مهاجرت تحصیلی ارمنستان

رشته فیزیک در ارمنستان

رشته فیزیک در ارمنستان

رشته فیزیک در ارمنستان به دانشجویان بین المللی و بومی در بهترین دانشگاه های این کشور مخصوصا دانشگاه دولتی ایروان ارائه می شود. این کشور واقع در منطقه کوهستانی قفقاز است. این کشور با ترکیه واقع در آسیا و اروپا هم مرز می باشد. در میان تمدن های اولیه مسیحی، دارای مکان های مذهبی بی شماری و تاریخ غنی است. سالانه فقط 30 دانشجوی آمریکایی در خارج از کشور در این کشور تحصیل می کنند. بنابراین، اگر به دنبال چیزی بسیار منحصر به فرد هستید، باید تحصیل در این کشور را در نظر بگیرید. بیش از 7000 دانشجوی بین المللی از حدود 40 کشور در این کشور تحصیل می کنند. حدود 50 دانشگاه دولتی و خصوصی در این کشور وجود دارد.

مشهورترین دانشگاه های معتبر بین المللی عبارتند از:

  • دانشگاه دولتی ایروان
  • دانشگاه آمریکایی ارمنستان
  • دانشگاه روسی-ارمنی (اسلاونی)
  • بنیاد دانشگاه فرانسوی در ارمنستان
  • دانشگاه بین المللی اوراسیا

دانشجویان از سراسر جهان، به ویژه از هند، و در میان برخی دیگر در دانشگاه پزشکی دولتی ایروان نیز تحصیل می کنند. در ادامه تخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به معرفی رشته فیزیک در ارمنستان و دانشگاه هایی که این برنامه را ارائه می دهند پرداخته است.

معرفی رشته فیزیک در ارمنستان

پیشرفت رشته فیزیک در ارمنستان به فردی به نام علیخانیان نسبت داده می شود که در سال 1943 یک ایستگاه تحقیقاتی در کوه آراگاتس برای مطالعه پرتوهای کیهانی تأسیس کرد. در سال 1967، تلاش های وی باعث ایجاد یک حلقه الکترونی 6-GeV در ایروان شد. بسیاری از فیزیکدانان مشهور اتحاد جماهیر شوروی سابق در این تحقیق شرکت کردند. در سال 1961 با ابتکار و نظارت علیخانیان مدرسه بین المللی فیزیک نظری و تجربی در ایروان افتتاح شد. این مدرسه بسیاری از فیزیکدانان مشهور از سراسر جهان را به عنوان سخنرانان جذب کرد. همه این ها به پیشرفت فیزیک در ارمنستان کمک کرد.

اکنون این کشور علاوه بر مرکز فیزیک دانشگاه دولتی ایروان، دارای 5 انستیتوی تحقیقاتی علمی است که تقریبا در هر زمینه فیزیک تحقیق در آنجا انجام می شود. مدت هاست که تیمی از فیزیکدانان دانشگاه دولتی ایروان و انستیتوی فیزیک ایروان به سرپرستی داناگولیان و دمککینا با اندازه گیری بازده هسته های باقیمانده در حال بررسی مشخصات واکنش های هسته ای هستند. تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده نقش مکانیزم های واکنش مختلف را در فرآیند های پاشش، شکافت و تکه تکه شدن تأیید می کند. اثر ایزوتوپ نیز در اهداف مختلف ایزوتوپ مشاهده شد. در حال حاضر، تحقیقات این تیم در مورد پرتوهای پروتون و یون سنگین با همکاری فیزیکدانان JINR (دوبنا، روسیه) ادامه دارد. براساس این بررسی ها، تیم همچنین روش های تولید ایزوتوپ را برای درمان پزشکی ایجاد کرده است.

رشته فیزیک در دانشگاه دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان

روند آموزش متخصصان در زمینه فیزیک و ریاضیات از سال 1922 در دانشگاه دولتی ایروان (YSU) آغاز شد. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های ارمنستان است. تأسیس دانشکده مستقل فیزیک و ریاضیات متشکل از کرسی های جداگانه فیزیک و ریاضیات در سال 1933 گام مهمی در جهت پیشرفت رشته فیزیک در ارمنستان بود. برای تقویت توسعه فیزیک، و به منظور ارائه متخصصان جدیدتر در این کشور، دانشکده فیزیک در سال 1952 از دانشکده فیزیک و ریاضیات جدا شد. اولین رئیس دانشکده، نورآید کوچاریان، بود.

در جدول زیر اطلاعات کلی این موسسه گفته شده است:

پارامترتوضیحات
تعداد دانشکده ها3
تعداد دکترای علوم36
تعداد داوطلبان علوم80

فعالیت های علمی-پژوهشی که در آزمایشگاه های دانشکده انجام می شود، هم از نظر علمی و هم از نظر فنی با خواسته های فعلی این رشته مطابقت دارد. همچنین یک اتاق کامپیتور مجهز با فناوری های مدرن وجود دارد که دانشجویان را قادر می سازد تا با آزمایش های علمی مدرن و سیستم های خودکار مدیریت فناوری آشنا شوند. کمک های مالی بین المللی مختلف و بسیاری از پروژه ها که از بودجه دولت تأمین می شوند، شاهد زندگی علمی فعال در این دانشکده هستند. در حال حاضر فعالیت های علمی-پژوهشی در چارچوب 13 کمک هزینه بین المللی با کل بودجه 1500000$ (دلار) و 15 پروژه در مورد بودجه بودجه (25% از موضوعات بودجه و موقعیت های علمی YSU) انجام می شود. همچنین امکان دریافت بورسیه تحصیلی در ارمنستان نیز وجود دارد.

رشته فیزیک در دانشگاه دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان

تحصیل در موسسه فیزیک ایروان ارمنستان

موسسه فیزیک ایروان، آزمایشگاه ملی علوم علیخانیان یک موسسه تحقیقاتی واقع در ایروان، یکی از شهرهای این کشور است. در سال 1943 به عنوان شعبه ای از دانشگاه دولتی ایروان تاسیس شد. اغلب با مخفف YerPhI (موسسه فیزیک ایروان) به آن اشاره می شود. در سال 2011 به نام فعلی خود یعنی A.I تغییر یافت که به معنی آزمایشگاه ملی علوم علیخانیان است. موسسه فیزیک ایروان در سال 1943 به عنوان شعبه ای از دانشگاه دولتی ایروان توسط برادران آبراهام علیخانوف و آرتم علیخانیان تاسیس شد. بعدا 2 ایستگاه پرتوی کیهانی با ارتفاع زیاد در کوه آراگاتس (3200 متر) و نور آمبرد (2000 متر) تاسیس شدند.

در سال 1963 این موسسه به کمیته دولت انرژی اتمی اتحاد جماهیر شوروی منتقل شد. ساخت یک سینکروترون الکترونی 6 GeV که در سال 1967 انجام شد، به یک نقطه عطف مهم در تاریخ موسسه تبدیل شد. این اولین شتاب دهنده ذرات در این کشور است. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، YerPhI با استفاده از بزرگترین شتاب دهنده های جهان و آشکارسازهای اشعه کیهانی تحقیقات خود را در زمینه فیزیک پر انرژی و اخترفیزیک در این کشور و جهان ادامه داد.

هزینه تحصیل در ارمنستان

هزینه تحصیل در ارمنستان به خصوص در دانشکده های پزشکی و دانشکده های دندانپزشکی بسیار مقرون به صرفه است. به طوری که، باعث می شود ارمنستان مقصد فوق العاده ای برای دانشجویان بین المللی برای دریافت آموزش با کیفیت بالا باشد. تحصیل و زندگی در این کشور تجربه جدیدی خواهد بود. هنگامی که برای تحصیل به این کشور می آیید، ممکن است چندین سوال در ذهن شما باشد که مربوط به تحصیل و زندگی در این کشور است.

در نمودار زیر هزینه تحصیل را در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی مشاهده می کنید:

هزینه تحصیل در ارمنستان

همان طور که ملاحظه می کنید، هزینه تحصیل متغیر است. به طور کلی، شهریه به رشته ای که می خوانید بستگی دارد. دانشجویان بین المللی نسبت به دانشجویان بومی باید شهریه بیشتری پرداخت کنند. چنانچه تمایل به تحصیل رشته فیزیک در ارمنستان دارید، برای آگاهی از شرایط تحصیل در این کشور و کار در ارمنستان پس از تحصیل می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *