شرایط قطر

هزینه زندگی در قطر

هزینه زندگی در قطر

هزینه زندگی در قطر تا حد زیادی به زندگی افراد بستگی دارد. قطر مکان بسیار گران قیمت برای زندگی نیست و قیمت چند مورد اصلی در این کشور بالا نمیباشد. این کشور به سختی مالیات وضع می کند. تنها مالیاتی که در این کشور پرداخت می شود، مالیات واردات است، اما این نیز کاملاً منطقی است.

شهروندان در این کشور خطوط برق، آب و تلفن رایگان دریافت می کنند و بیشترین هزینه زندگی در قطر به محل اقامت افراد بستگی دارد و این مورد نیز تا حد زیادی به محل زندگی افراد بستگی دارد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند به هزینه های مختلف اقامت و زندگی در کشور قطر اشاره کنند.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در قطر

درباره کشور قطر

کشور قطر یکی از کشور های واقع در قاره آسیا می باشد که در بخش جنوب غربی این قاره قرار گرفته است و از سرزمین های حوزه خلیج فارس به شمار می رود. این کشور در همسایگی کشور هایی چون عربستان، ایران، عراق، کویت، امارات و همچنین بحرین قرار گرفته است و پایتخت آن دوحه نام دارد. کشور قطر تا سال 1349 شمسی، مستعمره بریتانیا بود و بعد از آن به کشوری مستقل تبدیل شد. کشور قطر بعد از مستقل شدن در تاریخ ذکر شده، به یکی از ثروتمند ترین کشور های دنیا تبدیل شد؛ زیرا این کشور دارای منابع غنی از نفت و گاز طبیعی میباشد.

مردم کشور قطر به 2 زبان عربی و زبان انگلیسی مسلط می باشند اما به طور کلی زبان رسمی این کشور زبان عربی تعیین شده است و تقریبا دو و نیم میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند. در سال های اخیر متقاضیان و مهاجران زیادی به کشور قطر مهاجرت کرده اند و به همین دلیل بیش از 300.000 نفر نیروی کار خارجی در این کشور وجود دارد.

در جدول زیر اطلاعات کلی درباره کشور قطر ارائه شده است:

پارامترشرح
پایتختدوحه
دولتحکومت متمرکز پادشاهی مشروطه
دیناسلام
واحد پولریال قطر
دامنه اینترنتQa.
جمعیتبیش از 2 میلیون نفر
پیش شماره تلفن974+

بررسی هزینه زندگی در قطر 2023

قطر شبه جزیره ای است که در خلیج فارس و در شرق عربستان واقع شده است. آنچه که در مورد این کشور ثروتمند بی نظیر است، این موضوع است که از اواسط دهه 1800 میلادی، این کشور خود را با ذخایر قابل توجهی نفت و گاز طبیعی به یک کشور مستقل تبدیل کرد و به همین دلیل است که قطر از برخی های کشورهای صنعتی پیشرو در اروپای غربی ثروت بیشتری دارد. کسانی که در قطر زندگی می کنند و درآمد کسب می کنند مشکلی برای برآورده شدن ندارند اما معمولاً توریست های خارجی از سراسر جهان از اینکه این کشور گران است شوکه می شوند. افرادی که با انگیزه کار و زندگی عادی وارد کشور می شوند، ممکن است متوجه شوند که در حالی که ممکن است در اینجا قیمت برخی از موارد ارزان تر باشد، برخی دیگر ممکن است بسیار گران باشند.

هزینه کلی زندگی در این کشور در مقایسه با سایر مناطق GCC مانند کویت، عمان، KSA و بحرین زیاد است. بنابراین، مهم است که به یاد داشته باشید وقتی از آن حقوق قابل توجه صحبت می کنیم، افراد باید براساس آن زندگی کنند و همچنین آن را پس انداز کنند. به غیر از بنزین بسیار ارزان قیمت، بسیاری از کالاهای روزانه در قطر گران تر از سایر کشورها هستند. حدود 90% مواد غذایی در این کشور وارداتی است و از این رو حتی ممکن است مواد غذایی اساسی نیز گران قیمت باشند. همچنین هزینه تفریح و ورزش در قطر نیز کم نمی باشد. هزینه کلی زندگی در قطر را می توان بر اساس قیمت در مقادیر مشخص برای کالاها و خدمات مشابه در گروه های مختلف طبقه بندی کرد.

در نمودار زیر به توزیع هزینه های زندگی در قطر با استفاده از مدل آماری پرداخته ایم:

زندگی در قطر

دوحه مکانی با آرزوها و فرصت های بلندپروازانه است که به نظر می رسد هر روز در حال افزایش است. در طول 10 سال گذشته، دوحه به عنوان مرکز تجارت، فرهنگ، ورزش و آموزش و همچنین یک پایتخت رسانه ای در حال ظهور ظاهر شده است. این شهر افراد با استعدادی را از سراسر جهان جذب کرده است، شهروندان جهانی که به چشم انداز قطر برای رشد و تحول پیوسته اند. جمعیت قطر در میان این تغییرات خارق العاده و هجوم گسترده مهاجران، حس قوی از سنت و فرهنگ را حفظ کرده است. تاریخ قطر و سنت اسلامی در سراسر دوحه گنجانده شده است، از معماری مرکز شهر گرفته تا نقاط داغ فرهنگی مانند روستای کاتارا، سوق واقف و موزه نمادین هنر اسلامی. مردم از سراسر جهان برای زندگی به قطر می آیند، که ترکیبی هیجان انگیز و متنوع از ساکنان را ایجاد می کند.

دوحه مکانی عالی برای ملاقات با افراد با پیشینه های مختلف، امتحان انواع غذاهای جدید و لذت بردن از هنرهای زیبا از هر نقطه از جهان است. عربی زبان رسمی است اما انگلیسی به طور گسترده صحبت می شود. دوحه با غروب خورشید زنده می شود: انبوهی از مردم به سمت نسیم کورنیش، خیابان های هزارتوی سوق واقف یا هر یک از صدها رستوران، مراکز خرید و مکان های فرهنگی هجوم می آورند. قطری ها عموماً لباس ملی عبایی و چوبی می پوشند. مهاجران باید لباس های متواضعانه بپوشند، شانه ها، زانوها و قسمت میانی خود را بپوشانند و از پوشیدن لباس های تنگ و آشکار خودداری کنند. چشم انداز دوحه همیشه در حال تغییر است و مراکز خرید جدید، رستوران ها، موزه ها، میادین ورزشی و مواردی از این دست با سرعتی فوق العاده سریع بالا می روند.

مسکن و هزینه زندگی در قطر

قیمت اجاره مسکن در این کشور به نوع ملک و موقعیت آن بستگی دارد و می تواند برای مهاجران بسیار مسخره باشد. قیمت ها همچنین به به مبله بودن یا نبودن مسکن نیز بستکی دارد، اما باید در نظر داشته باشید که در زمان اجاره مسکن در این کشور، تلاش برای مذاکره و پرداخت قیمت پایین تر ضرری ندارد. اکثر مهاجران در قطر در دوحه مستقر هستند و زندگی خود را بر اساس در دسترس بودن و نزدیکی آن به محل کار یا مدرسه فرزندانشان برنامه ریزی می کنند. به یاد داشته باشید که در این شهر، هزینه اجاره مسکن در برخی مناطق گران تر از سایر مناطق هستند. خدمات آب و برق در این کشور قیمت مناسبی دارند اما براساس هزینه اقامت اضافی می تواند افزایش یابد. برخی از آپارتمان ها هزینه تعمیر و نگهداری دارند، بنابراین مهاجران باید بدانند که آیا مستاجر مسئولیت پرداخت آن را بر عهده دارد یا خیر.

میانگین هزینه های مسکن در این کشور بدین صورت است:

آیتمهزینه ها به QR (ریال قطر)
اجاره ماهانه سوئیت و آپارتمان های یک خوابه4000 الی 10000
اجاره یک سوئیت کوچک2000
اجاره یک آپارتمان یک خوابه منطقه لوکس مروارید قطراز 18000
اجاره یک آپارتمان دو خوابه در لوکس مروارید قطر15000 الی 25000
اجاره یک آپارتمان دو خوابه در لوکس أم غويلينةاز 69000
اجاره یک آپارتمان دو خوابه در لوکس الوکرااز 8000
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر (در هر نقطه قطر)8000 الی 20000

حمل و نقل و هزینه زندگی در قطر

هزینه حمل و نقل برای حمل و نقل عمومی، سوخت وسیله نقلیه، بیمه وسیله نقلیه، نگهداری وسایل نقلیه از جمله در قالب خرید یا اجاره وسیله نقلیه، بنزین یا دیزل، تعمیر و نگهداری خدمات حمل و نقل عمومی، بیمه وسیله نقلیه و خرید وسیله نقلیه نسبت به سایر کشورهای منطقه نسبتاً کمتر است. قیمت بنزین در قطر بسیار مناسب است و خودروهای دست دوم نیز از قیمت مناسب برخوردار هستند. نحوه کلی حمل و نقل در قطر از طریق اتوبوس، تاکسی کاروا یا تاکسی خصوصی است. بلیط یک طرفه (حمل و نقل عمومی) در این کشور می تواند 3QR (ریال قطر) تا 10QR (ریال قطر) باشد.

هزینه های استفاده از تاکسی در این کشور نیز به صورت زیر است:

  • سوار شدن تاکسی: 10QR (ریال قطر)
  • طی کردن مسافت 1 کیلومتر با تاکسی: 2QR (ریال قطر)
  • تاکسی تا 1 ساعت انتظار: 25 تا 50QR (ریال قطر)

حمل و نقل و هزینه زندگی در قطر

هزینه پوشاک در قطر

گفته می شود هزینه لباس و کفش از جمله لباس های وارداتی، بزرگسالان یا کودکان و لوازم جانبی مانند کلاه، کت، لباس مجلسی و سایر موارد در شهر دوحه در مقایسه با سایر شهرها در قطر بسیار گران است. در کشور قطر نیازی به خرید لباس زمستانی نیست. با توجه به آب و هوای گرم منطقه، داشتن تعداد زیادی تابستانی لباس ضروری است. پوشاک اداری مخصوص آقایان به جز موارد رسمی، پیراهن و کراوات است. در حال حاضر، هنگام خرید، ممکن است یک جفت شلوار جین لیوایزیا مارک های مشابه حدود 100 تا 350QR (ریال قطر) هزینه داشته باشد.

سایر هزینه های پوشاک بدین صورت می باشد:

آیتمهزینه به QR (ریال قطر)
لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای مانند Zara یا H&M100 الی 300
یک جفت کفش نایک250 الی 500
یک جفت کفش مجلسی (وارداتی) چرمی مردانه200 الی 500

هزینه زندگی روزانه در قطر

هزینه زندگی در قطر به صورت روزانه تا حد زیادی به قیمت مواد غذایی بستگی دارد. هزینه مواد غذایی، نوشیدنی های غیر الکلی و مواد تمیز کننده، مواد غذایی پخته شده، مواد غذایی کنسرو شده، مواد غذایی کودکان، لبنیات، میوه و سبزیجات تازه، آبمیوه، روغن و سرکه، گوشت، غذای حیوانات اهلی، وعده های غذایی آماده، سس ها، میان وعده ها، غذاهای دریایی، نوشابه ها، ادویه جات و ترشی جات و گیاهان دارویی در پایتخت قطر نسبت به سایر شهرها بسیار گران هستند. حدود 90% مواد غذایی در قطر وارداتی است و از این رو، حتی مواد غذایی اساسی نیز ممکن است در این کشور گران قیمت باشند. ممکن است مهاجران هر ماه 10% تا 20% از حقوق خود را صرف غذا کنند.

در جدول زیر به قیمت های فعلی برخی از کالاهای غذایی اساسی در این کشور ذکر شده است:

مواردقیمت به QR (ریال قطر)
1 لیتر شیر5 الی 8
500 گرم نان تازه4 الی 8
1 کیلو برنج سفید4 الی 8
12 عدد تخم مرغ6.40 الی 19
1 کیلو مرغ13.50 الی 45
1 کیلو گوشت16.50 الی 52
1.5 لیتر آب1.25 الی 5

با مراجعه به سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از شرایط مهاجرت به قطر و همچنین مهاجرت به کشورهای حوزه خلیج فارس به طور کامل آگاه شوید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *