شرایط قطر

مشکلات زندگی در قطر

مشکلات زندگی در قطر

متقاضیان برای زندگی در قطر باید به معایب و مشکلات زندگی در قطر توجه کرده و بدانند این کشور در کنار همه مزایا ممکن است معایبی نیز داشته باشد. این کشور، که از جهات مختلف مدرن شده و مترقی است، هنوز یک کشور مسلمان بسیار سنتی است. مردم محلی دوستانه و مفید هستند، اما از مهاجران انتظار دارند که به هنجارهای فرهنگی و مذهبی احترام بگذارند. فرهنگ و تقویم اسلامی زندگی روزمره را حکم می کند.

هفته کاری و مدرسه از شنبه تا پنجشنبه ادامه دارد که یکی از سخت ترین تنظیمات است. تعجب نکنید اگر بچه ها چند تاخیر در پرونده خود داشته باشند. زیرا، فراموش کرده اید که آن ها را یکشنبه تا نیمه های صبح به مدرسه ببرید. در روز جمعه، اکثر فروشگاه ها و مشاغل تا اواخر بعدازظهر یا عصر تعطیل هستند. کلیساهای مسیحی در دوحه نیز روز جمعه مراسم خود را برگزار می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش قصد دارد تا اطلاعات خود را درباره مشکلات زندگی در قطر با شما عزیزان به اشتراک بگذارد.

درباره قطر

این کشور به دلیل وسعت جغرافیایی کوچک و به دلیل مصونیت از بسیاری از آشفتگی های اقتصادی و سیاسی منطقه، به اندازه برخی از همسایگانش در خاورمیانه شناخته نمی شد. با این حال، ذخایر پتروشیمی این کشور از نظر وسعت زمین وسیع است و ثروت مالی زیادی را برای این کشور به ارمغان آورده است. به تازگی، این کشور کوچک و نسبتا جوان توجه مثبت جهانی را به خود جلب کرده است. این کشور دارای اقتصاد پررونق، تمایل به صرف ثروت خود برای بهبود زندگی مردم خود و ایجاد موسسات آموزشی و فرهنگی است. نامگذاری به عنوان میزبان جام جهانی 2022 نیز به عامل شناخت آن لطمه ای وارد نکرده است. اگرچه، مطبوعات کاملا مطلوب نبوده اند.

اکثریت قریب به اتفاق جمعیت این کشور در دوحه زندگی می کنند. جایی که چادرها و شترهای بادیه نشین با جرثقیل های ساختمانی، آسمان خراش های منحصر به فرد از نظر معماری، مراکز خرید، رستوران های فست فود و برخی از آن ها بسیار زیاد جایگزین شده است. خودروهای با قیمت معمولا انگلیسی قابل فهم تقریبا در همه جا صحبت می شود. اگر می خواهید این کشور را در ابعاد ابتدایی تر ببینید، 45 دقیقه از دوحه خارج شده و به بیابان بروید.

نمودار زیر اطلاعات کلی درباره این کشور را نشان می دهد:

اطلاعات کلی درباره قطر

معایب زندگی در قطر

این کشور، کشوری است که فرصت های مرفه زیادی را ارائه می دهد. با کیفیت بالای زندگی، مراقبت های بهداشتی عالی و چشم اندازهای آموزشی قابل تحسین، این کشور می تواند کشوری بسیار استقبال کننده برای مهاجران باشد. اقتصاد کشور همچنان در حال شکوفایی است و در این سال ها بخش نفت، بانک، خدمات مالی و فناوری رونق یافته است. اگر قصد دارید به این کشور بروید، خواهید دید که این کشور همچنین مقصدی عالی برای مهاجران خارجی است که به دنبال فرصت های شغلی هیجان انگیز هستند. با توجه به مزایای زیاد برای مهاجرت به قطر، این کشور واقعا می تواند مکانی جذاب برای اقامت باشد. با این حال، مهم است که مزایا و معایب مهاجرت به کشور را در نظر داشته باشید.

در زیر مشکلات زندگی در قطر را نشان می دهد:

  • تابستان های گرم
  • رانندگی بد مردم
  • هزینه های بالا
  • مشکلات پوستی

به علاوه، زمان های اخیر نشان داده است که همه گیری بیماری کرونا به شدت بر اقتصاد کشورهای جهان ضربه زده است و متعاقباً منجر به اخراج کارکنان بسیاری از شرکت ها در این کشور شده است. در حالی که عدم اطمینان و نگرانی پیرامون امنیت شغلی، مهاجران اکثریت جمعیت کشور را تشکیل می دهند و به نظر نمی رسد این تغییر کند. با برنامه ریزی های اساسی برای توسعه زیرساخت ها و رشد اقتصادی، مهاجران می توانند انتظار داشته باشند که بازار کار در سال های آینده افزایش یابد.

نمودارزیر نرخ بیکاری را در این کشور نشان می دهد:

نرخ بیکاری قطر

هزینه های بالا از مشکلات زندگی در قطر

دسترسی به خدمات درمانی مقرون به صرفه و یارانه ای، حقوق پردرآمد و بدون مالیات جذاب به نظر می رسد. اما، هنگام نقل مکان به این کشور و استفاده از ارزهای مختلف، تازه واردان باید هزینه زندگی خود را درک کنند و تمام هزینه های خود را از مواد غذایی اساسی گرفته تا امکانات تفریحی در نظر بگیرند. بنزین در این کشور به ویژه در مقایسه با شهرهای بزرگ جهان بسیار ارزان است. این امر باعث می شود رانندگی با خودرو مقرون به صرفه و آسان باشد.

هزینه زندگی در قطر زیاد است. اما لزوما با کالاهای با کیفیت بهتر برابر نیست. این کشور بیشتر مواد غذایی خود را وارد می کند. بنابراین، اگرچه ممکن است مهاجران بتوانند مارک های مورد علاقه خود را پیدا کنند، اما این امر بسیار گران قیمت است. غذاهای اصلی مانند برنج، نان، برخی گوشت ها و ماهی دارای قیمت متوسط هستند. اما به طور کلی غذا در قطر گران است. کالاهای خانگی نیز گران هستند. مارک های وارداتی غربی را می توانید در مراکز خرید و مغازه ها نیز پیدا کنید. بنابراین، هزینه بالای اقلام خارجی می تواند از مشکلات زندگی در قطر محسوب شود.

جدول زیر هزینه های ضروری در این کشور را نشان می دهد:

پارامترهزینه
خرید خانهبین $300000 تا 500000$
حمل و نقل عمومی1.37$
مواد غذاییبین 50$ تا 150$

رانندگی بد مردم از مشکلات زندگی در قطر

رانندگی بد مردم از مشکلات زندگی در قطر

علیرغم اینکه این کشور یک کشور نسبتا امن است، مهاجران می توانند انتظار داشته باشند که جاده های ناامن ترین مکان در این کشور باشد. با توجه به این که هم مهاجران و هم افراد محلی غالبا در جاده های قطر رانندگی می کنند، مهم است که تازه واردان همیشه در جاده ها هوشیار باشند و از قانون پیروی کنند. در صورت عدم رعایت این قوانین، مهاجران و افراد محلی می توانند انتظار جریمه سنگینی را داشته باشند. به همین ترتیب رانندگی بد می تواند جزء مشکلات زندگی در قطر محسوب شود.

علاوه بر این، از آنجا که بسیاری از بومیان و مهاجران رانندگی را انتخاب می کنند، می توان تردد در جاده ها را پیش بینی کرد. با این حال، مهم است که در نظر داشته باشیم که کشور هنوز در حال توسعه است و در نتیجه حمل و نقل عمومی به سرعت در حال پیشرفت است، به این معنی که روش های ایمن تر حمل و نقل در حال اجرا است. چنانچه تمایل به سرمایه گذاری در قطر دارید، مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند به شما در این مسیر کمک کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *