مهاجرت تحصیلی سریلانکا

رشته علوم کامپیوتر در سریلانکا

رشته علوم کامپیوتر در سریلانکا

رشته علوم کامپیوتر در سریلانکا یکی از رشته های محبوب ارائه شده در دانشگاه های این کشور است. این رشته در جهان همچنان پرتقاضا است. بازار کار خوب، کاربردی بودن، پیشرفت روزانه و جذابیت شاخه های این رشته موجب افزایش تقاضا و به دنبال آن دوره های ارائه شده در این رشته است. دوره های علوم کامپیوتر در سریلانکا به زبان انگلیسی و در مقاطع مختلف ارائه می شود. هزینه تحصیل علوم کامپیوتر در سریلانکا بسته به دانشگاه سالیانه از 1000$ الی 6000$ (دلار) است. علاقه مندان به تحصیل رشته کامپیوتر در این مقاله می توانند با دانشگاه های ارائه کننده این رشته و اطلاعاتی در این باب کسب کنند. این مقاله به یاری همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در سریلانکا

علوم کامپیوتر برای دانشجویان کارشناسی برای اولین بار در سال 1967 به عنوان بخشی از ریاضیات کاربردی گروه ریاضیات، دانشکده علوم دانشگاه کلمبو معرفی شد. با تأسیس دپارتمان آمار و علوم رایانه در دانشکده علوم در سال 1985 برنامه های ویژه علوم کامپیوتر معرفی شد. دریافت مستقیم برای علوم کامپیوتر در سال 1998 همراه با قرار دادن صنعت و اعتبار بخشی برنامه مدرک معرفی شد. این برنامه 4 ساله درجه تخصصی علوم کامپیوتر (2+2) در سال 1990 با انتخاب دانشجویانی که از سال 1985 به بعد در دانشکده علوم ثبت نام کرده بودند شروع شد. این توسط گروه آمار و علوم رایانه آن زمان دانشکده علوم ارائه شد. دانشجویان بر اساس عملکرد خود در 2 سال اول برنامه انتخاب شدند. تعداد دانشجویانی که برای این برنامه انتخاب شدند به تدریج از 25 به 40 نفر افزایش یافت.

علاوه بر این دانشگاه موسسات مختلف دیگری در سریلانکا این رشته را ارائه میکنند که شامل:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه کلمبو
2دانشگاه سری جایواردنپورا
3موسسه فناوری اطلاعات سریلانکا
4موسسه فنی انفورماتیک سریلانکا
5موسسه ملی مدیریت بازرگانی NIBM
6دانشگاه NSBM

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در سریلانکا

درآمد مشاغل رشته علوم کامپیوتر در سریلانکا

میزان درآمد کار در رشته علوم کامپیوتر با توجه به تجربه کاری و محل کار می تواند بسیار بالا باشد. به صورت کلی این رشته در اکثر کشورهای جهان مورد تقاضاست. میزان حقوق ماهیانه کار در سریلانکا در مشاغل مربوط به رشته علوم کامپیوتر به صورت متوسط 89300LKR (روپیه سریلانکا) در ماه است که سالانه حدود 1070000LKR (روپیه سریلانکا) می باشد. همچنین افراد تازه کار در این رشته طبق بررسی های صورت گرفته حدود 52700LKR (روپیه سریلانکا) و افراد با تجربه بیش از 10 سال به میزان 111000LKR (روپیه سریلانکا) در ماه حقوق دریافت می کنند.

در نمودار زیر میزان حقوق برخی از مشاغل رشته علوم کامپیوتر در سریلانکا آورده شده است:

حقوق مشاغل رشته علوم کامپیوتر در سریلانکا

تحصیل علوم کامپیوتر در دانشگاه سری جایواردنپورا سریلانکا

گروه علوم رایانه (DCS) در دانشگاه سری جایواردنپورا یک بخش بزرگ و رو به رشد با برنامه های هیجان انگیز کارشناسی و کارشناسی ارشد است. مدرک تحصیلی می تواند شما را برای برخی از جدیدترین پویاترین و هیجان انگیزترین مشاغل امروز و مشاغل فردا آماده کند. این گروه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات و ارتباطات را به عنوان موضوعاتی برای دانشجویان کارشناسی ارشد علوم فیزیک ارائه می دهد. در حال حاضر، حدود 300 دانشجوی کارشناسی در 4 دسته زیر هستند که منجر به کارشناسی می شود:

  • مدرک عمومی و ویژه در علوم کامپیوتر
  • کارشناسی عمومی
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • برنامه ویژه در علوم کامپیوتر

این دپارتمان همچنین برنامه های تحصیلات تکمیلی با کیفیت بالا (MSc ، MPhil و PhD) در علوم کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی را ارائه می دهد. روش های آموزشی شامل ترکیبی از سخنرانی ها، آموزش ها، کار گروهی و کار عملی است. آموزش ها در تمام سال های برنامه های آموزشی ارائه شده است. در سال اول، بیشتر کارهای عملی در آزمایشگاه های تحت نظارت انجام می شود و کارکنان دانشگاهی به آنها کمک می کنند. با بررسی هزینه تحصیل در سریلانکا در این مقاله می توانید تصمیم بهتری برای مدیریت هزینه ها انجام دهید. اطلاعات تکمیلی در بابا این رشته را می توانید از متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *