مهاجرت تحصیلی سریلانکا

تحصیل در سریلانکا

تحصیل در سریلانکا

مهاجرت جهت تحصیل در سریلانکا یکی از روش ورود به خاک این کشور می باشد و تحصیل در سریلانکا با موارد مثبت بسیار زیادی همراه میباشد. متقاضیان و دانشجویانی که قصد دارند مشغول به تحصیل در این کشور شوند و دوره های تحصیلات عالی خود را در دانشگاه های این کشور سپری کنند، حتما باید از شرایط ورود به دانشگاه ها و مراکز تحصیلی در این کشور مطلع باشند. علاوه بر مهاجرت تحصیلی، متقاضیان می توانند از راه های مختلفی از جمله مهاجرت کاری، مهاجرت جهت سرمایه گذاری، مهاجرت جهت کارآفرینی و ایجاد کسب و کار، مهاجرت جهت ازدواج و همچنین تولد فرزند در این کشور وارد خاک این کشور شوند.

جزیره این کشور در اقیانوس هند قرار گرفته است و مردم این کشور به زبان های سینهالی، تامیلی و انگلیسی صحبت می کنند. در این نوشتار متخصصان و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا شما را از شرایط تحصیل در این کشور آگاه سازند.

اینفوگرافیک تحصیل در سریلانکا

شرایط تحصیل در سریلانکا

کشور سریلانکا یکی از بهترین مقاصد جهت تحصیل به زبان انگلیسی در جهان می باشد. دانشجویان می توانند جهت تحصیل به زبان انگلیسی به این کشور مهاجرت کنند. دانشگاه های این کشور با برخی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های جهان قرارداد همکاری امضاء کرده اند. این امر موجب تقویت دانشگاه های سریلانکا و همچنین سیستم آموزشی این کشور شده است. تحصیل در کشور سریلانکا موارد مثبت بسیار زیادی به همراه دارد. دانشجویان می توانند از مواردی چون هزینه های تحصیل بسیار مناسب، هزینه های زندگی مقرون به صرفه و سایر موارد بهره مند شوند.

متقاضیان می توانند با اتمام دوره تحصیلی متوسطه با ارائه مدارک مورد نیاز وارد دانشگاه های کشور سریلانکا شوند. به یاد داشته باشید که اگر دانشجویان بیش از 6 ماه در این کشور اقامت تحصیلی داشته باشند، بایستی اقدام به کسب ویزای تحصیلی کنند. در غیر این صورت کسب ویزای تحصیلی این کشور ضروری نخواهد بود. تحصیل در دانشگاه های این کشور در دوره های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد. دانشگاه های این کشور یکی از بهترین مقاصد جهت تحصیل در رشته های مختلف به خصوص رشته های فنی و رشته های مهندسی می باشند.

بهترین و معتبرترین دانشگاه های کشور سریلانکا عبارتند از:

  • دانشگاه Colombo
  • دانشگاه Colombo
  • دانشگاه Peradeniya
  • دانشگاه Jayewardenepura
  • دانشگاه Kelaniya
  • دانشگاه Ruhuna
  • دانشگاه Moratuwa
  • دانشگاه جافنا

در نمودار زیر میزان زمان لازم برای تحصیل در هر کدام از مقاطع عالی در سریلانکا قابل مشاهده هستند:

تحصیل در مقاطع عالی در سریلانکا

دلایل مهاجرت تحصیلی به سریلانکا

سریلانکا کشوری جزیره ای و زیبا واقع در جنوب شبه قاره هند می باشد. این کشور از همان ایام قدیم به مروارید اقیانوس هند معروف بود. به خاطر موقعیت جغرافیایی مهم سریلانکا، این کشور هم اکنون به عنوان مرکز کشتی رانی و مسیرهای هوایی معروف می باشد. تمدن مردم سریلانکا به 2500 سال پیش برمی گردد. مردم سریلانکا مردمی خونگرم و مهمانواز می باشند. سریلانکا همچنین به دلیل وجود سواحل طلایی، پوشش گیاهی زیبا، میراث فرهنگی غنی و چشم اندازهای بکر یکی از برترین مقاصد گردشگری در منطقه جنوب آسیا نیز معروف است.

سیستم آموزش عالی سریلانکا تحت نظر وزارت آموزش عالی و کمیسیون امتیازات دانشگاهی (UGC) سریلانکا عمل می کند. یکی از ویژگی های برجسته سیستم آموزشی سریلانکا قابلیت دسترسی همگانی به آموزش، بدون توجه به پس زمینه اجتماعی افراد می باشد. در نتیجه همین امر، این کشور دارای بالاترین نرخ سوادآموزی در جنوب آسیا می باشد. از جمله امتیازات مهم تحصیلی دیگر در دانشگاه های سریلانکا، اعطاء بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی می باشد. دانشجویان خارجی در سریلانکا همچنین از امکان کار ضمن تحصیل برای جبران بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود نیز برخوردارند. همچنین، تحصیل به زبان انگلیسی ویژگی مثبت تحصیل در سریلانکا محسوب می شود.

هزینه تحصیل در سریلانکا در دانشگاه های دولتی

تحصیلات عالی از طریق پیشرفت دانش و آموزش پرسنل ذی صلاح به پیشرفت اقتصادی کمک قابل توجهی می کند. این سیستم با بودجه دولتی، دانشجویانی را که لیاقت علمی بالایی از خود نشان می دهند، می توانند تحصیلات عالی را دنبال کنند. با این حال، بدیهی است که دولت به تنهایی نمی تواند همه دانشجویان واجد شرایط را که مایل به ورود به آموزش عالی و تحصیل در سریلانکا هستند، در خود جای دهد و بودجه را تأمین کند.

در حال حاضر، بودجه دولت بر اساس برآورد ارائه شده توسط خزانه داری عمومی توسط UGC تخصیص می یابد. UGC بودجه ای را بر اساس داده های تاریخی در بین دانشگاه ها تخصیص می دهد: تخصیص سال قبل همراه با درصد مشخصی دیگر در نظر گرفته می شود. دانشگاه ها به دلیل سختی در مقررات مالی در مورد استفاده از چنین وجوه انگیزه کافی برای درآمد زایی خود را ندارند. در سریلانکا همانند کشورهای دیگر، تحصیلات دانشگاهی با استفاده از معیارهایی مانند عملکرد، بودجه رقابتی، وام دانشجویی، بودجه اهدایی، هزینه واحد و بودجه مبتنی بر فرمول تأمین می شود. در این معیارها مزایا و همچنین معایبی وجود دارد.

هزینه تحصیل در سریلانکا در موسسات خصوصی

با پرداخت هزینه، افراد یا موسسات خصوصی خدمات درسی را برای موضوعات سطح پیشرفته GCE ارائه می دهند. این صنعت اکنون به حدی رشد کرده است که شهریه خصوصی یکی از پر درآمد ترین مشاغل در سریلانکا است. غیر از چند مقررات نامنظم که به عنوان مثال برگزاری کلاسهای شهریه در تعطیلات ماهانه ممنوع می شود، شهریه خصوصی عاری از مقررات رسمی است و تقریباً هیچ دخالتی از سوی دولت وجود ندارد.

برخی از نگرانی های مطرح شده عبارتند از اینکه آیا موسسات واجد شرایط هستند یا خیر. بعلاوه، هزینه ها غالبا مورد بحث دیگری هستند. در بیشتر موارد، این نگرانی ها مسلما بی دلیل نیستند. با این حال، مهم است که یک قدم به عقب برگردید و دانشگاه مورد نظر را بررسی کنید. برای تحصیل در بخش خصوص لازم است در دانشگاه های خصوصی مورد تایید GCE پذیرش شوید. هزینه تحصیل در سریلانکا در بخش خصوصی گران تر از بخش دولتی است و این هزینه حدود 30% الی 60% بیشتر است.

تحصیل در دانشگاه های سریلانکا

در حال حاضر، 15 دانشگاه دولتی در سریلانکا وجود دارد که همه آنها تحصیلات رایگان را برای شهروندان خود ارائه می دهند، اگرچه پذیرش به دلیل تعداد زیادی از متقاضیان از سراسر کشور بسیار رقابتی است. پذیرش بر اساس نتایج آزمون سطح پیشرفته GCE انجام می شود و نظارت بر فرآیند توسط کمیسیون دانشگاهی سریلانکا انجام می شود. دانشجویانی که قادر به اخذ پذیرش در دانشگاه های دولتی نیستند معمولا در دانشگاه آزاد سریلانکا و یا دانشگاه های خصوصی ثبت نام می کنند که مدارک تحصیلی مختلف از مقطع کارشناسی در سریلانکا تا دکترا را ارائه می کنند.

علاوه بر دانشگاه های دولتی سریلانکا، تعدادی از موسسات خصوصی نیز وجود دارند که به دانشجویان فرصت تحصیلات عالی را می دهند. برخی از این مدارک خود را اعطاء می کنند، در حالی که اکثر موسسات خصوصی مدارک تحصیلی را با همکاری دانشگاه های خارجی مستقر در کشورهایی مانند استرالیا و انگلیس ارائه می دهند. در انتخاب مدرک تحصیلی از دانشگاه های خارجی، دانشجویان این امکان را دارند که کل دوره را در سریلانکا به پایان برسانند و یا ترم آخر را در دانشگاه خارجی بخوانند. تحصیلات عالی در یک موسسه خصوصی مسیرهای مختلفی را برای دانشجویان برای رسیدن به اهدافشان فراهم می کند. از جمله دانشگاه های معتبر در سریلانکا:

  • دانشگاه پرادنیا
  • دانشگاه جافنا
  • دانشگاه کلمبو
  • دانشگاه موراتاوا
  • دانشگاه کلانیا
  • دانشگاه سری جایواردنپورا

شهریه تحصیل در سریلانکا

کشور سریلانکا در بخش جنوبی هندوستان قرار گرفته است. تقریبا شرایط و هزینه های تحصیل و زندگی در کشور سریلانکا با کشور هندوستان یکسان می باشند. به طور کلی، هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور و همچنین هزینه های تحصیل در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی کشور هندوستان بسیار پایین می باشد. اگر شما عزیزان قصد تحصیل در کشور هندوستان را دارید می توانید با مراجعه به مقاله تحصیل در هند از شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور به صورت کامل مطلع شوید.

دانشگاه های کشور سریلانکا همانند اکثر دانشگاه های کشورهای مختلف به 2 بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی را دارند باید در نظر داشته باشند که هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها بالاتر می باشد. اما به طور کلی هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی دانشجویی در کشور سریلانکا به صورت زیر می باشد:

آیتمشهریه به دلار
تحصیل (هر ترم)600$
اجاره آپارتمان شخصی (هر ماه)285$
اقامت در خوابگاه دانشجویی (هر ماه)$50 الی 80$
مسافرت و سرگرمی، سالن بدنسازی و غیره (هر ماه)35$

شهریه تحصیل در سریلانکا

ورود به دانشگاه های کشور سریلانکا

ورود به دانشگاه های کشور سریلانکا در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان شرایط و مدارک مورد نیاز را دارا باشند و تمامی مدارک را به صورت کامل ارائه دهند. جهت ورود به برخی از دانشگاه های کشور سریلانکا دانشجویان باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنند. هر سال تحصیلی در دانشگاه های این کشور به 2 ترم تقسیم می شود. ممکن است تاریخ شروع دوره های تحصیلی در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی کشور سریلانکا متغیر باشد. علاوه بر ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز، متقاضیان و دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه های کشور سریلانکا باید در دوره های آموزشی دروس پیش نیاز نیز شرکت کنند. این دوره ها شامل دروس پایه و دوره های زبان می باشند. متقاضیان باید هزینه های جداگانه شرکت در این دوره های آموزشی را پرداخت کنند.

معدل متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور سریلانکا را دارند یکی از مهم ترین موارد به شمار می رود. ورود به دانشگاه های کشور سریلانکا نیاز به داشتن مدرک زبان معتبر دارد و دانشجویانی که می خواهند دوره های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی سپری کنند باید مدرک زبان انگلیسی ارائه دهند. در غیر این صورت شرکت در آزمون تعیین سطح و همچنین کلاس های آموزش زبان امری واجب به شمار خواهد رفت.

محل اقامت در سریلانکا از طریق تحصیل

در مورد محل اقامت سریلانکا گزینه های مختلفی برای دانشجویان وجود دارد. محل اسکان توسط دانشگاهی که انتخاب می کنید ممکن است خوابگاه یا امکانات اقامتی مشابه فراهم کند، جایی که دانشجویان یک اتاق دارند و امکانات مشترک با سایر دانشجویان دارند. این به طور کلی بسیار مقرون به صرفه است و همچنین به شما کمک می کند تا فضای مطالعه مناسبی داشته باشید. اکثر دانشجویان برای کمک به اسکان و عادت به سبک زندگی، در سال اول دانشکده اقامت در این سالن های اقامتی را انتخاب می کنند.

انتخاب محل اقامت خصوصی در مقایسه با سایر کشورها مانند استرالیا و انگلستان در سریلانکا معمولا هزینه کمتری دارد. اگر محوطه دانشگاه شما در قلب شهر واقع شده است، می توانید آپارتمان مجاور را با دانشجویان دیگر اجاره کنید. یک گزینه بسیار ارزان تر، اجاره یک اتاق از محل اقامت در نزدیکی آن است که معمولا به عنوان اتاق شبانه روزی تبلیغ می شود. در چنین مکان هایی، صاحبخانه شما همچنین می تواند وعده های غذایی روزانه خانگی را به عنوان بخشی از اجاره شما در نظر بگیرد. پیدا کردن محل اقامت مناسب مهم است، بنابراین در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام جستجو در خاطر داشته باشید:

  • چه مدت طول می کشد تا از محل اقامت به دانشگاه بروید؟
  • آیا منطقه امن است؟
  • آیا مکان با حمل و نقل عمومی به راحتی قابل دسترسی است؟
  • آیا آنها محل اقامت مجردی دارند یا مشترک؟
  • آیا محیط برای مطالعه و استراحت کافی است؟
  • اجاره ثابت شامل چه مواردی می شود (مانند غذا، برق و غیره) و آیا هزینه های اضافی هم دارد؟

مهاجرت تحصیلی به سریلانکا

متقاضیانی که قصد دارند جهت تحصیل در دانشگاه های کشور سریلانکا به این کشور مهاجرت کنند، بایستی مدارک و اسناد مورد نیاز به سفارت این کشور ارائه دهند تا ویزای تحصیلی کشور سریلانکا را دریافت کنند. داشتن شرایط مورد نیاز جهت کسب قبولی در دانشگاه مورد نظر نیز یکی از مهم ترین موارد جهت کسب ویزای تحصیلی کشور سریلانکا می باشد. دریافت ویزای و مجوز تحصیل در دانشگاه های کشور سریلانکا از 60 الی 120 روز به طول می انجامد. متقاضیان باید مدارک خود را به همراه ترجمه رسمی به زبان انگلیسی به سفارت این کشور ارائه دهند.

داشتن شرایط و مدارک زیر جهت کسب ویزای تحصیل الزامی می باشد:

  • داشتن پاسپورت و یا گذرنامه با اعتبار کافی
  • ارائه مدارک شناسایی و تشخصی هویت
  • 4 الی 6 عدد عکس پرسنلی (پاسپورت)
  • ارائه مدارک و پرونده سابقه های تحصیلی
  • ارائه مدارک و پرونده سابقه های کاری
  • ارائه مدارک پزشکی
  • داشتن توان مالی کافی
  • کسب پذیرش از دانشگاه مورد نظر

هموطنان عزیز می توانند با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند. از شرایط و هزینه های مهاجرت به کشور های خارجی به صورت کامل مطلع شوند.

سوالات متداول در باب تحصیل در سریلانکا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل در سریلانکا می باشیم:

  • شهریه تحصیل در سریلانکا چقدر است؟ کشور سریلانکا در بخش جنوبی هندوستان قرار گرفته است. تقریبا شرایط و هزینه های تحصیل و زندگی در کشور سریلانکا با کشور هندوستان یکسان می باشند. به طور کلی، هزینه های تحصیل در دانشگاه های سریلانکا و همچنین هزینه های تحصیل در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی کشور هندوستان بسیار پایین می باشد.
  • بهترین و معتبرترین دانشگاه های کشور سریلانکا کدام اند؟ دانشگاه Colombo، دانشگاه Colombo، دانشگاه Peradeniya، دانشگاه Jayewardenepura، دانشگاه Kelaniya، دانشگاه Ruhuna، دانشگاه Moratuwa و دانشگاه جافنا
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *