مهاجرت تحصیلی ایسلند

رشته علوم کامپیوتر در ایسلند

رشته علوم کامپیوتر در ایسلند

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در ایسلند در برترین دانشگاه های این کشور امکان پذیر بوده که یکی از آن ها دانشگاه ایسلند است. این کشور، مقصدی ایده آل برای دانشجویانی است که به دنبال دور شدن از هیاهوی زندگی شهری و گشت و گذار در فضای باز هستند. این کشور که به عنوان «سرزمین آتش و یخ» شناخته می شود، کشوری است با تضادها یعنی، خانه برخی از بزرگترین یخچال های طبیعی اروپا و فعال ترین آتشفشان های جهان می باشد.

این کشور، یک کشور کوچک است و بیش از نیمی از جمعیت این کشور در پایتخت ریکیاویک زندگی می کنند. دومین منطقه بزرگ شهری آکوریری است. اما حتی این مکان کم جمعیت است. از 18000 دانشجوی ثبت نام شده در آموزش عالی، 5% بین المللی هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن معرفی رشته علوم کامپیوتر در ایسلند، به بازار کار این رشته و معرفی دانشگاه های این کشور پرداخته است.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در ایسلند

رشته علوم کامپیوتر در ایسلند مطالعه کامپیوترها و سیستم های محاسباتی است. برخلاف مهندسان برق و کامپیوتر، دانشمندان کامپیوتر بیشتر با نرم افزار و سیستم های نرم افزاری سروکار خواهند داشت.

این رشته شامل:

  • نظریه
  • طراحی
  • توسعه
  • کاربرد

زمینه های اصلی تحصیل در ایسلند در علوم کامپیوتر شامل هوش مصنوعی، سیستم ها و شبکه های کامپیوتری، امنیت، سیستم های پایگاه داده، تعامل کامپیوتر انسان، بینایی و گرافیک، تجزیه و تحلیل عددی، زبان های برنامه نویسی، مهندسی نرم افزار، بیوانفورماتیک و نظریه محاسبات است. اگرچه، دانستن نحوه برنامه نویسی برای مطالعه علوم کامپیوتر ضروری است، اما تنها یکی از عناصر این رشته است.

دانشمندان کامپیوتر الگوریتم هایی را برای حل برنامه ها و مطالعه عملکرد سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر طراحی و تجزیه و تحلیل می کنند. مشکلاتی که دانشمندان کامپیوتر با آن روبرو می شوند شامل تعیین مشکلاتی که با کامپیوترها قابل حل است و پیچیدگی الگوریتم هایی که آن ها را حل می کند، طراحی برنامه هایی که به خوبی در دستگاه های دستی کار می کنند، آسان برای استفاده، و که اقدامات امنیتی را رعایت می کند. مهارت در علوم کامپیوتر یک دارایی ارزشمند در جامعه فناوری محور امروز است. برنامه کارشناسی در علوم کامپیوتر در RU به شدت تحت تأثیر روابط قوی دانشگاه با صنعت است. این برنامه دارای اعتبار بین المللی است.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در ایسلند

معرفی دانشگاه های علوم کامپیوتر در ایسلند

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در ایسلند در مقاطع مختلف به خصوص کارشناسی و کارشناسی ارشد، یک برنامه انعطاف پذیر است که به دانشجویان این فرصت را می دهد تا برنامه مطالعه را با نیازها و جاه طلبی های خود مطابقت دهند. دانشجویانی که مدارک استثنایی خود را در طول دوره نشان می دهند، می توانند برای ورود به مسیر تحقیقاتی درخواست دهند. کارهای پژوهشی گذشته توسط دانشجویان ما منجر به انتشار بین المللی شده است. این کشور پورتال برنامه مرکزی ندارد. در عوض، برنامه ها مستقیما به مدارس فردی ارسال می شوند. هزینه درخواست به طور کلی حدود 60$ (دلار) است که مستقیما به مدرسه پرداخت می شود. شما باید مدرکی برای این مورد برای برنامه خود داشته باشید.

دانشگاه های علوم کامپیوتر در این کشور عبارتند از:

دانشگاه های علوم کامپیوتر در در ایسلند

مشاغل مربوط به کامپیوتر در ایسلند

دانشمندان تحقیقات کامپیوتری و اطلاعاتی مشکلاتی را که سازمان های پزشکی، تجاری و سایر بخش ها در زمینه محاسبات با آن روبرو هستند، مطالعه می کنند. آن ها از اصول علم داده، رباتیک و برنامه نویسی کامپیوتر برای ایجاد یا بهبود سیستم های کامپیوتری، نرم افزار و الگوریتم ها استفاده می کنند و گاهی اوقات با مهندسان سخت افزار برق و کامپیوتر در پروژه های پیچیده همکاری می کنند.

مهندسان کامپیوتر، سخت افزارها و سیستم های نرم افزاری یک شرکت را مدیریت و طراحی می کنند. این افراد ماهر ممکن است در زمینه سخت افزار یا نرم افزار تخصص داشته باشند و اغلب به آن ها برنامه نویس می گویند. وظایف آن ها شامل توسعه سیستم های نرم افزاری، به روز رسانی سخت افزار و طراحی تجهیزات جدید است.

دانشمندان کامپیوتر مشکلات پیچیده ای را با طراحی فناوری های جدید و توسعه کاربردهای جدید برای فناوری های موجود حل می کنند. بسیاری از زمینه های مختلف تخصص در زمینه علوم کامپیوتر وجود دارد، اما برخی از رایج ترین آن ها شامل نظریه پایگاه داده، الگوریتم و طراحی ساختار داده، گرافیک کامپیوتری، تجزیه و تحلیل عددی و نظریه اطلاعات است.

کارهایی که دانشمندان کامپیوتر انجام می دهند، به مرزهای آنچه از نظر فنی امکان پذیر است، کمک می کند. بدون دانشمندان کامپیوتر ما تلفن های هوشمند، کنسول های بازی های ویدئویی، سیستم های GPS یا اینترنت نخواهیم داشت. برخی از دانشمندان کامپیوتر به عنوان استاد یا معلم کالج کار می کنند. اما اکثر آن ها به عنوان محقق فعالیت می کنند. تأثیر کارهایی که دانشمندان کامپیوتر انجام می دهند تقریبا بر همه بخش های زندگی روزمره ما تأثیر می گذارد.

حقوق ماهیانه کار در ایسلند برای مشاغل کامپیوتر در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه رشته علوم کامپیوتر در ایسلند

هزینه تحصیل در ایسلند

اگر می خواهید در دانشگاه های دولتی این کشور ثبت نام کنید، هیچ هزینه ای برای تحصیل وجود ندارد که باید نگران آن باشید. فقط هزینه ثبت نام 100€ تا 250€ (یورو) وجود دارد که به شما امکان می دهد برای سفر، پیدا کردن محل اقامت عالی یا خرید لباس کافی برای گرم نگه داشتن خود هزینه کنید. معمولا برنامه ها مستقیما به هر دانشگاه ارسال می شوند و شرایط و مهلت ها در دانشگاه ها متفاوت است.

جالب است بدانید که موسسات دولتی هزینه تحصیل نمی گیرند. اما “هزینه ثبت نام” اجباری وجود دارد. این هزینه بین دانشگاه ها متفاوت است. اما برای مثال دانشگاه ایسلند در حال حاضر سالانه 470$ (دلار)هزینه می گیرد. موسسات خصوصی هزینه تحصیل و ثبت نام را اخذ می کنند که بسته به برنامه و موسسه متفاوت است. از طرف دیگر، هزینه ها معمولا برای دانشجویانی که از خارج از اتحادیه اروپا آمده اند بیشتر است. دانشگاه ایسلند به دانشجویان می گوید که برای مراقبت از محل اقامت و سایر هزینه های زندگی در حدود 980$ (دلار) در ماه هزینه کنند.

هزینه اقامت ایسلند در جدول زیر آمده است:

پارامترهزینه ماهیانه به کرون ایسلند
اجاره خانه (با خدمات)100000ISK
غذا50000ISK
کتاب و وسایل مطالعه40000ISK
حمل و نقل عمومی6000ISK
سرگرمی30000ISK

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن کادر مجرب و سابقه درخشان در امور مهاجرتی می تواند به متقاضیان در این امر کمک کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *