مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته علوم کامپیوتر در ژاپن

رشته علوم کامپیوتر در ژاپن

رشته علوم کامپیوتر در ژاپن یکی از برترین برنامه ها برای کسانی است که علاقه مند به تحصیل و مهاجرت به کشورهای آسیایی می باشند. این کشور، یک کشور جزیره ای در شرق آسیا است که در شمال غربی اقیانوس آرام واقع شده است. این کشور از غرب با دریای ژاپن هم مرز است و از دریای اوخوتسک در شمال به سمت دریای شرق چین و تایوان در جنوب امتداد دارد. بخشی از حلقه آتش، این کشور شامل مجمع الجزایری از 6852 جزیره است که 377975 کیلومتر مربع را پوشش می دهد. 5 جزیره اصلی هوکایدو، هونشو، شیکوکو، کیوشو و اوکیناوا هستند. توکیو پایتخت و بزرگترین شهر این کشور است. سایر شهرهای مهم عبارتند از:

  • یوکوهاما
  • اوساکا
  • ناگویا
  • ساپورو
  • فوکوکا
  • کوبه
  • کیوتو

این کشور رتبه یازدهمین کشور پرجمعیت جهان را دارد. به علاوه، یکی از پرجمعیت ترین و شهرنشین ترین کشورها محسوب می شود. حدود 3 چهارم سرزمین این کشور کوهستانی است و جمعیت 12536 میلیون نفری آن را در دشت های ساحلی باریک متمرکز کرده است. این کشور دارای 8منطقه سنتی و 47 استان اداری دارد. منطقه بزرگ توکیو با بیش از 37.4  میلیون نفر جمعیت، پرجمعیت ترین منطقه شهری جهان است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در ژاپن و هزینه تحصیل و آینده شغلی این رشته را در این نگارش توضیح داده است.

معرفی دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در ژاپن

معرفی دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در ژاپن

ما در این عصر دیجیتال زندگی می کنیم که همه چیز در دسترس، سریع تر و قابل حمل است. رد پای دیجیتالی ما هر روز بیشتر می شود. زیرا، ما بیشتر اوقات آنلاین هستیم. فناوری نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارد و با حرکت در این جهان، متحدان دوستانه ما شد.

این کشور به دلیل نوآوری و خلاقیت تکنولوژیکی خود بسیار مورد توجه است. آن ها در صنعت فناوری پیشرو هستند و به طور مداوم نوآوری های پیشرفته ای مانند دوربین های دیجیتال، خودروهای برقی، قلب مصنوعی و فیبرهای نوری را تولید می کنند. این یکی از محبوب ترین مقاصد برای آموزش بین المللی است. در این بخش، ما بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کامپیوتر را بررسی می کنیم. جدول زیر آن ها را به همراه رتبه نشان داده است:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های علوم کشور
دانشگاه توکیو7394
دانشگاه کیوتو125200
دانشگاه اوزاکا252211
موسسه فناوری توکیو316243
دانشگاه توهوکو269273
دانشگاه کیوشو329289
دانشگاه واسدا467321
دانشگاه ناگویا310368
دانشگاه تسوکوبا395485
دانشگاه برق و ارتباطات – ژاپن1321498

مقاطع تحصیلی که دانشجویان می توانند برای رشته علوم کامپیوتر انتخاب کنند در نمودار زیر نشان داده شده است:

مقاطع تحصیلی در ژاپن

 مشاغل رشته علوم کامپیوتر در ژاپن

فارغ التحصیلان رشته علوم کامپیوتر در ژاپن به عنوان تحلیلگران سیستم، توسعه دهندگان نرم افزار و برنامه نویس توسط شرکت هایی که در زمینه های مختلف مانند مراقبت های بهداشتی، سرمایه گذاری، بیمه، توسعه نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر، آزمایشگاه های علوم و همچنین دولت مشغول به کار هستند، استخدام می شوند. آن ها همچنین به عنوان مدیر سیستم یا شبکه کامپیوتر برای شرکت های کوچک و بزرگ یا مدارس و کالج ها کار می کنند. برخی از فارغ التحصیلان در شرکت های مشاوره کامپیوتری کار می کنند یا مشاوران مستقل می شوند و برخی نیز شرکت های فناوری خود را راه اندازی می کنند.

برای کسانی که علاقمند به کار در زمینه کامپیوتر یا فناوری اطلاعات هستند، تحصیلات و گزینه های شغلی متنوع است و تصمیم گیری در مورد اینکه کدام مسیر را دنبال کنند می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. افرادی که به دنبال حرفه ای در زمینه مرتبط با کامپیوتر هستند ممکن است درباره امنیت سایبری در مقابل برنامه های علوم کامپیوتر سوال کنند.

حقوق ماهیانه کار در ژاپن برای این رشته در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه رشته علوم کامپیوتر در ژاپن

هزینه تحصیل و زندگی در ژاپن

این کشور در بین بسیاری از کشورهای آسیایی بیشترین تعداد برنده جایزه نوبل را دارد. این کشور متعهد به ارائه آموزش در سطح جهانی است. این دانشگاه بیش از 700 دانشگاه دارد و اکثر آن ها جزء برترین دانشگاه های جهان هستند. تحصیل در ژاپن نسبت به سایر کشورهای غربی نسبتا مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی سالانه حدود 525800JPY (ین) است. برخی از دانشگاه ها از بخشی از هزینه های تحصیل برای دانشجویانی که از زمینه های ضعیف ناشی می شوند، چشم پوشی می کنند. همچنین بورسیه های تحصیلی توسط چندین سازمان خصوصی و دولتی ارائه می شود.

این کشور به دلیل هزینه های بالای زندگی شهرت دارد، به ویژه توکیو که سالانه در لیست 10 شهر گران جهان قرار می گیرد. اجاره بخش عمده ای از هزینه های زندگی در این کشور را تشکیل می دهد و متعلق به آن مالکیت خودرو و حمل و نقل است. با این حال، زندگی در این کشور نباید گران باشد و هزینه ها را می توان براساس مکان شما، با انتخاب محصولات محلی و زندگی معقولانه در حقوق تعیین کرد.

کار حین تحصیل در ژاپن

با ویزای دانشجویی این کشور و مجوز کار، می توانید حداکثر 28 ساعت در هفته و حداکثر 8 ساعت در روز در تعطیلات طولانی مدت مدرسه (مانند تعطیلات بهار و تابستان ؛ نه تعطیلات ملی) کار کنید. چنانچه شخص یک ویزای تعطیلات کاری داشته باشد، می تواند هر چند ساعت که می خواهد کار کند. توجه داشته باشید که این نوع ویزا برای برخی از شهرها مجاز است. اگرچه، هدف اصلی شما نباید کار باشد. شما باید برنامه ای برای سفر به این کشور داشته باشید.

به عنوان مثال حداکثر 3 ماه در یک مکان و برای تأمین هزینه های خود کار کنید. مکان های متعدد یا برنامه های مطالعه کوتاه مدت را می توان توصیه کرد. در مورد ویزای توریستی یا معافیت ویزا، لطفا بدانید که در این کشور نمی توانید با این نوع ویزا کار کنید. بهتر است پس انداز کنید و از وقت خود در اینجا لذت ببرید. همچنین می توانید زبان، فرهنگ را بیاموزید و در یک مدرسه زبان دوستان زیادی پیدا کنید، که جایگزینی عالی برای عکاسی و گردش است. مهاجرت به ژاپن قوانین خاصی دارد که با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید برای این امر از مشاوان این مجموعه راهنمایی بخواهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *