مهاجرت تحصیلی شیلی

رشته فلسفه در شیلی

رشته فلسفه در شیلی

رشته فلسفه در شیلی یکی از رشته های ارائه شده در مقاطع مختلف است. فلسفه یکی از رشته های قدیمی و جذاب در شیلی است. البته علاقه مندان به تحصیل این رشته دوره ها را به زبان اسپانیایی تحصیل می کنند. شیلی یکی از کشورهای نسبتا ارزان در آمریکای جنوبی است و می تواند برای علاقه مندان به زبان اسپانیایی کشوری مناسب برای زندگی و تحصیل است. دوره های ارائه شده در رشته فلسفه در شیلی توسط اساتید و دانشمندان مجرب این رشته در دانشگاه های معتبر شیلی ارائه می شود. جهت بررسی شرایط تحصیل در شیلی و سایر رشته های ارائه شده در این کشور می توانید مطالب را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیدا کنید.

تحصیل رشته فلسفه در شیلی

فلسفه فقط یک موضوع نیست، بلکه یک شیوه زندگی است. یکی از عبارات بنیادین فلسفه عبارت معروف سقراط در قرن 5 قبل از میلاد است: “آنچه می دانم این است که نمی دانم.” در دپارتمان های دانشگاه های شلیی تلاش می شود تا یک پرسش مهم و حیاتی را در دانشجویان پرورش یابد. عملی که در زندگی روزمره به همان اندازه در محیط کار ضروری است.  در زبان یونانی، “فلسفه” به معنای “عشق به خرد” است. فیلسوفان از ابزار منطق و عقل برای تجزیه و تحلیل شیوه هایی که ما در آن جهان را که در آن زندگی می کنیم تجربه می کنند. با مطالعه فلسفه و اخلاق در شیلی، مهارت های بین المللی مطلوب تفکر انتقادی، نوشتن واضح و تحلیل منطقی را کسب خواهید کرد. حوزه های مختلف فلسفه با پرسش هایی که می پرسند متمایز می شوند.

  • آیا حواس ما واقعیت را به درستی توصیف می کند؟
  • چه چیزی باعث می شود اقدامات اشتباه می شود؟
  • چگونه باید زندگی کنیم؟

این ها سوالات فلسفی هستند و فلسفه روش هایی را آموزش می دهد که ما باید با استفاده از آنها این سوالات را بررسی کنیم. انواع سوالاتی که فیلسوفان می پرسند مورد توجه همه ماست زیرا همه ما سوالات یکسانی را مطرح می کنیم. این منطقه مطالعه مهارت هایی را در استدلال و آنالیز ارائه می دهد که در طیف گسترده ای از مشاغل قابل استفاده است و همچنین فرصتی برای مشارکت در ارزیابی بازتابی از مکان ما در جهان است.

در جدول زیر می توانید با دانشگاه های ارائه کننده رشته فلسفه در شیلی آشنا شوید:

ردیفدانشگاه
1University Diego Portales
2University of Los Andes
3University of Chile
4University The Republic
5Pontificia Universidad Católica de Valparaíso

رشته فلسفه در کشور شیلی

فلسفه در شیلی، مانند سایر مناطق آمریکای لاتین، از زمان تسخیر و استقرار جهان جدید توسط اسپانیا و پرتغال در اوایل قرن 16 میلادی یک فعالیت علمی بوده است. تعداد بسیار کمی از فیلسوفان در طول کل دوران استعمار، که در اکثر کشورهای اسپانیایی آمریکایی (به استثنای کوبا و پورتوریکو) در اوایل قرن 19 به پایان رسید، از دیوار موسسات دانشگاهی یا مذهبی فرار کردند. حتی پس از استقلال، فلسفه به عنوان یک تلاش اساسی دانشگاهی باقی ماند. شیلی برخلاف دیگر کشورهای منطقه، به استثنای سال های حکومت نظامی در ربع آخر قرن 20، تداوم نهادی قابل توجهی از خود نشان داده است. با این حال، زمینه دانشگاهی که این رشته در آن توسعه یافته است، مانع از آن نشده است که فیلسوفان در فعالیت های اجتماعی و سیاسی و به ویژه در بحث درباره تاریخ، فرهنگ و جهت ملل در حال ظهور مشارکت داشته باشند.

فیلسوفان از زمان جمهوری اولیه چهره های مهم سیاسی و همچنین رهبران فرآیندهای اصلاح دانشگاه بوده اند که در طول تاریخ مدرن این کشور روی داده است. در دوره حکومت نظامی (1973-1990) چندین نفر مخالفان مهم رژیم شدند.  در واقع نگرانی از سیاست بر دستور فیلسوفان، از جمله کسانی که تجاوز به سیاست در این رشته را نکوهش کرده اند، مسلط شده است. محوریت سیاست، حتی در موارد دخالت مستقیم در آن، فلاسفه را از تعهد اساسی خود برای کشف مکاتب مختلف فلسفی (عمدتا اروپایی)، برخی زمینه های خاص در این رشته مانند منطق و متافیزیک و برخی نگرانی های موضوعی مانند نقش دین در یک دولت سکولار، تأثیر مدرنیته بر خود و جامعه و نقش دانشگاه ها در توسعه ملت است.

رشته فلسفه در کشور شیلیمشاغل فلسفه در شیلی

فلسفه شیلی با تنش دائمی بین فعالیت های دانشگاهی که صرفاً از طریق تحولات درون این رشته مطلع شده اند و دیدگاه های انتقادی که مستلزم تعامل فلسفی نزدیکتر با سیاست و جامعه است، مشخص می شود. دانشجویان اغلب می پرسند با فلسفه چه کاری می توانند انجام دهند، در حالی که شاید سوال این باشد که فلسفه چه کاری می تواند برای آنها انجام دهد. از آنجا که فلسفه رشته ای است که به دانشجویان اجازه می دهد تا دیدگاه یکپارچه ای از ایده ها و نیروهای مختلف که دنیای معاصر را شکل می دهند ایجاد کنند، مطالعه فلسفه به دانشجویان کمک می کند تا در هر شغلی که انتخاب می کنند بهتر باشند. بسیاری دانشجویان سابق مشاغل مختلف زیر را انتخاب کردند:

  • کارآفرینی
  • کار در بخش غیردولتی و جامعه مدنی
  • حقوقدان
  • دیپلمات یا کارمند دولت
  • روزنامه نگاری
  • معلمان
  • مدرس فلسفه
  • نویسندگی
  • محقق
  • سیاستمدار

میزان حقوق ماهیانه کار در شیلی برای یک پرفسور فیلسوف در این کشور به صورت متوسط به میزان 2.7 میلیون CLP (پزو شیلی) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 33.5 میلیون CLP (پزو شیلی) در سال است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار یک پرفسور فیلسوف در کشور شیلی در حدود 1.4 میلیون CLP (پزو شیلی) و در بیشترین حالت 4.3 میلیون CLP (پزو شیلی) می باشد.

میزان حقوق مشاغل رشته فلسفه در برخی از شهرهای کشور شیلی در نمودار زیر قابل مشاهده است:

حقوق مشاغل فلسفه در شهرهای شیلی

کارشناسی ارشد فلسفه در دانشگاه شیلی

برنامه تحصیل در شیلی در کارشناسی ارشد فلسفه برای تربیت متخصصان در زمینه فلسفه و مدیریت نظریه ها و روش های تحقیقاتی است که در این زمینه اعمال می شود. هدف برنامه ارائه دانش در مورد مسائل و مشکلات اساسی است که در زمینه های مختلف این رشته مورد بررسی و بحث قرار می گیرد. همچنین جهت ارائه عناصر لازم برای توسعه آموزش و تحقیق در مسائل فلسفی است. پس از اتمام تحصیل، فارغ التحصیل باید بتواند از طریق تأمل، به دست آوردن ابزارهای مفهومی و نظری و همچنین تقویت مهارت های فلسفی، تحلیلی و انتقادی، کارهای پیشرفته آموزشی و یا تحقیقاتی را انجام دهد. پس از اتمام برنامه، فارغ التحصیلان با ترکیب علایق تحقیقاتی و تخصص خود با کثرت گرایی و تنوع علمی دانشکده ما، صلاحیت های خود را در زمینه فلسفه به دست خواهند آورد.

مطالعات منتهی به مدرک کارشناسی ارشد در فلسفه، دارای ترم نیمساله، حداقل 2 ترم و حداکثر 6 دوره، شامل پایان نامه پایان نامه است.کسانی که حداکثر مدت 6 ترم را بگذرانند، وضعیت خود را به عنوان دانشجوی این برنامه از دست می دهند و فقط در موارد موجه و برای 1 بار، تحت شرایطی که به طور مشترک توسط کمیته علمی و شورای مدارس تحصیلات تکمیلی تعیین شده است، مجدداً به آن اعطا می شوند. مقطع کارشناسی ارشد در برنامه مطالعه فلسفه شامل 3 حوزه است:

  • حوزه آموزش نظری عمومی
  • حوزه تخصصی
  • بخش پایان نامه.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط اخذ ویزای دانشجویی شیلی را توضیح داده اند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *