مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته طب ورزشی در کانادا

رشته طب ورزشی در کانادا

پیش از ورود به رشته طب ورزشی در کانادا باید به این موضوع دقت کنید که ابتدا جستجوی خود را بر روی گزینه های مختلف کسب و کار این رشته شروع کنید. این شامل دولت محل شما، دولت استانی شما و همچنین دولت فدرال در سراسر کانادا می شود. نکته دیگر اینکه به خاطر داشته باشید که بسیاری از مشاغل می توانند در چندین صنعت جای بگیرند. به عنوان یک کسب و کار پزشکی ورزشی، ممکن است مجبور شوید چندین صنعت را انتخاب کنید تا همه کمک های مالی دولتی، وام های دولتی و سایر گزینه های بودجه دولتی را پیدا کنید.

بنابراین به عنوان یک کسب و کار پزشک ورزشی، به خاطر داشته باشید که ممکن است برای چندین چیز به بودجه نیاز داشته باشید. اگر این نکات را در نظر بگیرید، باید گفت کانادا یکی از بهترین کشورها برای کسب و کار پزشک ورزشی است و سیستم این کشور به گونه ای است که به شما کمک می کند تا به احتمال زیاد موفق شوید. شما با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید با مسیرهای دیگری که به موفقیت شما در رشته طب ورزشی کانادا کمک می کند، بهتر آشنا می شوید.

معرفی دوره کارشناسی ارشد رشته طب ورزشی در کانادا

دانشکده علوم بهداشتی (FHS) در کانادا دوره ای تخصصی را در رشته طب ورزشی برگزار می کند که این برنامه برای آماده سازی فیزیوتراپیست ها و پزشکان برای ارائه مراقبت های پیشرفته در پزشکی ورزشی طراحی شده است. از طریق این تجربه آموزشی بین حرفه ای و با استفاده از ترکیبی از یادگیری حضوری و از راه دور، دانشجویان مهارت های بالینی، روش تحقیق، عمق دانش و رفتارهای حرفه ای را برای امکان ارزیابی، مدیریت و توانبخشی ورزشکاران نخبه و جمعیت وسیع تری بر ورزش را فرا می گیرند. قرار گرفتن در معرض تمرین سطح پیشرفته در حوزه تخصصی پزشکی ورزشی، فارغ التحصیلان این برنامه را به دنبال اعتبار، شناخت و فرصت های پیشرفته در سطح ملی و بین المللی می کند.

فیزیوتراپیست ها و پزشکان مجربی که به دنبال پیشرفت کار خود در رشته پزشکی ورزشی هستند. کسانی که دارای تجربه مستقیم در پزشکی ورزشی هستند که مایلند الزامات نهادهای اعتباربخشی را برآورده کنند. فارغ التحصیلان برنامه آموزش تخصصی در رشته پزشکی ورزشی کسب می کنند که منجر به دریافت مدرک کارشناسی ارشد و همچنین فرصتی برای پیگیری مدارک پیشرفته خاص رشته می شود. فیزیوتراپیست ها در این برنامه، مدرک کارشناسی ارشد علوم بالینی دریافت می کنند. ساختار برنامه به صورت تمام وقت ارائه می شود و از ترکیبی از یادگیری حضوری و از راه دور استفاده می کند.

در لیست زیر، توانایی هایی که دانشجویان پس از پایان برنامه داشته باشند، اشاره شده است:

  • مداخلات مدیریتی و توانبخشی
  • تجزیه و تحلیل انتقادی
  • ارزیابی تاریخچه بالینی و یافته‌های معاینه
  • مدیریت و توانبخشی اورژانس حاد ورزشکار
  • برقراری ارتباط و اعمال اصول و شیوه های اخلاقی

معرفی دوره کارشناسی ارشد رشته طب ورزشی در کانادا

دلایل تحصیل رشته طب ورزشی در کانادا

آیا می دانستید که کانادا تحصیل کرده ترین کشور جهان است؟ در واقع، بیش از نیمی از ساکنان آن دارای مدرک دانشگاهی هستند. دانشجو بودن در آنجا باید خیلی جالب باشد، نه؟. دلایل بسیاری وجود دارد که مهاجران زیادی برای مطالعه طب ورزشی به کانادا می روند، نخست اینکه دانشگاه های کانادا جزو بهترین موسسات آموزشی هستند و برخی از برترین دانشگاه ‌ها و کالج ‌های بین ‌المللی در کانادا واقع شده ‌اند و دانشگاه هایی مانند دانشگاه تورنتو و دانشگاه مک گیل از این جمله هستند. دلیل دیگر اینکه شما این شانس را خواهید داشت که در کنار برخی از تیزبین ترین ذهن های جهان کار کنید. دلیل دیگر به این باز می گردد که انعطاف پذیری از طریق تنوع آموزش در کانادا بی نظیر است.

موضوع دیگر اینکه فارغ التحصیلان کالج و دانشگاه های کانادایی در بازار کار از ارزش بالایی برخوردار هستند و افرادی که در آنجا تحصیل می کنند توانسته اند در هر زمینه ای که به آن علاقه مند هستند مشاغل عالی پیدا کنند. دلیل دیگر ناشی از این نکته است که فرهنگ کانادایی تنوع را در بر می گیرد. مهم نیست که چه کسی هستید، از کجا آمده اید، یا می خواهید در چه چیزی تحصیل کنید، کانادایی ها آماده استقبال گرم از شما هستند. این کشور آمریکای شمالی تلاش زیادی می کند تا اطمینان حاصل کند که دانشجویان بین المللی ایمن هستند، با منصفانه رفتار می شود.

در شکل زیر به دلایل دیگر تحصیل طب ورزشی در کانادا اشاره شده است:

مسیر پزشک طب ورزشی شدن در کانادا

برای تبدیل شدن به یک پزشک ورزشی در کانادا، باید با کسب مدرک کارشناسی، به طور معمول در رشته ای مانند زیست شناسی، شروع کنید. هنگامی که مدرک لیسانس خود را به دست آوردید، باید برنامه 3 یا 4 ساله دکترای پزشکی را در یک دانشگاه معتبر تکمیل کنید. هنگامی که مدرک دکترای خود را به دست آوردید، باید دوره های تحصیلات تکمیلی را در زمینه پزشکی خانواده یا تخصص های دیگری مانند خانواده، اطفال، طب اورژانس یا ارتوپدی تکمیل کنید. پس از دریافت گواهینامه در یک تخصص پزشکی، باید یک فلوشیپ 1 تا 2 ساله پزشکی ورزشی را بگذرانید تا مدرک CASEM خود را در رشته پزشکی ورزشی کسب کنید.

البته برای تبدیل شدن به یک پزشک ورزشی، ابتدا باید تعیین کنید که آیا این مسیر شغلی برای شما مناسب است یا خیر. سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا روش هایی که می توان از دارو برای درمان ورزشکاران استفاده کرد، مجذوب شما شده است؟
  •  آیا در علم سرآمد هستید و از یادگیری لذت می برید؟
  •  آیا به ورزش علاقه دارید؟ آیا حافظه قوی و علاقه واقعی به سلامت مردم دارید؟
  •  آیا می‌توانید سلامت یک ورزشکار را بر نیازهای تیم او ترجیح دهید؟

اگر به این سؤالات پاسخ «بله» داده اید، ممکن است یک پزشکی ورزشی حرفه ای برای شما مناسب باشد! در زیر مواردی را که برای موفقیت در حرفه به عنوان یک پزشک ورزشی به آن نیاز دارید، بیان کرده ایم. جهت اطلاع از شرایط تحصیل پزشکی در کانادا، مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

درآمد شاغلان رشته طب ورزشی در کانادا

فردی که به عنوان یک پزشک ورزشی در کانادا کار می کند، معمولاً حدود CAD337000 (دلار کانادا) در سال درآمد دارد. این میانگین حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و از 158000CAD تا 532000CAD (دلار کانادا) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال، متوسط ​​حقوق 357000CAD (دلار کانادا) در سال است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک ورزشی کار می کنند کمتر از 357000CAD (دلار کانادا) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 357000CAD (دلار کانادا) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از پزشکان ورزشی کمتر از 232000CAD (دلار کانادا) درآمد دارند.

یک پزشک ورزشی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا 183000CAD (دلار کانادا) در سال درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 252000CAD (دلار کانادا) در سال درآمد کسب کند، که %38 بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 358000CAD (دلار کانادا) در سال دارد که 42 %بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

در نمودار زیر به سایر تغییرهای حقوقی بر حسب تجربه کاری در رشته طب ورزشی در کانادا اشاره شده است:

مشاوران خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا زمینه های مهاجرتی آغاز زندگی در کانادا را برای شما جهت تحصیل و شاغل شدن در حوزه رشته طب ورزشی آماده کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *