مهاجرت تحصیلی سوئد

رشته فلسفه در سوئد

رشته فلسفه در سوئد

با مطالعه رشته فلسفه در سوئد به تکامل ایده های مربوط به مشکلات اساسی زندگی بشر و اصول اخلاقی از طریق رویکرد سیستماتیک می پردازیم. دوره های فلسفه کاربردی در این کشور بر زمینه هایی مانند علم، حقوق، دین یا مطالعات فرهنگی تمرکز خواهند داشت. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر مقاله پیش رو را که توسط نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است مطالعه بفرمائید.

سوالاتی که ذهن متقاضیان در خصوص تحصیل در رشته فلسفه در این کشور به خود مشغول می سازد بدین شرح می باشد:

  • علت انتخاب تحصیل در رشته فلسفه در این کشور چیست؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در این کشور به چه صورت است؟
  • هزینه های پرداخت و زندگی دانشجویی در این کشور به چه صورت خواهد بود؟

درباره کشور سوئد

کشور سوئد یک ملت اسکاندیناوی است با هزاران جزیره ساحلی و دریاچه های داخلی می باشد. این کشور همراه با جنگل های بزرگ و کوه های یخ زده است. شهرهای اصلی این کشور، پایتخت شرقی استکهلم، جنوب غربی گوتنبرگ و مالمو هستند. استکهلم در 14 جزیره ساخته شده است. این شهر دارای بیش از 50 پل و همچنین شهر قدیمی قرون وسطایی، گاملا استن، کاخ های سلطنتی و موزه هایی مانند Skansen در فضای باز است. این کشور از غرب و شمال با کشور نروژ، از شرق با فنلاند همسایه است. از این طریق هم در جنوب غربی با تونلی از طریق تنگه اورسوند به دانمارک متصل می شود.

سایر اطلاعات این کشور عبارتست از:

اطلاعات کشور سوئد

چرا تحصیل در رشته فلسفه در کشور سوئد

قبل از انتخاب این کشور برای تحصیل، ابتدا شرایط کلی را بررسی بفرمائید. بسیاری از متقاضیان به دلایل مختلفی این کشور را جهت تحصیل انتخاب می کنند. سوئد کشوری بسیار بلندپرواز، سازگار با محیط زیست و چشم انداز است. از این رو تا سال 2040 ، هدف آن تولید تمام انرژی خود از منابع تجدیدپذیر است. به لطف امکانات تحقیقاتی در سطح جهانی، دانشگاه ها و دانشجوها نقش مهمی در دستیابی به اهداف توسعه ایفا می کنند.

اگر اهل اتحادیه اروپا هستید، می توانید به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی تحصیل کنید. به عنوان یک دانشجو شما 3 ارزش اصلی جامعه سوئدی را کشف کرده و به راحتی آن را پذیرفته اید. این 3 اصل عبارتند از آزادی ، برابری و پایداری. این ارزش ها در هر جنبه ای از جامعه محلی منعکس شده است. شما به سرعت یاد خواهید گرفت که از آنها قدردانی کنید. موانع زبانی نیز تقریبا در این کشور وجود ندارد. زیرا حدود 80% از سوئدی ها به انگلیسی صحبت می کنند.

تحصیل در مقاطع مختلف رشته فلسفه در کشور سوئد

تحصیل در کشور سوئد در 3 مقطع آموزشی برای متقاضیان امکان پذیر خواهد بود. دوره کارشناسی حدود 4 سال طول خواهد کشید. در این دوره دورس آموزشی به صورت پایه به متقاضیان آموزش داده خواهد شد. پس از اتمام این دوره به عنوان یک کارشناس رشته فلسفه می توانید مشغول به کار شوید. پس از اتمام دوره کارشناسی، شرایط آموزش برای دوره کارشناسی ارشد میسر خواهد بود. دوره کارشناسی ارشد رشته فلسفه در این کشور به صورت تئوری بوده و حدود 2 سال طول خواهد کشید. دوره تحقیقاتی دکترا در این کشور نیز مختص متقاضیانی است که دوره کارشناسی ارشد را به پایان رسانده باشند. هزینه تحصیل در هر یک از این دوره های تحصیلی متفاوت می باشد.

تحصیل در مقاطع مختلف رشته فلسفه در کشور سوئد

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئد

جهت تحصیل در این کشور چه در رشته فلسفه، چه در رشته های دیگر ابتدا بایستی ویزای تحصیلی سوئد را دریافت نمایید. هزینه و مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور با توجه به ملیت متقاضی متفاوت خواهد بود. مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور در سال 2021 در جدول زیر شرح داده شده است:

مراحلمدارک
1ارائه گذرنامه معتبر و کلیه مدارک هویتی
3ارائه فرم تکمیل درخواست ویزای تحصیلی
4رسید پرداخت هزینه ویزا
5ارائه نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر بر روی سر برگ
6ارائه رسید پرداخت شهریه دانشگاه
7سلامت
8ارائه بیمه خدمات درمانی در طول دوره تحصیل

شرایط کار ضمن تحصیل در رشته فلسفه در سوئد

بسیاری از متقاضیان جویای تحصیل در این کشور، خواهان کار ضمن تحصیل نیز می باشند. دانشجویان خارجی با کار در این کشور می توانند بخشی از هزینه تحصیل در این کشور را تامین نمایند. زیرا پس از پرداخت شهریه دانشگاه، سایر هزینه ها مربوط به هزینه های زندگی خواهد بود. طبق آخرین برآورد میزان دریافتی حاصل از کار در این کشور حدود 2000SEK الی 3000SEK (کرون سوئد) می باشد. در صورتی که تمایل به کار در این کشور دارید، ابتدا مقاله کار در سوئد را بررسی بفرمائید.

همچنین در نمودار زیر اطلاعاتی در خصوص میانگین تعداد دانشجویان در این کشور در اختیار شما قرار خواهد گرفت:

میانگین تعداد دانشجویان در کشور سوئد

بررسی هزینه های زندگی در کشور سوئد

2 شرط پرداخت هزینه های دانشگاهی و هزینه تحصیل در پیشبرد شرایط تحصیل بسیار مهم می باشد. در خصوص اطلاع از هزینه های زندگی در این کشور به اطلاعات جدول زیر توجه فرمائید:

اجاره یا خرید آپارتمانمیزان هزینه به کرون سوئد
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر9035SEK
اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر6825SEK
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر14749SEK
اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر10706SEK
خرید هر متر مربع در مرکز شهر66874SEK
خرید هر متر مربع در خارج از مرکز شهر40221SEK

در باب کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه زندگی در سوئد مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

بررسی دانشگاه های رشته فلسفه در کشور سوئد

دانشگاه های مختص رشته فلسفه در این کشور بسیار نیست. هزینه تحصیل در دانشگاه ها نیز متفاوت خواهد بود. اگرچه کشور سوئد شرایط تحصیل رایگان به دانشجویان اتحادیه اروپا ارائه می دهد، اما برای دانشجویان بین المللی که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را می گیرند، شهریه بالایی را دریافت می کنند. دانشگاه های سوئد فرصت های مختلف تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند تا بار مالی آنها را نیز بین برود.

لیست دانشگاه های این کشور عبارتند از:

  • Stockholm University
  • Uppsala University
  • Karolinska University
  • Lund University
  • KTH Royal institute of technology

در مقاله رشته فلسفه در سوئد، کارشناسان ما تمامی تلاش خود را بر این داشته اند تا اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهند. در صورت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در بخش مشاوره تماس حاصل فرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *