مهاجرت تحصیلی قطر

رشته طب ورزشی در قطر

رشته طب ورزشی در قطر

دانشجویان و جویندگانی که برای پیوستن به جمع فعالان رشته طب ورزشی در قطر تلاش می کنند، جزء خوش اقبال ترین افراد این حوزه محسوب می شوند. چراکه قطر با تغییر استراتژی ها و دیپلماسی خود در ورزش، جیب سرمایه داران جهانی را به سمت خود جذب کرده است و بازار پر رونقی را در حوزه ورزش برای ورزشکاران، مربیان و پزشکان به راه انداخته است.

از سوی دیگر با توجه به در پیش بودن جام جهانی، این کشور توسعه زیرساختی زیادی در حوزه درمانی ورزش داده است و بهترین متخصصان دنیا را در طب ورزشی برای آموزش و درمان جذب کرده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در طی چندماه اخیر بخشی از تمرکز خود را در جهت تسهیل فرآیند مهاجرت دانشجویان و شاغلان به قطر گذاشته است و برای ارائه هرگونه همراهی و همکاری آماده است.

فرآیند ویزای کار برای رشته طب ورزشی در قطر

قطر فرآیند نسبتا پیچیده ای برای استخدام کارمندان خارجی دارد. برای شروع فرآیند، شرکت شما باید در اداره مهاجرت وزارت کشور ثبت نام کند. قبل از تکمیل این فرآیند نمی توانید برای مجوز کار درخواست دهید. به عنوان کارفرما، باید چندین سند از جمله یک کپی از مجوز تجارت خود را ارائه دهید. پس از تایید، یک کارت مهاجرت و یک کارت نمایندگی به شما اعطاء می شود. در مرحله بعد، شرکت باید برای تمام مهاجرانی که قصد استخدام آنها را دارید، برای یک بلوک مجوز کار اقدام کند. شما باید درخواست را به زبان عربی تکمیل کنید و تعداد کل کارمندان خارجی، موقعیت های شغلی و ملیت آنها را فاش کنید. تاییدیه توسط وزارت کار صادر خواهد شد.

پس از تایید مجوزهای کار، شرکت شما باید برای هر کارگر خارجی درخواست ویزای استخدامی بدهد. مدارک لازم برای هر کارمند باید به وزارت کار ارائه شود. کارمندان می توانند پس از دریافت ویزای کاری خود به قطر سفر کنند. ظرف 7روز پس از ورود کارمند، شرکت شما باید درخواستی برای اجازه اقامت آنها ارائه کند. مدارک مورد نیاز در قسمت قبل ذکر شده است و باید به وزارت کار ارائه شود. پس از صدور مجوز اقامت، کارمند ممکن است برای شرکت شما در قطر شروع به کار کند. این مجوزها به کارمند اجازه می دهد فقط برای شرکت شما کار کند. مجوزها می تواند توسط شرکت شما به صورت موردی تمدید شود.

معرفی دوره تخصصی رشته طب ورزشی در قطر

یکی از دوره های مرتبط با طب ورزشی در قطر، دوره «پزشکی ورزشی انتخابی» است که در محل مراقبت های اولیه بیمارستان آسپتر ارائه می شود که حداکثر پیش نیاز دانشجویان نیاز به 2 سال تحصیل در رشته های بالینی است. در این دوره، کارمندان روزانه در کلینیک‌ های سرپایی و غربالگری ورزشی از جمله جلسات فیزیوتراپی و کاردرمانی حضور خواهند داشت. در صورت لزوم، فرصت ‌ها برای گنجاندن تجربه OR به عنوان یک ناظر گسترش خواهند یافت. در تمام جلسات متعدد انضباطی باید شرکت کرد. آموزش هایی با موضوعات مورد علاقه پزشکی ورزشی به عنوان مثال ارائه خواهد شد. داروها در ورزش و غربالگری قلب برای ورزشکاران. دانش آموزان ملزم به تکمیل یک گزارش انتخابی خواهند بود.

اهداف این دوره تخصصی در جدول زیر ارائه شده است:

توضیحاتمراحل
شناسایی محدوده آسیب های ورزشی1
درک فیزیولوژی عملکرد و حرکت عضلات2
معاینه سیستم اسکلتی عضلانی3
یادگیری آناتومی سطح در رابطه با مفاصل، تاندون ها، نواحی ستون فقرات و اندام ها4
بررسی روش های درمان و توانبخشی آسیب های بافت نرم و آسیب های عصبی5
ارزیابی نیازهای اولویت بندی شده بیمار ورزشکار آسیب دیده6
آشنایی با تزریقات مفصلی، دوزهای درمان و پیگیری پیشرفت7

معرفی دوره تخصصی رشته طب ورزشی در قطر

دلایل مهاجرت برای رشته طب ورزشی در قطر

برای اینکه چرا متقاضیان استقبال زیادی به قطر پیدا کرده اند، دلایل بی شماری می تواند پیدا کرد. نخستین دلیل میزبانی قطر برای جام جهانی است که همین موضوع موجب شد در 5 سال اخیر، حجم زیادی از متخصصان ورزشی در قالب مربی و پزشک به این کشور وارد شوند. نکته دیگر اینکه قطر آکادمی Aspire را راه اندازی کرده است، برنامه ای جاه طلبانه برای پیشاهنگی برای ورزشکاران جوان در سراسر جهان. به طور خاص به عنوان یک مقصد پیشرو برای باشگاه های ورزشی و ورزشکاران برای آماده شدن برای مسابقات بین المللی یا سازماندهی اردوهای آموزشی در طول تعطیلات زمستانی در اروپا ظاهر شود.

در چند سال گذشته، قطر شاهد کمپین تهاجمی سرمایه گذاری در تجارت جهانی ورزش از طریق صندوق مستقل خود، سرمایه گذاری ورزشی قطر بوده است. QSI که در سال 2005 به عنوان یک ابتکار مشترک بین کمیته المپیک قطر و وزارت دارایی تأسیس شد، پشت خریدهای کلیدی در دنیای ورزش از جمله باشگاه فوتبال پاریس سن ژرمن، حق پخش تلویزیونی برای الجزیره اسپورت و همچنین حمایت مالی از باشگاه های برتر اروپایی مانند بارسلونا. هدف از این سرمایه گذاری ها، همانطور که از سوی نخبگان حاکم و بازرگانان اعلام شد، کمک به ارتقای سایر بخش های اقتصادی مانند خرده فروشی، املاک، مهمان نوازی و گردشگری، پزشکی و پزشکی ورزشی به عنوان بخشی از استراتژی گسترده تر کاهش وابستگی به نفت بود.

مقطع کارشناسی رشته طب ورزشی در قطر

مقطع کارشناسی رشته علوم ورزشی در قطر برای رفع نیازهای روزافزون بازار در زمینه های مدیریت ورزشی و تناسب اندام و پیشگیری و درمان توسعه یافته است. ماهیت میان رشته ای این برنامه و نتایج یادگیری پیش بینی شده آن، طیف وسیعی از فرصت های شغلی را برای فارغ التحصیلان برنامه فراهم می کند. نقش هایی مانند مربی و مربی شخصی؛ مدیریت سازمان های ورزشی، مدیران رویدادها و اماکن ورزشی؛ افسران انجمن‌ های ورزشی ملی و بین ‌المللی بیش از هر زمانی در قطر ظاهر شده اند. برنامه کارشناسی طب و علوم ورزشی در قطر مهارت های فوق را برای رسیدن به بازار کار به دانشجویان ارائه می دهد.

درک آناتومی عملکردی و بیومکانیک بدن انسان، دانشجویان را با مبانی فیزیولوژیکی ورزش و فعالیت بدنی در کاربرد مستقیم برای آمادگی جسمانی و آمادگی ورزشی آشنا می کند. درک محیط های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی پیرامون تمرین ورزشی در سطوح مختلف (ورزش اجتماعی، ورزش نخبگان و افراد با نیازهای ویژه) را عمیق تر می کند. فرمول ‌بندی یک ارتباط تقویت‌کننده در نیاز به مقاله‌نویسی و نوشتن تحلیلی ارائه ایده ها در محیط های مرتبط با شغل؛ مشاوره گوش دادن و نصیحت دیگران، دوره های کارشناسی همچنین مهارت های حل مسئله را تسهیل می کنند.

درآمد شاغلان رشته طب ورزشی در قطر

فردی که به عنوان یک پزشک ورزشی در قطر کار می کند معمولا حدود 42300QAR (ریال) در ماه درآمد دارد که بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از 22400 QAR(ریال) در ماه (حداقل حقوق) تا QAR64300 (ریال) در ماه (حداکثر حقوق) تغییر می یابد. با یان حال، متوسط ​​حقوق QAR39800 (ریال) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک ورزشی کار می کنند کمتر از QAR39800 (ریال) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از QAR39800 (ریال) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% پزشکان ورزشی کمتر از QAR28000 (ریال) درآمد دارند.

اگر تجربه را مبنا قرار دهیم، باید گفت که یک پزشک ورزشی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً QAR25800 (ریال) در ماه می گیرد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، QAR31600 (ریال) در ماه کسب کند، که 23% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل QAR44800 (ریال) در ماه دارد که 42% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته طب ورزشی در قطر می باشد.

دانشجویان متقاضی برای مهاجرت به قطر جهت آغاز زندگی تحصیلی خود در رشته طب ورزشی، می توانند با مطالعه مطالب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مشکلات زندگی در قطر آگاه شوند.

Rate this post

2 دیدگاه برای “رشته طب ورزشی در قطر

  1. اعظم عرب عمارلو گفت:

    سلام من ارشد آسیب دارم برای دکترای طب ورزش در قطر مشاوره میخوام

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *