مهاجرت تحصیلی سریلانکا

رشته فارماکولوژی در سریلانکا

رشته فارماکولوژی در سریلانکا

تحصیل رشته فارماکولوژی در سریلانکا از رشته های پرتقاضا در این کشور بوده و سالانه دانشجویان خارجی قصد تحصیل را دارند. دولت این کشور، علاقه تحصیل را در دانشجویان بین المللی افزایش می دهد. وزارت تحصیلات عالی این کشور از طریق برنامه ها و فرصت های ویژه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از تحرک خارج از کشور پشتیبانی می کند.

با توجه به رشد اقتصادی قوی کشور، محدودیت ظرفیت در آموزش عالی و فشارهای جمعیتی انتظار می رود که در آینده تحرک خارج از کشور افزایش یابد. با این اوصاف، عوامل متقابل به ویژه حمایت دولت از افزایش تعداد ارائه دهندگان آموزش عالی خصوصی و فراملی در کشور، ممکن است مشکلات مربوط به ظرفیت را کاهش داده و حداقل تا حدودی از این رشد جلوگیری کند. در ادامه این مقاله که درباره رشته فارماکولوژی در سریلانکا است با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

معرفی رشته فارماکولوژی در سریلانکا

بیشتر داروسازان بخش خصوصی که در این کشور یافت می شوند معمولا در موسسات خصوصی در سراسر کشور تحصیل می کنند. کسی که دارای یک کارآموز خوب با 2 سال سابقه کار حرفه ای تحت نظارت هر داروساز جامعه مورد تأیید شورای پزشکی است، ممکن است این امتیاز را کسب کند که ثبت نام شورای پزشکی این کشور را به عنوان داروساز انجام دهد. سپس وی باید یک دوره رشته فارماکولوژی در سریلانکا را از طریق هر موسسه معتبری دنبال کند. به طوری که، معطوف به آزمون جایگذاری شورای پزشکی ملی است. پس از دریافت فرم منشور شورای پزشکی، می توانید داروخانه خود را راه اندازی کرده و ادامه دهید.

دروسی که در دانشگاه باید مطالعه شود عبارتند از:

دروس دانشگاهی فارماکولوژی در سریلانکا

معرفی دانشگاه های رشته فارماکولوژی در سریلانکا

یکی از روش های مطالعه رشته فارماکولوژی در سریلانکا این است که از دانشگاه یا یک مدرک خصوصی خصوصی برای داروسازی پیروی کنید. که حتی به اندازه سایر روش های دولتی شناخته شده است. تقریبا تمام دانشکده های پزشکی دانشگاه های محلی دوره های داروسازی را به عنوان فارماکولوژی کارشناسی (کارشناسی داروسازی) ارائه می دهند. اگر شما به عنوان یک دانشجوی زیست باشید، با اخذ ویزای دانشجویی واجد شرایط این دوره خواهید بود.

جایی که می توانید این مدرک را به مدت 3 سال تحصیلی همراه با یک دوره آموزش شناخته شده دنبال کنید. این دارندگان مدرک همچنین می توانند در زمینه داروسازی تحقیق کنند، جایی که می توانند دانش جدیدی را به این رشته مورد مطالعه جلب کنند. جدا از جنبه های حرفه ای، این دوره های دانشگاهی جنبه های تحقیق گسترده تری دارند که دانشجویان را در آزمایش داروهای جدید و غیره انگیزه می دهد.

دوره های داروسازی در دانشگاه ملی عبارتند از:

  • دانشگاه پرادنیا
  • دانشگاه سری جیواردنپورا
  • دانشگاه یافنا
  • دانشگاه روحونا
  • دانشکده آکویناس کلمبو

دانشکده آکویناس کلمبو، یک موسسه خصوصی پیشرو در این کشور، دوره های داروسازی و فارماکولوژی خوبی را از طریق دوره دیپلم خود در رشته مدیریت و تمرین داروخانه به دانشجویان ارائه می دهد.

معرفی دانشگاه های رشته فارماکولوژی در سریلانکا

فرصت های شغلی فارماکولوژی در سریلانکا

حقوق ماهیانه کار در سریلانکا برای داروسازان در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در سریلانکا برای داروسازان

فارغ التحصیلان با داشتن یک دیپلم عالی ملی (HND) در رشته فارماکلوژی در سریلانکا، که گفته می شود یکی از هدیه گرانبها به دانشجویان محلی برای دریافت مدارک داروسازی است، می توانند در این کشور یا سایر کشورهای دیگر، مشغول به کار شوند. آن ها افرادی هستند که در مدارس به دنبال ورود به بخش حرفه ای پزشکی هستند، در یک داروخانه یا سازمان مرتبط با دارو کار می کنند و در خدمات بهداشتی که به دنبال پیشرفت شغلی است.

هزینه تحصیل در دانشگاه های سریلانکا

این کشور، یکی از باسوادترین کشورهای در حال توسعه، تحصیلات را بسیار مورد توجه قرار می دهد. از این رو این کشور که در آسیای جنوبی واقع شده است، علاوه بر ارائه آموزش ابتدایی و متوسطه رایگان، دانشگاه های دولتی خود را قادر می سازد تا تحصیلات رایگان را در مقطع کارشناسی به شهروندان خود ارائه دهند. برای دانشجویان بین المللی، شهریه در تمام دانشگاه های دولتی توسط کمیسیون کمک هزینه دانشگاه این کشور تعیین می شود. در جدول زیر، هزینه تحصیل در سریلانکا در رشته های مختلف نشان داده شده است:

رشتههزینه به دلار
علوم انسانی، علوم اجتماعی، تجارت و حقوقبین 3000$ تا 5000$
علوم فیزیکی، علوم زیست شناختی و محاسبه6000$
مهندسی و پزشکیبین 8000$ تا 12500$

همانطور که می بینید، تحصیلات دانشگاهی در این کشور برای دانشجویان بین المللی نیز گران نیست.

کار دانشجویی در سریلانکا

دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، باید بدانند که شغل پاره وقت می تواند به آن ها در تامین هزینه ها کمک شایانی کند. اگر قصد دارید در دوره آکادمیک خود در این کشور کار کنید باید به موقع خود را برای آن آماده کنید. در حالی که تحصیل در خارج از کشور می تواند رضایت بخش باشد، کار در یک شرکت می تواند برای شما یک تجربه عالی باشد. موسسات آموزش عالی این کشور به دانشجویان فرصت های نامحدودی را برای نمایش مهارت های خود و استفاده از دانش آکادمیک از بستر صنعتی ارائه می دهند.

اگر در تعطیلات تابستان دوباره در دانشگاه بمانید، انتخاب کار تمام وقت شانس شما را برای به دست آوردن پول اضافی افزایش می دهد. این می تواند هزینه های ترم بعدی شما را اضافه کند. از آنجا که در آخر هفته هیچ کلاس خاصی برگزار نمی شو ، می توانید به دنبال برخی از مشاغل باشید که می توانید برای کسب درآمد اضافی انجام دهید. به عنوان مثال، شما می توانید چمن یا تمیز کردن خانه را برش بزنید.

برخی از مشاغل پاره وقت عبارتند از:

  • بازاریابی دیجیتال
  • آموزش انگلیسی
  • صندوق دارهای سوپرمارکت
  • خانه داری
  • ورود اطلاعات
  • مجموعه بدهی ها
  • آموزش انگلیسی
  • مشاغل رایانه ای
  • فرصت های مرکز تماس
  • کار آزاد

دانشجویان می توانند شغل های پاره وقت را در خارج از محوطه دانشگاه بیابند. به عنوان مثال، برای کار در یک پمپ بنزین یا تحویل روزنامه و غیره را بدست آورید. می توانید از طریق تبلیغات روزنامه های محلی، طبقه بندی ها یا رسانه های اجتماعی و غیره فرصت های شغلی پاره وقت در اطراف دانشگاه پیدا کنید. چنانچه قصد مهاجرت تحصیلی به سریلانکا دارید، می توانید به سایر مقالات سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *