مهاجرت تحصیلی یونان

رشته طب ورزشی در یونان

رشته طب ورزشی در یونان

برای آغاز تحصیل رشته طب ورزشی در یونان چندین دانشگاه جهانی یا بین المللی وجود دارد که دانشجوی بین المللی و تبادل دانشجو می پذیرند. آنها همچنین مدارک دیگری را در رشته های تحصیلی دیگر به غیر از پزشکی ارائه می دهند و به همین دلیل است که بسیاری از این دانشگاه ها نیز بخشی یا عضوی از برنامه اراسموس هستند. دانشجویان بین المللی واجد شرایط تحصیل پزشکی در یونان هستند. بنابراین، اگر شما یک دانشجوی بین المللی ناتوان از نظر مالی هستید، می توانید برای دانشگاه هایی که این نوع بورسیه تحصیلی دارند نیز درخواست دهید. علاوه بر این، با افزایش تعداد دانشجویان خارجی در کشور، اکثر موسسات قبلاً دفاتر بین المللی را برای آنها ایجاد کرده اند. برخی از این دانشگاه ها دانشکده پزشکی دانشگاه کرت و دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن هستند.

زبان تحصیل دانشجویان مقطع کارشناسی تا کارشناسی ارشد در یونان به زبان یونانی است. اگر هنوز به زبان یونانی مسلط نیستید یا به زبان یونانی مسلط نیستید، دانستن زبان و گذراندن دوره های زبان اضافی به غیر از دروس موجود در برنامه درسی اجباری است. این کشور معتقد است که یادگیری زبان مادری آنها ضروری است، به خصوص اگر قصد دارید یک پزشک مقیم باشید و قصد دارید یک پزشک دائمی در کشور شوید. در همین زمینه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از این امکان برخوردار است که شرایط شما را برای مهاجرت مهیا سازد.

اطلاعاتی درباره تحصیل رشته طب ورزشی در یونان

اجزای برنامه درسی پزشکی ورزشی در یونان کاملاً با هیچ برنامه درسی پزشکی دیگر در سراسر جهان متفاوت نیست. نسبتاً مشابه برنامه های درسی پزشکی اکثر دانشگاه هاست که دارای حداکثر 3 سال مطالعات نظری در مقدمه و مفاهیم کلی پزشکی هستند. پس از این سال های حفظی وحشتناک، نیمی دیگر از برنامه درسی شامل اقدامات اولیه پزشکی، کارآموزی بالینی و کارآموزی بالینی است که به دانش آموزان کمک می کند تا از کار در یک بیمارستان واقعی تجربه کسب کنند. در مجموع، حداقل دوره ای که برای گرفتن مدرک پزشکی نیاز دارید، حداقل 6 سال است. شما می توانید در دانشگاه های پزشکی یونان در رشته پزشکی تحصیل کنید. تعداد کل موسسات پزشکی در یونان، هم فقط برای آموزش پزشکی و هم برای دانشگاه‌ هایی که فقط برنامه ‌های مدرک پزشکی را در دانشگاه ارائه می‌ دهند.

موقعیت تحصیلات تکمیلی در رشته طب ورزشی در یونان

هدف اصلی برنامه تحصیلات تکمیلی بین بخشی “ورزش و سلامت” (دانشکده پزشکی و دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه ارسطو تسالونیکی) مطالعه و تحقیق در مورد کاربرد و تنظیم تمرین بدنی بر عملکرد انسان است. این برنامه در یونان، دارای 2 جریان است:

  • پزشکی ورزشی
  • ورزش بدنی و سلامت

برخی از موضوعات تحصیلی دوره کارشناسی ارشد عبارتند از: پیشگیری، ارزیابی و توانبخشی آسیب های ورزشی، بیماری های قلبی- تنفسی و پاتولوژیک، به حداکثر رساندن عملکرد ورزشی، ژیمناستیک درمانی و مدیریت درد اسکلتی عضلانی از طریق برنامه های ورزشی. شرایط پذیرش خاص این برنامه شامل مدرک تحصیلی از یک دانشگاه در یونان یا از یک موسسه خارجی شناخته شده با وضعیت مشابه یا از یک موسسه آموزش فنی) در پزشکی، تربیت بدنی، فیزیوتراپی، پرستاری یا رشته های مشابه است. همچنین برای کسب صلاحیت، طبق دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید با موفقیت 4 ترم که معادل 120 ECTS است را تکمیل کنید.

دانشجویان فارغ التحصیل باید در امتحانات دروس (دانش پایه، حوزه علمی و توسعه مهارت) که به شرح زیر توزیع می شود شرکت کرده و با موفقیت به پایان برسانند. آنها باید پایان نامه کارشناسی ارشد خود را که در عموم از آن دفاع می کنند، تکمیل کنند. برخی از موضوعات مورد مطالعه در دروه تحصیلات تکمیلی عبارتند از: ارائه، ارزیابی و توانبخشی آسیب های ورزشی، شرایط پاتولوژیک و قلبی ریوی، به حداکثر رساندن عملکرد ورزشی، تمرینات بدنی درمانی و مدیریت دردهای اسکلتی عضلانی از طریق ورزش. دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی “ورزش و سلامت” ابتدا با مبانی ارتوپدی و تروماتولوژی، آناتومی و پزشکی ورزشی آشنا می شوند.

موقعیت تحصیلات تکمیلی در رشته طب ورزشی در یونان

معرفی دوره تحصیل طب ورزشی در یونان

بر اساس راهنمای دانشگاه (MC)  دوره ای در حوزه طب ورزشی در این دانشگاه ارائه می شود که تنها مدرک BSc 4 ساله در یونان است. این برنامه ترکیبی از علوم ورزشی، تربیت بدنی و مربیگری ورزشی است که در برابر برنامه درسی دانشگاه دولتی یونان برای اطمینان از شناخت حرفه ای ترسیم شده است. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که ترکیبی از دانش نظری و عملی را ارائه دهد تا شما را برای نقش های مختلف در صنعت، مانند معلم تربیت بدنی، مربی رفاه یا ورزشکار نخبه / مربی باشگاه ورزشی آماده کند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در یونان مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

اگر دوست دارید این رشته شغلی را دنبال کنید، این برنامه همچنین مربیان ورزشی را آماده می کند که می توانند از دانش آموزان خردسال تا ورزشکاران برجسته را آموزش دهند. تمرکز شما در این دوره، روی موارد زیر خواهد بود:

  • همه حوزه های علمی کلیدی علوم ورزشی (آناتومی، فیزیولوژی، روانشناسی، بیومکانیک، روش تحقیق)، که توسط انجمن بریتانیا برای علوم ورزش تنظیم شده است.
  • اصول و شیوه های تربیت بدنی، که مهارت های آموزشی ورزشی شما را بهبود می بخشد.
  • مربیگری ورزشی، از طریق واحدهای توسعه مهارت ‌های مربیگری سفارشی که در نهایت به شما این امکان را می ‌دهد که در ورزش انتخابی خود تخصص داشته باشید و تکنیک ‌های مربیگری را برای جمعیت‌ هایی با نیازهای ویژه به کار ببرید.

در شکل زیر به سایر دانش های ارائه شونده در این دوره اشاره شده است:

دانش های ارائه شونده در رشته طب ورزشی یونان

درآمد شاغلان رشته طب ورزشی در یونان

فردی که به عنوان پزشک ورزشی در یونان کار می کند، معمولاً حدود 6530€ (یورو) در ماه درآمد دارد که شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می باشد و از 3400€ (یورو) در ماه (حداقل حقوق) تا 10000€ (یورو) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. حقوق متوسط میانگین حقوق 6270€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک ورزشی کار می کنند کمتر از 6270€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 6270€ (یورو) درآمد دارند. 25% از پزشکان ورزشی کمتر از 4350€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 4350€ (یورو) درآمد دارند. همچنین 75% پزشکان ورزشی کمتر از 7810€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 7810€ (یورو) درآمد دارند. یک پزشک ورزشی با کمتر از 2  سال تجربه تقریباً 3860€ (یورو)  در ماه درآمد دارد.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته طب ورزشی در یونان می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته طب ورزشی در یونان

موضوع تحصیل بدون مدرک زبان در یونان بخشی از دغدغه علاقه مندان رشته طب ورزشی است که مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی در این زمینه هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *