مهاجرت تحصیلی عمان

رشته فیزیولوژی در عمان

رشته فیزیولوژی در عمان

رشته فیزیولوژی در عمان از رشته های ارائه شده در دانشگاه های معتبر عمان است. دانشگاه سلطان قابوس عمان این دوره را ارائه می دهد. همچنین افرادی که دارای تخصص در رشته فیزیولوژی هستند با داشتن پیشنهاد کاری در عمان می توانند در این رشته کار کنند و حقوق خوبی کسب کنند. در این مقاله دوره های ارائه شده در رشته فیزیولوژی در عمان معرفی شده اند. چنانچه به فکر مهاجرت و تحصیل و یا کار در رشته فیزیولوژی در کشورهای خارجی هستید می توانید شرایط را از زبان مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بشنوید.

تحصیل رشته فیزیولوژی در عمان

تحصیل فیزیولوژی در عمان به زبان عربی و همچنین انگلیسی ارائه می شود. جهت تحصیل در این رشته می توانید از یکی از دانشگاه های سلطان قابوس و یا کالج پزشکی عمان پذیرش بگیرید دوره های ارائه شده در این کشور با آخرین امکانات و به روز ترین علوم در سطح کشوری ارائه می شود. توجه داشته باشید که رشته فیزیولوژی بیشتر در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در این کشور متمرکز است. با داشتن شرایط تحصیل در عمان می توانید پذیرش بگیرید و در یکی از دانشگاه های زیر به تحصیل رشته فیزیولوژی بپردازید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه سلطان قابوس
2کالج پزشکی عمان

کار رشته فیزیولوژی در عمان

عمان یکی از کشورهای توسعه یافته در منطقه خلیج فارس است. در سال های اخیر این کشور با برنامه های انجام شده توسط سلطان قابوس پیشرفت قابل توجهی کرده و در زمینه آموزش نیز توسعه یافته است. با فارغ التحصیل شدن در رشته فیزیولوژی می توانید به عنوان فیزیولوژیست در بخش های مختلف مشغول به کار شوید. میزان حقوق مشاغل در رشته فیزیولوژی در کشور عمان به صورت میانگین حدود 4270OMR (ریال عمان) می باشد. این در حالی است که کم ترین میزان حقوق ماهیانه کار در عمان در مشاغل رشته فیزیولوژی 2220OMR (ریال عمان) و بیشترین میزان 6530OMR (ریال عمان) می باشد. شرایط اخذ ویزای کار عمان را مطالعه کنید.

میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیولوژی در کشور عمان در نمودار زیر قابل مشاهده است:

حقوق ماهیانه رشته فیزیولوژی در عمان

گروه رشته فیزیولوژی دانشگاه سلطان قابوس عمان

گروه فیزیولوژی از زمان تأسیس خود در سال 1988 گام های بلندی در زمینه آموزش، تحقیقات و خدمات بالینی برداشته است. گروه فیزیولوژی دارای 2 بخش است:

  • فیزیولوژی پایه واقع در دانشکده پزشکی
  • فیزیولوژی بالینی واقع در بیمارستان دانشگاه (SQUH)

این گروه، فیزیولوژی اساسی و بالینی را آموزش می دهد و همچنین دانشجویان پزشکی را با روش های مختلف فیزیولوژیکی بالینی آشنا می کند. آموزش فیزیولوژی به صورت یکپارچه و چند رشته ای با سایر گروه های علوم پایه هماهنگ است. برنامه درسی بیشتر توسط مدل های زنده و همچنین شبیه سازی شده پایه ای و بالینی در سطوح مختلف آموزش پزشکی تقویت می شود. به دانشجویان بالینی مهارت های تشخیصی رایج ترین اندازه گیری های بالینی که می خواهند بعد از فارغ التحصیلی با آن روبرو شوند، آموزش داده می شود. این گروه در آموزش های تحصیلات تکمیلی شرکت می کند و برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد. گروه فیزیولوژی بالینی واحد منحصر به فردی است که خدمات تشخیصی بالینی را در زیر یک سقف برای SQUH و کل عمان ارائه می دهد.

این بخش نقش مهمی در تحقیقات مربوط به اختلالات قلبی عروقی، متابولیکی، خواب و نوروفیزیولوژی دارد. این همکاری قوی با سایر بخش های علاقه مند به همان زمینه و در سطح بین المللی با دانشگاه ها و موسسات انجام تحقیقات مشابه دارد. کادر فنی و پزشکی دوره های منظمی را می بینند و برای مطابقت با استانداردهای جهانی از آنها حسابرسی می شود. چندین پروژه بودجه ای در این مناطق تکمیل و در کنفرانس های بین المللی ارائه و در مجلات معتبر منتشر شده است. چندین پروژه دیگر هم اکنون در این بخش در حال اجرا هستند.

برنامه رشته فیزیولوژی دانشگاه سلطان قابوس عمان

این بخش به طور گسترده ای به توسعه و تحویل ماژول های مختلف سیستم هایی که در برنامه درسی پزشکی قرار گرفته اند کمک کرده است. گروه فیزیولوژی یک دوره حضوری را ارائه می دهد و مشارکت های عمده ای را به دوره های مبتنی بر سیستم، چند رشته ای و برنامه پرستاری می پردازد. دوره ماژول یکپارچه یک دوره مبتنی بر مشکلاتی است که با تمام ادارات بالینی به اشتراک گذاشته شده است. این بخش به طور قابل توجهی در ماژول تحقیقاتی تحصیل در عمان شرکت می کند.

برنامه های ارائه شده:

  • معرفی فیزیولوژی انسانی
  • ارتباطات سلولی
  • ساختار و عملکرد
  • سیستم تولید مثل URO
  • سیستم قلب و عروق
  • دستگاه تنفسی
  • سیستم عصبی و حواس ویژه
  • سیستم های غدد درون ریز و تولید مثل
  • ماژول های یکپارچه
  • آناتومی و فیزیولوژی I
  • آناتومی و فیزیولوژی II

اکثر دوره ها برنامه های کاربردی بالینی مربوطه دارند. سخنرانی های موردی و روش های بالینی مناسب به دانش[,DHK در طول این دوره ها آموزش داده می شود و در طول سال های بالینی توضیح داده شده است. دانشجویان همچنین در مهارت های بالینی خود ارزیابی می شوند. همچنین در برنامه تحصیلات تکمیلی برنامه کارشناسی ارشد در علوم زیست پزشکی در فیزیولوژی یک برنامه 2 ساله است، در حالی که PhD یک برنامه تحقیقاتی پژوهشی است.

برنامه رشته فیزیولوژی دانشگاه سلطان قابوس عمان

دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی عمان

دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی که قبلاً به عنوان کالج پزشکی در عمان شناخته می شد، در سال 2001 تأسیس شد. اولین و تنها ارائه دهنده آموزش پزشکی خصوصی در کشور است. این دانشگاه یک برنامه 6 ساله دکترای پزشکی (MD) را با مشارکت دانشگاهی با دانشگاه ویرجینیای غربی (ایالات متحده آمریکا) ارائه می دهد. آموزش بالینی در بیمارستان ها و سایر مراکز بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت واقع در صحار و رستاق ارائه می شود. کلاس های مجهز، آزمایشگاه های پیشرفته، WiFi، کتابخانه، خوابگاه های دخترانه رستوران ها و کافی شاپ ها، زمین های ورزشی و تفریحی از امکانات این دانشکده است.

کالج علوم پزشکی و بهداشت گروه های زیر را در پردیس صحار دارد:

  • آناتومی و علوم اعصاب
  • عملکرد انسان
  • داروشناسی
  • میکروب شناسی
  • آسيب شناسي
  • علوم اجتماعی و رفتاری
  • پزشکی داخلی
  • عمل جراحی
  • زنان و زایمان
  • بیوشیمی
  • اطفال
  • سلامت عمومی
  • پزشکی خانواده

گروه فیزیولوژی و بیوفیزیک این دانشگاه یک گروه دانشگاهی نسبتاً جدیدی است که پس از یک سازماندهی مجدد در سال 2016 ایجاد شده است. این بخش شامل علوم بیولوژیکی و فیزیولوژیکی و حوزه مربوط به بیوفیزیک است. این گروه دوره هایی را در 2 سال تحصیلی با کدهای MD1 و MD2، از برنامه درسی تجدید نظر شده MD و در MD3 از برنامه درسی قدیمی برگزار می کند. دانشکده همچنین در آموزش نوروفیزیولوژی در دوره نوروبیولوژی که توسط گروه آناتومی برگزار می شود، نقش دارد. در نتیجه، فعالیت های آموزشی در چندین دوره و گروه پخش شده است.

رشته فیزیولوژی انسان در دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی عمان

این دوره 34 هفته ای شامل موضوعات مختلفی از فیزیولوژی انسانی است. هدف کلی این دوره این است که دانشجویان را قادر به درک نقش مولکول ها، سلول ها، بافت ها، اندام ها و سیستم های ارگان (سیستم های غدد درون ریز، عصبی، عضلانی و سیستم ایمنی) در سلامت و بیماری های انسانی کنند. این دوره بر ارائه درک اصول اساسی در فیزیولوژی پزشکی تمرکز دارد و به دانشجویان کمک می کند تا این دانش را در حین برخورد بالینی اعمال کنند. فیزیولوژی انسانی با استفاده از ترکیبی از سخنرانی های سنتی آموزشی، تظاهرات، جلسات گروهی کوچک و جلسات یادگیری مبتنی بر پرونده تدریس می شود. سخنرانی ها به معنای ارائه راهنمایی و برجسته کردن جنبه های کلیدی یک موضوع است. علاوه بر این، انتظار می رود که دانشجویان دانش بیشتری و جامع را با خواندن از متون تجویز شده و مواد تکمیلی بدست آورند.

فعالیت های گروهی کوچک، مانند آموزش ها، به منظور ارائه یک فرصت برای دانشجویان برای ایجاد درک عمیق تر از موضوعات انتخاب شده با کار کردن از طریق مشکلات یا سوالات ارائه می شود. کلاس های پرطرفدار، سخنرانی های دانشجویی و یادگیری مبتنی بر تیم نیز ممکن است مورد استفاده قرار گیرد. جلسات آزمایشگاهی برای تقویت اصول اساسی از طریق تظاهرات، آزمایشگاه های شبیه سازی شده و آزمایش های دستی در آزمایشگاه فیزیولوژی استفاده می شود.

برنامه های گروه فیزیولوژی دانشکده پزشکی عمان

علاوه بر برنامه فوق سایر برنامه های مرتبط با فیزیولوژی در این دانشکده در زیر معرفی شده اند:

برنامهشرح
فیزیک پزشکیاین دوره 17 هفته ای در سال اول پیش از سال پیش پزشکی (MD1) اصول فیزیکی اساسی را اعمال می کند. هدف این دوره، ارائه درک گسترده ای از اصول فیزیکی و کاربرد آنها در کار بدن انسان است. موضوعات شامل مایعات و فیزیک حرارتی، برق، اپتیک، صدا، امواج الکترومغناطیسی و سایر موضوعات مورد نیاز تحصیل دانشجویان است.
زیست شناسی پزشکیاین دوره 17 هفته ای، دانشجویان را به ساختار و عملکرد بدن انسان در سطح بسیار اساسی معرفی می کند. آن را با یک مرور کلی از مکانیسم های نظارتی برای حفظ هوموستاز بدن آغاز می کند. سپس دانشجویان با سیستم های ارگان معرفی می شوند که فرایندهای کلیدی مانند مبادله گاز، گردش خون، کنترل دمای بدن، تعادل آب، هضم، ارتباطات و جنبش را انجام می دهند.
عملکرد انساناین دوره 34 هفته ای شامل موضوعات مختلفی از فیزیولوژی انسانی، بیوشیمی و ژنتیک است. اهداف گسترده ای برای عملکرد انسان، تقویت جنبه های اساسی و کاربرد بالینی بیوشیمی پزشکی، ژنتیک و فیزیولوژی پزشکی است. همچنین هدف این است که توانایی فکر کردن به طور منطقی و تشخیص اثرات عملکرد بیوشیمیایی و فیزیولوژیکی درمانی و تشویق دانشجویان به پرسش و انتقاد از تمام اطلاعاتی که به آنها ارائه شده است، می باشد.
نوروبیولوژیاین دوره توسط هیئت علمی از گروه آناتومی و فیزیولوژی و بیوفیزیک تدریس شده است. خارج از دانشکده تمام موضوعات را در نوروفیزیولوژی در این دوره آموزش می دهد.

جهت مهاجرت به عمان از طریق تحصیل اطلاعات تکمیلی در مقاله لینک شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *