مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته فلسفه در ترکیه

رشته فلسفه در ترکیه

رشته فلسفه در ترکیه هم در دانشگاه های دولتی و هم در دانشگاه های خصوصی ارائه می شود. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی 2 تا 3 برابر است. امکان تحصیل رشته فلسفه در ترکیه به زبان ترکی و انگلیسی فراهم است. البته تسلط به زبان ترکیه ای می تواند راه را برای یافتن کار پس از تحصیل در این کشور برای شما فراهم کند. ترکیه کشوری بسیار پر جنب و جوش و زیبا با تاریخ غنی و فرهنگ متنوع، غذاهای لذیذ و مردم مهمان نواز است. هر منطقه دارای فرهنگ منحصر به فرد خود، جاهای دیدنی تاریخی و طبیعی و غذاهای سنتی و محلی خوشمزه است.

با توجه به موقعیت جغرافیایی، می توان به راحتی برای مقاصد گردشگری و دانشگاهی به سایر کشورهای اروپایی و آسیایی سفر کرد. جهت بررسی رشته فلسفه و دانشگاه های ارائه کننده رشته فلسفه در ترکیه به این مطلب تهیه شده توسط تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

درباره رشته فلسفه در ترکیه

علاقه فزاینده ای به فلسفه در ترکیه وجود دارد. تقریباً همه شهرداری های بزرگ مذاکرات فلسفه را برگزار می کنند که در آن شهروندان عادی (عمدتا بازنشسته)، دانشجویان بخش های دیگر، غیر فیلسوفان و دانشمندان مستقل بسیار خوب شرکت می کنند. علاوه بر این، برخی از سازمان های غیردولتی وجود دارند که مذاکرات فلسفه، مدارس تابستانی و کلاس های فلسفه (به ویژه برای کودکان یا دانش آموزان دبیرستانی یا دانشجویان دانشگاه یا عموم) ترتیب می دهند. معمولاً از دانشگاهیان دعوت می شود تا آثار خود را به چنین مخاطبانی ارائه دهند.

علاوه بر این رویدادهای فلسفه عمومی، که توسط نهادهای خارج از دانشگاه برگزار می شود، گروه های فلسفه در سراسر ترکیه به طور مرتب کنفرانس های مختلف بین المللی فلسفه را ترتیب می دهند. تقریباً همه دپارتمان های فلسفه در دانشگاه های متوسط ​​انگلیسی، جلسات ماهانه و کارگاه ها و کنفرانس های سالانه را برگزار می کنند. بنابراین، فرصت های زیادی برای ملاقات با فیلسوفان ترک و بین المللی در داخل و خارج از دانشگاه وجود دارد.

تحصیل رشته فلسفه در ترکیه

اگر در یکی از دانشگاه های متوسط ​​انگلیسی در ترکیه به عنوان استاد تمام وقت مشغول به کار شوید، بار آموزشی در بازه 2 تا 4 سال تا خواهد بود. در دانشگاه های خصوصی کلاس ها خیلی زیاد نیست، حداکثر 25 دانشجو. اگرچه متداول نیست، اما ممکن است برای برخی از کلاس ها بورسیه را دریافت کنید. در دانشگاه های دولتی ترکیه کلاس ها بزرگتر است و شما باید دستیاران آموزشی داشته باشید که مسئولیت درجه بندی را بر عهده خواهند داشت. اکثر دانشگاه های متوسط ​​انگلیسی در ترکیه (مانند دانشگاه بیلکنت، دانشگاه بوگازیچی، دانشگاه فنی خاورمیانه و دانشگاه کوچ) برای دانشجویان خود مسکن در محوطه دانشگاه ارائه می دهند. این بدان معناست که شما می توانید در پردیس های بسیار محافظت شده و زیبا بدون هزینه خدمات شهریه ماهانه رایگان زندگی کنید. نه تنها پردیس ها بلکه محله های اطراف آنها نیز کاملاً ایمن هستند.

در جدول زیر جهت برخی از دانشگاه های معتبر ترکیه برای تحصیل رشته فلسفه در ترکیه معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1Gaziantep University
2Istanbul Şehir University
3Agri Mountain University
4Boğaziçi University
5Maltepe University
6İhsan Doğramacı Bilkent University
7Istanbul 29 Mayıs University
8Ibn Haldun University
9Aksaray University

کار در رشته فلسفه در ترکیه

کار در رشته فلسفه در ترکیه

در حالی که دانشگاه های دولتی و خصوصی دانشگاهیان غیر ترک را استخدام می کنند، قوانین و مقررات متفاوتی در مورد الزامات و قراردادها دارند. همچنین در مورد دوره های تمدید قرارداد دانشکده های ترکیه و خارجی اختلاف نظر وجود دارد. اعضای هیئت علمی تمام وقت ترکیه در دانشگاه های دولتی جزو کارکنان دولت محسوب می شوند. در حالی که استادیار با قرارداد کار می کنند، دانشیار ترکیه و استادان کامل در دانشگاه های دولتی دارای سابقه هستند. از طرف دیگر، برای خارجی ها، قراردادها به صورت سالانه یا دوساله در دانشگاه های دولتی و خصوصی تمدید می شوند. تا زمانی که اعضای هیات علمی پیشرفت تحصیلی کافی داشته باشند و انتظارات تحقیقاتی دانشگاه خود را برآورده کنند، که می تواند از موسسه ای به موسسه دیگر بسیار متفاوت باشد، معمولاً با تمدید قرارداد مشکلی ندارند.

  • دانشگاه های خصوصی سیستم تصدی ندارند. از این رو نه دانشگاهیان ترک و نه غیر ترک نمی توانند در آنجا موقعیت دائمی داشته باشند.
  • علیرغم نبود امنیت شغلی که از نظر قانونی محافظت نمی شود، فیلسوفان غیر ترکی هستند که بیش از 10 سال در دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه مشغول به کار هستند.

حقوق مشاغل فلسفه در ترکیه

طبق آمارهای گرفته شده میزان حقوق ماهیانه کار در ترکیه برای یک فیلسوف متخصص در ترکیه به صورت متوسط به میزان 12100TRY (لیر) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 145000TRY (لیر) در سال است. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته میزان درآمد ماهیانه کار یک فیلسوف متخصص در کشور ترکیه حداقل 5670TRY (لیر) و حداکثر 19100TRY (لیر) می باشد.

میزان حقوق مشاغل رشته فلسفه در برخی از شهرهای ترکیه در نمودار زیر قابل بررسی است:

حقوق مشاغل فلسفه در شهرهای ترکیه تحصیل فلسفه در دانشگاه یدیتپه در ترکیه

گروه فلسفه دانشگاه یدیتپه اولین گروه فلسفه است که در مقطع کارشناسی تحصیلات خود را در بین دانشگاه های با بودجه خصوصی آغاز کرده است (1996) و اولین دانشگاهی است که دارای مجوز FEDEK در بین تمام گروه های فلسفه در ترکیه (2012) است. مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می دهد. این دانشگاه همچنین یک برنامه کارشناسی ارشد بدون پایان نامه را ارائه می دهد. اخیراً یک برنامه کارشناسی ارشد مشترک با گروه فلسفه دانشگاه پادربورن با موضوع “زنان در فلسفه در طول تاریخ” راه اندازی شده است.

هدف گروه فلسفه این است که به دانشجویان این توانایی را بدهد که بر اساس تحلیل فلسفی ماهیت انسان، افراد، رویدادها و پدیده ها، بر اساس ارزیابی های موجه انتقادی خود عمل کنند و همچنین به دانش فلسفی در زبان ترکی و حداقل یکی دیگر کمک کنند. زبان دیگر یونانی باستانی یا لاتین برای دانشجویان کارشناسی اجباری است تا امکان دسترسی به متون اصلی را فراهم آورد. دپارتمان فلسفه با گروه های روانشناسی، مطالعات ترجمه و تفسیر، مشاوره روانشناسی، تاریخ، زبان و ادبیات انگلیسی، تئاتر و هنرهای پلاستیکی موافقتنامه برنامه 2 رشته ای فعال دارد.

تحصیل فلسفه در دانشگاه دگازیچی ترکیه

بخش های فلسفه از طریق تمرکز و گسترش علایق فکری شکوفا می شوند. این دانشگاه در بوگازیچی تخصص فردی را در دپارتمان خود ترکیب می کند و تا آنجا که ممکن است برای نمایندگی از حوزه های مختلف فلسفه منشعب می شود. به این منظور، بخش دانشگاه دیدگاه های تحلیلی و قاره ای و همچنین رویکردهای تاریخی، سیستماتیک و آگاه از نظر علمی را ترکیب می کند. در نتیجه، اعضای هیئت علمی دانشجویان را قادر می سازند تا در مورد انواع مسائل فلسفی، رویکردها، روش ها و موقعیت ها در عمق و وسعت کافی آشنا شوند.

زبان آموزش در برنامه انگلیسی است. برخی از دانشجویان ما در مقطع لیسانس به دنبال یک رشته دوگانه هستند و سابقه قابل توجهی برای کار در زمینه های مختلف کسب می کنند. برای دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فلسفه هستند، این گروه برنامه کارشناسی ارشد خود را ارائه می دهد و همچنین فرصت های تحقیقاتی پیشرفته تری که منجر به درجه دکترا می شود ارائه می دهد.رچنانچه علاقه مند به تحصیل در ترکیه هستید می توانید شرایط را از زبان کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بشنوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *