مهاجرت تحصیلی مالزی

رشته طب ورزشی در مالزی

رشته طب ورزشی در مالزی

برای توسعه رشته طب ورزشی در مالزی، مهمترین برنامه دولت این کشور، عمومی سازی سیاست های سلامت و ورزشی در راستای هم می باشد. علاوه بر این موضوع که خود نوید چشم انداز شغلی مثبتی را در مالزی می دهد، خدمات طب ورزشی در بیمارستان های این کشور نیز بسیار توسعه یافته است و تعداد متخصصان طب ورزشی در وزارت بهداشت این کشور به 12 پزشک ورزشی در وزارت بهداشت رسیده است و 10 بیمارستان نیز در حال ارائه خدمات هستند.

این بیمارستان ها عبارتند از:

  •  بیمارستان کوالالامپور
  •  بیمارستان ملکه الیزابت کوتا کینابالو
  •  بیمارستان Tengku Ampuan Rahimah Klang
  •  بیمارستان Serdang
  •  بیمارستان Sungai Buloh

علاوه بر این موقعیت ها، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا شما را با سایر موقعیت های شغلی در مالزی برای طب ورزشی آشنا سازد.

تاریخچه ای از رشته طب ورزشی در مالزی

خدمات پزشکی ورزشی در وزارت بهداشت مالزی در سال 2003 آغاز شد که در حال حاضر یک تخصص شناخته شده و توسعه آن در مالزی به طور پیوسته در حال پیشرفت است. این تخصص نسبتاً جدید در ابتدا عمدتاً توسط پزشکان مرتبط با تیم های ورزشی حرفه ای انجام می شد. با این حال، با افزایش علاقه به ورزش های آماتور و برنامه های آمادگی جسمانی در دهه 1970 و 1980، به سرعت رشد کرد. در مالزی، آسیب های ورزشی به طور سنتی توسط جراحان ارتوپد در بخش دولتی و خصوصی درمان می شود.

در شکل زیر به سایر موقعیت های حوزه طب ورزشی در مالزی پرداخته شده است:

موقعیت های حوزه طب ورزشی در مالزی

برنامه دولت برای توسعه رشته طب ورزشی در مالزی

برنامه وزارت بهداشت مالزی برای توسعه رشته پزشکی ورزشی به شرح زیر است:

  • افزایش تعداد جراحان ورزشی آموزش دیده، پزشکان پزشکی ورزشی، متخصصان طب توانبخشی، فیزیوتراپیست ها و سایر کارکنان پیراپزشکی مرتبط برای مقابله با افزایش حجم کار.
  • در آینده نزدیک یک مرکز عالی برای پزشکی ورزشی در مناطق و بیمارستان های منتخب به عنوان مرکز مراقبت های چند رشته ای راه اندازی می شود. هدف این مرکز تعالی ارائه مراقبت با کیفیت و جامع به ورزشکاران تفریحی، غیرحرفه ای و حرفه ای، ترویج ورزش به عنوان یک فرهنگ مالزیایی در سطوح مختلف جامعه ما و همکاری با آژانس های مختلف برای پیشرفت علوم ورزشی است.
  • ارتقاء تجهیزات برای رسیدگی به موارد ورزشی پیچیده در مراکز ملی و منطقه ای و همچنین ارائه تجهیزات اولیه برای کلیه بیمارستان ها و بیمارستان های دولتی با خدمات ارتوپدی برای انجام جراحی های آرتروسکوپی ساده.

علاوه بر این، دولت مالزی به دنبال حفظ تجهیزات و جایگزینی تجهیزات آسیب دیده، افزایش امکانات اولیه عملیاتی و زمان اختصاص یافته برای جراحی های ورزشی در تمام سطوح است و به دست آوردن ابزارهای تحقیقاتی مناسب و کافی برای هر سطح از خدمات را دنبال می کند. اجرای برنامه های آموزش مداوم پزشکی CME به ویژه در زمینه پزشکی ورزشی برای پزشکان ورزشی، جراحان ارتوپد و کارکنان پیراپزشکی، دیگر برنامه دولت مالزی است تا اطمینان حاصل شود که آنها به دانش و شایستگی های مورد نیاز مجهز هستند.

برنامه دولت برای توسعه رشته طب ورزشی در مالزی

انواع ویزای کار برای رشته طب ورزشی در مالزی

مالزی به دلیل نیروی کار متنوع و ادغام دوستانه بومیان و مهاجران، تعداد فزاینده ای از خارجی ها را به خود جذب می کند. به غیر از چشم انداز شغلی، مشاغل مالزیایی حقوق و مزایای رقابتی را برای کارمندان خود ارائه می دهند و آنها را راضی نگه می دارند. قبل از اینکه بخواهید به عنوان یک شهروند خارجی در مالزی کار کنید، ابتدا باید یک شرکت مالزیایی آماده استخدام شما را پیدا کنید. سپس، از طرف شما، کارفرمای شما باید برای مجوز کار مالزی اقدام کند. پس از تایید درخواست توسط مقامات مسئول اعطاء مجوز کار به کارمندان بین المللی، می توانید کار خود را در مالزی آغاز کنید. برای کار در مالزی به مجوز کار مالزی نیاز دارید.

کارگران بین المللی به 3 نوع مختلف ویزای کاری مالزی دسترسی دارند. آنها بر اساس حرفه و مدت کار صادر می شوند:

پارامترشرح
گذرنامه اشتغال مالزیاین ویزای مجوز کار مالزی برای اتباع خارجی با صلاحیت بالا صادر می شود که توسط یک شرکت مالزیایی برای پست های فنی یا مدیریتی استخدام شده اند. قبل از اینکه بتوانید این کارت استخدام را دریافت کنید، کارفرمای مالزیایی باید تأییدیه مرجع نظارتی مربوطه را برای استخدام تبعه خارجی دریافت کند. مدت این مجوز کار بین 1 تا 5 سال است و به صورت موردی قابل تمدید می باشد.
مجوز اشتغال موقت مالزیاین کارت برای مدت استخدام 2 ساله صادر می شود و دارای 2 دسته است.
گذرنامه موقت کار کمکی خارجیاین دسته برای کارگران زن از کشورهای مورد تایید صادر می شود. کارگر خارجی باید در خانه کارفرمای خود کار کند.

درآمد شاغلان رشته طب ورزشی در مالزی

فردی که به عنوان پزشک ورزشی در مالزی کار می کند، معمولا حدود 18600MYR (رینگیت) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از MYR8940 تا MYR29300 (رینگیت) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال، متوسط ​​حقوق MYR19400 (رینگیت) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک ورزشی کار می کنند کمتر از MYR19400 (رینگیت) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از MYR19400 (رینگیت) درآمد دارند.

همچنین 25% بیش از MYR25300 (رینگیت) درآمد دارند. سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هر چه سال های تجربه بیشتر باشد. یک پزشک ورزشی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا MYR10500 (رینگیت) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال MYR14800 (رینگیت) در ماه درآمد داشته باشد که 42% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل MYR19500 (رینگیت) در ماه دریافت می کند.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته طب ورزشی در مالزی می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته طب ورزشی در مالزی

شما برای حل مسائل مربوط به پاسپورت مالزی جهت تحصیل آغاز تحصیل در رشته طب ورزشی در مالزی، می توانید مسیر خود را با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *