مهاجرت تحصیلی تایلند

رشته طب ورزشی در تایلند

رشته طب ورزشی در تایلند

فارغ التحصیلانی که به دنبال عضو شدن در جامعه شغلی رشته طب ورزشی در تایلند هستند باید سعی کنند مراحل دریافت ویزای کاری را طی کنند. این موضوع به این دلیل است که دولت تایلند با افراد مهاجر در صورت نداشتن ویزای کار، امکان شاغل شدن را نمی دهد. در این زمینه، شما باید با سفارت یا کنسولگری تایلند تماس بگیرید که در آن درخواست را ارسال می کنید یا در صورت وجود از وب سایت آنها بازدید کنید. یک قرار ملاقات بگیرید و در مورد ساعات کار، روزهای کاری و روش ترجیحی آنها برای پرداخت هزینه ویزای تایلند پرس و جو کنید.

سپس مدارک و درخواست ویزا را ارسال کنید. بسته به اینکه در کدام سفارت/کنسولگری درخواست می دهید، می توانید درخواست را ارسال کنید: به صورت حضوری یا از طریق پست، در این صورت باید یک پاکت از پیش پرداخت شده و خودآدرس ضمیمه کنید. با توجه به اینکه پروسه دریافت ویزای کاری تایلند دارای جزئیات فراوانی است، شما برای شاغل شدن در رشته طبورزشی می توانید از مشاوران حقوقی حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید تا در زمان کوتاه تری به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

موقعیت شغلی در رشته طب ورزشی در تایلند

مرکز بومرونگراد یکی از مراکز فعال در تایلند است که در حوزه طب ورزشی از شهرت بسیاری برخوردار است. این مرکز در زمینه های مختلفی همچون صدمات ورزشی، ضربه و یا یک بیماری دژنراتیو، تخصص ترکیبی از پزشکی ورزشی و ارتوپدی را ارائه می دهد و هر گونه بیماری اسکلتی عضلانی پیشگیری را تشخیص می دهد و درمان می کند. از سوی دیگر بخشی از فعالان این مرکز در زمینه ارائه نتایج موثر و بهبودی سریع و ایمن کار می کنند.

این مرکز در تمام گروه ‌های سنی خدمات ارائه می‌ کند و در 3 حوزه اصلی تخصص دارد که عبارتند از:

  • آسیب های پزشکی ورزشی
  • پزشکی ورزشی طیف وسیعی از مراقبت ها را پوشش می دهد، از جمله:
  • صدمات یا شرایط مرتبط با ورزش و درمان آنها
  • جراحی های ارتوپدی آرتروسکوپی به ویژه جراحی های شانه، لگن و زانو
  • آرتروز و حفظ مفاصل
  • صدمات و شرایط شانه

موقعیت آموزشی در رشته طب ورزشی در تایلند

آکادمی پزشکی ورزشب بانکوک (BASEM) در دفتر مرکزی بیمارستان بانکوک است و به عنوان یک مرکز حرفه ای پزشکی ورزشی با رعایت استانداردهای بین المللی در نظر گرفته می شود. هدف این آکادمی، آموزش مهارت بازیابی و بهبود عملکرد کلیه ورزشکاران در هر سنی با سبک های زندگی بسیار متنو و آموزش مراقبت های جامع در پزشکی ورزشی می باشد. خدماتی که این مرکز به دانشجویان و شاغلان خود آموزش می دهد شامل خدمت جامعی از ارزیابی آمادگی جسمانی، تشخیص، درمان‌ های مؤثر، برنامه ‌های بازیابی و توانبخشی تا پیشگیری از آسیب‌ های ورزشی و برنامه ‌های افزایش عملکرد ورزشی را شامل می ‌شود.

برنامه های ارزیابی تناسب اندام شخصی شده توسط متخصصان پزشکی ورزشی در BASEM برای هر بیمار طراحی شده است تا از آمادگی جسمانی و آمادگی قبل از بازگشت به مسیر اطمینان حاصل شود. هدف از ارزیابی آمادگی پیش‌ شرکتی و ارزیابی آمادگی جسمانی، بهبود عملکرد ورزشی همراه با توصیه‌ های فردی و برنامه ‌های تمرینی و در عین حال به حداقل رساندن احتمال آسیب ‌های ورزشی است. این مرکز نه تنها بر جنبه های فیزیکی، بلکه بر تغذیه ورزشی و روانشناسی عملکرد نیز برای تکمیل مراقبت جامع برای ورزشکاران حرفه ای تاکید دارد.

موقعیت آموزشی در رشته طب ورزشی در تایلند

چشم انداز شغلی رشته طب ورزشی در تایلند

تایلند از جمله کشورهایی محسوب می شود که در حوزه طب ورزشی، مرجع درمان بسیاری از بیماران در آسیای جنوب شرق است و همین امر موجب شده که انواع از خدمات درمانی به عنوان حوزه شغلی در رشته طب ورزشی برای علاقه مندان این حوزه شکل بگیرد. در این زمینه می توان از موارد مختلفی نام برد که عبارتند از:

  •  تست ارزیابی تناسب اندام مانند تست VO2Max روی تست‌ های روی دوچرخه و تردمیل
  •  سیستم تعادل
  •  ایزوکنتیک
  •  تمرین عصبی عضلانی با سیستم تعادل
  •  آموزش چابکی با سیستم تعادل
  • فیزیوتراپی بعد از درمان
  • تجزیه و تحلیل دویدن
  • فیزیوتراپی بعد از درمان
  • تاندونیت و شکستگی یا شکستگی استخوان
  • جراحی برای اصلاح سفتی مفصل

مراحل دریافت مدرک دکتری طب ورزشی در تایلند

برای اینکه در تایلند بتوانید مدرک خود را در رشته طب ورزشی اخذ کنید، اولین قدم برای حرفه پزشکی ورزشی، کسب مدرک کارشناسی است. گام بعدی حضور در دانشکده پزشکی خواهد بود، بنابراین دانشجویان کارشناسی باید بر اساس آن دروس دوره کارشناسی و برنامه های فوق برنامه خود را برنامه ریزی کنند. رشته های علوم مانند زیست شناسی یا شیمی توصیه می شود. تمامی دانشکده های پزشکی متقاضیان را ملزم به گذراندن تعداد معینی از دوره های علمی مشخص می کنند. دانش آموزان همچنین باید در فعالیت هایی شرکت کنند که توانایی های رهبری، همدلی و مهارت های بین فردی آنها را نشان می دهد. در مرحله بعدی باید مدرک پزشکی، یا دکترای پزشکی یا دکترای پزشکی استئوپاتیک را کسب کنند.

در طول 2 سال اول دانشکده پزشکی، دانشجویان دوره هایی را در مورد بدن انسان، مراقبت از بیمار و اخلاق پزشکی می گذرانند. 2 سال آینده در چرخش‌های بالینی در محیط ‌های مختلف سپری می‌ شود. مرحله بعدی این است که یک موقعیت را تکمیل کنید. رزیدنتی ها جایی هستند که مسیر افرادی که به دنبال حرفه پزشکی ورزشی مراقبت های اولیه هستند و کسانی که به دنبال حرفه جراحی ارتوپدی هستند از هم جدا می شود. پزشکان مشتاق پزشکی ورزشی مراقبت های اولیه معمولاً ابتدا یک دوره رزیدنتی 3 ساله در پزشکی خانواده را تکمیل می کنند. پس از گذراندن دوره رزیدنتی، پزشکانی که در رشته پزشکی ورزشی مراقبت های اولیه فعالیت می کنند، یک بورسیه تحصیلی 1 تا 2 ساله را در رشته پزشکی ورزشی تکمیل می کنند.

درآمد شاغلان رشته طب ورزشی در تایلند

فردی که به عنوان پزشک ورزشی در تایلند کار می کند، معمولا حدود 280000THB (بات) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 140000 تا 434000THB (بات) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است. با این حال، حقوق متوسط ​​THB280000 (بات) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک ورزشی کار می کنند کمتر از THB280000 (بات) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از THB280000 (بات) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از پزشکان ورزشی کمتر از THB189000 (بات) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از THB189000 (بات) درآمد دارند.

یک پزشک ورزشی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا THB168000 (بات) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال THB222000 (بات) در ماه درآمد داشته باشد که 32% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل THB297000 (بات) در ماه به دست می آورد که 34% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

در نمودار زیر سایر مطالب مرتبط با حقوق رشته طب ورزشی در تایلند اشاره شده است.

برای آگاهی از چگونگی نحوه مهاجرت به تایلند، می توانید به صورت تلفنی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *