در یونان

کار در رشته قلب و عروق در یونان

با توجه به افزایش کنونی بیماری ‌های قلبی، نیاز به مراکز فوق تخصصی مراقبت از قلب در کنار راه‌ های شغلی برای متخصصان قلب و عروق ماهر در کشور افزایش می‌یابد. در بیمارستان های دولتی و خصوصی به متخصصان ماهر مراقبت های بهداشتی قلب نیاز است. علاوه بر کار به عنوان پزشک متخصص، متخصصان قلب همچنین می توانند به عنوان مدرس در کالج های پزشکی کار کنند. کار در رشته قلب و عروق در یونان در بیمارستان ها به صورت هفتگی، ساعتی و ماهانه است آنها حتی ممکن است تصمیم بگیرند که مراکز مراقبت های بهداشتی خود را باز کنند یا در مناطق تحقیقاتی در بیمارستان های معتبر کار کنند. آنها به عنوان پزشک در بیمارستان ها در بخش های قلب و عروق، مراکز توانبخشی قلبی، کلینیک ها و بیمارستان های دفاعی کار می کنند یا دانشمند قلب و عروق می شوند.

اگرچه قلب و عروق یک حوزه تخصصی در علوم پزشکی است، اما چندین رشته فرعی در این زمینه ایجاد شده است. به عنوان مثال، قلب و عروق هسته ای بر روی عملکردهای پمپاژ شنوایی تمرکز می کنند، الکتروفیزیولوژیست ها در عملکردهای الکتریکی قلب تخصص دارند، متخصصان قلب مداخله ای روش های تهاجمی مانند قرار دادن استنت و آنژیوپلاستی را انجام می دهند. گروه دیگری از متخصصان قلب با کار در رشته قلب و عروق در یونان در زمینه هایی مانند قلب و عروق کودکان برای درمان ناهنجاری ها و بیماری های قلبی در کودکانی که هنوز در رحم هستند تخصص دارند.

میزان درآمد متخصصین قلب و عروق در یونان جهت کار در یونان در نمودار زیر آمده است:

درآمد ماهانه متخصص قلب و عروق در یونان

کالج قلب و عروق آمریکایی یونان

فلوشیپ قلب و عروق کالج قلب و عروق آمریکایی یونان یک برنامه 4 ساله پرشور است که در آن آموزش های شدید تحت مراقبت مداوم متخصصان قلب انجام می شود. این 4 سال شامل شیفت های طولانی روز و تماس های شبانه، آمادگی برای جلسات چند رشته ای، برخورد با بیماران و ساعات طولانی مطالعه است. جدای از این جنبه های چالش برانگیز، مهم است که روی هدف اصلی که تبدیل شدن به یک پزشک ماهر و مستقل است، متمرکز بمانید. یکی از جالب ترین جنبه های آموزش قلب و عروق، فرصت چرخش در رشته های مختلف فرعی و مشارکت در درمان بیماران با طیف وسیعی از بیماری های قلبی است. این فرصت همچنین بخش مهمی از دوره آموزشی است زیرا قرار گرفتن در معرض تخصص های مختلف در نهایت منجر به انتخاب رشته تخصصی پس از پایان دوره فلوشیپ قلب و عروق خواهد شد.

  • ساختار آموزشی معمولی در یونان شامل تقریباً 2 سال و نیم آموزش عمومی قلب و عروق، از جمله چرخش CCU/ICU است.
  • بقیه زمان ها به آموزش های فوق تخصصی تقسیم می شود که عمدتاً در بخش اکوکاردیوگرافی، آزمایشگاه کاتد، آزمایشگاه الکتروفیزیولوژی و پزشکی هسته ای است.
  • به متقاضیان زمان و امکان کافی برای انجام تصویربرداری اولیه و مطالعات تهاجمی (مانند اکوکاردیوگرام ترانس قفسه سینه و آنژیوگرافی عروق کرونر) داده می شود و باید تا پایان دوره آموزشی بتوانند آنها را به طور مستقل انجام دهند.

شرایط اعزام دانشجو به یونان در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بیان شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *