مهاجرت تحصیلی رومانی

رشته علوم کامپیوتر در رومانی

رشته علوم کامپیوتر در رومانی

رشته علوم کامپیوتر در رومانی از رشته هایی است که به دلیل هزینه زندگی و تحصیل پایین این کشور سالانه دانشجویان بسیاری را به خود جذب کرده است. این کشور، کشوری در محل تلاقی اروپای مرکزی، شرقی و جنوب شرقی است. همسایه های این کشور از جنوب با بلغارستان، از شمال با اوکراین، از غرب با مجارستان، از جنوب غربی با صربستان، از شرق با مولداوی و از شرق با دریای سیاه می باشند. این منطقه دارای آب و هوای معتدل و قاره ای و مساحت 238397 کیلومتر مربع با جمعیتی در حدود 19 میلیون نفر است. این کشور دوازدهمین کشور بزرگ اروپا و ششمین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا است. پایتخت و بزرگترین شهر آن بخارست است.

مناطق مهم دیگر شهری عبارتند از:

  • کلوز ناپوکا
  • تیمیوآرا
  • یاسی
  • کنستانسا
  • کرایووا
  • براشوف
  • گالاسی

دانوب، دومین رودخانه طولانی اروپا، در جنگل سیاه آلمان سرچشمه می گیرد و در جهت جنوب شرقی به طول 2857 کیلومتر جریان دارد، قبل از اینکه به دلتای دانوب رومانی بریزد. کوه های کارپات ، که از این کشور از شمال به جنوب غرب می گذرد، شامل قله مولدووانو، در ارتفاع 2544 متر می شود. متقاضیان تحصیل رشته علوم کامپیوتر در رومانی می توانند با خواندن این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، اطلاعات لازم را دریافت کنند.

معرفی دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در رومانی

در زیر لیستی از بهترین دانشگاه های این کشور براساس عملکرد تحقیقاتی آن ها در رشته علوم کامپیوتر در رومانی رتبه بندی شده است:

  • دانشگاه پولیتنیکا بخارست
  • دانشگاه فنی کلوخ ناپوکا
  • دانشگاه پولیتنیکا تیمیسوآرا
  • دانشگاه Babes-Bolyai
  • دانشگاه بخارست
  • دانشگاه کرایووا
  • آکادمی مطالعات اقتصادی بخارست
  • دانشگاه ترانسیلوانیا براشوف

جدول زیر رتبه دانشگاه های ذکر شده در لیست بالا را نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در رومانی
دانشگاه پولیتنیکا بخارست6021
دانشگاه فنی کلوخ ناپوکا9172
دانشگاه پولیتنیکا تیمیسوآرا10183
دانشگاه Babes-Bolyai11304
دانشگاه بخارست11425
دانشگاه کرایووا14106
آکادمی مطالعات اقتصادی بخارست15407
دانشگاه ترانسیلوانیا براشوف16028

بازار کار رشته علوم کامپیوتر در رومانی

بازار کار رشته علوم کامپیوتر در رومانی

دانشمندان کامپیوتر، نرم افزار را طراحی کرده و معماری سیستم های کامپیوتری بزرگ را ایجاد می کنند. دانشمندان کامپیوتر فناوری هایی را ابداع می کنند، آن ها اغلب این ها را برای مشکلات واقعی در طیف وسیعی از زمینه های دیگر به کار می برند. این دانشمندان ممکن است در برنامه نویسی یا علم داده تخصص داشته باشند. دانشمندان کامپیوتر مغز هر سخت افزاری را ایجاد می کنند. آن ها سخت افزار را خودکار می کنند و نقش دانشمندان کامپیوتر احتمالا شامل موارد زیر است:

  • تفکر در مورد مسائل محاسباتی و ریاضی
  • کار با برنامه نویسان و حل مسائل محاسباتی عملی
  • مطالعه زمینه های تکنولوژیکی مانند هوش مصنوعی، رباتیک
  • توسعه تکنیک های سخت افزاری جدید
  • توسعه الگوریتم های مناسب
  • ایجاد زبان های محاسباتی
  • توسعه و آزمایش سیستم ها و طرح های جدید

می توان گفت یک دانشمند کامپیوتر در حین کار چندین کلاه بر سر می گذارد. مهم تر از همه، آن ها جنبه های نظری کار با کامپیوتر و فناوری را درک می کنند. آن ها از دانش خود در مورد نحوه مدیریت اطلاعات توسط فناوری استفاده می کنند و آن را در برنامه های کامپیوتری که می سازند به کار می برند. معمولا دانشمندان کامپیوتر توسط شرکت های توسعه نرم افزار، شرکت های تحقیقاتی، شرکت های رسانه های اجتماعی، تولیدکنندگان، دولت و بسیاری دیگر استخدام می شوند. در آنجا به این فکر می کنند که چگونه می توانند نرم افزاری را طراحی کنند که به سوالات مربوط به ماهیت محاسبه، نحوه پردازش، ذخیره داده ها پاسخ دهد. آن ها با دستگاه های محاسباتی ارتباط برقرار می کند.

نمودار زیر حقوق ماهیانه کار در رومانی برای پرفسوران رشته علوم کامپیوتر در رومانی نشان می دهد:

حقوق ماهیانه پروفسوران علوم کامپیوتر در رومانی به لئو

هزینه تحصیل و زندگی در رومانی

هزینه تحصیل رومانی بین 600RON تا 5000RON (لئو) در سال متغیر است. اگرچه، برنامه های پزشکی و مهندسی می تواند گران تر باشد. دانشجویان اتحادیه اروپا هزینه های مشابه دانشجویان بومی را پرداخت می کنند. در حالی که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا به طور معمول باید هزینه کمی بیشتر بپردازند.

نحوه پرداخت شهریه در این کشور براساس نیاز شما به ویزای دانشجویی متفاوت است. دانشجویانی که به ویزا احتیاج دارند، باید 1 سال شهریه را به صورت یک قسط پرداخت کنند، قبل از اینکه درخواست ویزای خود را ارائه دهند. دانشجویانی که نیازی به ویزا ندارند می توانند سالانه 1، 2 یا 3 قسط بپردازند. هزینه زندگی در رومانی به طور کلی بسیار کم است. به طور کلی، دانشجویان به طور متوسط ​​به بودجه ماهانه 300RON تا 500RON نیاز دارند.

این مبلغ را می توان به 150RON تا 300RON (لئو) در ماه برای اجاره یک آپارتمان خصوصی و حدود 150RON (لئو) برای غذا تقسیم کرد. به گفته Numbeo، این بدان معناست که پایتخت این کشور، بخارست، 50% ارزان تر از لندن برای زندگی در آن زندگی می کند، و اجاره آن 87% کمتر از نیویورک است. همچنین، در این کشور، همه دانشجویان یک کارت حمل و نقل رایگان دریافت می کنند و زندگی دانشجویی را مقرون به صرفه تر می کند.

بورسیه تحصیلی و کار دانشجویی در رومانی

دولت این کشور کمک های سخاوتمندانه ای را از جمله معافیت کامل از هزینه به دانشجویان ارائه می دهد. اغلب، این ها قبل از شروع مدرک شما اعطاء می شود. با این حال معمول است که در این کشور دانشگاه ها هزینه های سال بعد را برای دانشجویان برتر در هر گروه پوشش دهند. همه دانشجویان اتحادیه اروپا از همان کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان این کشور برخوردار هستند. همچنین برخی از کمک های مالی به طور خاص به دانشجویان غیر اتحادیه اروپا ارائه می شود. کمک هزینه ها معمولا بر اساس شایستگی تحصیلی یا موقعیت اجتماعی دانشجو اعطاء می شود.

اگر برای تحصیل در رومانی از اتحادیه اروپا، EEA یا سوئیس آمده اید، حق زندگی و کار در آنجا را دارید. به عنوان یک دانشجوی غیر اتحادیه اروپا با ویزای دانشجویی در این کشور، می توانید تا زمانی که مجوز اقامت دارید، به صورت پاره وقت کار بپردازید.

مشاغل معمول دانشجویی در نمودار زیر نشان داده شده است:

مشاغل دانشجویی در رومانی

با ارائه مشاوره از سوی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به راحتی به کشورهای اروپایی و سایر کشورهای دیگر مهاجرت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *