مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته فیزیولوژی در بلژیک

رشته فیزیولوژی در بلژیک

با تحصیل رشته فیزیولوژی در بلژیک امکان دسترسی به دانشگاه هایی برای متقاضیان است که در سطح جهانی معتبر می باشند. این کشور در قلب اروپا قرار دارد. فقط با یک قطار کوتاه از شهرهای بزرگ فرهنگی مانند پاریس و برلین فاصله دارد. این کشور به عنوان تلاقی اروپا، به دلیل چند فرهنگی بودن و استقبال از دانشجویان بین المللی شناخته شده است. موسسات آموزش عالی این کشور توسط تجارت و جامعه علمی به دلیل کیفیت بالا در سراسر جهان شناخته می شوند. این کشور همچنین کیفیت زندگی بالایی را شامل می شود.

از جمله:

  • شهریه کم
  • مراقبت های بهداشتی عالی
  • یک شبکه حمل و نقل عمومی قوی

این کشور بخاطر لشکر فعالیت های فرهنگی و رویدادهای ورزشی مخصوصا در بروکسل مشهور است. دانشجویان رویدادها و مکان های موسیقی، نقاشی، تئاتر، فیلم و سایر هنرها را پیدا می کنند. بسیاری از رویدادها مانند کنسرت ها و کنفرانس ها نرخ در دسترس دانشجویان را کاهش می دهد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با معرفی دانشگاه های رشته فیزیولوژی در بلژیک قصد دارد تا شما عزیزان را در امر مهاجرت تحصیلی راهنمایی کند.

معرفی دانشگاه های رشته فیزیولوژی در بلژیک

دانشگاه های این کشور با ترکیب استانداردهای مدرن و سنت های چند صد ساله، جایگاه مهمی در سیستم آموزشی اروپا به خود اختصاص داده اند. کیفیت و محبوبیت آموزش این کشور این واقعیت را تأیید می کند که در حدود 8 دانشگاه این کشور در رتبه بندی بین المللی با بهترین دانشگاه های جهان رقابت می کنند. هر یک از آن ها یک مرکز آموزشی بزرگ با جامعه علمی پیشرفته و شبکه مشارکت های بین المللی هستند.

دانشگاه های رشته فیزیولوژی در بلژیک عبارتند از:

  • دانشگاه گنت
  • دانشگاه آزاد بروکسل

موسسات آموزش عالی در این کشور مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهند. این کشور دارای 2 نوع موسسه آموزش عالی است که عبارتند از:

  • تحصیلات دانشگاهی توسط دانشگاه ها ارائه می شود، و شامل آموزش در یک رشته انتخاب شده همراه با تحقیقات علمی است.
  • آموزش عالی غیر دانشگاهی هم کالج دانشگاهی و هم هنرستان هنر را شامل می شود. کالج های دانشگاهی دانش آموزان را برای مشاغل خاص آماده می کنند. آکادمی های هنر تئوری و عمل هنرهای مختلف را آموزش می دهند.

بسیاری از دوره های کارشناسی ارشد به زبان هلندی یا فرانسوی و برخی از برنامه ها و دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

مشاغل رشته فیزیولوژی در بلژیک

حقوق ماهیانه کار دربلژیک برای فیزیولوژیست ها در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار دربلژیک برای فیزیولوژیست ها

مشاغلی که فارغ التحصیلان رشته فیزیولوژی در بلژیک می توانند انتخاب کنند عبارتند از:

  • فیزیولوژی بالینی
  • فیزیولوژی حیوانات
  • فیزیولوژی گیاهان
  • فیزیولوژی سلول
  • فیزیولوژی ورزشی

در هر کدام از مشاغل بالا، یک فیزیولوژیست ممکن است به یک متخصص با تمرکز باریک یا گسترده تبدیل شود. فیزیولوژیست ها متخصص علوم پزشکی هستند. آن ها اغلب مستقیما با بیماران، حیوانات، گیاهان و تحقیقات در سطح سلول کار می کنند. این متخصصان فعل و انفعالات بین بافت ها، سلول ها و اجزای زیر سلول را تجزیه و تحلیل می کنند. بسیاری از آن ها روزهای خود را صرف مطالعه در زمینه تحقیقات خود می کنند تا راه هایی برای بهبود کارایی، بهبود بیماری ها یا درمان بیماری ها پیدا کنند.

فیزیولوژیست هایی که با انسان کار می کنند برای بررسی بیماری های انسان، تولید ابزارهایی برای کاربرد در پزشکی، تجزیه و تحلیل نمونه های بیولوژیکی، نوشتن پیشنهادات کمک هزینه برای تحقیقات بیشتر و همکاری با پزشکان و بخش های بهداشتی برای بهبود نتایج بهداشت جامعه است.

مشاغل رشته فیزیولوژی در بلژیک

هزینه تحصیل و زندگی در بلژیک

هزینه زندگی در بلژیک معمولا بین 700€ تا 950€ )یورو( در ماه متغیر است. در شهرهای بزرگ ممکن است به بودجه بیشتری احتیاج داشته باشید، اما این امر تا حد زیادی به نوع محل اقامت و عادت های هزینه ای شما بستگی دارد.

در اینجا چند نمونه از هزینه های متوسط زندگی در برخی از شهرهای دانشجویی این کشور آورده شده است:

نام شهرهزینه زندگی به یورو
آنتورپبین 780€ تا 1230€
بروکسلبین 890€ تا 1300€
گنتبین 750€ تا 1200€
لوونبین 800€ تا 1300€
ارباببین 700€ تا 1100€

هزینه تحصیل در این کشور با توجه به منطقه های آن متفاوت می باشد. این کشور به 3 منطقه تقسیم شده است:

3 منطقه تقسیم شده دربلژیک

در دانشگاه های منطقه والون، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا یا EEA باید شهریه های مشخصی را که توسط ARES (آکادمی تحقیقات و آموزش عالی) تعیین شده است بپردازند. با این حال، این شهریه ها بیش از 5 برابر مبلغی که دانشجویان اتحادیه اروپا یا EEA باید پرداخت کنند، نخواهد بود. در منطقه فلاندر، شهروندان اتحادیه اروپا یا EEA و غیر اتحادیه اروپا یا EEA نیز باید شهریه های مختلفی را بپردازند. اما همه آن ها از حدود 900€ (یورو) در سال تحصیلی شروع می شوند. با وجود اینکه، هزینه های تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا یا EEA محدود است، اما برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا یا EEA بسته به هر دانشگاه می تواند متغیر باشد.

کار دانشجویی در بلژیک

شما به عنوان دانشجو می توانید چند ساعت در هفته برای تأمین بودجه خود کار کنید. اما تأمین هزینه تحصیل از طریق شغل دانشجویی توصیه نمی شود. چرا که، ممکن است به پیشرفت تحصیل شما آسیب برساند. اتباع غیر اتحادیه اروپا یا EEA در این کشور برای دریافت ویزای دانشجویی باید دانشجوی تمام وقت باشند. اگر شما در این کشور اقامت قانونی دارید، داشتن اجازه اقامت الکترونیکی یا پیوست 15 کافی است. از 1 ژانویه 2019، در مجوزهای اقامت به شهروندان غیر EEA که در این کشور تحصیل می کنند، اطلاعات بیشتری در مورد امکانات کار ذکر شده است.

با استفاده از این اجازه اقامت، با توجه به مشخصات زیر می توانید برای هر کارفرمایی در این کشور کار کنید:

  • شما می توانید در طول مدت اعتبار اجازه اقامت خود کار کنید.
  • در طول سال تحصیلی می توانید حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنید. در دوره های تعطیلات رسمی (به عنوان مثال تعطیلات زمستانی، بهاری یا تابستانی)، می توانید بیش از 20 ساعت در هفته کار کنید.
  • وقتی قرار است در کلاس ها یا سایر فعالیت های مربوط به برنامه تحصیلی خود شرکت کنید، نمی توانید کار کنید.
  • شما در تابستان قبل از شروع اولین سال تحصیلی در این کشور اجازه کار ندارید.

چنانچه جهت مهاجرت به بلژیک نیاز به راهنمایی دارید، می توانید با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از اطلاعات مشاوران این موسسه بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *