مهاجرت تحصیلی روسیه

رشته علوم کامپیوتر در روسیه

رشته علوم کامپیوتر در روسیه

یکی از برترین و ایده آل ترین برنامه های تحصیلی رشته علوم کامپیوتر در روسیه است و علاقه مندان می توانند برای پذیرش تحصیلی اقدام کنند. این کشور، که یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد جهان است، مشتاق جذب دانشجویان بین المللی بیشتر است. وزارت آموزش و پرورش در حال سرمایه گذاری در سیستم آموزش عالی و افزایش حمایت از دانشجویان است. این کشور به سرعت به مقصدی مطلوب برای دانشجویان سراسر جهان تبدیل می شود.

این کشور خانه بیش از 144.5 میلیون نفر است. این کشور بزرگترین کشور جهان است که بیش از 17 میلیون کیلومتر مسافت دارد. این منطقه بیش از یک هشتم زمین های مسکونی زمین را شامل می شود و شامل 9 منطقه زمانی است. به دلیل اندازه آن، زمین در روسیه بسیار متنوع است و طیف وسیعی از محیط ها را شامل می شود. این کشور دارای مرزهای زمینی با 14 کشور دیگر است. که این کشور را پس از چین با دومین مرز مرزهای زمینی بیشتر می کند.

این کشور دارای تاریخ طولانی و پر تلاطم است و همچنان مکانی جذاب است. این فرهنگ با بسیاری از کشورهای غربی بسیار متفاوت است و تحت تأثیر بیش از 170 گروه قومی ساکن در این کشور است. این کشور به دلیل سنت های خود در ادبیات و سینما، در میان بسیاری از زمینه های دیگر مشهور است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی رشته علوم کامپیورت در روسیه پرداخته و اطلاعات جمع آوری شده را در این مقاله به شما عزیزان ارائه داده اند.

معرفی دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در روسیه

این کشور دارای سنت طولانی در آموزش و پرورش است و دارای جمعیت بسیار تحصیل کرده است. ورود به دانشگاه های این کشور می تواند بسیار رقابتی باشد و تأکید زیادی بر کسب مدارک تکنولوژیکی و علمی است. در سال 2003، این کشور بیانیه بولونیا را امضاء کرد. به طوری که، به آن ها اجازه می داد تا تحصیلات عالی خود را ساده کرده و از 5 درجه به 4 سال در مقطع کارشناسی تغییر دهند.

دانشگاه های ای نکشور دوره هایی را در 3 سطح ارائه می دهند که عبارتند از:

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکترا

17 دانشگاه در این کشور در رتبه بندی 500 دانشگاه برتر جهان در QS2023 وجود دارد. بالاترین رتبه آن ها دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو است که در رتبه 78 قرار دارد. رتبه بعدی دانشگاه دولتی سن پترزبورگ است که در رتبه 270 قرار دارد. روسیه هر ساله پذیرای دانش آموزان بیش از 170 کشور در سراسر جهان است. برای علاقه مندان رشته علوم کامپیوتر در روسیه دانشگاه های زیر پیشنهاد می شود:

دانشگاه های برتر روسیه برای علوم کامپیوتر

جدول زیر رتبه دانشگاه های ذکر شده در نمودار بالا را نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های علوم کامپیوتر
دانشگاه ITMO718350
 M. V. لومونوسوف دانشگاه دولتی مسکو285380

مشاغل رشته علوم کامپیوتر در روسیه

مشاغل رشته علوم کامپیوتر در روسیه

شما به عنوان یک دانشمند کامپیوتر در جامعه اطلاعاتی، مشکلات پیچیده را حل کرده، رویکردهای نوآورانه را آزمایش کرده و راه حل های جدیدی را برای ذخیره، دستکاری و ارائه اطلاعات جستجو خواهید کرد. داوطلبان موفق می دانند چگونه مدل های نظری علوم کامپیوتر را در معماری پیچیده سیستم و چالش های سازماندهی نرم افزار سیستم به کار گیرند. از تخصص علوم کامپیوتر خود در پروژه هایی که به دنبال ایجاد استانداردهای جدید برای تغییر اطلاعات هستند استفاده کنید.

رشته های مربوط به رشته علوم کامپیوتر در روسیه عبارتند از:

  • مهندسی کامپیوتر
  • شبکه های کامپیوتری و امنیت
  • شبکه های کامپیوتری یا تضمین اطلاعات
  • علوم کامپیوتر یا مهندسی کامپیوتر
  • علوم کامپیوتر یا برنامه نویسی کامپیوتر
  • علم داده و تجزیه و تحلیل
  • مهندسی برق
  • گواهی تضمین اطلاعات
  • فناوری اطلاعات یا سیستم های اطلاعاتی

حقوق ماهیانه کار در روسیه برای این رشته در نمودار زیر آورده شده است:

حقوق علوم کامپیوتر در روسیه برای رشته علوم کامپوترهزینه تحصیل و زندگی در روسیه

هزینه تحصیل در روسیه به دانشگاه و محل تحصیل شما بستگی دارد. علاوه بر این، بسیاری از دانشجویان بین المللی واجد شرایط بورسیه تحصیلی هستند که هزینه تحصیل، بیمه خوابگاه و بیمه درمانی آن ها را پوشش می دهد. اگر واجد شرایط بورسیه تحصیلی نیستید، باید انتظار داشته باشید بین 3500$ تا 8000$ (دلار) در سال هزینه کنید. در صورت لزوم، موسسه شما قادر به ارائه راهنمایی در مورد بورسیه تحصیلی است. دانشجویان می توانند در طول تحصیل در این کشور به صورت نیمه وقت کار کنند. برای به دست آوردن شغل، باید برای مجوز کار اقدام کنید.

هزینه های زندگی شما نیز بستگی به محل زندگی شما دارد ، زیرا هزینه شهرهای بزرگتر بیشتر از شهرها و شهرک های کوچکتر است. به طور متوسط ​​، شما باید بین 3000$ تا 5000$ (دلار) در سال بودجه داشته باشید. بیمه سلامت هزینه دیگری است که دانشجو باید در نظر بگیرد. توصیه می شود در طول مدت اقامت خود در روسیه یک بیمه نامه درمانی معتبر داشته باشید. اگر قبلا در کشور خود بیمه دارید، باید اطمینان حاصل کنید که این بیمه در روسیه معتبر است. زیرا، مراقبت های پزشکی می تواند گران باشد.

ویزای تحصیلی روسیه

برای شهروندان کشورهایی که برای ورود به روسیه به ویزا نیاز دارند (که بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا، EFTA را شامل می شود). دانشجویان آینده نگر قبل از سفر به روسیه باید ویزای تحصیلی روسیه را دریافت کنند. ویزای دانشجویی این کشور 90 روز اعتبار دارد اما می تواند تا 1 سال تمدید شود و پس از آن برای مدت زمان تحصیل تمدید شود. ویزای تحصیلی برای دوره های کوتاه مدت در دانشگاه های و کالج های این کشور معتبر است. اگر در حال انجام تحقیقات پسا دکتری یا شرکت در سمینارها هستید و برای ورود به روسیه نیاز به ویزا دارید، می توانید برای ویزای بشردوستانه درخواست دهید. برای اهداف مربوط به علم یا فرهنگ تا 1 سال معتبر است.

ویزای دانشجویی این کشور ابتدا به مدت 3 ماه صادر می شود. برای تمدید ویزا به بخش محلی سرویس مهاجرت فدرال فدراسیون روسیه (FMS روسیه) مراجعه کرده و FMS یک ویزای چندگانه صادر می کند که به شما امکان می دهد به مدت 1 سال وارد روسیه شوید. قبل از اتمام ویزا، باید برای تمدید 1 سال دیگر درخواست دهید. سپس این کار را در طول دوره تحصیلی خود ادامه می دهید. برای بررسی مهاجرت به کشورهای دیگر و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *