مهاجرت تحصیلی ایسلند

رشته طب ورزشی در ایسلند

رشته طب ورزشی در ایسلند

متقاضیانی که درباره تحصیل رشته طب ورزشی در ایسلند دغدغه دارند، بد نیست بدانند که پذیرش تحصیلی در این کشور طی سال های اخیر رو به رشد بوده است. با این حال، اگر بیش از 3 ماه به عنوان جویای کار وارد کشور شوید، باید در Registers Iceland، ثبت ملی کشور، به عنوان مقیم ثبت نام کنید. اگر از یک کشور غیر منطقه اقتصادی اروپا مانند بریتانیا هستید و قصد دارید بیش از 3 ماه در ایسلند بمانید، باید یک مجوز اقامت معتبر داشته باشید. کارفرمای شما پس از پذیرفتن پیشنهاد کار برای این مجوز درخواست خواهد کرد، به این معنی که نمی توانید به عنوان جویای کار وارد ایسلند شوید.

از سوی دیگر برای کارگرانی که کمبود موقت نیروی کار را پر می کنند، یا کارگران با دانش تخصصی. برای ارسال درخواست، هزینه ای متحمل خواهید شد که در حال حاضر ISK15000 (کرونا) است. توصیه می شود در اسرع وقت درخواست دهید. این روند معمولا تا 90 روز طول می کشد. برای شروع با سفارت در کشور خود تماس بگیرید. اگر از یکی از کشورهای منطقه اقتصادی اروپا نقل مکان می کنید، به بیمه درمانی خصوصی نیاز دارید، اما پس از 6 ماه اقامت قانونی ایسلند، حق بیمه عمومی رایگان را خواهید داشت. برای اقدام عملی در راستای دریافت ویزای تحصیلی، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات مشاوره ای و حقوقی در این زمینه به شما می باشد.

موقعیت شغلی در رشته طب ورزشی در ایسلند

جراح ارتوپد از موقعیت های شغلی مهم در ایسلند است که میانگین حقوق ملی در این کشور برای یک رجاح ارتوپد 79.56$ (دلار) در ساعت می باشد. وظایف اصلی جراح ارتوپد بر پیشگیری، تشخیص و درمان جراحی و غیرجراحی اختلالات استخوان، مفصل، تاندون و عضله تمرکز دارد. جراحان ارتوپد یا عمومی یا متخصص هستند و متخصصان عمدتاً روی یک قسمت از بدن مانند لگن، مچ دست یا شانه تمرکز می کنند. جراحان ارتوپد در انواع بیمارستان ها یا محیط های مطب خصوصی کار می کنند. برای اینکه یک جراح ارتوپد باشید، باید مدرک کارشناسی، دکترای پزشکی، دوره رزیدنتی جراحی ارتوپدی 4 تا 5 ساله و هر آزمون لازم برای صدور گواهینامه بورد را بگذرانید.

شرایط زندگی برای تحصیل طب ورزشی در ایسلند

در حالی که ایسلند یکی از گران ‌ترین مکان‌ های اروپایی است، مکان ‌های زیادی برای دیدن و انجام دادن آن‌ ها هزینه ‌ای برای شما ندارد. با کاوش در آبفشان ها، یخچال های طبیعی، کوه ها و آتشفشان ها از کمک هزینه سخاوتمندانه تعطیلات خود نهایت استفاده را ببرید. می توانید از تالاب آبی معروف دیدن کنید یا رقص نورهای شمالی را در آسمان تماشا کنید. اقتصاد قوی ایسلند تا حد زیادی مدیون صنعت گردشگری آن است. این کشور در سال 2021 پذیرای نزدیک به 700000 گردشگر بود که بیش از دو برابر جمعیت آن فقط 330000 نفر بود.

اگر به دنبال کار در حوزه طب ورزشی در ایسلند هستید، روزنامه ‌های محلی و اتحادیه ‌های کارگری مکان‌ های خوبی برای یافتن فرصت‌ های شغلی هستند و همچنین ارزش ثبت نام در آژانس ‌های استخدام را دارد. پیش ‌بینی ‌های اقتصادی نشان می‌ دهد که بین سال‌های 2022 تا 2025 تعداد مشاغل در ایسلند 15000 نفر افزایش می ‌یابد، در حالی که تعداد کارگران ایسلندی تنها 3000 نفر افزایش می ‌یابد. بنابراین 80% از نیروی کار مورد نیاز باید توسط مهاجران پر شود. اگر بتوانید مهارت ها و تجربه خود را در هر یک از این حوزه های کمبود به کار ببرید، کارفرمایان برای شما ارزش زیادی قائل هستند.

شرایط زندگی برای تحصیل طب ورزشی در ایسلند

کارشناسی ارشد رشته طب ورزشی در ایسلند

یک برنامه تحصیلات تکمیلی ارشد توسط (MEd Sports and Health Education) در ایسلند ارائه می شود، برای کسانی که می خواهند در ارتقای سلامت و آموزش ورزش تخصص داشته باشند. در این دوره، تاکید بر کیفیت زندگی برای افراد در هر سن و توانایی و چگونگی به حداکثر رساندن آن با ورزش سازماندهی شده بر اساس مقدمات آموزش، روانشناسی، تغذیه، علوم ورزشی و علوم بهداشت عمومی است. این دوره به عنوان یک برنامه 2 ساله (4 ترم) برگزار می شود که منجر به دریافت مدرک 120 ECTS ME می شود. این برنامه به 60 ECTS در آموزش و 60 ECTS در علوم ورزشی و ارتقای سلامت تقسیم می شود.

دروس این دوره عبارتند از:

  •  روانشناسی ورزش
  • روش تحقیق
  •  آمار کاربردی
  • حل مسئله و تعامل اجتماعی (دانشجویان پزشکی عدم اخذ پایان نامه)
  •  فعالیت بدنی و سلامت
  •  توسعه یادگیری و تحقیق و تربیت بدنی
  •  تدریس تمرین
  •  فیزیولوژی و اندازه گیری
  •  فرآیند و محیط مربیگری ورزشی عوامل در مربیگری
  •  تغذیه ورزشی

هزینه زندگی برای تحصیل رشته طب ورزشی در ایسلند

سطح قیمت ایسلند بسته به اینکه از کجا آمده اید می تواند نسبتا بالا باشد. اطمینان حاصل کنید که توانایی مالی کافی برای پرداخت اجاره، هزینه های شخصی، هزینه های حمل و نقل، وعده های غذایی و سایر را دارید. همه دانشجویان باید هزینه های اقامت و زندگی و همچنین کتاب ها و سایر مواد تحصیلی خود را بپردازند.

در جدول زیر تخمین تقریبی هزینه های زندگی برای یک فرد مجرد در ایسلند اشاره شده است:

هزینه به کرونالیست اقلام زندگی
معمولا 100000ISK در ماه و بالاترمسکن، از جمله آب و برق
50000ISK در ماه و بالاترغذا و هزینه های روزانه
40000ISK در هر ترم و بالاترکتاب و سایر مواد آموزشی
6000ISK در ماه و بالاترحمل و نقل عمومی محلی
30000ISK در ماه و بالاترفعالیت های اوقات فراغت

عضویت در اتحادیه دانشجویی داوطلبانه در ایسلند یکی از موضوعاتی است که می تواند موجب کاهش هزینه های زندگی شما شود که عضویت تا 15 سپتامبر رایگان است. پس از این مدت باید مبلغ 5000ISK (کرونا) هزینه ثبت نام پرداخت شود. دانشجویان (اتحادیه دانشجویان دانشگاه آکوریری) در صورت نشان دادن کارت شناسایی دانشجویی خود با برچسب مربوط به سال تحصیلی می توانند از تخفیف برخوردار شوند.

این کارت تمام اهداف زیر را انجام می دهد:

  • کارت دانشجویی که وسیله شما برای اثبات دانشجو بودن در ایسلند در تمام شرایط ضروری است.
  • کارت اتحادیه دانشجویی SHA
  • کارت دسترسی به سیستم چاپ
  • کارت کتابخانه
  • کارت دسترسی به محل UNAK

درآمد شاغلان رشته طب ورزشی در ایسلند

فردی که به عنوان پزشک ورزشی در ایسلند کار می کند معمولا حدود 1810000ISK (کرونا) در ماه درآمد دارد و حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است که از ISK833000 (کرونا) در ماه (حداقل حقوق) تا ISK2880000 (کرونا) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. میانگین حقوق ماهیانه ISK1960000 (کرونا) است، به این معنی که نیمی) از افرادی که به عنوان پزشک ورزشی کار می کنند کمتر از ISK1960000 (کرونا) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از ISK1960000 (کرونا) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% پزشکان ورزشی کمتر از ISK1250000 (کرونا) درآمد دارند.

یک پزشک ورزشی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا ISK945000 (کرونا) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال ISK1260000 (کرونا) در ماه کسب کند که 340000ISK (کرونا) بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل ISK1870000 (کرونا) در ماه به ارمغان می آورد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

در نمودار زیر، سطوح حقوقی در بخش طب ورزشی ایسلند بر حسب تجربه کاری اشاره شده است:

چنانچه می خواهید اطلاعات بیشتری را درباره ایسلند کسب نمایید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند موضوعات بیشتری را از طریق کارشناسان خود برای شما بیان کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *