مهاجرت تحصیلی روسیه

رشته طب ورزشی در روسیه

رشته طب ورزشی در روسیه

از مزایای رشته طب ورزشی در روسیه ارتباطات پیوسته ای است که این کشور با تیم های بین المللی پزشکی ورزشی و دانشگاه های مرتبط با این حوزه دارد. به عنوان مثال، روسیه در همکاری علمی و فنی با لیگ هاکی قاره ای، اتحادیه فوتبال روسیه، مرکز تحقیقات فدرال پیوند شناسی و اندام های مصنوعی وزارت بهداشت فدراسیون روسیه، کمیته پارالمپیک روسیه همکاری دارد.

در همکاری بین المللی با کالج آمریکایی پزشکی ورزشی، فدراسیون بین المللی پزشکی ورزشی، تعدادی از فدراسیون های ورزشی بین المللی و بخش های تخصصی دیگر کشورها (لتونی، دانشگاه تاترو ، قزاقستان، ارمنستان، ایرلند، ایتالیا) همکاری مستمر دارد. در راستای پیوستن به جمع دانشجویان روسی در حوزه طب ورزشی، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات مشاوره ای و همراهی شما تا آخرین مرحله مهاجرت است.

فواید دوره رزیدنتی رشته طب ورزشی در روسیه

برنامه رزیدنتی طب ورزشی در روسیه در تلاش است تا پزشکان واجد شرایطی را تربیت کند که متخصص در رسیدگی به مشکلات سلامتی مربوط به تروما یا بیماری با استفاده از ورزش بدنی باشند. این آموزش به صورت عملی است و با هدف ارائه دانش سیستماتیک و شایستگی های پزشکی لازم برای انجام فعالیت های حرفه ای به دانشجویان انجام می شود. مزایای برنامه با انجام رزیدنتی، دانشجویان شایستگی ‌های حرفه ‌ای در زمینه پزشکی ورزشی را با استفاده از روش‌ های ورزش درمانی، که آسیب‌ ها را برطرف می‌ کند، کسب می ‌کنند. در کاربرد درمانی ورزش و ارائه مشاوره در این زمینه برای پزشکان مراجعه کننده.

فرصت های شغلی فارغ التحصیل دوره رزیدنتی متخصص واجد شرایطی است که دارای روش های تشخیص و درمان با تکنولوژی پیشرفته مدرن است و حق انجام فعالیت های درمانی، تشخیصی و تحقیقاتی یا انجام فعالیت های پزشکی خصوصی را دارد. این برنامه به فارغ التحصیلان خود امکان دسترسی به مشاغل در بیمارستان های دولتی، آسایشگاه ها، درمانگاه ها، کلینیک های خصوصی، دانشکده های پزشکی، موسسات آموزش عالی پزشکی، مراکز تحقیقاتی، سازمان های ورزشی را می دهد. پس از اتمام، به فارغ التحصیلان فرصتی داده می شود تا برای دوره تحصیلات تکمیلی در پزشکی ترمیمی، پزشکی ورزشی، ورزش درمانی، بالنیولوژی و فیزیوتراپی درخواست دهند.

معرفی انستیتوی مرتبط با طب ورزشی در روسیه

برای اولین بار، مطالعه و آموزش روش های توانبخشی فیزیکی در رشه طب ورزشی، به دانشجویان در انستیتوی پزشکی 1 مسکو در سال 1931 در گروه تربیت بدنی آغاز شد. در سال 1948، این بخش نام – تربیت بدنی و کنترل پزشکی را دریافت کرد. از سال 1963، بخش به طور فعال مسائل توانبخشی بیماران را با کمک تمرینات فیزیوتراپی توسعه داده است و نام بخش با: بخش تربیت بدنی، تمرینات فیزیوتراپی و کنترل پزشکی تکمیل شده است. تاریخچه یک بخش مستقل فیزیوتراپی و کنترل پزشکی، یک بخش پزشکی ورزشی و توانبخشی پزشکی از سال 1968 آغاز شد. این اولین بخش در اتحاد جماهیر شوروی بود.

در لیست زیر به حوزه های شغلی مرتبط با طب ورزشی در انستیتوی ملی روسیه اشاره شده است:

  • توانبخشی بیماران مبتلا به بیماری های سیستم قلبی عروقی و عصبی
  • توانبخشی در جراحی، پیوند و اطفال
  • حمایت تغذیه ای در توانبخشی پزشکی
  • توانبخشی بدنی در پیری، ورزش سالمندان
  • درمان و توانبخشی ورزشکاران مبتلا به آسیب های سیستم اسکلتی عضلانی

معرفی انستیتوی مرتبط با طب ورزشی در روسیه

ویزای دانشجویی برای تحصیل رشته طب ورزشی در روسیه

برای شهروندان کشورهایی که برای ورود به روسیه به ویزا نیاز دارند (که شامل اکثر کشورهای اتحادیه اروپا/EFTA می شود)، دانشجویان آینده نگر باید قبل از سفر به روسیه ویزای دانشجویی روسیه دریافت کنند. ویزای تحصیلی روسیه 90 روز اعتبار دارد اما می توان آن را تا 1 سال تمدید کرد و پس از آن برای مدت زمان تحصیل تمدید کرد. این ویزا برای تحصیل در هر کالج یا دانشگاه روسیه یا برای هر دوره کوتاه مدت معتبر است. اگر در حال انجام تحقیقات پسا دکترا یا شرکت در سمینارها هستید و برای ورود به روسیه نیاز به ویزا دارید، می توانید برای ویزای بشردوستانه اقدام کنید. برای اهداف مربوط به علم یا فرهنگ تا یک سال اعتبار دارد. ویزای دانشجویی روسیه ابتدا به مدت 3 ماه صادر می شود.

پس از این مرحله، FMS یک ویزا مولتی صادر می کند که به شما اجازه می دهد 1 سال وارد روسیه شوید. قبل از انقضای ویزا، باید برای یک سال دیگر درخواست تمدید کنید. سپس در طول دوره تحصیلی خود به این روش ادامه می دهید. شما می توانید تا 45 روز قبل از اینکه قصد سفر به روسیه را داشته باشید، برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. شما باید از طریق سفارت یا کنسولگری روسیه در کشور خود درخواست دهید. همچنین مراکز مجاز ویزا در برخی کشورها وجود دارد: اتریش، بلژیک، بلغارستان، کانادا، جمهوری چک، استونی، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، بریتانیا، و ایالات متحده.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی در روسیه

پیش از هرچیز باید گفت که سطح زمان پردازش کامل ویزای دانشجویی روسیه می‌تواند طولانی باشد، و از 2 تا 5 هفته برای پردازش ویزا به طول می ‌انجامد، علاوه بر زمان مورد نیاز قبل از آن برای تضمین محل تحصیل و دریافت دعوت‌ نامه لازم برای درخواست ویزا. الزامات و فرآیندهای درخواست را می توان به مراحل زیر تقسیم کرد:

نام مراحلتوضیحات
دعوت نامه برای تحصیل در روسیهقبل از اینکه بتوانید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید، ابتدا به نامه پذیرش از دانشگاه نیاز دارید. این به شما اجازه می دهد تا یک دعوت نامه رسمی برای تحصیل در روسیه دریافت کنید. وزارت امور خارجه روسیه و سرویس مهاجرت فدرال روسیه دعوت نامه صادر می کنند.
تامین مالی تحصیلات و بورسیه تحصیلی روسیهشما باید مطمئن شوید که می توانید هزینه های دوره و تحصیل خود را در روسیه پوشش دهید. اگر به دنبال تحصیل در یک دانشگاه دولتی روسیه یا دانشگاهی با مکان های دولتی هستید، ممکن است واجد شرایط دریافت بورسیه دولتی باشید. همچنین بودجه دولتی برای دانشجویان کشورهای CIS در دسترس است. بورسیه های بین المللی از وزارت آموزش و علوم روسیه در دسترس است. آنها سالانه 10000 جایزه می دهند.
درخواست برای تحصیل در روسیهشما می توانید برای حداکثر 6 موسسه آموزشی روسیه (معمولا بیش از 2 موسسه در هر منطقه فدرال) درخواست دهید. ممکن است نیاز به قبولی در یک امتحان، شرکت در مصاحبه داشته باشید.

درآمد شاغلان رشته طب ورزشی در روسیه

فردی که به عنوان یک پزشک ورزشی در روسیه کار می کند معمولا حدود 263000RUB (روبل) در ماه درآمد دارد و دستمزدها از RUB131000 (روبل) تا RUB407000 (روبل) متغیر است که بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است. با این حال، حقوق متوسط ​​263000RUB (روبل) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک ورزشی کار می کنند کمتر از RUB263000 (روبل) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از RUB263000 (روبل) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از پزشکان ورزشی کمتر از RUB177000 (روبل) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از RUB177000 (روبل) درآمد دارند. همچنین 75% از پزشکان ورزشی کمتر از RUB335000 (روبل) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از RUB335000 (روبل) درآمد دارند.

یک پزشک ورزشی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا RUB157000 (روبل) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، RUB208000 (روبل) در ماه درآمد کسب کند که 32% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل RUB279000 (روبل) در ماه به دست می آورد که 34% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

در نمودار زیر، سطوح حقوقی در بخش طب ورزشی روسیه بر حسب تجربه کاری اشاره شده است:

چنانچه می خواهید به اطلاعات بیشتری پیرامون شرایط ایرانیان برای روسیه دست پیداکنید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه راهنمایی و مشاوره به شما است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *