مهاجرت تحصیلی فرانسه

رشته فیزیولوژی در فرانسه

رشته فیزیولوژی در فرانسه

علاقه مندان به تحصیل رشته فیزیولوژی در فرانسه می توانند در این کشور برنامه های مختلفی را بیابند. فرانسه از کشورهای مطرح اروپا در آموزش است. این کشور دارای دانشگاه های متعددی است و هر کدام برنامه های متنوعی را به دانشجویان بومی و خارجی ارائه می کنند. رشته فیزیولوژی عموما در بخش پزشکی و یا زیست شناسی و علوم ارائه می شود. برنامه های ارائه شده در این کشور اکثرا به زبان های فرانسوی و انگلیسی هستند و دانشجویان بایستی از زبان دوره اطلاع حاصل کنند و مدارک زبان خود را آماده کنند. جهت مهاجرتی مطمئن و اخذ ویزای کشور فرانسه می توانید از خدمات ویژه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

تحصیل رشته فیزیولوژی در فرانسه

اگر شما فردی هستید که زیست شناسی را دوست دارید و در مورد چگونگی سلول ها، عضلات و اعضای بدن انسان با هم کنجکاو هستید، علم زندگی که در غیر این صورت فیزیولوژی شناخته می شود، باید خصوصاً جذاب باشد. ثبت نام در یک برنامه تحصیلات تکمیلی فیزیولوژی ممکن است اولین گام برای دستیابی به حرفه فیزیولوژی باشد. مدرک فیزیولوژی در مقطع تحصیلات تکمیلی می تواند منجر به مشاغل در زمینه های مختلف مانند محققان کشاورزی، شنوایی سنجی، بیوشیمی، مهندسین زیست پزشکی و موارد دیگر شود. برنامه های تحصیلات تکمیلی فیزیولوژی علاوه بر کارشناسی ارشد فیزیولوژی می تواند به چندین درجه مختلف سبب شود. آنها شامل کارشناسی ارشد بیوفیزیک و فیزیولوژی مولکولی، کارشناسی ارشد فیزیولوژی مولکولی و کارشناسی ارشد فیزیولوژی و بیوفیزیک هستند. در فیزیولوژی ورزشی و در بهداشت، عملکرد انسان و ورزش بررسی می شود.

تحصیل در فرانسه در رشته فیزیولوژی می تواند فرصتی برای شما برای ورود به بازار کار اروپا شود. در جدول زیر از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته فیزیولوژی در فرانسه معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1Sorbonne Universite
2Université de Paris
3University of Aix-Marseille
4University of Strasbourg
5University of Montpellier
6École Normale Superieure, Paris
7École Normale Superieure, Paris
8Universite de Bordeaux
9Claude Bernard University Lyon 1

مشاغل رشته فیزیولوژی در فرانسه

افرادی که فرانسه دارای مدرک و تخصص فیزیولوژی هستند با فرصت های شغلی مختلفی روبرو هستند. از جمله این مشاغل شامل:

  • فیزیولوژیست
  • فیزیولوژیست ورزشی
  • فیزیولوژیست حیوانات
  • محقق فیزیولوژی
  • مشاور
  • مربی بدنسازی
  • درمانگر فیزیکی
  • متخصص بالینی
  • فیزیوتراپ
  • و غیره

حقوق این مشاغل بسته به تجربه و تخصص لازم و همچنین بازار کار آن حرفه در فرانسه است. برای مثال حقوق ماهیانه کار در فرانسه برای یک فیزیولوژیست بالینی در این کشور به صورت متوسط به میزان 12300€ (یورو) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 148000€ (یورو) در سال است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد سالیانه کار یک فیزیولوژیست بالینی در کشور فرانسه در حدود 74100€ (یورو) و در بیشترین حالت 230000€ (یورو) می باشد.

میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیولوژی در کشور فرانسه در نمودار زیر قابل مشاهده است:

حقوق ماهیانه مشاغل فیزیولوژی در فرانسه

تحصیل فیزیولوژی و زیست شناسی در دانشگاه سوربن فرانسه

این دوره کارشناسی ارشد در زیست شناسی تلفیقی و فیزیولوژی یک رشته گسترده را شامل می شود، از زیست شناسی تا پاتوفیزیولوژی، تغذیه، منابع زیستی دریایی و علوم اعصاب و شامل موضوعات اصلی در علوم بنیادی و علمی کاربردی است. از اهداف این برنامه:

اهدافشرح
اهداف علمیاین مدرک کارشناسی ارشد با هدف آموزش متخصصان سطح بالا در زمینه مفاهیم پیشرفته در زمینه زیست شناسی تلفیقی است. این دانشجویان را آموزش می دهد تا مکانیسم های اساسی عملکردهای مختلف فیزیولوژیکی و آسیب شناختی را از سطح سلول گرفته تا ارگانیسم، در حیوانات و انسان ها درک کنند. علاوه بر انتقال دانش علمی، دانشجویان را قادر می سازد مهارت های مفهومی و روش شناختی مورد نیاز برای ادغام موفقیت آمیز در محل کار یا پیگیری تحصیلات دکترا را کسب کنند.
اهداف حرفه ایآموزش ارائه شده در این مدرک کارشناسی ارشد کمک می کند تا دانشجویان به تدریج به سمت مناسب ترین مسیر هدایت شوند، یا منجر به ادغام مستقیم در محل کار در پایان (در بخش هایی مانند بیوتکنولوژی، صنایع دارویی و مواد غذایی، سازمان های نظارتی) و یا برای ادامه تحصیلات (آموزش دکترا) شوند.

 توصیه می شود برای ورود به مدرک کارشناسی خود را در یکی از رشته های زیر داشته باشید:

  • علوم زیستی
  • علوم زندگی و زمین
  • علوم بهداشتی

دسترسی از طریق اعتباربخشی یادگیری قبلی و تجربی (APEL)، منوط به پذیرش توسط هیئت منصفه صالح، امکان پذیر است. دانشجویان رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دانشجویان دانشکده مهندسی و دانشجویان دامپزشکی و دانشجویانی که اولین سال دوره کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه گذرانده اند ممکن است برای ورود به سطح M2 اقدام کنند. دانشجویان پذیرفته شده بر اساس تقاضای آنها انتخاب می شوند.

بیوشیمی و فیزیولوژی مولکولی گیاهی در دانشگاه مونپلیه فرانسه

بیوشیمی و فیزیولوژی مولکولی گیاهی یک واحد تحقیق مشترک است که توسط 4 موسسه پشتیبانی می شود:

  • CNRS
  • INRA
  • SupAgro
  • و دانشگاه مونپلیه.

 فعالیت تحقیقاتی آن هدف آن کشف مکانیزم های اساسی است که تغذیه آب و مواد معدنی گیاهان را کنترل می کند و پاسخ آنها به محدودیت های زیست محیطی زیستی، از جمله به علت تغییرات اقلیمی است. هدف برای درک بهتر سازمان و عملکرد گیاهان، برای کمک به توسعه یک کشاورزی پایدار، موجب صرفه جویی در منابع طبیعی و احترام به محیط زیست است. برای این، یک رویکرد زیست شناسی یکپارچه را توسعه می دهد. ترکیب چند رشته ای (ژنومیک، بیوفیزیک، زیست شناسی مولکولی، مدل سازی) و چند منظوره (از ژن به کل گیاه) رویکردهای مختلف گیاهان مختلف (مدل و گیاهان زراعی) ترکیب می شود.

پروژه های این برنامه در مورد چگونگی عملکرد توسعه و فیزیولوژیکی اندام ها هماهنگ شده اند، با تخصص بسیار شناخته شده در ریشه ها. هدف این است که تعیین شود که چگونه این هماهنگی منجر به پاسخ یکپارچه گیاهان به محدودیت های محیطی و نحوه مدیریت رشد گیاه می شود.

زیست شناسی و رشته فیزیولوژی تلفیقی دانشگاه ایکس-مارسی فرانسه

زیست شناسی و رشته فیزیولوژی تلفیقی دانشگاه ایکس-مارسی فرانسه

فرآیندهای بیولوژیکی ذاتاً پیچیده هستند و تنها از طریق یک رویکرد یکپارچه و چند رشته ای می توانند به طور موثر مورد مطالعه قرار گیرند. اگرچه متنوع است، اما رشته های مختلف زیست شناسی پایه و پزشکی (زیست شناسی رشد، زیست عصبی، سرطان شناسی) بر اساس مفاهیم رایج است و می تواند از طریق فناوری های تکمیلی (ارگانیسم های مدل، ویرایش ژنوم، آمیزه ها، اندازه گیری های فیزیولوژیکی، رفتاری، تصویربرداری) مورد مطالعه قرار گیرد. دوره های کارآموزی در آزمایشگاه به دانشجویان امکان می دهد تا در یکی از محورهای اصلی تخصص داشته باشند. از داوطلبان خواسته می شود لیسانس زیست شناسی با دانش زیست شناسی مولکولی و سلولی، ژنتیک، فیزیولوژی به دست آورند. ضروری است که دانشجویان قبلاً واحدی را که به آنها امکان می دهد از پایه های مکانیکی فرآیندهای بیولوژیکی بدانند دنبال کرده باشند.

با تحصیل در این برنامه انتظار می رود:

  • با تأکید بر زمینه های تحصیلی (زیست شناسی رشد، سلول های بنیادی، نوروژنز، کانسروژنز، فیزیولوژی) دانش عمیقی از مکانیسم های سلولی و مولکولی کنترل کننده فرآیندهای اساسی بیولوژیکی داشته باشید.
  • درک کنید که چگونه از بین بردن این فرآیند ها منجر به ایجاد آسیب شناسی هایی مانند سرطان ها، اختلالات رشد عصبی، آسیب شناسی های متابولیکی می شود.
  • درک اینکه چگونه تحولات اخیر در تحقیقات اساسی و کاربردی راهی امیدوار کننده برای درمان های ژنتیکی، مولکولی، سلولی و دارویی است.
  • از قدرت موجودات موجود در مدل برای مطالعه فرایندهای اساسی بیولوژیکی آگاهی داشته باشید.
  • برای اینکه بتوانید داده های آزمایشی را پردازش کنید و تجزیه و تحلیل انتقادی داده ها را از ادبیات انجام دهید، دانش زیست آمار را کسب کنید.

سال دوم کارشناسی ارشد این برنامه به زبان انگلیسی تدریس می شود.

دکترای فیزیولوژی حیوانی و میکروبیولوژی دانشگاه بورگن فرانسه

این برنامه یک رویکرد چند رشته ای شامل رفتار حیوانات، میکروبیولوژی، فیزیولوژی، بیوشیمی، بافت شناسی، تغذیه و علوم غذایی را اتخاذ خواهد کرد. آزمایشگاه CSGA دارای تخصص و امکانات برای مطالعه ادراک در انسان یا حیوانات است، در حالی که آزمایشگاه PAM دارای تخصص و امکانات برای مطالعه میکروارگانیسم ها در غذا و در رابطه با مصرف غذا است. دانشجوی دکترای از نظارت همکاری 2 دانشمند، یکی از CSGA، تخصصی در بیوشیمی و فیزیولوژی و یکی از PAM، متخصص در میکروبیولوژی، بهره مند خواهد شد. اهداف این برنامه تحصیل دکترا در فرانسه عبارتند از:

  • برای مطالعه توانایی میکروبیوتای غذاهای تخمیر شده برای استعمار حفره دهان (زبان و بزاق).
  • برای مطالعه پایداری این مشکل پس از پایان رژیم غذایی.
  • برای بررسی تأثیر یک رژیم غذایی غنی از غذاهای تخمیر شده بر ترکیب بزاق (خواص ضد باکتری).
  • برای بررسی تأثیر رژیم غذایی غنی از غذاهای تخمیر شده بر حساسیت و ترجیحات طعم و مزه.

شرایط مورد نیاز برای پذیرش:

  • مدرک کارشناسی ارشد در رفتار حیوانات، فیزیولوژی حیوانی، میکروبیولوژی یا زمینه مربوطه
  • مهارت عالی برای رویکرد چند رشته ای
  • یک تجربه موفق قبلی در آزمایش حیوانات

جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه و یا سایر کشورهای مطرح در اروپا می توانید از خدمات تضمینی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *