دسته بندی نشده

رشته علوم کامپیوتر در یونان

رشته علوم کامپیوتر در یونان

رشته علوم کامپیوتر در یونان از جمله رشته هایی است که به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود. یونان کشوری کهن در اتحادیه اروپاست. دارای دانشگاه های متعدد با سابقه زیاد است. رشته علوم کامپیوتر به عنوان یکی از رشته های نوین و با پتانسیل زیاد برای پیشرفت است. علاقه مندان به این رشته با تنوع شغلی زیادی روبرو هستند. همچنین مشاغل علوم کامپیوتر در سراسر اروپا جزو مشاغل پر تقاضاست. یادگیری زبان یونانی حین تحصیل در یونان می تواند به شما برای کاریابی و زندگی در این کشور کمک کند. در ادامه این مطلب درباره رشته علوم کامپیوتر در یونان بدانید و سوالات خود را با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در یونان

دوره های رشته علوم کامپیوتر در یونان در مقاطع مختلفی برگزار می شود. زبان اصلی تحصیل دوره های رشته کامپیوتر انگلیسی است و برخی از دوره ها نیز به زبان یونانی ارائه می شود. طول دوره تحصیل کارشناسی علوم کامپیوتر در یونان زبان اصلی تحصیل دوره های رشته کامپیوتر انگلیسی است و برخی از دوره ها نیز به زبان یونانی ارائه می شود. طول دوره تحصیل کارشناسی علوم کامپیوتر در یونان 3 تا 4 سال است. اکثر کالج ها و دانشگاه های یونانی این دوره را ارائه می کنند. کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر در یونان یک دوره 2 ساله است. برخی از دانشگاه های یونان نیز دوره های دکترای علوم کامپیوتر در یونان را برگزار می کنند. هزینه تحصیل این دوره ها نسبت به هر دانشگاه متفاوت است و به صورت متوسط سالانه 4000€ الی 7000€ (یورو) در سال است.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده رشته علوم کامپیوتر در یونان در زیر معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه ملی فنی آتن یونان
2دانشگاه تسالونیکی
3دانشگاه ملی کاپودیستریان یونان
4دانشگاه پاتراس
5دانشگاه کرت
6کالج مدیترانه
7کالج آمریکایی یونان
8دانشگاه یوانینا

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کالج مدیترانه یونان

دانشکده علوم کامپیوتر در کالج مدیترانه با دانشگاه دربی همکاری می کند و دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را تحت توافق نامه بین 2 موسسه ارائه می دهد. برنامه های کالج به طور کامل با همکاری رهبران صنعت فناوری اطلاعات به روز شده و طراحی شده اند تا به روزترین دانش را در علوم کامپیوتر و شبکه ارائه دهند. علاوه بر این، ثبت نام در آکادمی شبکه سیسکو به دانشجویان این فرصت را می دهد تا همراه با تحصیلات خود گواهینامه های بسیار مورد نیاز CCNA و CCNP را دریافت کنند.

از مزایای تحصیل در این کالج:

  • دوره ها شامل CCNA و CCNP، محبوب ترین گواهینامه های شبکه Cisco است.
  • کارکنان متشکل از متخصصان و محققان فعال هستند که تدریس خود را با آخرین پیشرفت ها در زمینه خود به روز می کنند.
  • دانشجویان مهارت های برنامه نویسی عمیقی را کسب می کنند (صرف نظر از زبان های برنامه نویسی که ممکن است یاد بگیرند) و در برابر پیشرفت سریع فناوری در ابزارهای برنامه نویسی به روز می شوند.
  • دانشجویان جنبه های عملی و نظری و همچنین روش های توسعه، نگهداری و ایمن سازی سیستم ها و شبکه های توزیع شده را کشف می کنند.
  • دانشجویان دانش فنی را با برنامه های تجاری واقعی ترکیب می کنند تا بتوانند موقعیت های مدیریتی را در صنعت فناوری اطلاعات دنبال کنند.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کالج مدیترانه یونان

تحصیل علوم کامپیوتر در دانشگاه یوانینا یونان

دپارتمان دانشگاه در سال 1990 به عنوان دپارتمان علوم کامپیوتر تاسیس شد و اولین دانشجویان خود را در سال 1993 پذیرفت و از سال 1998 یک دوره سازماندهی شده برای تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهد. در طول این سال ها، این دپارتمان به یکی از برترین گروه های یونان در زمینه علوم کامپیوتر تبدیل شده است. با امکانات پیشرفته آموزشی و تحقیقاتی، یک برنامه مطالعاتی مطابق با استانداردهای بین المللی طراحی شده و مشارکت مداوم آن در پروژه های تحقیق و توسعه ملی و اروپایی است. دانشجویان گروه علوم و مهندسی کامپیوتر با آمیختن دروس نظری و عملی، استفاده از تفکر انتزاعی، به کارگیری روش ها و تکنیک ها از زمینه های مختلف علمی را یاد می گیرند.

با توجه به توسعه سریع علوم کامپیوتر، دانشجویان می آموزند که خود را با تغییرات و نیاز مستمر به کسب دانش جدید وفق دهند، در حالی که با ایجاد دانش جدید با شرکت در تحقیقات آشنا می شوند. با توجه به موارد فوق، گروه علوم و مهندسی کامپیوتر دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را به دانشجویان ارائه می دهد تا اصول کلی را در اختیار آنها قرار دهد و به آنها در درک و تسلط بر فناوری ها، ابزارها و سیستم های جدید در آینده کمک کند.

با ویزای تحصیلی یونان می توانید در این کشور تحصیل کنید.

درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در یونان

فارغ التحصیلی در علوم کامپیوتر در یونان فرصت های شغلی مختلفی را ایجاد می کند. مشاغل ارزشمندی در زمینه علوم کامپیوتر و تجزیه و تحلیل داده ها وجود دارد. تقاضا برای مهارت های فناوری اطلاعات در سراسر جهان افزایش یافته است. فارغ التحصیلان برنامه های کامپیوتر می توانند مشاغل موفقی را در شرکت های فناوری و همچنین در صنایعی مانند بانک و امور مالی، بیمه، تجارت خرده فروشی، تولید، راه اندازی و غیره دنبال کنند.

میزان حقوق ماهیانه کار بازار کار کامپیوتر در یونان در مشاغل مربوط به رشته علوم کامپیوتر به صورت متوسط 2190€ (یورو) در ماه است که سالانه حدود 26300€ (یورو) می باشد. این در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی مبلغ کمی است. همچنین افرادی که در این زمینه تجربه کاری کمی دارند ماهیانه به میزان 1270€ (یورو) و افراد با تجربه زیاد در مشاغل این رشته به میزان 3000€ (یورو) حقوق دریافت می کنند.

در نمودار زیر میزان حقوق 3 حرفه در رشته علوم کامپیوتر در یونان ذکر شده است:

مقایسه حقوق مشاغل  علوم کامپیوتر در یونان

گواهی علوم کامپیوتر در کالج مدیترانه یونان

گواهینامه فارغ التحصیلی در علوم کامپیوتر یک برنامه تحصیلی پس از لیسانس است که به عنوان یک پایه محکم و یک دوره تبدیل برای افرادی که دارای درجه اول در زمینه ای غیر از علوم محاسبات و اطلاعات هستند، عمل می کند. این برای فارغ التحصیلان هر رشته ای که مایل به پیشرفت یا انتقال به یک حرفه در فناوری اطلاعات هستند و همچنین دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیلات تکمیلی در علوم داده، برنامه نویسی، محاسبات و حوزه های مرتبط IT هستند، مناسب است. این برنامه مبانی نظری و عملی علوم کامپیوتر را ارائه می دهد تا دانشجویان بتوانند ابزارهای مناسب را برای چارچوب بندی و حل مشکلات در صنایع برنامه ریزی، توسعه و به کار گیرند.

دانشجویان نحوه برنامه نویسی، استفاده از پایگاه های داده و انجام اصول تجزیه و تحلیل داده ها را با استفاده از ابزار صنعت، به منظور استخراج اطلاعات مفید از داده های خام، فرا خواهند گرفت. دانشجویان همچنین با مهارت های ریاضی کاربردی در محاسبات و جبر خطی که در تجزیه و تحلیل داده ها کاربرد دارد آشنا می شوند. برای اعطای گواهینامه فارغ التحصیلی در علوم کامپیوتر، دانشجویان باید 4 دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند که نشان دهنده مجموع 12 اعتبار ایالات متحده (یا 60 اعتبار انگلستان) است.

دوره های مورد نیاز:

  • مبانی برنامه نویسی (3 واحد)
  • تجزیه و تحلیل داده ها (3 اعتبار)
  • پایگاه های داده (3 اعتبار)
  • ریاضیات کاربردی (3 واحد)

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در یونان را در مقاله ای مجزا شرح داده اند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *