مهاجرت تحصیلی در صربستان

رشته فارماکولوژی در صربستان

رشته فارماکولوژی در صربستان

علاقه مندانی که قصد تحصیل خارج از کشور با هزینه مقرون به صرفه دارند می توانند تحصیل رشته فارماکولوژی در صربستان را انتخاب نمایند. این کشور به عنوان مکانی افسانه ای ایستاده است و آثاری از میراث قرون وسطایی حومه خود را پر کرده است. از معماری رومی گرفته تا بیزانس که در بسیاری از شهرهای سلطنتی وجود دارد، صومعه ها، قلعه ها و استحکامات قرون وسطایی توهم دوران باستان را نشان می دهد.

جغرافیای غالب آن کوه ها، دریاچه ها، تپه های رودخانه ها و حتی کوه های آلپ در غرب و جنوب غربی کشور همراه با آب و هوای مرطوب و نیمه گرمسیری است. آب و هوای این کشور تحت تأثیر دریای مدیترانه، اقیانوس اطلس و خشکی های اوراسیا قرار دارد. زمستان های سرد و تابستان های گرم و مرطوب را ارائه می دهد. این کشور در رتبه 66 در شاخص توسعه انسانی، در چهل و پنجمین شاخص صلح جهانی و در پیشرفت اجتماعی قرار دارد. این یک سیستم مراقبت های بهداشتی جهانی و همچنین تأمین اجتماعی و اقتصاد با درآمد متوسط به بالا است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده شده است می توانید از دانشگاه های رشته فارماکولوژی در صربستان و هزینه تحصیل در این کشورو دیگر موارد آشنا شوید.

معرفی دانشگاه های رشته فارماکولوژی در صربستان

این کشور آموزش عالی خود را به 2 نوع سیستم تقسیم کرده است:

2 سیستم آموزش عالی در صربستان

تحصیلات آکادمیک در دانشگاه ها سازمان یافته است و دارای یک سیستم 3 دوره ای است که شامل تحصیلات کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است. همه آن ها مطالعات 3 ساله می باشند.مطالعات کاربردی در این کشور در دانشگاه ها یا دانشکده های مطالعات کاربردی سازماندهی می شود.

این سیستم 2 چرخه است و برنامه ها در جدول زیر نشان داده شده است:

مقطعطول دوره
کارشناسی3 سال
مطالعات کاربردی تخصصی1 سال
مطاله کارشناسی ارشد2 سال

علاقه مندان به تحصیل رشته فارماکولوژی در صربستان می توانند در دانشگاه های زیر تحصیل کنند:

  • دانشگاه داروسازی در نووی ساد
  • دانشگاه بلگراد
  • دانشگاه نیچ

زبان صربی برای همه مقاطع تحصیلی زبان رسمی آموزش این کشور است. با این حال، برنامه هایی برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی و سایر زبان ها وجود دارد. امکان تحصیل به زبان های خارجی به هر موسسه بستگی دارد. توصیه می شود حداقل 1 سطح ابتدایی صربی را بخوانید. زیرا، گروه ها و فعالیت های مطالعه بیشتر به زبان صربی انجام می شود. درست است که اساتیدی وجود دارند که مشاوره هایی را به زبان های خارجی ترتیب می دهند اما برای یک تجربه کامل فرهنگی، بهترین کار این است که به زبان صربی تحصیل کنید. دوره های مقدماتی فشرده صربی 1 ساله یا 1 ترم وجود دارد که ممکن است به یادگیری زبان در مدت زمان کوتاه کمک کند.

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در صربستان

هزینه تحصیل در صربستان، کم است. اما از موسسه ای به موسسه دیگر و دانشکده مورد نظر متفاوت است. قیمت ها به طور معمول از 2000$ تا 5000$ (دلار) در سال می رسد.

جدول زیر هزینه تحصیل در دانشگاه های رشته فارماکولوژی در صربستان را نشان می دهد:

نام دانشگاههزینه به دلار
دانشگاه بلگراداز 1000$ تا 5500$
دانشگاه داروسازی در نووی سادبین 2200$ تا 6015$
دانشگاه نیچ6015$

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در صربستان

مشاغل داروسازی در صربستان

داروسازان (فارماکولوژی) مسئول این موارد هستند:

  • کیفیت داروهایی که به بیماران ارائه می شود.
  • اطمینان از اینکه عرضه دارو در چارچوب قانون است.
  • اطمینان از مناسب بودن داروهای تجویز شده برای بیماران
  • مشاوره دادن به بیماران در مورد داروها، از جمله نحوه مصرف آن ها، واکنش هایی که ممکن است رخ دهد و پاسخ دادن به سوالات بیماران

به علاوه آن ها مسولیت های زیر را بر عهده دارند:

  • بر زنجیره تأمین دارو نظارت کنید و اطمینان حاصل کنید که محل و سیستم داروخانه مناسب است.
  • در مورد استفاده بی خطر و موثر داروها، و عرضه ایمن و مطمئن داروها، به سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی مشاوره دهید.
  • به علائم بیماران پاسخ دهید و در مورد داروهای فروشی در داروخانه ها مشاوره دهید.
  • ارائه خدمات به بیماران، مانند ترک سیگار، اندازه گیری فشار خون و مدیریت کلسترول
  • نظارت بر تولید و تهیه داروها و ارزیابی کیفیت داروها قبل از اینکه از تولید کنندگان دارو به بیماران ارائه شود.

حقوق ماهیانه کار در صربستان برای داروسازان عبارتند از:

حقوق ماهیانه کار در صربستان برای داروسازان

هزینه زندگی در صربستان

هزینه زندگی در صربستان بسیار بالا نمی باشد. اجاره یک آپارتمان یک خوابه ممکن است بین 200$ تا 300$ (دلار) هزینه داشته باشد. این به منطقه شهر و اندازه مکان بستگی خواهد داشت. غذا خوردن نیز مقرون به صرفه است. در مورد مواد غذایی، بودجه ماهانه 130$ (دلار) کار می کند. یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت 4$ (دلار) و خوردن یک وعده غذایی در یک رستوران زیبا می تواند تا 17$ (دلار) هزینه داشته باشد.

آب و برق قطعا به فصل و مکانی که در آن زندگی می کنید بستگی دارد. در زمستان به دلیل گرمایش می توانید حدود 70$ (دلار) هزینه خدمات شهری پرداخت کنید. با این حال، ساختمان هایی با امکانات دیگر مانند پارکینگ وجود دارند که هزینه بیشتری دارند. در مورد حمل و نقل، اگر هر روز از حمل و نقل عمومی استفاده می کنید، حدود 30$ (دلار) در ماه هزینه می کنید. انتقال به این کشور همچنین شامل پرداخت برخی از مراحل قانونی مانند ویزای دانشجویی یا اجازه اقامت است.

کار دانشجویی در صربستان

دانشجویان می توانند فرصت های شغلی پاره وقت را در دانشگاه ها جستجو کنند. دانشجویان می توانند کار در کافه تریا، کتابخانه، پشتیبانی از بخش اداری را انتخاب کنند. علاوه بر این، می توان برای صرفه جویی در وقت سفر به دنبال کار در دانشکده های مجاور یا محل اقامت خود بود.

دانشجویان می توانند با همسالان خود که قبلا کار می کنند و می توانند به همان مکان بپیوندند، بحث کنند. اعزام به وقت پاره وقت در این کشور یکی از بهترین گزینه ها در دسترس دانشجویان است. چرا که، باعث می شود تا دانشجویان تجربه و پشتیبانی مالی زیادی کسب کنند. شرکت های این کشور همیشه در جستجوی دانشجویان جوان و با استعداد جهت استخدام می باشند.

کار دانشجویی در صربستان عبارتند از:

  • بازاریابی دیجیتال
  • صندوق دارهای سوپرمارکت
  • کار به عنوان داوطلب سازمان های غیردولتی
  • خانه داری
  • مجموعه بدهی ها
  • آموزش انگلیسی
  • مشاغل رایانه ای
  • کمک فناوری اطلاعات و فناوری
  • فرصت های مرکز تماس
  • کار آزاد

متقاضیان مهاجرت تحصیلی با تماس به موسسه حقوقی سفیران سرو ش سعادت و تعیین وقت می توانند به صورت حضوری جهت مشاوره به این موسسه مراجعه نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *